تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳۰ نظر

اعلام زمان واریز کالابرگ خرداد ماه

اکنون این بستر شکل گرفته و خانواده‌ها نیز براساس آن رفتارشان تغییر کرده و با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که طی هفت فاز توسعه پیدا کرده، رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم در حال تغییر است.

کالابرگ

اقتصاد۲۴-سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع در پاسخ درباره‌ی این موضوع بیان کرد این طرح در طول سه‌ماه کمترین مشکل را داشت و با موفقیت به سرانجام رسید.

هم‌چنین با تمامی۲۳۰ هزار فروشگاه مرتبط با این طرح تسویه حساب انجام شده و بدهی‌ای در این زمینه نداریم. تداوم این طرح نیازمند بررسی است که در حال انجام است و تاکنون تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

با توجه به اعلام رضایت و آمادگی دولت برای اجرای مجدد این طرح و هم‌چنین استقبال بالای مردم از آن، این انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالاً شاهد اجرای چنین طرح و یا مشابه آن باشیم.

با توجه به چراغ سبز وزیر اقتصاد و وزیر تعاون به ادامه دار شدن طرح کالابرگ احتمال می‌رود که در خرداد ماه ین طرح ادامه پیدا کند. اما هنوز زمان دقیقی برای شارژ کالابرگ خرداد ماه ۱۴۰۳ مشخص نشده است.

اکثر قریب به اتفاق جامعه هدف از تخصیص کالابرگ الکترونیک استقبال کردند که این نشان دهنده اقدام موفق و خوب دولت است.

تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ هیأت وزیران در خصوص «استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۲۴۶۲۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد ۱- در اجرای جزء‌های (۱) و (۲) بند (الف) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و به منظور استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال ۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصوب مربوط در قانون بودجه سال جاری اقدام نماید.

تبصره – اقلام کالا‌های اساسی مشمول طرح و نحوه توزیع یارانه بین اقلام مذکور مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است.


بیشتر بخوانید:افزایش ۲ برابری یارانه شامل چه کسانی می‌شود؟


۲- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مطابق با بند (پ) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) و تا زمان ابلاغ بخش دوم قانون مذکور به شرح مقرر در بند یادشده نسبت به تخصیص اعتبارات کالابرگ به صورت علی‌الحساب و متناسب با میزان اعتبارات مقرر برای کالابرگ در جداول قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اقدام نماید.

تبصره – در اجرای این بند و به منظور تسویه مطالبات فروشگاه‌های طرف قرارداد در طرح فجرانه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مبلغ دویست هزار میلیارد ریال به عنوان علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه عمومی در اختیار شرکت مجری طرح شرکت خدمات فناوری رفاه ایرانیان (فارا) وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد.

طرح کالابرگ الکترونیکی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ کلید خورد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت.

طرحی که در آن یک فرد یارانه‌بگیر در صورت استفاده از کالابرگ و خرید از سبد غذاییِ ۱۱ قلم کالای مورد تأیید وزارت کار، ۲۲۰ هزار تومان به مبلغ ۴۰۰ هزارتومان کالابرگش افزوده می‌شد و می‌توانست تا ۶۲۰ هزارتومان از این اقلامِ مشخص خریداری کند. به‌این معنا که خانواده‌ای که به‌ازای هر فرد، ۳۰۰ هزار تومان و یا ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده، ۲۲۰ هزار تومان بیشتر دریافت می‌کرد که باید این اعتبارِ تشویقی صرفِ خرید ۱۱ قلم کالا می‌شد

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کالا برگ الکترونیک به اقشار ضعیف جامعه حرکت خوبی از طرف دولت بود که با استقبال گسترده مردم همراه شد.

نکته مهم اینجا است که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی اقشار ضعیف جامعه باید تخصیص کالابرگ الکترونیک همچنان استمرار پیدا کند تا شاهد شرایط مطلوب‌تر و بهتر اقشار ضعیف جامعه باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر کار اجرایی با ایرادات و اشکالاتی همراه است که در مورد کالابرگ الکترونیک نیز باید با رفع اشکالات ما شاهد روان‌تر شدن امور در این حوزه خواهیم بود.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت، در هفته گذشته اعلام کرد با توجه به استقبال ۶۰ میلیون نفری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و تاثیر مثبت آن بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه، اهتمام دولت تامین منابع لازم برای ادامه طرح است.

