تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳۵ نظر

قالیباف و پزشکیان با هم متحد می شوند؟

قالیباف-پزشکیان می‌توانند زوج خوبی در اجماع‌سازی برای پروژه‌های ملی از برجام و FATF تا توسعه اقتصادی کشور باشند.

قالیباف متحد پزشکیان می‌شود؟

اقتصاد۲۴- اهمیت این فراز از مناظره پزشکیان چنان تأثیرگذار بود که در مناظره بعدی جناب آقای قالیباف همین گفتار نیک را پی گرفت و به همین روال سخن راند.

اشارات رئیس قوه قضائیه هم در روز انتخابات و پیش از آن روشن است.

به نظر می‌آید مسئولان سه قوه مشکلی در این راه نداشته باشند. البته جناب دکتر قالیباف باید هشیار باشد کسانی در مجلس که نه خیرخواه او هستند و نه خیرخواه پزشکیان، از همان آغاز کار مانع‌تراشی و تفرقه‌افکنی نکنند

اینک، از قضا، قالیباف در قامت ریاست مجلس می‌تواند نقشی اساسی در تحقق اراده ملی ایفا کند و همان نقش اجماع‌سازی، «همکاری و نیک‌اندیشی» را در مجلس به سرانجام برساند.

زمانی یکی از رهبران اصلاحات به اصلاح‌طلبان توصیه کرده بود که «قالیباف را از خود نرانید». زمانی دیگر خود شاهد بودم که در برابر تقاضای یکی از دوستان که «با قالیباف باید برخورد کرد»، یکی از رهبران اعتدالیون گفت: «نمی‌زنیم، ولی اگر او آغاز کند پاسخ می‌دهیم». البته متأسفانه آقای قالیباف بر اثر فشار مشاوران بی‌تجربه، آنچه را که نمی‌باید «آغاز» کرد و شد آنچه که در مناظرات ۹۲ و ۹۶ دیدیم.

این نشان می‌دهد نه اصلاح‌طلبان و نه اعتدالیون مایل با درگیری با قالیباف نبودند، اما هسته‌ای که خود را مالک همه چیز می‌داند، فشار‌های مستقیم و غیرمستقیم را بر او وارد کردند و در جریان مناظرات دو دهه گذشته، او را به راهی کشاندند که نمی‌باید.

اینک، اما قالیباف-پزشکیان می‌توانند زوج خوبی در اجماع‌سازی برای پروژه‌های ملی از برجام و FATF تا توسعه اقتصادی کشور باشند. خوشبختانه چالشی هم در مناظرات بین این دو پدید نیامد.

مشفقانه می‌گویم همه چیز بستگی به آن دارد که آیا دکتر قالیباف بالاخره پای خود را از قیر سیاه شماری اندک از فرقه‌گرایان درمی‌آورد یا خیر. کسی با اصولگرایی او مشکل ندارد، به شرط آنکه افراطیون یا منفعت‌طلبان بی‌ریشه به هوای منافع سرشار دست از سر او بردارند. کمااینکه اصلاح‌طلبان با اصولگرایی حکیمانه لاریجانی هم مشکل چندانی نداشتند.

مشکل، افراطیون پرتوقع یا سودجویان بی‌کاره‌ای هستند که قالیباف را به دامگه کشاندند و از ایشان تنها توقع گوش‌سپردن به ندای تفرقه‌افکنی دارند. مشکلات کشور فراوانند، راه‌حل‌ها، از پس سال‌ها، از مباحثات کارشناسی برآمده است. چه بسیار برنامه‌های خوب، ولی عمل‌نشده در دسترس است. بسیاری از فعالان سیاسی به این توجه نکرده‌اند که نقش اجماع‌سازی برای اجرای سیاست‌ها بسیار مهم و کلیدی است؛ حتی بسیار بیشتر از قدرت فنی مدیریتی. درواقع تفاوت سیاست‌مدار و مدیر در همین نکته نهفته است.

