تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

روغن موتورسیکلت را باید ازجمله مهم‌ترین مواردی دانست که در یک وسیله نقلیه مثل موتور و ماشین استفاده می‌شود. به کمک این روغن، موتور می‌تواند عملکردی بهتر، روان‌تر و خنک‌تر داشته باشد و مشکلات ناشی از استهلاک آن نیز به حداقل ممکن برسد.

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

اقتصاد۲۴-  روغن موتورسیکلت را باید ازجمله مهم‌ترین مواردی دانست که در یک وسیله نقلیه مثل موتور و ماشین استفاده می‌شود. به کمک این روغن، موتور می‌تواند عملکردی بهتر، روان‌تر و خنک‌تر داشته باشد و مشکلات ناشی از استهلاک آن نیز به حداقل ممکن برسد. در این مطلب قصد داریم ضمن اشاره به روغن موتور و وظایف آن، بهترین مدل از انواع روغن موتورسیکلت را معرفی کنیم. همچنین به نکاتی درباره خرید روغن موتور سیکلت می‌پردازیم.

روغن موتور چیست و چه کاربردی دارد؟

روغن موتور یکی از مایعات یا سیالات مهم در موتور هر وسیله نقلیه است که وظایفی مانند روان‌سازی، کاهش اصطکاک، خنک‌کاری قطعات، انتقال حرارت، کاهش استهلاک، جلوگیری از زنگ‌زدگی قطعات، ضربه‌گیری و پاک‌سازی قطعات را برعهده دارد و عملا یک موتور بدون آن نمی‌تواند به‌درستی فعالیت کند.

چه روغن موتوری برای موتورسیکلت خود انتخاب کنیم؟

انتخاب روغن موتور برای یک موتورسیکلت موضوعی بسیار مهم است. این مسئله می‌تواند در عملکرد بهتر وسیله نقلیه شما تاثیری اساسی داشته باشد و به همین دلیل، انواع روغن موتورسیکلت‌های زیر انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

روغن موتور بوش (Bosch)

شرکت بوش ازجمله تولیدکنندگان مطرح روغن موتور است که در بخش موتورسیکلت‌ها نیز فعالیت گسترده‌ای دارد و محصولات متنوعی به بازار عرضه می‌کند. محصولات این شرکت خصوصا سری Lux-Tury یا همان لاکچری، یکی از بهترین روغن موتورهای بازار محسوب می‌شود که در رقابت با محصولات سایر شرکت‌ها، عملکردی مناسب از خود نشان داده‌است. مهم‌ترین معیار و فاکتور در روغن موتورهای بوش را باید ماندگاری آن دانست که نیاز به تعویض را در طولانی‌مدت کاهش می‌دهد و هزینه‌های ناشی از آن را تا حد زیادی کمتر خواهد کرد. البته باید توجه داشت که قیمت روغن موتورسیکلت بوش همچون کیفیت آن بالاتر از سایر رقبا است. گزینه‌های زیر بهترین محصولات بوش هستند:

  • Bosch 10W-40
  • Bosch 20W-50
  • Bosch 10W-40 JASO MA-2

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

روغن موتور پترو وان (Petro1)

پترو وان یکی دیگر از برترین تولیدکنندگان روغن موتور مخصوص موتورسیکلت است که با وجود فعالیت برندهای پرزرق‌و‌برق‌تر در بازار، توانسته است به لطف تولیدات باکیفیت خود، ماندگاری بالاتر و کاهش استهلاک بهتری ارائه دهد و بین طرفداران موتورسیکلت‌ها محبوبیت زیادی کسب کند. پترو وان با سری محصولات آی‌موتو (iMoto) که رنگ فیروزه‌ای آن خودنمایی می‌کند، کیفیت و قیمت مناسب را در کنار هم ارائه می‌دهد. درواقع، باید گفت که قیمت روغن موتورسیکلت پترو وان، شما را در مقابل یکی از خوش‌قیمت‌ترین محصولات این بخش قرار می‌دهد و مدل‌های زیر بهترین انتخاب برای شما هستند:

  • Petro 1 iMoto API SN 10W-50
  • Petro 1 iMoto API SM 20W-50
  • Petro 1 iMoto API SM 10W-40
  • Petro 1 iMoto API SM 10W-30

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

روغن موتور بهران (Behran)

بهران یکی از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی در حوزه تولید روغن موتور است که با داشتن سال‌ها تجربه فنی و تخصصی در این حوزه، بی‌شک می‌تواند رایج‌ترین انتخاب برای افراد حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای محسوب شود. بهران در طول سال‌ها فعالیت خود، مدل‌های بسیار متنوعی از محصولات خود را عرضه کرده‌است که می‌تواند برای انواع وسایل نقلیه، خصوصا انواع موتورسیکلت‌ها مناسب باشد.

