تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

شناسایی چهره‌های نفوذی در ستادهای انتخاباتی

سردار سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد امنیت انتخابات، درخصوص روند برقراری امنیت در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، گفت‌وگویی انجام داده است.

سیدمجید میراحمدی

اقتصاد۲۴- بخش‌هایی از این گفت‌گو را می‌خوانید.

چه راهکار‌هایی برای برقراری امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به‌کار گرفتید؟

به موازات تشکیل ستاد انتخابات کشور که متکفل اجرای انتخابات است به دستور سردار احمد وحیدی وزیر کشور ستاد امنیت انتخابات را تشکیل دادیم. در ستاد امنیت انتخابات همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی، انتظامی، ارتش و سایر نیرو‌های مسلح حضور دارند و این ستاد به‌طور مرتب جلسات خود را تشکیل داد.

اولین مسئله برای ما دانستن طرح و نقشه بدخواهان برای ایجاد چالش در انتخابات بود و بعد از آن پیشگیری از تحقق برنامه‌های آن‌ها بود و دوم اینکه اگر پیشگیری‌ها پاسخ‌گو نبود با آن به نحو مناسبی مقابله کم‌هزینه کنیم.

راهبرد ما اقدامات حداکثری در مقابل احتمالات حداقلی بود یعنی گفتیم باید حداکثر اقدامات امنیتی را برای احتمالات حداقلی انجام دهیم که ممکن است صورت بگیرد.

باید از همه دستگاه‌های عضو ستاد تشکر کنم که در هر سه موضوع یعنی هم فهم نقشه‌ها و برنامه‌های بدخواهان و هم در پیشگیری و هم در مقابله هوشمندانه بسیار موفق عمل کردیم.

آن چیزی که ما بر مبنای اشراف اطلاعاتی از بدخواهان خارجی و داخلی دیدیم چند مسئله بود که در دستورکار خود قرار دادند. اولین مسئله این بود که مردم را به هر شکلی شده از آمدن به پای صندوق‌های رای منصرف کنند و مسئله تحریم را به‌طور جدی دنبال کردند و مسئله دیگر مرعوب‌سازی بود که نمونه‌های آن را در خارج از کشور دیدید.

تونل‌های وحشتی که ضدانقلاب و معاندین و بعضا با همکاری پلیس آن کشور که با نادیده گرفتن وظایفشان به آن‌ها اجازه دادند که ضدانقلاب اقدامات ناجوانمردانه خود را انجام دهد، صورت گرفت. هر ایرانی که می‌خواست رای دهد باید از تونل وحشتی که این‌ها ایجاد کرده بودند می‌گذشت و با ناسزا و بدرفتاری آن‌ها مواجه می‌شد تا از رای دادن منصرف شود، اما مردم با شجاعت آمدند و تعهد خود به وطن، کشور و اسلام را نشان دادند.

در داخل هم مسئله مرعوب‎سازی را با جنگ روانی دنبال می‌کردند. یعنی تونل وحشتشان جنگ روانی بود که ایجاد کرده بودند. در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی هدفگذاری آن‌ها این بود که یک مشارکت زیر بیست درصدی اتفاق بیفتد تا بگویند نظام پشتوانه مردمی خود را از دست داده و یک فشار جهانی علیه ملت و کشورمان را ساماندهی کنند که با یک مشارکت ۵۰ درصدی با شکست کامل مواجه شدند و الان آن‌ها دچار ماتم و عزا شده‌اند و کاملا بهم ریخته‌اند که چگونه این اتفاق بزرگ رقم خورد لذا این‌ها می‌گویند طراحی نظام در برابر طراحی ما بسیار هوشمندانه‌تر عمل کرد و باعث شد راهبردشان با شکست مواجه شود.

مسئله دوم این بود که فضای انتخابات کشور را ملتهب کنند که از چند طریق در دستورکار داشتند که یکی نفوذ در ستاد‌های انتخابات بود و در لباس طرفداری از یک کاندیدا و مخالفات با کاندیدا‌های دیگر سعی کنند شرایط بسیار شکننده‌ای در جامعه ایجاد کنند و انسجام و رقابت سالم را تبدیل به اختلاف و شکاف عمیق اجتماعی کنند لذا برای این موضوع دوقطبی‌سازی‌های کاذب را طراحی کردند و کار‌های مختلفی را هم انجام دادند.