سیاست‌مدار باید اجماع‌سازی کند و مدیریت فنی-اداری را به دیگران بسپارد، نه اینکه خود را در پیچ و خم‌های اجرا و اداره و سفر‌های کم‌فایده استانی گم کند. به‌ویژه او باید اجرا را به معاونان وزیران و دیگر مدیران ارشد اجرائی واگذار کند و پیگیری و نظارت بر اجرا را هم از مدیران ستادی خود در نهاد ریاست‌جمهوری بخواهد. اجماع‌سازی به آن است که در «کریدورهای» قدرت به روشنگری و مذاکره بپردازید و تا آنجا که ممکن است نظرات و سیاست‌ها را به جمع‌بندی برسانید.


بیشتر بخوانید:خطر «مجاهدان شنبه» در کمین دولت پزشکیان/ ترمیم دریافتی بازنشستگان و حجاب از اولویت‌های فوری دولت چهاردهم باشد


مثلا رئیس‌جمهور باید بتواند برای اولین و مهم‌ترین گام، پرونده FATF را به سرانجام برساند. ظاهرا بخش مهمی از مسئولان در قوای سه‌گانه از ابعاد این پرونده آگاهی کافی ندارند. برای اجماع‌سازی باید از کارشناسانی استفاده کرد که این مسئولان به آنان اعتماد دارند. این‌گونه است که می‌توان کار را به سامان برد. مصاحبه‌های آتشین و تحریک افکار عمومی پاسخ نمی‌دهد و همچنان کسب‌وکار بین‌المللی مردم در تعلیق خواهد افتاد.

از سوی دیگر، باید بتوان با کسان و نهاد‌هایی که در دیگر بخش‌های حکمرانی کشور مانع اجماع‌سازی هستند، گفت‌وگوی فراوان کرد و آن‌ها را به چرخه مثبت کشاند. هرچند بخشی از آنان آمخته به نیاموختن از عبرت روزگارند. آنان انرژی اجماع‌سازی را تخلیه می‌کنند و پرداختن بیش از حد به ایشان سبب می‌شود که اجماع‌سازی به پیش نرود.

در همین راستا، جوانان خوش‌دلی که بر صداوسیما حاکم هستند، باید تجدیدنظری اساسی در رفتار خود کنند؛ هرچند می‌دانم متأسفانه این خواسته از ظرفیت آنان فراتر است. این دوستان ظرفیت خود را نشان داده‌اند و بعید است که استعدادی در تقویت اتحاد ملی داشته باشند. آنان صداوسیما را با یک حزب سیاسی و بلکه با یک فرقه سیاسی اشتباه گرفته‌اند و دلخوش به سرخوشی‌های کودکانه در نزاع‌های سیاسی‌اند؛ گویی هنوز در محفل‌های دانشجویی با رقیبان خود جدل می‌کنند و رجز می‌خوانند. صداوسیما را به دست کسانی نسپارید که باز هم گاندو‌های تفرقه‌افکن و مشکوک بسازند.

تهیه‌کننده گاندو گفته است: «اگر پزشکیان رأی بیاورد چند فصل جدید از سریال گاندو را می‌سازیم و در خدمت ملت شریف ایران خواهیم بود و حرف‌های ناگفته جدیدی خواهیم زد… درباره فساد و نفوذ در جریان اصلاحات حرف‌های نزده زیاد است». این جوان که سرخوش به فرصت‌های رانتی و محفلی صداوسیماست، هنوز نمی‌داند که «شاهکار» قبلی‌اش چقدر مبتذل و از لحاظ امنیتی ضعیف بوده است.

سرِ آن ندارم که با این جوان خوش‌نیت جدل کنم؛ چون فقط زمان می‌تواند چنین جوانانی را به خطا‌ها و اشتباهاتشان برساند و آن‌ها را از توهم برهاند. مهم این است که بدانیم برخی بزرگ‌تر‌ها از روی آگاهی و برای حذف رقیبان به چنین کودک‌سالاری‌هایی میدان می‌دهند. البته با گذشت زمان همین جوانان فریبکاری‌ها را درمی‌یابند و علیه شما طغیان خواهند کرد.

نکته مهم دیگر این است که چنین رویکردی سبب گمراهی دیگر مقامات و دستگاه‌های تصمیم‌گیر می‌شود و فرصت همدلی و اجماع‌سازی را از کشور و نظام می‌گیرد. به هر تقدیر، صداوسیما می‌تواند نقشی دوگانه در تفرقه‌افکنی یا در اتحاد ملت ایفا کند. رویکرد فرقه‌ای سبب می‌شود نتوانید درکی از اتحاد ملی داشته باشید.

