تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ثبت نام دور جدید سهام عدالت از این تاریخ

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

اقتصاد۲۴-  سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس جمهور تصویب شد و به دنبال این هستیم که به زودی بسته‌ای ناظر به پرتفوی شرکت‌های بورسی ارایه و تصویب کنیم که این بسته پرتفویی می‌تواند نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت را پوشش دهد.
بازیان درباره افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت گفت: این جمعیت ۵ میلیون نفری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و البته بخشی از ایثارگران هم مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را در اولین فرصت تقدیم هیات واگذاری و بلافاصله به هیات وزیران ارائه می‌کنیم، اظهار داشت: ضمن تکمیل پروژه ناتمام سهام عدالت جاماندگان، همزمان موضوع مدیریت سهام عدالت را هم دنبال می‌کنیم، باید توجه داشت که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و سیاست وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی مردمی سازی اقتصاد است. معتقدیم که مردمی سازی مقدم بر خصوصی سازی بوده و سهام عدالت در خط مقدم واگذاری‌ها قرار دارد، از این رو نه تنها بر واگذاری مالکیت سهام عدالت تاکید داریم بلکه مدیریت این سهام را در قالب شرکت تعاونی استانی دنبال می‌کنیم.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۲ دو مرحله‌ای بود که مرحله نخست آن آذرماه و مرحله دوم آن در هفته پایانی اسفند واریز شد. سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بود. همچنین سود سهام عدالت متوفیان هم در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ پرداخت شد. البته سود سهام عدالت برخی سهامداران و وراث با مشکل مواجه شد که این افراد باید موضوع را از طرق مختلفی که اعلام شده پیگیری کنند.

تازه‌ترین خبر این است که به دنبال واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد برخی افراد در این مرحله سود کمتری نسبت به آنچه مقرر شده بود دریافت کردند. چند علت برای کم واریز شدن سود سهام عدالت وجود دارد که احتمالا شامل همه سهامداران نمی‌شود.
پس از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران در روز‌های پایانی اسفندماه برخی افراد سود کمتری را در مقایسه با مرحله اول واریز در آذرماه دریافت کردند.
یکی از دلایل آن بود که هشت شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. در این خصوص سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.
به دنبال واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد که برخی افراد در این مرحله سود کمتری نسبت به آنچه مقرر شده بود دریافت کردند.

موضوع اول به فروش سهام عدالت مربوط می‌شود. سهامداران سال گذشته می‌توانستند درخواست فروش سهام عدالت بدهند. در این بین کارگزاری‌ها سهام برخی از سهامداران را فروختند. با فروش سهام، تعداد سهم کاهش یافته و سود کمتری به سهامدار تعلق می‌گیرد.
مسئله دوم به سهم هر شرکت در سبد سهام عدالت هر سهامدار مربوط است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بورس بار‌ها اعلام کرده‌اند که پرتفوی سهامداران متفاوت است. یعنی ممکن است یک فرد تعداد سهامی که از برخی شرکت‌ها دارد بیشتر یا کمتر از سهامدار دیگر باشد. به همین دلیل سود کمتر یا بیشتری نسبت به سهامدار دیگر دریافت کرده است.

اما در حالت کلی دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می‌بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.
واریزی‌ها باید مطابق با ارقام مذکور و جدول ذیل باشد. سهامداران باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.


بیشتر بخوانید: زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد


خبر دیگر اینکه به دنبال تخلف هشت شرکت در واریز سود قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود؛ بنابراین سهامداران منتظر دریافت سود سهام عدالت تا سه ماه آینده باشند.

عدم انجام واریز سود سهام عدالت به موقع توسط برخی از سهامداران، باعث تأخیر در پرداخت این سود به خردادماه شده است.

تعداد هشت شرکت بدقول، با عدم واریز سود سهام عدالت در زمان مقرر، باعث ماندن برخی از سهامداران بدون دریافت سود سهام عدالت خود شدند.

شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند.

از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.
واریز سود سهام عدالت برخی از سهامداران به موقع صورت نگرفت و این موضوع باعث شده تا این پرداخت سود به خردادماه موکول شود.
بدقولی هشت شرکت، در واریز سود سهام عدالت در موعد مقرر، باعث شد تا عده‌ای از سهامداران از دریافت سود سهام عدالت خود جا بمانند.
شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند. از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

طبق اخبار رسیده سود سهام عدالت خردادماه واریز می‌شود. به گفته سهامداران واریز سود سهام عدالت برخی افراد واریز نشده و این واریزی به خردادماه موکول شده است.

مبلغ واریزی سومین سود سهام عدالت مشخص شد

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.
سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:
جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان

سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان

سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است؛ و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه بزودی بسته پرتفوی سهام عدالت به هیات واگذاری و هیات دولت تقدیم می‌شود، گفت: امسال ۵ میلیون نفر سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

ابراهیم بازیان درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیات دوات درباره واگذاری سهام پرتفویی برای سهام عدالت جاماندگان به انجام نرسید.
سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: ضوابط واگذاری در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور رییس جمهور تصویب شد و به دنبال این هستیم که به زودی بسته‌ای ناظر به پرتفوی شرکت‌های بورسی ارایه و تصویب کنیم که این بسته پرتفویی می‌تواند نزدیک به ۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت را پوشش دهد.