پیشتر، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز درباره طرح کالابرگ الکترونیک گفته بود: «هزار فروشگاه به این سامانه متصل و از حدود ۶۱ میلیون ایرانی واجد شرایط، بیش از ۵۳ میلیون نفر از طرح فجرانه یا همان کالابرگ الکترونیک برخوردار شده‌اند.»

او همچنین تاکید کرده بود: «آنچه مهم است اینکه باید دهک‌های پایین شناسایی شوند تا افراد بهتر از این طرح بهره ببرند. البته با توجه به سامانه‌هایی که برای تعیین دهک‌بندی وجود دارد، این طرح تاکنون در تعلق گرفتن به جامعه هدف موفق بوده است.»

منبع: تجارت نیوز
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
0
10
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
کی رو میخواهید شناسایی کنی همه فقیر شدیم خداوند باعث و بانی این بدبختی ها رو نیامرزد که دین و دنیای مردم رو هم بر باد دادین
ناشناس
آره میدونی باعث و بانی کیه، اصلاح طلبان، روحانی و خاتمی وظریف
حسین اصغرزاده
7
38
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا رحمت کنه و همراهان ایشان که مخلصانه و در راه خدا و پیشرفت کشور وملت کار می کردند و خدا قوت بده به هرکس در هر لباسی که هستن و دارن خدمت به این کشور ملت و مردم می‌کنند
ناشناس
حالا هر که هست روحانی یا هر کس دیگه فرقی نمیکنه مهم اینه به مردم برسید به خدای لاشریک گناه این ملت بر گردن کسانیه که فقر و فلاکت به مردم تحمیل کردن بخدا زمان جنگ وضعیت خیلی خوب بود راحت میتونستیم گوشت بخریم آخه کشور ما خیلی ثروتمنده پس اینهمه ثروت کجا میره مولا امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند وقتی فقر از دری وارد بشه ایمان از در دیگه خارج میشه هیهات من الذله
ناشناس
22
16
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
والا ما نه خونه داریم نه ماشین کرایه خونه هم به سختی می‌دیم اون وقت با دورو بریامون هم دهکیم چطوری شناسایی میکنید هیچ کدوم از دورو بریامون نیاز به یارانه ندارن
ناشناس
4
30
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
امیدوارم مسئولان بی خاصیت ی که باعث این گرفتاری ها در جامعه شدن به حق قرآن روز خوش نبینن
ناشناس
5
45
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
صدبار اینا تکرار کردن باله بسه زمانش یک کلمه بگن
قاسم
1
24
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
که کالابرگ توزیع میشه
ناشناس
1
7
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
من خودم سرپرست خودم هستم ولی به من تعلق نمیگیره چرا
شاهین
1
12
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
تیتر خبر میگه زمانش مشخص شد،متن خبر میگه زمانش معلوم نیست،ایسگامون کردین?
ناشناس
0
24
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
چرا به همه تعلق نگرفت تراخدا به همه بدهید
ناشناس
0
13
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کمتر مردم را مسخره کنید یه کلام بگویید نمبدیم
به تو چه
1
19
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
البته که در ازا چرت و پرت هاتون وسر کار گذاشتن ملت که باعث بدبختی هاشون خودتونید حقوق بالا میگیرید ..بابا بس کنید حرفای صد من یه غازتون را ........حرف بی عمل هیچ مشکلی از مردم حل نمیکنه....
محمد
2
20
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کالابرگ بدیدهروقت شدفقط درحدحرف نباشه درعمل چون انسانهای هستن وعزیت مالیشون ازمددجوهابدتر ودرامدخوبی ندارن نیازدارن
فاطمه
0
17
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
کمترین مشکل کدومه اول بسم الله ازکالابرگ وازحسابمون پول کم کردن اصلنم نگفتن رسیدونگه دارین بین خریدرسیدماگم شدباکلی وسیله نه پولمونودادن نه وسیله گفت شماگم کردین الان شایدیکی دیگه این رسیدوپیداکنه خریدکنه همچی کلاهبرداریه فروشگاه اشتری رشت خاطرتون باشه این بلاسرتون نیاد