منبع: روزنامه شرق
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
1
12
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
همه متحد میشیم.،هرکسی بوی نفاق بده دشمن ایرانه،،ایران،،بخدا من رای ب جلیلی دادم.ولی الان ریس جمهورم پزشکیان هست،فکر کردی پزشکیان دشمن ماست ،نه دشمن من و شما کسان دیگه هستن،اگر ایرانی هستید،تمام ایران سرای من هست،،جلیلی زاکانی ووو همه نامزد ریاست بودن،هرکسی تو بوق تفرقه ودشمنی بی دمه مزدور دشمن هست خواسته وناخواسته
فاطمه
ما پزشکی دروغگو رئیس جمهور خود نمی‌دانیم تا بتونیم هرکاری میکنیم واسه ذلت خواری اش
ناشناس
22
10
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
همین قالیباف باعث شکست جبهه انقلاب شد خدا ازت نگذره راه شهید رئیسی همش حرف بود که زدی
حسنی
قالیباف میخواهد درمیان مردم وجه ی مثبت پیدا کند این مرام قالیباف است او شیفته ریاست جمهوری شده هر چه رای کم می آورد جنونتر می شود خودراعقل کل می داند
ناشناس
خوارشدنت را دیدیم
ناشناس
17
3
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
هرچه میکشیم ازدست تو وامثال تو قالی باف قیامتی هم هست
ناشناس
9
8
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
قالیباف سیاستمدار باهوش و تواناییه باید هوش سیاسی داشته باشه تا اینجا قربانی جبهه پایداری شده اگه بخواد به حیات سیاسی این مملکت برگرده تنها راه اینه که در مجلس همکاری خوبی با دولت داشته باشه و بتونن باهم مشکلات مردم را حل کنن.اونوقت مثل هاشمی رفسنجانی میتونه دوباره مورد توجه ملت قرار بگیره
ناشناس
4
17
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
هم رئیس جمهور هم رئیس مجلس ما رای ندادیم که شما کل کل کنید باهم متحد باشید وکار کنید اختلافات شخصی را در دولت ومجلس نکشانید
اردبیلی
7
9
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان مگر قالیباف رای آورده کل رای ایشان سه میلیون بوده لطفا دور ایشان خط بکش
ناشناس
15
4
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
اولا بی ریشه خود نویسنده هست
دوما کاملا معلومه از جبهه اصلاحات هستی که به رفتار خیانت بار لاریجانی میگی اخلاق حکیمانه
سوما این جهل ما بود که پزشکیان رئیس جمهور شد وگرنه همان ادامه راه حسن روحانی .... هست
ناشناس
22
7
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
خدا یار و یاوردکتر پزشکیان باشه.خدا کمکش کنه
ناشناس
6
29
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
اینکه از اول مشخص بود
فقط وای به حالمون نتیجه این کار ملت رو می‌فهمند چ اشتباه بزرگی انجام دادند
علی اکبر
16
7
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
بزرگترین ضعیف جمهوری اسلامی صدا سیماست ۸۰ در صد بینندگان خود را از دویست داده بخصوص آقای جبلی مدیر خوبی برای صدا سیما نیست صدا سیما ما توسط یک گروه فامیلی اداره میشود امروزه صدا سیما ایران در دنیا کمترین بیننده وبیشترین مشکلات را داراست شاید صداسیما ما صد سال از فن آوری روز عقب هست ساخت سریال های بی محتوا فیلمهای تکراری تحلیل های جانبداری اخبار کذب وهدفدار اینهمه بودجه خروجی صفر صفر ای از وظائف حاکمیت بخصوص رهبری باید تذکر لازم داده شود و طبق اصل قانون اساسی صدا سیما باید بیطرف باشد متاسفانه با طرف خاصی هست
ناشناس
5
11
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
این نویسنده یک جوری صحبت می کنند که اصلاح طلبان و اعتدالیون تا حالا بر مسند قدرت نبودند. شاید یک عده‌ای گول بخورند و فراموش کرده باشند اما بیش از 70درصد مردم می دانند . اگر تابع رهبری هستید که رهبر فرمودند ، تندرو در مقابل منحرف می باشد. با دروغ وتهمت کار به جایی نمی برند کمااینکه روحانی با تهمت به شهید رئیسی کار به جایی نبرده است. امیدواریم دکتر پزشکیان در دام احزاب قدرت طلب و منفعت طلب از هر جناحی نیافتد
