تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۳
بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد ۳۹۰۰ واحدی کار را تمام کرد. ارزش بازار همچنان در محدوده‌های ۷ هزار همتی قرار دارد و ارزش معاملات نسبت به روز‌های پیشین کمی بهتر بود تا نقشه بازار رخ مثبتی را به خود ببنید. البته که همچنان اهالی بازار سرمایه معتقد هستند دست به معامله زدن در بازار با توجه به نزدیک شدن به روز انتخابات کمی پر ریسک خواهد بود.

پیش‌بینی بورس

اقتصاد۲۴- در مورد ارزش معاملات در پایان بازار امروز باید این طور گفت که گروه چند رشته‌ای صنعتی (با پرچم‌داری شستا) ارزش معاملات ۱۲۶ میلیارد تومانی را به خود گرفت و در رتبه اول ایستاد. ارزش معاملاتی گروه خودرویی همچنان نسبت به گروه‌های دیگر برتری دارد و رقم ۲۲۲ میلیارد تومان را داشت. فلزات اساسی نیز با ۱۳۱ میلیارد تومان رتبه دوم را داشتند.

هفته گذشته در خصوص واریز ۶۰ میلیون دلاری منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه اخباری منتشر شد و قرار بر این بود در مرحله نخست ۸۰۰ میلیارد تومان به بازار تزریق شود که در این رابطه روح‌اله شریفیان رییس صندوق تثبیت بازار سرمایه این طور عنوان کرده است که این مبلغ واریز شده است و طبق هماهنگی به عمل آمده مقرر شده که صندوق توسعه ملی مابقی ۶۰ میلیون دلار را در ۲ بخش مجزا پرداخت کند.

اما تعداد خریداران در بازار بورس تهران باز هم رکورد منفی زد. سازمان بورس اوراق بهادار تهران این طور گزارش داده است که خالص خریداران منتهی به هفته پایانی خرداد ماه ۱۴۰۳ رقم ۵۴ هزا ر و ۵۷۶ کد معاملاتی بوده است که این رقم در هفته پیش‌تر بیش از ۶۰ هزار کد معاملاتی بوده است، اما در مقابل سهم فروشندگان همچنان بیشتر از ۱۰۵ هزار کد معاملاتی است.

مجموع ارزش معاملاتی گروه بانکی در هفته گذشته ۷۴۹ میلیارد تومان بوده است. همچنین فزلرات اساسی و گروه خودرویی به ترتیب ۷۱۷ و ۶۵۷ میلیارد تومان مجموع ارزش معاملاتی در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

گفته می‌شود که بانک مرکزی همچنان در حالت مداخله در بازار اخزا است و نرخ این اسناد وارد کانال ۲۹ درصدی شده است. اهالی بازار سرمایه امیدوار هستند که این نزخ‌ها همنی مسیر نزولی را ادامه دهند تا بازار سرمایه کمی نفس بکشید.

اما خبر رسیده است که سی و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یک شنبه سوم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد و قیمت دلار نیمایی نیز در یک قدمی ۴۳ هزار تومانی است و به رقم ۴۲ هزار و ۹۰۰ تومانی رسیده است.

حسین وجودی‌یزدی، مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران اعلام کرده است که با توجه به قانون کمیته برگشت ارز حاصل از صادرات درباره ارز محصولات صادراتی فولادی، صادرات فولاد دیگر توجیه اقتصادی ندارد و رکود بازار و تاثیر آن بر سفره مردم طی چند ماه آینده مشهود می‌شود. صادرکنندگان به دلیل اجبار به بازگرداندن کل مبلغ ارز حاصل از صادرات، انگیزه خود را برای تجارت از دست می‌دهند.

این در حالی است بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، حجم صادرات ۱۰ صادرکننده برتر فولاد ایران در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۶ درصدی داشته و از ۳۶۸ هزار تن به ۷۶ هزار تن رسیده است!

با این وجود برخی از نامزد‌های انتخاباتی وعده‌های عرضه طلا و رایگان کردن خدماتی را می‌دهند که جز سنگین‌تر کردن کسری بودجه دولت هدف دیگر را دنبال نمی‌کند و از مورد وضعیت صنایع ارز آور برای کشور طرح و برنامه منسجم و درستی ندارند.

حسین تبریزی به عنوان یک صاحب‌نظر اقتصادی در این خصوص عنوان کرده است دولت چهاردهم نمی‌تواند با وعده‌های پوپولیستی عنصر همراهی مردم را داشته باشد. برای چنین سیاستی، دولت نیازمند منابع است که به نظر نمی‌رسد چنین منابعی را در دسترس داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


همچنین حسین سلاح‌ورزی رییس پیشین اتاق بازرگانی ایران در این خصوص عنوان کرده است که اصلی‌ترین معضل و چالش امروز کشور، تحریم‌هاست و کاندیدا‌ها به موضوع تحریم‌ها و ضرورت رفع تحریم‌ها کمتر پرداختند.

اما مهم‌ترین بخش از اخبار روز گذشته به بیانه کانون سهامداران سهام عدالت، کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران و کانون کارگزاران به نمایندگی از ۵۰ میلیون سهامدار حقیقی و حدود هزار نهاد مالی فعال در بازار سرمایه بود که خطاب به نامزد‌های انتخاباتی برای برگزاری نشست‌های تخصصی برای حل مشکلات و مانع بازار سرمایه و اقتصاد بوده است.