انواع روغن موتورسیکلت بهران متناسب با نیاز مصرفی شما در بازار قابل مشاهده است و هرکدام از آن‌ها به‌صورت تخصصی روی یک یا چند معیار خاص تمرکز دارد. تمام تولیدات این شرکت از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بوده و مشکلات مربوط به گرما و استهلاک قطعات را به کمترین میزان خود خواهد رساند. اگر قصد دارید روغن موتور بهران را خریداری کنید، مدل‌های زیر بهترین گزینه برای شما هستند:

  • روغن موتور بهران مدل سوپر پیشتاز 20W-50
  • روغن موتور بهران مدل رخش 20W-50
  • روغن موتور بهران مدل تکتاز

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

روغن موتور هوندا (Honda)

نام هوندا را معمولا بر روی موتورهای مسابقه‌ای و گران‌قیمت این شرکت ژاپنی می‌بینیم؛ اما روغن موتور هوندا ازجمله انواع روغن موتورسیکلت‌های بازار است که طیف وسیعی از مشتریان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای را به خود جذب کرده‌است. محبوبیت تولیدات این شرکت به حدی است که حتی بهران نیز یک مدل روغن موتور به‌نام هوندا عرضه کرده‌است. اگر قصد دارید روغن موتور هوندا را خریداری کنید، مدل‌های زیر بهترین گزینه محسوب می‌شوند:

  • Honda ProTech Gold 10W-30
  • Honda ProTech 4AT 10W-30
  • Honda ProTech Ultra

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

چه روغن موتوری برای فصل تابستان مناسب است؟

یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید روغن موتور سیکلت، توجه به دمای مکان استفاده از وسایل نقلیه است و این موضوع ما را با روغن‌های فصل سرد یا روغن‌های فصل گرم روبرو می‌سازد. درواقع، باید توجه داشت که روغن موتورسیکلت در فصول گرم باید غلظت بیشتری داشته و در فصول سرد نیز باید رقیق‌تر باشد. گونه‌ای از روغن‌ها نیز وجود دارند که به‌صورت عامیانه به آن‌ها روغن موتور ۴ فصل گفته می‌شود، یعنی هم برای فصول سرد و هم برای فصول گرم مناسب هستند. درواقع، این روغن موتور‌ها دارای فرمولاسیون پیشرفته‌ای هستند که نیازی به تعویض سالانه نداشته و درجه تحمل گرما و سرمای بیشتری ارائه می‌دهند.

در خرید روغن موتور سیکلت باید به موارد زیر دقت کرد

  • درجه دمایی روغن: هر روغن موتوری برای فعالیت در یک محدوده دمایی خاص تولید شده و باید در خرید آن، به حداقل و حداکثر درجه دمای مجاز دقت کرد.
  • شاخص ویسکوزیته روغن: گرانروی یا ویسکوزیته روغن، میزان غلظت آن است و روغن موتورسیکلت باید متناسب با میزان گرما یا سرمای ناحیه سکونت شما استفاده شود.
  • تولیدکننده روغن: به‌دلیل حساسیت این ماده، اغلب شرکت‌ها کیفیت بالایی در تولید محصولات خود دارند؛ اما شرکت‌هایی مثل بهران، ایرانول، هوندا، پارس، بوش و پترو وان باکیفیت‌ترین شرکت‌ها در تولید روغن موتور هستند.

بهترین روغن برای موتور سیکلت در تابستان

سخن نهایی

روغن موتور یکی از اجزای بسیار مهم، اساسی و غیرقابل‌ تعویض در وسایل نقلیه است. موتورسیکلت‌ها نیز همچون خودروها به روغن موتور نیاز دارند تا ضمن خنک‌کاری موتور، روان‌کاری قطعات به‌خوبی انجام شود و استهلاک آن نیز کاهش یابد. انتخاب یک روغن موتور موضوعی تخصصی و نیازمند تحقیق و بررسی است؛ بدین منظور، علاوه‌بر قیمت روغن موتورسیکلت باید به مواردی مثل میزان غلظت روغن، حداکثر و حداقل درجه دمای مصرفی و برند تولیدکننده آن دقت کرد.