دعا میکنم خداوند متعال یاری شان کند تا کشور اسلامی از جهت اقتصادی و فرهنگی و بین المللی پیشرفت نماید
حسینی
این تحلیل هایی که شما میگین فقط به درد شما میخوره ما تو مناظراتذهم دیدیم صدا وسیما کاملا بیطرف ایران مردمان باهوشی داره وبا این خزعبلات شما کسی خام نمیشه شما چطور از لاریجانی یه اسوه درست میکنیداصلا رفسنجانی کجا به دل ملت برگشت کسانی تو این کشور محبوب هستن بعد شهادتشون با اون عظمت تشییع میشن ومرم ارادت واقعیشونو نشون میدن
احمد
5
9
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
همه ما ایرانی هستیم و با تمام توان از رهبری ،دولت ، مجلس و قوه قضائیه حمایت می‌کنیم
ناشناس
5
7
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
گاندو مگه دروغ بود
32 سال اصلاح طلبا بودن اینم 4 سال دیگه این ننه من غریبم بازی ها برای چیه خدا می‌دونه انگار که اولین سال حکومت اصلاحاته
ناشناس
14
8
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
حتما آقای قالیباف هر چه در توان دارد برای بهبود وضع مردم به آقای پزشکیان کمک می‌کند موفق وپیروز باشید
ناشناس
3
11
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
خوب هندوانه زیر بغل میزارید همین یه جمله که سفرهای بی خاصیت کافیست که مسیر را نشناختند و توصیه به بیراهه میکنید .
ناشناس
1
3
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
آقای قالیباف سیاستمداری باسواد ، باتجربه و کاردان هست با سابقه اجرائی زیاد . تومناظرات هم دیدیم هیچ نامزدی به لحاظ قدرت تحلیل وبیان مسایل کشور مثل ایشون نبودند
علی
4
4
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
درود برشرفت دست به دست هم بدید این افغان ها رو بریزید بیرون
حسین
2
4
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
آقای نویسنده مقاله که اینقدر با ذوق و شوق و گرما کردن دیگران مقاله نوشتی توصیه میکنم یک کم به خواسته ftftتوجه و مطالعه داشته باش و ببین چند کشور از دویست کشور عضو هستند و خواسته اصلی آنها از این طریق به زانو در آوردن ایران هست تا بفهمند ایران چطور تحریمها را دور زده و پول خود را میگیره .و آن راه را هم ببندند و کشور را مجبور به توافق کنند و هر طوری که خودشان خواستند توافق را بنویسند .همانطور که برجام را نوشتند.
رضا
6
2
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
اگر آقای جلیلی در دور اول کنار رفته بود الآن مدیر و رئیس جمهور توانمندی به نام محمدباقر قالیباف در رأس قوه مجریه بود. متاسفانه بیشتر مردم ایران بر اساس احساسات و هیجانات تصمیم های سرنوشت ساز را رقم میزنند و نه بر اساس تجربه و تاریخ و منطق و عقلانیت همین آدم هایی که دور پزشکیان رو احاطه کردند دهها سال در دولت های تدبیر و امید و دولت اصلاحات و دولت سازندگی بر مردم ایران حکومت کردند و با مدیریت ضعیف و حزبی و جناحی و همچنین با تعامل بد و قرادادهای ننگین و استعماری نظیر کرسنت و برجام و از بین بردن بورس و تورم و تعطیلی کارخانجات و از بین بردن تولید و نساختن مسکن و رانت و واگذاری شرکت و معادن و بیکاری جوانان تیشه به ریشه ملت زدند و کسانی که خود عامل بدبختی مردن ایران بودند حالا با موج سواری و فریب افکار عمومی دوباره به حکومت رسیدند
ناشناس
5
0
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
اگر پزشکیان افغانی ها را بیرون کند خواست ومطالبه مردم را انجام داده امیدوارم این ... را از ایران اخراج کند