ناشناس
1
10
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
والله این وسط پول واسه بعضیا شده منفعت وسیله کهنه وتاریخ گذشته مغازهای که سال به سال مردم گذرنمیکردن وسیلهاشونوفروختن بعضی فروشگاهم جنس۹۰تومن خداشاهده که۱۳۰فروختن گفتن قیمتدکالابرگه آقابیخیال سودش رسیده فقط به بعضیا۱وسیصدپول۴تاوسیله گوتو این زندگی
يي
3
17
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
برا چي انقدر دروغ ميگين (زمان واريز اعلام شد)
ناشناس
خدا نکنه چرا دروغ هیچ وقت کالا برگ نگرفتم چند فروشگاه رفتم گفتن واریز نکردن برات
ناشناس
0
4
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
خدایا خودت کمک ما بکن که‌ بتونیم فقط زندگی کنیم و جلویه زن و بچه ها مون شرمنده نشیم.
احمد
0
11
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
خدایا خودت کمکمون کن شرمنده زن و بچه ها مون نشیم
ناشناس
1
7
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سلام کالا برگ به من نمیدن خدا راضی نیست مستاجر بچه معلول همسرم فوت کرده خودم ناشنوا به‌ کی بگم ازکی کمک بگیرم خودتون درستش کنید
ناشناس
1
2
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سلام تو راخدا به داد ما خانم سر پرست برسین همسرم تو تصادف از دست دادم خونش پایمال شد منم بدبخت شدم با دو تا بچه خانه مستاجر ی برای خرج خانه کرایه موندم چکار کنمبه دادبرسین
ناشناس
1
4
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
دهک بندی ها واقعی نیست کسانی که درآمد ندارند و کم درآمد هستن شدن دهک بالا و اونایی که درآمد دارند و خونه و ماشین و زمین و ...‌ دارند شدن دهک پایین خواهشاً دهک ها بررسی بشه
ناشناس
0
2
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
سلام خدمت شما چرا مردم را سرکار می‌دارید
ناشناس
1
2
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
بابا کالا برگ چی همش دروغ مردم گناه دارن بخدا زندگی ها سخت
کارگر ایرانی
0
2
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
کو گوش شنوا !!!
همه چیز قیمتش رفته بالا توی کشور عجیب است که این یارانه اصلا تکان نخورده
بابا با 300 تومن چی میشه خرید؟ فقط یه نهار
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
کالا برگ کشک میری فروشگاه میگن اگه هشتصد اعتبار داری هشتصد هم باید پول بدی اگه کسی پولداره کالا برگ برای چیشه
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
فقط به نفع فروشگاهها شده
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
این همه دروغ خدا یه بلایی سرشون میاره می‌فهمن
گرسنگان
0
0
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
هر دو روز یک نو اطلاعیه صادر می‌کنید . تکراری. مردم فقیر هستند .کسی بفکر ملت نیست . اگر نمیتوانید کمک . غذا وووو به مردم فقیر ضعیف در توان دولت نیس از سازمان ملل خوراک دارو مسکن وووو اجاره بدهید . بما کمک کنند . مثلی بقیه کشورهای فقیر ضعیف . برای چند نو لوازم نیاز خوراکی قدرت توان اجرایی ندارید . تا ب کی زجر زندگی کنیم . جمعیت کشور مان کم است . جمعیت زیاد می‌بود چی راهکار داشتید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/استایل زیبای بهاره افشاری در پست جدیدش

عکس/ قالیباف همه جا با سیسمونی شناخته شد

عکس/ خانواده شهید تندگویان حمایت از قالیباف را تکذیب کرد

عکس/ پاسخ تند مشاور وزیر روحانی به سخنان قاضی زاده هاشمی

عکس/ یادآوری به قاضی زاده هاشمی؛ شلیک گاز اشک آور به تجمع جانبازان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پزشکیان: امشب یک پیام حیاتی دارم

