تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

چگونه از کرمانشاه تا مشهد برویم؛ زمینی یا هوایی؟

همه ما ایرانیان علاقه‌مندیم که حداقل یک‌بار در سال به زیارت امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام برویم. حال که موهبت حضور ایشان در کشورمان ایران به ما داده شده، همواره شور و اشتیاق زیارت نیز در وجودمان بیشتر و بیشتر می‌شود. مسیر کرمانشاه به مشهد یکی از شلوغ‌ترین مسیر‌های منتهی به این شهر مقدس است که مسافران را از غربی‌ترین نقطه کشور، به شمال‌شرقی می‌رساند.

چگونه از کرمانشاه تا مشهد برویم؛ زمینی یا هوایی؟

اقتصاد۲۴-همه ما ایرانیان علاقه‌مندیم که حداقل یک‌بار در سال به زیارت امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام برویم. حال که موهبت حضور ایشان در کشورمان ایران به ما داده شده، همواره شور و اشتیاق زیارت نیز در وجودمان بیشتر و بیشتر می‌شود. مسیر کرمانشاه به مشهد یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای منتهی به این شهر مقدس است که مسافران را از غربی‌ترین نقطه کشور، به شمال‌شرقی می‌رساند. باتوجه به اهمیت انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای مسافرت، در این مقاله به بلیط قطار کرمانشاه مشهد پرداخته و سایر روش‌های سفر به این شهر را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

مسیر هوایی کرمانشاه تا مشهد

همان‌طور که گفته شد، کرمانشاه استانی در غرب ایران است که با استان‌های کردستان، لرستان و ایلام مجاورت دارد. مرکز این استان نیز شهری به نام کرمانشاه است. از‌سوی‌دیگر، شهر مشهد در شرقی‌ترین نقطه ایران و در نیمه شمالی کشور واقع شده است. بنابراین طبیعی است که فاصله این دو شهر از هم زیاد باشد. در مسافت‌های طولانی، انتخاب وسیله نقلیه مناسب اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چرا‌که باید ساعت‌ها در راه باشید و اگر انتخابتان غلط باشد، علاوه‌بر خستگی، ممکن است متحمل ضرر و زیان نیز شوید.

سفر با هواپیما راحت‌ترین روش رسیدن به مقصد است و این برای سفرهای داخلی و خارجی صدق می‌کند. اصلی‌ترین مزیت سفر هوایی این است که ظرف مدت‌زمان کوتاهی به مقصد خواهید رسید و ازاین‌رو خستگی سفر در جانتان نمی‌نشیند. همچنین امکانات گوناگونی در سفر با هواپیما ارائه می‌شوند که سفر را برایتان تسهیل خواهند کرد. بسته به نوع بلیط هواپیمایی که خریداری می‌کنید، امکانات ارائه‌شده متفاوت خواهند بود.

فاصله هوایی کرمانشاه تا مشهد تقریباً ۱۱۵۴ کیلومتر است. این مسافت با سایر وسایل نقلیه بسیار طولانی خواهد بود؛ اما با هواپیما سفری کمتر از ۲ ساعت خواهید داشت. پروازهای کرمانشاه به مشهد معمولاً در روزهای سه‌شنبه و جمعه انجام می‌شوند. در کنار تمام مزایایی که برای سفر با هواپیما قید می‌کنیم، این سفر در مقایسه با سایر روش‌ها پر هزینه‌تر خواهد بود. بلیط هواپیما گران‌قیمت است و این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد، روش‌های دیگری را برای سفر انتخاب کنند. روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چگونه از کرمانشاه تا مشهد برویم؛ زمینی یا هوایی؟

سفر از کرمانشاه به مشهد در مسیر جاده‌ای

معمولاً یکی از روش‌های سفر که عده زیادی از مسافران به آن علاقه دارند، سفر از طریق مسیر جاده‌ای است. شما می‌توانید با خودروی شخصی خود از کرمانشاه به سمت مشهد حرکت کنید و در طول مسیر نیز در شهرهای مختلف توقف داشته باشید. البته این سفر کوتاه نخواهد بود و باید خودتان را برای ساعت‌ها رانندگی و نشستن در خودرو آماده کنید. دو مسیر برای سفر از کرمانشاه به مشهد وجود دارد که به‌طور میانگین، طول آن‌ها برابر با ۱۴۰۰ کیلومتر است. برای طی کردن این مسیر تقریباً ۱۶ ساعت در مسیر خواهید بود و باید از استان‌هایی نظیر همدان و سمنان بگذرید. به‌غیر از خودروی شخصی، شما می‌توانید با اتوبوس نیز از کرمانشاه به مشهد سفر کنید. این سفر اقتصادی و ارزان است؛ اما طی‌کردن مسافت طولانی با اتوبوس و نشستن مداوم، می‌تواند سخت باشد.

با مسیر ریلی کرمانشاه-مشهد آشنا شوید

افزون‌بر مسیر هوایی و مسیر جاده‌ای، روش دیگری نیز برای سفر وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. مسیر ریلی یک انتخاب ایده‌آل برای سفری راحت و درعین‌حال ارزان‌قیمت است. همه‌روزه عده زیادی از افراد به کمک سیستم راه‌آهن و قطارها در کشور جابه‌جا می‌شوند و از سفر، لذت می‌برند. قطار یک وسیله نقلیه ایمن است که احتمال بروز سوانح در آن، نزدیک به صفر است. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده سفر کنید.

از‌سوی‌دیگر، در قطارها امکانات قابل توجهی ارائه می‌شود تا سفری راحت و آسان داشته باشید. جالب است که در قطارهای کوپه‌ای، مسافران یک تخت اختصاصی خواهند داشت که می‌توانند تا رسیدن به مشهد، روی آن استراحت کنند. کافیست بلیط قطار کرمانشاه مشهد را با قیمتی فوق‌العاده ارزان و اقتصادی خریداری کنید و راهی یک سفر خاطره‌انگیز شوید.

مسیر راه‌آهن کرمانشاه به مشهد تقریباً ۱۷۰۰ کیلومتر است و برای طی کردن آن با قطار، تقریباً یک شبانه‌روز در راه خواهید بود. معمولاً قطارها شما را ظرف ۲۰ ساعت به مقصد می‌رسانند. این مسافت اگرچه طولانی است، اما شما را خسته نمی‌کند؛ چراکه می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. همه آنچه که نیاز خواهید داشت، یک بلیط قطار کرمانشاه مشهد است.

چگونه از کرمانشاه تا مشهد برویم؛ زمینی یا هوایی؟

کدام روش برای سفر بهتر است؟

برای آن‌که بهترین روش سفر را انتخاب کنید، باید شرایط خودتان را مد نظر داشته باشید و براساس آن، روش مناسبی را برگزینید. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسید و محدودیت بودجه هم ندارید، هواپیما را انتخاب کنید. سفر با هواپیما کمتر از ۲ ساعت زمان می‌برد و بخش قابل توجهی از زمان، ذخیره خواهد شد. بااین‌حال، اگر دوست دارید همراه با خانواده یا دوستان سفری طولانی و تفریحی داشته باشید، شاید بد نباشد با خودروی شخصی خود راهی سفر شوید. برای آن دسته از افرادی که قصد دارند با صرف کمترین هزینه سفری راحت با امکانات قابل توجه داشته باشند، سفر با قطار مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. البته در این روش سفر مهم است که محدودیت زمان نداشته باشید.

با فلای تودی خود را برای سفر آماده کنید

پیش‌از آن‌که راهی سفر شوید، ضروری است که به انتخاب روش مناسب سفر توجه کنید. این موضوع تأثیر مهمی در کیفیت سفرتان خواهد داشت. اگر قصد سفر با قطار یا هواپیما را دارید، پلتفرم فلای تودی را مد نظر داشته باشید. این مجموعه امکان خرید آنلاین بلیط قطار کرمانشاه مشهد و بلیط هواپیما را فراهم می‌کند. علاوه‌بر آن می‌توانید اقامتگاه مد نظر خود را نیز به کمک فلای تودی رزرو کنید. مزیت اصلی این مجموعه ارائه کمترین قیمت و بالاترین کیفیت است. همیشه نباید برای دریافت خدمات با کیفیت، هزینه‌های هنگفت بپردازید. فلای تودی باکیفیت‌ترین خدمات گردشگری را با قیمت منصفانه در اختیارتان قرار می‌دهد. همین‌حالا می‌توانید در صفحه اصلی سایت فلای تودی، با خدمات این مجموعه آشنا شوید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

اولین خرید فصل جدید استقلال مشخص شد

احتمال توفق برجام دلار را در مسیر نزولی قرار داد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/ استایل جنجالی ژیلا صادقی در راه بازگشت از آمریکا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ازدواج عروس ۲۲ ساله با داماد ۹۲

بهترین تفرجگاه‌های قزوین در فصل بهار

عکس/ خواهر زیبای حامد آهنگی

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/استوری خاصِ رسول خادم

فیلم/روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد / رقم را ببینید

پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد

حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی

عکس/استوری جالب زیدان که حال و هوای ایران را دارد

بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت

عکس/پک پذیرایی جلسه دفاع مناطق محروم

شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

مهناز افشار مرغ پخته داخل قابلمه را خنداند!

هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام

این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است

آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی

رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی

عکس/تیپ خاص دختر مو قرمز سینمای ایران

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

باد شدید در راه است

پُرافتخارترین بازیکن رئال در تاریخ لالیگا کیست؟

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

رونمایی «نیکا» از میوه مورد علاقه‌اش در سوئد

عکس یک آگهی ترحیم که آبروی صداوسیما را بُرد

بهترین صبحانه برای لاغری کدامند؟

واکنش همتی از نرخ تورم بانک مرکزی

هشدار سنگین یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم

سعید آقاخانی در سریال«نون خ» دستمزد نجومی گرفت؟

دیوید تیلور و همسرش در راه ایران!

حکم حبس برای دخترشیشه‌ای که باعث مرگ مادر معتادش شد

افزایش واریزی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی

نکونام حذف شد!

دیابتی‌ها هندوانه بخورند؟

نسخه ایرانی ال نود به بازار می‌آید + عکس

کافی شاپ لاکچری افغانستانی‌ها در ایران +عکس

عکس/ پوشش باورنکردنی زنان در قلب اروپا

جدیدترین تصاویر از امپراتور یوری در یک سریال معمایی

حج‌گزاران بخوانند/ چگونه مصرف اینترنت و مکالمه در عربستان را 27 برابر ارزان‌تر کنیم؟

فیلم/مراقب پایتان در متروی میدان ولیعصر باشید!

قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

عکس/ نمونه استخدام فامیلی در صدا و سیما

عکسی جالب از هدیه روز معلم دانش‌آموزان عشایر پربازدید شد

عکس/واکنش جالب رضا رشیدپور به گزارش کیهان!

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

آخرین آمار چک‌های برگشتی در سال ۱۴۰۲