محمد
0
4
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
از اول متحد بودن با هم برای کنار زدن اقای جلیلی که یه اهداف خود رسیدن
ناشناس
حال آدم به هم‌ می‌خوره در این مباحث انسان یاد مسابقات فوتبال و کری خندن بجه گانه نوجوانانی می افته که از لنگ‌و کیسه هم بدای طعنه و کوبیدن یکدیگر استفاده می کنند. باید مردم ما به جوانی و بلوغ سیاسی برسند و طرفدار عزت و سربلندی ایران اسلامی و اتحاد مردم با هم باشند اینقدر بر طبل تفرقه نکوبید .خدا اعمال و نیات همه را می‌بیند. لذا اگه برای رضایتش هر حرفی و کاری کنید در آخرت پاداش دارد. و در دنیا همه با هم با افتخار زندگی می کنیم.فقط به فکر تعریف از غرب نباشید کاری کنید که عالم از شما تعریف کنند و آرزوی
زندگی در ایران را داشته باشند
علی
2
2
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
به جای متهم کردن دیگران واینکه آقای قالیباف باید مواظب آنها باشد!!خیلی شفاف بدون تهمت ودروغ و....بنویسید مجلس و دولت باید متحدباشند د کنارهم باشند به هم کمک کنند.چرا نمیتونید سخنی بگید که به کسی تهمت نزنید دروغ نگید؟؟چرا همیشه باید دنبال اختلاف افکنی باشید ؟؟این بدونید همانهایی که شما تهمت میزنید که آقای قالیباف باید مواظب آنها باشند.همانها اینقدر باشرف هستند که منافع ملی ب اشون مهمتراز هرچیزی هست.این را میتونید از زندگیش وثروتشون بفهمید !همه ثروت این عزیزان اندازه یک نفری نیست که شما همیشه از اونها تعریف میکنید وحمایت!!ای کاش همه مانند اون عزیزان باشند که همیشه مورد اتهام وشیعه ودروغهای بی درو پیکر ثروت‌های کثیف وخبرگزاریهای غربگدا و...بودند؟؟!!
حسن
1
2
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
پزشکیان خود چند دوره نماینده بوده پس با توجه به شناخت او از توان مجلس و خصوصا مجلس این دوره،، فامیل دور هم که باشی باز میفهمی چه مسیری جهت حرکت درمقابلت وجود داره!!
ناشناس
3
2
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
مردم قالیباف راقبول ندارندتوریاست جمهور باکمترین رای باخت تومجلس هم زوری زوری رئیس شد
محمد
2
2
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
صادقانه کارمیکنیم وعلیه کسی یاگروهی جبهه نداریم قوعلی خدمتک جوارحی
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
ما ایرانیان تابع فرزند زهرا(س)ولی فقیه ،رهبر فرزانه انقلاب (روحی فداه) هستیم و با هیچ حزب و گروهی هم برای همیشه پیمان نبستیم و تا زمانی که در چهار چوب سیاست ها و رهنمودهای رهبر باشند و در خدمت به مردم و حل مشکلات با تکیه به قوای درونی و بدون باج دادن به استکبار جهانی ولی با استقاده از فرصت های جهانی موفق تر باشند با اون حزب هستیم..جانم فدای رهبرم
اباصلت
1
2
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
بسیار سخن عقلانه و وحدت آفرین
رضا
0
3
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳
بسیار عالی و درست نوشته روزنامه شرق ،انشااله همه همدل و همراه و یکصدا برای رفع مشکلات مردم و کشور تلاش کنند
بسیجی وجانباز
0
0
جمعه ۲۲ تير ۱۴۰۳
عزیزان‌من‌روی‌تعصب ولجاجت حرف نز نید امام فرمودند میزان رای ملت است ما باید برای پیشرفت امور مملکت همه با هم با شیم به همه‌مسئو‌لین از هر جناح‌کمک‌کنیم لجا جت نکنیم که ضزرش به همه ما‌می رسد‌انتخابات تمام شد‌موقع کار است
محمد
0
0
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳
انشالله تولید مذاکره و برجامو مثل پراید و سایپا و پیکانو ناوشکن جماران منتفی کنی
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