برای بررسی بهترین مدل از روغن موتورهای بازار می‌توانید به وب‌سایت ایمالز مراجعه کنید تا علاوه‌بر دسترسی به هزاران فروشگاه بزرگ و کوچک سراسر کشور، محصولی با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت ممکن انتخاب کنید. همچنین ایمالز با امکانات مختلف خود، می‌تواند پل ارتباطی مستقیمی بین شما و فروشندگان کالاهای موردنیازتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک روغن موتور مناسب به وب‌سایت emalls.ir مراجعه فرمایید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

هیس! کاندیدا‌های ریاست‌ جمهوری در حال محیط‌زیست‌زدایی و میراث‌زدایی از ایران هستند!/ ایرانِ این نامزد‌ها کجاست؟

به این ۸ دلیل روزی یک لیوان شیر بخورید

اینفوگرافی/شایع‌ترین علائم کمبود کلسیم

کدام مواد مغذی برای ارتقای عملکرد تیروئید ضروری هستند؟

گم شدن اصلی‌ترین بحران‌های ایران در میان وعده‌های ناممکن پوششی‌ترین کاندیدا‌ها/ مهاجران افغان، آب، خشکسالی، زنان و ... دیگر هیچ!

جبران فقر آهن با این ۵ ماده غذایی

نیکزاد: مردم به شایعات انصراف قالیباف توجه نکنند

جنجال تازه داماد حسن روحانی خبرساز شد

اطلاعیه ستاد انتخابات؛ ساعت شروع اخذ رای اعلام شد

فیلم/چند نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند؟

ستاره پرسپولیس پیشنهاد ۵۰ میلیاردی را رد کرد!

عکس/قیمت آپارتمان‌های شرق تهران

بمب بزرگ پرسپولیس؛ ستاره سوریه‌ای در راه ایران!

عکسی بسیار قدیمی از کریم شیره‌ای/ او که بود؟

بازار لپ تاپ به دست قاچاقچیان می‌افتد

زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی: به گمان «شریعتمداری»، یگانه شدن کاندیدا‌های جناح‌شان معجزه می‌کند

عکس / اقدام رسمی استقلال برای بازگشت مهدی قایدی

عکسی از شال و عمامه شهید رئیسی در مراسم چهلم شهدای خدمت

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ؛ آن‌چه باید بدانیم

عکسی از همسر و دختران شهید ابراهیم رئیسی

عکس/فرزند رهبر انقلاب در مراسم اربعین رئیسی

تصویری از علم الهدی در مراسم چهلم ابراهیم رئیسی

اولین عکس از قاضی‌زاده بعد از انصراف از انتخابات

عکس پُربازدید از پزشکیان در مراسم چهلم رئیسی

قاضی‌زاده سخنان سخنگوی خود را رد کرد

واکنش کرباسچی به انصراف کاندیداهای پوششی

سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد

برنامه بازی‌های ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

عکس/ حمایت رسمی قاضی‌زاده از جلیلی

عکس/درخواست کاندیدای «پوششی» از قالیباف و جلیلی: اجماع کنید

تصویری از داماد حداد عادل در مراسم چهلم وزیر خارجه شهید

مقام آمریکایی: ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست

اولویت‌های اقتصادی روی میز دولت چهاردهم چیست؟

هر آنچه از کاخ نیاوران باید دانست

مهم‌ترین ویژگی خودرو‌های انژکتوری که باید بدانید

معرفی تانک کرار، رقیب ایرانی تانک آمریکایی آبرامز

بزرگترین بازار مصرف اسباب بازی کدام کشورها هستند؟

جنایتی که مرد خیاط با قیچی مرتکب شد

ب ام و ۵۰۷ زیباترین خودرو تاریخ این کمپانی است؟ +عکس

کمترین و بیشترین بازدهی نماد‌های بورس در هفته اول تیر ۱۴۰۳

آماری تکان دهنده از خط فقر در ایران