بازیان درباره افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت گفت: این جمعیت ۵ میلیون نفری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و البته بخشی از ایثارگران هم مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را در اولین فرصت تقدیم هیات واگذاری و بلافاصله به هیات وزیران ارائه می‌کنیم، اظهار داشت: ضمن تکمیل پروژه ناتمام سهام عدالت جاماندگان، همزمان موضوع مدیریت سهام عدالت را هم دنبال می‌کنیم، باید توجه داشت که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است و سیاست وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی مردمی سازی اقتصاد است. معتقدیم که مردمی سازی مقدم بر خصوصی سازی بوده و سهام عدالت در خط مقدم واگذاری‌ها قرار دارد، از این رو نه تنها بر واگذاری مالکیت سهام عدالت تاکید داریم بلکه مدیریت این سهام را در قالب شرکت تعاونی استانی دنبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: امسال ارائه سهام عدالت به جاماندگان به نتیجه می‌رسد و این پروژه هم تکمیل خواهد شد.

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، متقاضیان جهت دریافت این سهام، ملزم به داشتن شرایط و مدارک لازم، در تاریخ تکمیل فرم ثبت نام، در مدت زمان مشخص شده می‌باشند. اما، در حال حاضر، آغاز واگذاری سهام عدالت، در سال ۱۴۰۳، در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

با توجه به استقبال چشمگیری که در دور نخست ارائه سهام عدالت، توسط مردم و واجدین شرایط دریافت این سهام صورت گرفت، دولت، تصمیم بر ارائه مجدد و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، در سال جاری، به منظور یکسان سازی سطح درآمدی اقشار مختلف جامعه، به ویژه افراد با درآمد پایین و بی بضاعت کرده است.

از آنجایی که در دور نخست ثبت نام سهام عدالت، تنها ۴۹ میلیون نفر از واجدین شرایط، موفق به دریافت این سهام شدند، لذا در حال حاضر، افراد بسیاری وجود دارند که علی رغم میل باطنی خود، موفق به ثبت نام و دریافت این سهم نشده اند، در نتیجه این امر، این افراد، بی صبرانه منتظر شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳​، برای جاماندگان می‌باشند.

به جهت استقبال بالای افراد، از تصویب طرح ارائه دور دوم سهام عدالت، برای جاماندگان این سهم، توسط مجلس و پرسش‌های متعددی که در رابطه با زمان دقیق اجرائی شدن طرح یاد شده وجود دارد، به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ و همچنین، تاریخ تکمیل فرم ثبت نام دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، مطالبی آورده شده است.
زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعیه‌های رسمی، قرار بر این بود تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افراد جامانده ثبت نام سهام عدالت، که شامل گروه‌هایی همچون، کودکان تازه متولد شده در خانواده‌های واجد شرایط ثبت نام سهام عدالت، افرادی که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن‌ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام سهام عدالت، تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار گفته اند و ... را تهیه نموده و در اختیار مجلس قرار دهد.

پپس از ارائه لیست مورد نظر، توسط وزارت کار، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مورد نظر شوند. دقت شود که تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است، طبق اطلاعیه‌های رسمی، پیش بینی بوده و درحال حاضر، لازم به ذکر است با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال ۱۴۰۳، در متن مقاله اطلاع رسانی می‌گردد.

ارزش سهام عدالت جاماندگان

مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و دو دهک اول درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید با تخفیف ۵۰ درصدی، سهامی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

این مبلغ به صورت اقساط سالانه و طی ۱۰ سال از محل سود سالانه توسط شرکت‌های موجود در پرتفوی سهام عدالت تسویه خواهد شد. لازم به ذکر است که دهک سوم درآمدی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون اعمال تخفیف نیز مشمول دریافت سهام عدالت خواهند شد.

برای دریافت سهام عدالت سهامداران مبلغی به حساب دولت واریز نمی‌شود بلکه از محل سود شرکت‌ها این مبلغ تسویه می‌شود. ناگفته نماند که سهام‌های واگذار شده تا پایان زمان اقساط به عنوان وثیقه در کد واسط سازمان خصوصی سازی باقی خواهد ماند.

اگر سود شرکت‌ها کفاف تسویه و آزادسازی سهام را ندهد، در پایان مهلت اقساط، هر سهامدار موظف است باقی‌مانده بهای سهام را طی حداکثر ۶ ماه به دولت پرداخت کند.

اگر تسویه نهایی صورت نگیرد، سهام به مالکیت دولت برمی‌گردد. در صورتی که تسویه انجام شود، سهام در سه مرحله آزاد خواهد شد.