اقدامات پیشگیرانه ستاد امنیت انتخابات و اعضای این ستاد بسیار موثر بود و بسیاری نقشه‌ها به کاندیدا اعلام می‌شد که ما از همراهی همه کاندیدا‌ها تشکر می‌کنیم، چون وقتی اعلام می‌شد خودشان دقت داشتند و از بسیاری از مسائل پیشگیری می‌کردند و حتا برخی مسائل که به نام بعضی افراد صورت می‌گرفت را رسما اعلام می‌کردند که این‌ها ارتباطی با ما ندارند.

آیا نفوذی‌ها دستگیر شدند؟

به تعداد قابل توجهی از آن‌ها هشدار داده شد و احضار شدند و تعهداتی از آن‌ها گرفته شد، اما بنایی بر اعلام آن‌ها را نداریم. بعضی‌ها تخلفاتشان توسط ضابطین به دستگاه قضایی اعلام شده است و جرایمی است که به تشخیص دستگاه قضایی در زمان خودش رسیدگی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: سناریوی خرابکاری در شبکه اخذ رای ناکام ماند


ضدانقلاب چه اقدامات دیگری را علیه انتخابات طراحی کرده بود؟

موضوع دیگری که طراحی کرده بودند موضوع تقلب بود که این مسئله با پیش‌بینی‌هایی که وزارت کشور کرد خنثی شد. برای اولین‌بار از شروع عملیات رای‌گیری از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب نمایندگان کاندیدا به‌صورت برخط تمام اتفاقاتی که در صندوق‌های رای کشور صورت می‌گرفت را رصد می‌کردند و به لحظه می‌دیدند چه تعداد شرکت کردند و در پایان هم به سرعت از نتیجه آرا مطلع می‌شدند لذا این‌ها اطمینان‌خاطر پیدا کردند که وزارت کشور در سلامت کامل این کار را انجام می‌دهد البته مسئله سلامت انتخابات در مراحل قبلی هم وجود داشت و یکی از پاک‌ترین و سالم‌ترین انتخابات کشور رقم خورد البته همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند امکان تقلب تاثیرگذار در همه انتخابات کشور تقریبا نزدیک به صفر است و در گذشته هم به همین صورت بوده است.

مسئله دیگری که برای مرعوب‌سازی انجام شد اقدامات تروریستی بود. تیم‌های مختلفی دستگیر شدند و به‌عنوان یک مقام مطلع امنیتی عرض می‌کنم امروز از هر زمان دیگری اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های ما بر روی گروه‌های تروریستی از هر زمان دیگری بالاتر است و این یک موفقیت بزرگ هم برای دولت سیزدهم و هم دستگاه‌های اطلاعاتی کشور است که بسیاری از وقایع را قبل از وقوع جلوگیری و عناصر آن را دستگیر کردند، چون هر کدامش می‌توانست یک واقعه‌ای مثل کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یا بالاتر از آن را رقم بزند، اما، چون از آن جلوگیری شده مردم متوجه اهمیت مسئله نشدند البته مردم به این مسائل توجه دارند، اما وقتی اتفاقی نمی‌افتد کمتر این اهمیت بروز و ظهور دارد.

حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان در دور اول انتخابات چگونه رخ داد؟

اتفاقی که در سیستان و بلوچستان افتاد این بود که در پایان رای‌گیری عزیزان ما که از جاده فرعی حرکت می‌کردند مورد هدف قرار گرفتند که همه آن عناصر شناسایی و دستگیر شدند، اما در مرحله دوم انتخابات به لطف خدا هیچ حادثه تروریستی نداشتیم.

آیا معاندین برای پایان انتخابات و اعلام نتایج هم طرح و نقشه‌ای داشتند؟

این موضوع مربوط به جشن پیروزی بود. بسیاری از بدخواهان آن را طراحی کردند و حتی فراخوان دادند، چون می‌دانستند که فردای انتخابات شب اول محرم است و می‌خواستند به بهانه جشن پیروزی احساسات و عواطف مذهبی مردم را تحریک کنند و این انتخابات را به چالش تبدیل کنند که ما باید از آقای پزشکیان و ستاد ایشان تشکر کنیم. حتی نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب مثل آقای صالحی امیری و سایر دوستان وی رسما همان شب انتخابات که مشخص شد پیروز انتخابات هستند گفتند ما از قبل با آقای پزشکیان صحبت کردیم که حرمت ماه محرم رعایت شود لذا چیزی به نام جشن نداریم و حتی بنده هم این موضوع را اعلام کردم.

بدخواهان به بهانه جشن حتی فراخوان دادند تا مردم به میدان‌های مختلف برای جشن و پایکوبی بیایند که هم مردم ما هیچ استقبالی نشان ندادند و هم ستاد آقای پزشکیان بسیار هوشمندانه و متعهدانه عمل کرد و این توطئه هم با شکست مواجه شد لذا مجموع اقدامات به گونه‌ای شد که مقام معظم رهبری در ملاقات با اعضای هیئت دولت یکی از برجستگی‌های مهم این انتخابات را امنیت کامل انتخابات دانستند و گفتند در غالب کشور‌ها انتخابات منجر به زد و خورد، ناامنی‌ها و یقه‌گیری‌ها می‌شود، اما ما هیچ مسئله‌ای در این حوزه نداشتیم.

همزمان با انتخابات ما در فرانسه هم انتخابات برگزار شد که دیدید چه وضعیت بدی در آنجا حاکم شده و ناامنی‌های گسترده، آتش زدن اماکن و درگیری‌های شدید بین مخالفین، موافقین و پلیس رخ داد، اما در کشورمان آن هم در شرایطی که دولت بدون رئیس‌جمهور است همین شهادت رئیس‌جمهور می‌تواند برای یک کشور پیامد‌های سنگین امنیتی داشته باشد.

در چنین شرایطی کشور‌ها اعلام وضعیت فوق‌العاده می‌کنند و کشورشان چند ماه به شرایط فوق‌العاده می‌رود و با مسائل مختلف امنیتی مواجه می‌شوند، اما در کشورمان نه شرایط فوق‌العاده‌ای و نه محدودیت‌های امنیتی اعلام شد و امور کشور همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به خوبی اداره شد حتی در این مدت قیمت طلا و دلار کاهش پیدا کرد و همه اقلام و نیازمندی‌ها به خوبی تامین شد و مردم هیچ احساسی از جهات خدمات‌دهی دولت نمی‌کنند به‌غیر از احساس نبود یک رئیس‌جمهور مردمی، خدمتگزار و طرفدار و حامی مظلوم که غم بزرگی برای همه ما است.

ادعا‌هایی مبنی براینکه دولت از امکانات خود به نفع یک جریان خاص استفاده کرده از طرف برخی جریان‌ها مطرح شده است. آیا تخلفاتی صورت گرفته است؟

اصل حقوقی این است که مدعی باید مدرک ارائه کند، چون هر کسی می‌تواند ادعایی را مطرح کند و من الان می‌توانم نسبت به جناب عالی در محاکم قضایی ادعا کنم. اولین سوالی که یک قاضی و بازپرس می‌کنند این است که براساس چه مدرکی است و الان هم اگر کسی ادعا دارد که دولت حمایتی از یک کاندیدا داشته مدارکش کجاست و مبتنی بر چه مسئله‌ای است. آنکه بنده شاهد و ناظر هستم وزیر کشور که مسئول اجرای انتخابات بود همه مخالفین و موافقین به دیانت، تقوا و امانتداری وی اعتراف دارند و حتی همه کاندیدا‌ها از وزیر کشور به‌دلیل برگزاری شایسته انتخابات تشکر کردند.

بنده همواره شاهد بودم در جلساتی که هیچ‌کس به جز وزیر کشور، استانداران و خدا نبود تاکید می‌کرد شما باید امانتداری رای مردم را انجام دهید. ما هیچ دخالتی نداریم و باید امانتداری کنیم لذا این‌ها ادعا‌های بی‌اساسی است که به‌طور گسترده مطرح شد و بعضی‌ها طبیعی است که همواره به هر شکل به‌صورت اعتراضی یک چیزی را می‌گویند که اگر نگویند صبحشان شب نمی‌شود، اما چیز مهمی نیست.

آیا در دولت بعد حضور خواهید داشت؟

حضور در دولت بعد بستگی به اراده دولتمردان دارد. بودن پشت این میز‌ها هیچ اهمیتی از جهت جایگاه ندارد و خدا از دل‌های ما آگاه است. همه هدف ما نوکری و خدمت به مردم و ادامه راه شهداست و راهی را برویم که فردا شرمنده شهدا نباشیم لذا باید متعهد به راه آنان باشیم.

دولت‌ها وقتی پیروز می‌شوند افرادی که فکر می‌کنند همسو و همفکرشان هستند را برمی‌گزینند بنابراین ما از نظر خودمان کارنامه‌مان برای کار در دولت را خاتمه یافته می‌دانیم و این طبیعی است که دولت جدید افراد خود را انتخاب کند.

دوباره لباس نظامی بر تن می‌کنید؟

ما برمی‎‌گردیم به اصل خودمان و آن لباس برای ما بسیار مقدس است و ان‌شالله در همان لباس به شهادت برسم. من باید به ستاد کل نیرو‌های مسلح بازگردم و تشخیص اینکه من باید کجا باشم با سرلشکر باقری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

عکس/ واکنش احمد خمینی به استقلالی شدن رضاییان

عکس/چهره متفاوت ناریه سریال مختارنامه در سن ۵۶ سالگی

عکس/ به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریز در روز عاشورا

عکس/ جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در حسینیه اعظم زنجان

عکس/ عزاداری پزشکیان و لاریجانی در کنار مداح معروف

عکس/ بوسه جنجالی قالیباف بر شانه مسعود پزشکیان

عکس/ مسعود پزشکیان ظهر تاسوعا کجا رفت؟

معرفی جنگنده J-۱۶ چین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ حضور محمد مخبر در جمع هیئت‌های عزاداری دزفول

عکس/ حضور مسعود پزشکیان در هیات عزاداری علی اکبر ولایتی

فیلم/ اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

علیرضا بیرانوند رسما به تراکتور پیوست

اعلام جرم علیه ناشران شایعه انفجار در حرم شاهچراغ

پنج دلیل برگشت قیمت دلار

پیش‌بینی بورس فردا ۲۷ تیر ۱۴۰۳

عکس/ حضور لاریجانی در مراسم عاشورای دو مرجع تقلید

طلای جهانی ترمز برید

احساس خطر اروپا از انتخاب معاون ترامپ!

عکس/ سلفی‌های صمیمانه مردم با مسعود پزشکیان

فیلم/ غوغای باشکوه اردبیلی‌ها در حسینیه معلی

فیلم/ موضع معاون اول ترامپ درباره حمله به ایران چیست؟

مردم کدام استان بیشترین وام را از بانک‌ها گرفتند؟

با مشکل کمبود منابع ارزی روبه‌رو هستیم

گزارش ظریف از روند بررسی و پیشنهاد اعضای هیئت دولت + عکس

فیلم/ حضور دوباره دونالد ترامپ در میان مردم با گوش پانسمان شده

شهری که در آن با یک میلیارد تومان می‌توان صاحب خانه شد + جدول

عکس/ تصویری نایاب از زیارت زنان از حرم شاهچراغ؛ ۹۷ سال قبل

وقوع سه زمین لرزه در خوزستان

کدام مناطق کشور آلوده به پشه آئدس شده‌اند؟

افشای ترفند عجیب برخی دانشجویان پزشکی برای دور زدن کنکور!

ع️کس/ کنایه حسین سلاح‌ورزی از اسب زین شده‌ای که پزشکیان تحویل می‌گیرد!

عکس/ اهدای پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) به پزشکیان با حضور سردار قاآنی

عکس/ دختر امام و دختر پزشکیان در مراسم عزاداری در حرم امام

صادرات نفت ایران در انتظار انتخابات واشنگتن است

یک خبر بد برای دارندگان خودروی چینی!

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

عکس/ تصاویری از سینه زنی علی لاریجانی و حسن روحانی

فیلم/ حال و هوای صبح روز عاشورا در کربلا

عکس/ تصاویری از گریه‌های پزشکیان در شب عاشورا

فیلم/ ماهیگیری انبوه روی کشتی

تکذیب خبر عجیب درباره واریز حقوق بازنشستگان

یارانه نقدی این دهک‌ها واریز شد

فیلم/ لحظه انفجار بمب در نماز جمعه تهران و ادامه خطبه‌ توسط رهبر انقلاب

بهرام بیضایی، ناصر تقوایی و عباس کیارستمی با تعزیه ایرانی چه کردند؟ / نگاهی به تاثیر آیین و هنر مردمی در آثار سینمایی و نمایشی

قیمت روز زعفران + جدول

دو نظریه در مورد سوء قصد نافرجام به جان ترامپ/ آیا حادثه تیراندازی کمک بزرگی به ترامپ خواهد بود؟

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

عملیات در جهنم؛ نیروگاه رامین چگونه بدون خاموشی تعمیر شد؟/ امیدواری برای اجرای قرارداد بازسازی نیروگاه با روسیه در دولت چهاردهم

کد مورس جدید همستر کامبت امروز

فرهنگ نذری دادن همچنان زنده است؛ هزینه صد پرس غذای نذری چقدر است؟

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت هواشناسی امروز