در این بیانیه ذکر شده است که دولت آینده با ۷ چالش بزرگ در اقتصاد روبرو است. قیمت گذاری دستوری، حذف شکاف قابل توجه نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد، تناسب سیاست‌های پولی و مالی، مطالبات شرکت‌های بورسی از دولت، ثبات مقررات و رویه‌ها و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران، رفع ناترازی انرژی و عدم مداخله دولت در مدیریت شرکت‌ها مواردی است که این سه کانون بازار سرمایه برای دولت آینده مطرح کرده‌اند.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازار امروز از منظر تکنیکالی تغییر خیلی خاصی را به خود ندیده است و هر چند که رقم شاخص مثبت شد، اما ارزش معاملات پایین تایید بر روند شروع نیست که دلیل آن هم نزدیکی به روز انتخابات است و صحبت‌های نامزد‌ها در خصوص اقتصاد، سیاست و بازار سرمایه است. سرمایه ترجیح می‌دهد در این روز‌ها نظاره‌گر بازار باشد تا معامله‌گر بازار به همین خاطر عدد شاخص در همان محدوده‌های ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحدی ایستاده است.

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

منبع: اکوایران

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کدام مواد مغذی برای ارتقای عملکرد تیروئید ضروری هستند؟

گم شدن اصلی‌ترین بحران‌های ایران در میان وعده‌های ناممکن پوششی‌ترین کاندیدا‌ها/ مهاجران افغان، آب، خشکسالی، زنان و ... دیگر هیچ!

جبران فقر آهن با این ۵ ماده غذایی

نیکزاد: مردم به شایعات انصراف قالیباف توجه نکنند

جنجال تازه داماد حسن روحانی خبرساز شد

اطلاعیه ستاد انتخابات؛ ساعت شروع اخذ رای اعلام شد

فیلم/چند نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری هستند؟

ستاره پرسپولیس پیشنهاد ۵۰ میلیاردی را رد کرد!

عکس/قیمت آپارتمان‌های شرق تهران

بمب بزرگ پرسپولیس؛ ستاره سوریه‌ای در راه ایران!

عکسی بسیار قدیمی از کریم شیره‌ای/ او که بود؟

بازار لپ تاپ به دست قاچاقچیان می‌افتد

زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی: به گمان «شریعتمداری»، یگانه شدن کاندیدا‌های جناح‌شان معجزه می‌کند

عکس / اقدام رسمی استقلال برای بازگشت مهدی قایدی

عکسی از شال و عمامه شهید رئیسی در مراسم چهلم شهدای خدمت

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ؛ آن‌چه باید بدانیم

عکسی از همسر و دختران شهید ابراهیم رئیسی

عکس/فرزند رهبر انقلاب در مراسم اربعین رئیسی

تصویری از علم الهدی در مراسم چهلم ابراهیم رئیسی

اولین عکس از قاضی‌زاده بعد از انصراف از انتخابات

عکس پُربازدید از پزشکیان در مراسم چهلم رئیسی

قاضی‌زاده سخنان سخنگوی خود را رد کرد

واکنش کرباسچی به انصراف کاندیداهای پوششی

سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد

برنامه بازی‌های ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

عکس/ حمایت رسمی قاضی‌زاده از جلیلی

عکس/درخواست کاندیدای «پوششی» از قالیباف و جلیلی: اجماع کنید

تصویری از داماد حداد عادل در مراسم چهلم وزیر خارجه شهید

مقام آمریکایی: ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست

اولویت‌های اقتصادی روی میز دولت چهاردهم چیست؟

هر آنچه از کاخ نیاوران باید دانست

مهم‌ترین ویژگی خودرو‌های انژکتوری که باید بدانید

معرفی تانک کرار، رقیب ایرانی تانک آمریکایی آبرامز

بزرگترین بازار مصرف اسباب بازی کدام کشورها هستند؟

جنایتی که مرد خیاط با قیچی مرتکب شد

ب ام و ۵۰۷ زیباترین خودرو تاریخ این کمپانی است؟ +عکس

کمترین و بیشترین بازدهی نماد‌های بورس در هفته اول تیر ۱۴۰۳

آماری تکان دهنده از خط فقر در ایران

اعلام تاریخ بازی‌های ایران در مقدماتی جام جهانی

عکس/حضور جذاب بازیگران معروف در کنسرت رضا گلزار

پای زنان هم به جوکر باز شد

علیرضا بیرانوند کجاست؟

عکس قدیمی از کامبیز دیرباز برای دهه شصتی‌ها

دانشجویان و اساتید از رئیس‌جمهوری جدید چه می‌خواهند؟

جنگ کریدور‌ها و طرح خاورمیانه‌ای بایدن؛ تلاش تازه ایران و ترکیه برای کریدور جایگزین در قفقاز

فیلم / بله، یک رئیس جمهور شجاع می‌تواند بایستد

جزییات نرخ جدید بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی

فیلم/تقسیم نقش‌های سینمایی در پارتی‌های شبانه!

چراغ سبز امیر عابدزاده به پرسپولیس+ عکس

ساخت فیلم فرح دیبا در هالیوود