جاماندگان سهام عدالت کجا ثبت نام کنند؟

در پاسخ به سوال که جاماندگان سهام عدالت چه کنند؟ باید گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شرایط ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت را به صورت غیرحضوری فراهم کرده است. مشمولین پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند. اما پیش از ثبت نام باید فرایند ثبت نام در سجام را انجام دهید.

این سامانه همچنین به دارندگان سهام عدالت نیز خدمات ارائه می‌دهد. مشمولین پس از دریافت سهام عدالت خود، برای مشاهده ارزش روز سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت مراجعه کنند.

سهامداران با مراجعه به بخش مشاهده دارایی سهام عدالت با وارد کردن کدملی و رمزیکبار مصرف می‌توانند ارزش دارایی خود را مشاهده کنند.

از زمان اختصاص سهام عدالت به نوبت اول، افراد زیادی متولد شده‌اند که سهام دریافت نکرده‌اند. طبق قانون حمایت از خانواده سهام صندوق به نوزادان متولد شده از سال ۱۴۰۰ به بعد اختصاص یافت که این سهام جزو سهام عدالت نیست.

آیا امکان انتقال سهام عدالت به وراث وجود دارد؟

طبق اعلام رئیس سازمان بورس اوراق بهادار امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث وجود دارد. وراث براساس اولویت بندی اعلام شده می‌توانند وارد سامانه سهام عدالت کارگزاری بیدار شوند و مدارک متوفی و مدارک یکی از وراث (به نمایندگی از دیگر وراث) را بارگذاری کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز و فرایند انتقال سهام به مقاله «نحوه دریافت و انتقال به وراث متوفی» مراجعه کنید.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدی
0
2
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
چند سال میگن وضعیت بازماندگان سهام عدالت مشخص شد اما بازم سرکار میذارن. انگار میخوان صدقه بدن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

شنبه‌ها تعطیل شد؛ با تحریم‌ها و FATF و نرخ پایین بهره‌وری و ... چه می‌کنید؟!/ کارفرمایی که کمترین دغدغه‌اش کاهش ۴ ساعت از کار کارگر است

تلاش دولت برای جبران کسری بودجه با ایجاد رکود در بورس/ ارتباط عقب ماندگی بورس در دولت سیزدهم

قانون بیمه بیکاری تغییر کرد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مولوی عبدالحمید از ایران خارج شد

اعلام شرایط معافیت از مالیات بر اجاره

تردد روان در جاده های شمالی کشور

کارت اهدای عضو به‌مثابه یک وصیت‌نامه

سهامداران بورس ۲ برابر بیشتر شد

بررسی تحولات داخلی ارمنستان بر امنیت ایران

ریزش قیمت طلا رقم خورد

فیلم/ ستایش فردوسی پاکزاد توسط یکی از عالمان دینی جمهوری باکو

سقوط ادامه دار نرخ دلار در بازار

برای اجاره خانه در گیلان چقدر پول لازم است؟ + جدول

هر بشکه برنت چند شد؟

دیپلماسی آمریکا، کلید پایداری در منطقه؛ چه شد اسرائیل و ایران از آستانه جنگ، پا پس کشیدند؟

آیا افزایش حق مسکن کارگران منتفی است؟

سیل حواله های خودروی مادران در بازار + عکس

۷۰۰ تارنما به‌دلیل فروش کالای قاچاق فیلتر شد

تکاپوی عمان برای ورود به بازار گاز جهانی؛ ادامه رویکرد بلندپروزانه مسقط در حوزه انرژی

فیلم / لحظه عجیب و تکان دهنده نجات یک کودک توسط پزشک جوان

رقابت درون خانوادگی اصولگریان در مرحله حساس؛ افشاگری‌های حساب‌شده شب انتخاباتی قالیباف و رائفی‌پور

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت انواع موتور سیکلت در بازار + جدول

فرزندآوری یک پدیده سیاسی یا فیزیولوژیک نیست/ چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟

پیکر هشتمین قربانی سیل خراسان رضوی پیدا شد

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

اینجا کسی به فکر مستاجر‌ها نیست/ افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها از فرودین ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳

لایت کوین چیست؟

راه‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر

مسواک برقی بهتر است یا معمولی؟

بهترین زمان مصرف ویتامین D

چربی‌های مفید برای بدن

واردات خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!/ مردم به جایی رسانده‌اند که خودروی اسقاطی خارجی را به خودروی ملی ترجیح می‌دهند!

عکس/ پست عاشقانه مهران غفوریان برای همسرش

اجرای حرفه ای پارتیشن شیشه ای هوشمند مات شونده

فیلم/تکذیب سیل وحشتناک مشهد ازسوی شهرداری؛ کدوم سیل؟!

فیلم/ اقدام بحث‌برانگیز علی شمخانی در تخت جمشید

فیلم/ نظر جنجالی کارشناس برنامه صداوسیما درباره تحصیل‌کردن زنان

تعطیلات شبه نوروزی در شهریور ۱۴۰۳

۱۲هزار خودرو وارداتی کجاست؟

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف