تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

وضعیت پرسپولیس بحرانی است؟

با کنار هم گذاشتن فعل و انفعالاتی که اخیرا در پرسپولیس رخ داده، واضح است که شرایط این تیم حداقل این روز‌ها بحرانی است و نگرانی هواداران‌شان بجا. با وجود این، امری که پرسپولیسی‌ها را امیدوار نگه می‌دارد، روز‌های پیش‌رو است.

وضعیت پرسپولیس بحرانی است؟

اقتصاد۲۴-بیست‌و‌چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی قرار است از ماه آینده استارت بخورد که شرایط باشگاه پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی، این روز‌ها چندان خوب به نظر نمی‌رسد. کار حتی به جایی کشیده که در روز‌های اخیر، تعدادی از هواداران این تیم جلوی در ورودی باشگاه تجمع کرده و خواستار این شده‌اند تا مدیرعامل باشگاه به این اوضاع آشفته پایان دهد. عمده دلیل این نارضایتی‌ها، عملکرد ضعیف مدیریت در نقل‌و‌انتقالات است. هواداران معتقدند از آنجا که چیزی تا شروع رقابت‌های فصل جدید باقی نمانده و سایر رقبا در حال تقویت هستند، پرسپولیس نه‌تن‌ها بازیکنی به خدمت نگرفته، بلکه چند ستاره مهم را هم از دست داده است.

از همه بدتر اینکه بازیکنان مدنظر این باشگاه که تا همین چند روز پیش ادعا شده بود قرار است پیراهن سرخ به تن کنند، سر از سایر تیم‌ها درمی‌آورند. ماجرای پرسپولیس، ولی فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود، آن‌ها تغییراتی اساسی هم روی نیمکت سرمربیگری داشته‌اند و پس از خروج یحیی و اوسمار ویرا، حالا بعد از چند سال، سرمربی جدیدی استخدام شده که برای وفق پیدا‌کردن با شرایط، نیاز به ابزار و زمان دارد.

حال و روز این روز‌های پرسپولیس به طرز عجیب و غریبی شباهت به شرایط استقلال در ابتدای فصل گذشته دارد؛ آن روز‌ها جواد نکونام تازه از راه رسیده بود و باشگاه مدام وعده می‌داد که قرار است بازیکنان مدنظر را به خدمت بگیرد، نتیجه، ولی با ادعای اولیه همخوانی نداشت. استقلال نه‌تن‌ها یکی، دو بازیکن خود را از دست داد، بلکه در مقایسه با دو تیم مدعی، پرسپولیس و سپاهان، عملکرد بدی در نقل‌و‌انتقالات داشت. اگرچه این تیم در نیم‌فصل تصمیم به جبران مافات گرفت، ولی تا حدودی از برنامه‌ها عقب افتاد. ماجرای استقلالِ فصل گذشته حالا گریبان پرسپولیس را گرفته و احتمالا عمده نگرانی هواداران باشگاه هم از همین مورد است. با‌این‌حال، سؤالی که مطرح می‌شود این است که باید در مقطع کنونی نگران پرسپولیس بود؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش نیاز است چند مورد به طور مختصر هم که شده ارزیابی شود. اولین آن‌ها تغییر روی نیمکت سرمربیگری است. پرسپولیسی‌ها به‌تازگی از خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی رونمایی و او را به‌عنوان جانشین اوسمار معرفی کرده‌اند. کارنامه گاریدو چندان چنگی به دل نمی‌زند و روی کاغذ نیاز به چند ماه زمان برای آداپته‌شدن با لیگ برتر ایران و شرایط فوتبال در این کشور دارد. اگرچه بسیاری اعتقاد دارند نباید درباره این مربی هم مثل اوسمار زود قضاوت کرد، ولی این مقایسه از اساس اشتباه است. از آنجا که اوسمار ویرا پیش از این به‌عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس حضور داشت، هم شناخت خوبی از ساختار این باشگاه و بازیکنانش داشت و هم می‌دانست اوضاع در لیگ برتر فوتبال ایران از چه قرار است. این تفاوت بزرگ ممکن است به نگرانی‌های پرسپولیس دامن بزند؛ به‌ویژه اینکه مدیران باشگاه در همین فصل نقل‌و‌انتقالات نتوانند گزینه‌های خوبی برای تقویت تیم جذب کنند.

نکته بعدی که این روز‌ها شاید مهم‌ترین و نگران‌کننده‌ترین بخش داستان باشد، به‌هم‌خوردن ساختار دفاعی پرسپولیس است. پرسپولیس در سال‌های گذشته بیشترین تعداد قهرمانی را در کارنامه داشته و بخش اعظمی از این موفقیت مربوط به عملکرد فوق‌العاده خوب خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم بوده است. چنین تعادلی حالا به هم خورده یا در آستانه به‌هم‌خوردن است. یکی از مهم‌ترین ارکان این بخش، یعنی علیرضا بیرانوند، با فسخ قرارداد، آن‌هم به صورت یک‌طرفه، از پرسپولیسی‌ها جدا شده و آن‌طور که گفته می‌شود قرار است سر از تراکتور تبریز درآورد. تا به اینجا واضح است که پرسپولیس بهترین دروازه‌بان ایران در فصول اخیر را از دست داده و برای پر‌کردن جای خالی او باید بیشترین وسواس را به خرج دهد.


بیشتر بخوانید:عکس / حمله عجیب و تند پیام صادقیان به رامین رضاییان


در خط دفاعی هم ماجرا به هم ریخته و مدافعان چپ و راست این تیم خداحافظی کرده‌اند. دانیال اسماعیلی‌فر که در فصل گذشته بیشترین تعداد پاس گل را داده بود، سر از تراکتور تبریز درآورده و علی نعمتی هم که پتانسیل بازی‌کردن در چندین پست را داشت، به تیم فولادی پیوسته که هدایتش را یحیی گل‌محمدی به دست گرفته است. اگرچه این جدایی‌ها قطعی است، ولی شایعه‌هایی مبنی بر پیوستن وحدت هنانوف، دیگر بازیکن چند‌پسته پرسپولیسی‌ها در خط دفاعی و حضور احتمالی او در گل‌گهر نیز به گوش می‌رسد. این‌ها منهای در نظر گرفتن شرایط گئورگی گولسیانی است که هنوز خبر رسمی توافق با او برای فصل آینده منتشر نشده است.

اگرچه پرسپولیسی‌ها خوشحال هستند که مرتضی پورعلی‌گنجی پس از سپری‌کردن دوران شدید مصدومیتش دوباره به ترکیب برمی‌گردد، ولی واضح است که جذب مدافعان کناری که شایسته حضور در ترکیب اصلی این تیم باشند، بخش زیادی از انرژی آن‌ها را خواهد گرفت. هرچند در این بین عنوان شده که پرسپولیس به واسطه رابطه حسنه سرمربی‌شان با باشگاهی مراکشی، قرار است پای چند بازیکن از این کشور را به تهران باز کند تا بخشی از نواقص خط دفاعی را برطرف کند.

پرسپولیس در خط هافبک هم دچار سکته‌ای موقت شده که بخش عمده آن متوجه خروج مهدی ترابی است. او هم دیگر بازیکن پرسپولیس است که با پیشنهاد مالی خوب تراکتوری‌ها مواجه شد و قید تمدید قرارداد با پرسپولیس را زد. ترابی مهره قابل اتکایی در روند بازی هجومی پرسپولیس به شمار می‌رفت و غیبتش می‌تواند آینده این تیم را با چالش روبه‌رو کند. در کنار این مورد، عدم توافق لازم با مهاجم سرشناس خارجی هم باعث شده تا نگرانی‌ها متوجه خط حمله تیمی شود که قرار است امسال با استایل متفاوتی در لیگ نخبگان حاضر شود.

در کنار این موارد باید ضعف در مذاکره مدیران باشگاه، حداقل تا به الان را هم برجسته کرد. درست است که بیرانوند روز گذشته به طور رسمی از پرسپولیس جدا شد و حتی مورد بی‌مهری هواداران باشگاه هم قرار گرفته بود، ولی اخباری مبنی بر مذاکره باشگاه با این دروازه‌بان برای ادامه حضور در باشگاه به گوش رسید که پست اینستاگرامی آخر بیرانوند نشان داد خبری از موفقیت نبوده است. پرسپولیس در خط دفاعی هم برای یافتن جای خالی دانیال اسماعیلی‌فر به سراغ مذاکره با رامین رضاییان رفت که در اتفاقی کم‌سابقه این بازیکن هم به جای پذیرش پیشنهاد پرسپولیس، سر از تیم رقیب یعنی استقلال درآورد. در خط میانی هم که سرخ‌پوشان تمام انرژی خود را روی جذب مهدی لیموچی، پدیده لیگ برتر گذاشته و حتی رایزنی‌های فشرده‌ای با باشگاه آلومینیوم هم داشتند، ولی در یک غافلگیری بزرگ، لیموچی سپاهان را به پرسپولیس ترجیح داد و در میانه‌های راه مسافر اصفهان شد.

با کنار هم گذاشتن فعل و انفعالاتی که اخیرا در پرسپولیس رخ داده، واضح است که شرایط این تیم حداقل این روز‌ها بحرانی است و نگرانی هواداران‌شان بجا. با وجود این، امری که پرسپولیسی‌ها را امیدوار نگه می‌دارد، روز‌های پیش‌رو است. اطرافیان مسئولان باشگاه از این می‌گویند که پرسپولیس مذاکرات خوبی با تعدادی از بازیکنان قابل داشته که قرار است در روز‌های آتی از آن‌ها رونمایی شود. اگر چنین ادعایی درست از آب درآید و کیفیت بازیکنان جذب‌شده هم‌ردیف اوستون اورونوف ازبک باشد، پرسپولیسی‌ها نباید خیلی هم نگران جای خالی بازیکنانی باشند که آن‌ها را از دست داده‌اند. در این مسیر، شخصیت این تیم هم می‌تواند به سرمربی جدید کمک کند تا کمترین زمان ممکن برای سازگاری با شرایط موجود را نیاز داشته باشد. هرچند این نگاه، یک خوش‌بینی خیلی خاص دارد که بخش زیادی از هواداران باشگاه، حاضر به پذیرش آن نیستند.

منبع: روزنامه شرق
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

ع️کس/ کنایه حسین سلاح‌ورزی از اسب زین شده‌ای که پزشکیان تحویل می‌گیرد!

عکس/ تصویری نایاب از زیارت زنان از حرم شاهچراغ؛ ۹۷ سال قبل

عکس/مراسم شام غریبان در بیت رهبری

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ظریف: هیچیک از اعضای کمیته‌ها اجازه ندارد خارج از جلسات رسمی با نامزد‌های مسئولیت، دیدار کند

کوچکترین کشورهای جهان در کدام نقطه جغرافیایی قرار دارند؟

روز یازدهم محرم در کربلا چه گذشت؟

حقایقی جالب درباره هدیه تهرانی + عکس

خطر آب شیرین کن‌ها برای معیشت مردم هرمزگان

عکس/ صبحانه لاکچری مینا مختاری برای همسرش بهرام رادان

اسب زین‌کرده یا اسب بی زین؟ /بررسی آماری ادعا‌ها درباره دولتی که پزشکیان تحویل می‌گیرد / از روی سه سال دولت سیزدهم با «هُپ» پریده‌اند!

ناترازی برق به ۲۴ هزار مگاوات می‌رسد!

فیلم/ بهنوش طباطبایی در مراسم شام غریبان

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی در دبیری شورای نگهبان ابقا شد

مسعود پزشکیان در شام غریبان حسینی

همستر در حال مسدود کردن اکانت ها است!

فیلم/ ماجرای غش کردن ناصرالدین شاه در روضه امام حسین (ع)

یک پرسپولیسی دیگر در لیست تراکتور

عکس/ بیلبوردهای تبلیغاتی مخبر را عصبانی کرد

فیلم/ ظریف امشب به تلویزیون می‌رود!

واریز وام ۳۰ میلیونی به حساب بازنشستگان

۲ سناریو درباره افزایش قیمت دلار

سقوط قیمت دلار آزاد به کانال ۵۷ هزار تومان

پنج کشور ارزان برای خرید طلا در سال۲۰۲۴

توصیه کنایه آمیز محمد مهاجری به جمیله علم‌الهدی

عکس/ حامی سعید جلیلی برای مسعود پزشکیان آرزوی مرگ‌ کرد

اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا

جزیات جدید از واریز سود سهام عدالت

ترامپ طرفدار تیک‌تاک شد!

عکس/ طلوع زیبای خورشید در بین الحرمین

جزییات تغییر روند تعویض نام و نام خانوادگی

آتش‌سوزی هورالعظیم ادامه دارد

پشه‌های آدم‌کش به پایتخت می‌رسند

وضعیت پرسپولیس بحرانی است؟

اعمال محدودیت تردد در جاده تهران- کرج+ جزییات

حقوق بازنشستگان پس از اجرای همسان‌سازی چقدر می شود؟

عکس یادگاری پوریا پورسرخ با علی دایی

بورس ریزشی می‌شود؟

اعلام شرایط فروش فوری خودرو رسپکت+ جدول

عکس/ تغییر چهره جالب شاهدخت جومونگ در ۳۸ سالگی

فیلم/ حضور هلیا امامی پای دیگ نذری سوژه شد

عکس/ استایل ورزشی نوید محمدزاده و همسرش

فیلم/تعجب مداحان حسینیه معلی از اجرای یک پسربچه

فیلم/ شباهت عجیب یک روحانی به رهبر انقلاب

پیش بینی رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۴

اعلام آخرین زمان بارگزاری فرم مالیات مقطوع

اینفوگرافی/ ۱۰ کشور گران جهان برای زندگی کدامند؟

واکنش ایران به ادعای همکاری در ترور ترامپ

جنگل‌های سوخته زاگرس؛ میراثی برای دولت پزشکیان/خسارات قابل جبران نیست

امکان واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان

چالش‌های اقتصاد ایران در چشم‌انداز ۱۰ سال آینده

حمله تند روزنامه وابسته به زاکانی به دختر سردار سلیمانی

فیلم/ گفت‌وگوی دوستانه لاوروف و باقری در نیویورک