عکس/ واکنش احمد خمینی به استقلالی شدن رضاییان

عکس/چهره متفاوت ناریه سریال مختارنامه در سن ۵۶ سالگی

عکس/ جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در حسینیه اعظم زنجان

عکس/ عزاداری پزشکیان و لاریجانی در کنار مداح معروف

عکس/ به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریز در روز عاشورا

عکس/ بوسه جنجالی قالیباف بر شانه مسعود پزشکیان

عکسی قدیمی از مراسم عروسی اردوغان و همسرش

عکس/ مسعود پزشکیان ظهر تاسوعا کجا رفت؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ اهدای پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) به پزشکیان با حضور سردار قاآنی

عکس/ دختر امام و دختر پزشکیان در مراسم عزاداری در حرم امام

صادرات نفت ایران در انتظار انتخابات واشنگتن است

یک خبر بد برای دارندگان خودروی چینی!

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

عکس/ تصاویری از سینه زنی علی لاریجانی و حسن روحانی

فیلم/ حال و هوای صبح روز عاشورا در کربلا

عکس/ تصاویری از گریه‌های پزشکیان در شب عاشورا

فیلم/ ماهیگیری انبوه روی کشتی

تکذیب خبر عجیب درباره واریز حقوق بازنشستگان

یارانه نقدی این دهک‌ها واریز شد

فیلم/ لحظه انفجار بمب در نماز جمعه تهران و ادامه خطبه‌ توسط رهبر انقلاب

بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند؟ / نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی

قیمت روز زعفران + جدول

دو نظریه در مورد سوء قصد نافرجام به جان ترامپ/ آیا حادثه تیراندازی کمک بزرگی به ترامپ خواهد بود؟

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

عملیات در جهنم؛ نیروگاه رامین چگونه بدون خاموشی تعمیر شد؟/ امیدواری برای اجرای قرارداد بازسازی نیروگاه با روسیه در دولت چهاردهم

کد مورس جدید همستر کامبت امروز

فرهنگ نذری دادن همچنان زنده است؛ هزینه صد پرس غذای نذری چقدر است؟

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

نبض اقتصاد پوشاک در دستان دستفروشان/ وخامت اوضاع بازار پوشاک با تورم بالا/ دردسرهای ارزان فروش ها در بازار پوشاک

چگونه تیپ شخصیتی خود را تشخیص دهیم؟

روش نگهداری بادمجان سرخ شده در فریزر

گیاهی که بیش‌تر از یک همبرگر آهن دارد

این خوراکی‌ها را با موز نخورید

احتمال گرانی خودرو پس از تحلیف ریاست جمهوری چقدر است؟/ بازار خودرو شوک جدیدی را تجربه می‌کند؟

فیلم/ ماجرای تیراندازی در حرم شاهچراغ چیست؟

فیلم/ حادثه در شاه‌چراغ؛ ماجرا چیست؟

معاون امنیتی استانداری فارس: انفجاری در شاهچراغ رخ نداده است

انفجار در اطراف حرم شاهچراغ

یک نفر دیگر در استقلال ماندنی شد

عکس/ مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) با حضور رهبر انقلاب

همستر عامل پیروزی پزشکیان بود؟

پزشکیان: اگر مسئولان به حق و عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

اعلام اعضای کارگروه انتخاب وزاری گروه اقتصاد و صنعت دولت چهاردهم + اسامی

عکس/ علیرضا بیرانوند با هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد

عکس/ تغییر چهره افغانی‌های مقیم ایران به دست جراحان پلاستیک برخلاف قانون

اعضای کارگروه انتخاب گزینه‌های وزارت بهداشت دولت چهاردهم مشخص شد

فیلم/ نخستین حضور احمدی‌نژاد در بین مردم ایران بعد از بازگشت از ترکیه

فیلم/ ویدیویی از حسین تهی پای دیگ نذری

عکس/ تصویری از مسعود پزشکیان در کنار نوه امام خمینی (ره)

پاسپورت، گوشی و لپ‌تاپ لیلی رشیدی در فرودگاه ضبط شد