فیلم/ پاسخ مردم تبریز به سخنان زاکانی

فیلم/ حمله رئیس ستاد جلیلی به ظریف و پزشکیان

فیلم/ پاره کردن بنرهای دکتر پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیا به دست لباس‌شخصی‌ها

اعلام حمایت دو مقام دولتی از قالیباف و جلیلی

فیلم/ تفریح و سرگرمی پورمحمدی چیست؟

بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند

فیلم/ سعید جلیلی به دیدن مادر شهید رئیسی رفت

عکس/ تجمع هواداران قالیباف کف خیابان

نخستین بازیکن استقلال تمدید کرد

فیلم/ رائفی‌پور: من به جلیلی رای خواهم داد

عکس/ ظریف با لباس تالشی

ورزشگاه حیدرنیا به روی هواداران پزشکیان باز شد

فیلم/ آن دفعه شهید رئیسی بود که کنار رفتم

خیز آذربایجان برای ساخت جزایر مصنوعی

عکس/ تازه‌ترین چهره جمشید هاشم‌پور در خانه‌اش

فیلم/ جلیلی در جمع مردم مشهد: ما هستیم؛ تا آخر می‌مانیم و با قدرت ادامه می‌دهیم

فیلم/ ظریف: هیچ توجیهی برای در خانه نشستن نیست

لغو همایش انتخاباتی پزشکیان در تهران + عکس

عکس/ تغییر چهره لاله سریال لیسانسه‌ها پس از ۶ سال

چراغ سبز زاکانی به انصراف از انتخابات؟

فیلم/ روایت زاکانی از میزان اموال و دارایی‌های خود

فیلم/ فعال بسیج دانشجویی: شما راه شهید رئیسی را ادامه خواهید داد؟

فیلم/ کنایه کرباسچی به رقیب اصلاح‌طلبان

فیلم/ لحظه ورود پزشکیان به سالن شهید چاغروند ورزشگاه تختی خرم‌آباد

شناسنامه رای‌دهندگان انتخابات مُهر نمی‌خورد

اردوغان: نتانیاهو یک بیمار روانیست

سید حسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد

حمایت پسر آیت‌الله جوادی آملی از مسعود پزشکیان

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش و طوفان گردوخاک

مهم‌ترین اشتباهات زاکانی در رقابت‌های انتخاباتی

واکنش مهدی تاج به گلایه‌های امیر قلعه‌نویی

مربی رئال مادرید در راه ایران

فیلم/ پزشکیان: شما میراث‌دار فرهنگ عظیم کوروش و بزرگان هستید

فیلم/ پوشیدن لباس محلی بختیاری بر تن پزشکیان در خرم‌آباد

نامزد اصلاح طلبان در صدر

فیلم/ پخش موسیقی محلی در میتینگ انتخاباتی دکتر پزشکیان در خرم‌آباد

فیلم/ تصاویر هوایی از خسارت سیل جاده سوادکوه

عکسی از خوش و بش ابطحی با پزشکیان در فرودگاه مشهد + عکس

مقصد احتمالی رامین رضاییان مشخص شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

وام فوری با سیم کارت: راهنمایی جامع برای دریافت وام‌های کوچک و سریع

هر آنچه باید از موزه رضا عباسی بدانید

قالیباف و جلیلی؛ رقبای ۹۲ در ۱۴۰۳ دوباره به هم رسیدند/ قرعه «انصراف» از انتخابات به نام چه کسی می‌افتد؟

فیلم/ پیام انتخاباتی مهم محمدجواد ظریف

فیلم/ ظریف در آغوش اردبیل

درباره موزه حشره شناسی هایک میرزایانس بخوانید

FATF و لیست سیاهی که زندگی مردم را هم سیاه کرد!/ بن‌بست برجام و FATF در دعوا‌های شخصی سعید جلیلی و شرکا

فیلم/ حمله به جلیلی در اجتماع حامیان قالیباف

تشدید قطعی برق شهرک‌های صنعتی