تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

چرا داشتن bpms در سازمان ضروری است؟

با توجه به دنیای رقابتی کسب­وکارها، سازمان‌ها باید تا جای ممکن پایدار بمانند و به پیشرفت خود ادامه دهند؛ بنابراین باید همه فرایند‌ها به صورت مداوم اصلاح شده و بهبود یابند. در نهایت کسب­وکار‌ها می‌توانند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشند و با کسب­وکار‌های مشابه خود رقابت کنند. این پیشرفت و تحول را bpms انجام می‌دهد و برای درک کلی این مفهوم می‌توان گفت  bpms به معنای بهبود مستمر و مداوم است. این ابزار کمک می‌کند تا سازمان‌ها قدرتمندتر شوند و با سرعت بیش­تری تغییرات خود را پیش ببرند.

چرا داشتن bpms در سازمان ضروری است؟

اقتصاد۲۴-با توجه به دنیای رقابتی کسب­وکارها، سازمان‌ها باید تا جای ممکن پایدار بمانند و به پیشرفت خود ادامه دهند؛ بنابراین باید همه فرایندها به صورت مداوم اصلاح شده و بهبود یابند. در نهایت کسب­وکارها می‌توانند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشند و با کسب­وکارهای مشابه خود رقابت کنند.‌ این پیشرفت و تحول را bpms انجام می‌دهد و برای درک کلی این مفهوم می‌توان گفت  bpms به معنای بهبود مستمر و مداوم است. این ابزار کمک می‌کند تا سازمان‌ها قدرتمندتر شوند و با سرعت بیش­تری تغییرات خود را پیش ببرند.

این سیستم همچنین فرایند مدیریتی از بالا به پایین دارد و بر بهینه‌سازی فرایندهای مختلف و افزایش کارایی فرایندها در سازمان تمرکز می‌کند. نرم ‌افزار bpms آی ­کن یکی از این فرایندها محسوب می‌شود که تمامی استانداردهای مدیریت فرایندهای کسب­وکار را رعایت می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی نرم افزار bpms و دلایل وجود آن خواهیم پرداخت؛ همچنین به برخی از محصولات آن اشاره خواهیم کرد.

چرا داشتن bpms در سازمان ضروری است؟

معرفی نرم افزار bpms  و ویژگی‌های آن

همانطور که اشاره شد نرم افزار bpms آی کن تمامی استانداردهای bpm را رعایت می‌کند و چرخه تولید را به گونه‌ای پیش می‌برد، که هر فرایند در طول مسیر خود، توسط این چرخه بهینه‌سازی شود. این سیستم اولین نمونه بومی محسوب می‌شود که بعد از عرضه به بازارهای داخلی و خارجی موجب ایجاد تغییر و تحولات بسیاری در صنعت نرم ‌افزار ایران شد. به کمک این سیستم مدیرها می‌توانند با دیگر سیستم‌های اطلاعاتی موجود در یک سازمان نیز، ارتباط برقرار کرده و فرایندهای مدیریتی خاص خود را به گونه‌ای که ترجیح می‌دهند، تعریف کنند.

بهینه‌سازی مستمر و مداوم در یک کسب و کار، امکان شبیه سازی و تست فرایندهای کسب و کار پیش از بهره‌برداری، تمرکز بر فرایندهای مدیریتی، امکان پیگیری و مانیتورینگ و بهینه‌سازی مداوم فرایندها این امکان را فراهم می‌کند، تا کارها آسان‌تر پیش بروند. این سیستم همچنین کمک می‌کند تا بتوانید هر نوع تحلیل مدیریتی و گزارش را دریافت کنید و به کمک آن تصمیم گیری‌های خود را پیش ببرید. نرم افزار bpms ویژگی‌های بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش هزینه اداری و نیروی انسانی

این سیستم کمک می‌کند تا مدیران بتوانند هزینه‌های خود را کنترل کرده و آنها را کاهش دهند. همچنین می­توانند فرایند مدیریتی خود را به صورت منعطف و موثرتری پیش ببرند. این سیستم به حذف سیستم مدیریتی با کاغذ کمک کرده و موجب خودکار شدن وظیفه‌ها و تکرار پذیر شدن آن‌ها می‌شود؛ بنابراین هزینه‌ها را نیز بهبود و کاهش می‌دهد.

کاهش ریسک و خطاهای انسانی

نرم افزار bpms یک رویکرد سیستماتیک در گردش داده‌های سازمانی را ارائه می‌دهد، که موجب کنترل رفتار کاربران هنگام ثبت فرم‌ها و پیش بردن فرایندها می‌شود. در این نرم‌افزار ثبت فرم و داده‌ها با ثبت داده‌های فرم به صورت پیش فرض بر اساس سوابق و دیگر اطلاعات، کنترل داده‌ها با مشخص کردن محدوده اقلام، شروط وقایع ثبت شده مرتبط، محاسبات وقایع حاصل شده دیگر سامانه‌ها و شاخص‌های تعیین شده در فرایند مدیریت سازمان، کنترل می‌شود.

چرا داشتن bpms در سازمان ضروری است؟

استفاده بهینه از نیروهای انسانی و منابع

این نرم‌ افزار آی کن همچنین کمک می‌کند تا سازمان‌ها مدل­سازی، آزمایش، شبیه­سازی و استقرار انجام دهند و فرایندهای مدیریتی کسب­وکار را با ساده‌ترین شیوه‌ها تجربه کنند. به کمک شناسایی و بهبود فرایندها کسب­وکارها این امکان را دارند تا به بهینه‌سازی مداوم براساس اطلاعات واقعی، بپردازند. نرم افزار bpms همچنین کمک می‌کند تا سازمان‌ها مهارت‌ها، حجم کار، نقش‌ها، دسترسی‌ها، اولویت‌ها و وابستگی‌های خود را تعریف کرده و در لحظه آن‌ها را نظارت و مدیریت کنند.

بهبود مستمر فرایند‌ها و تضمین کیفیت

 سیستم bpms به کسب­وکارها کمک می‌کند تا ویژگی‌های کلیدی کیفیت همچون نرخ نقص و رضایت مشتری را توسط فرم، فرایند و گزارش،  نظارت و ارزیابی و مدل سازی تحلیل و ارزیابی کنند. در کنار این تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها مدیران می‌توانند گزارش‌ها را بررسی کرده و به بهبود نقاط ضعف در سازمان بپردازند.

افزایش بهره‌وری سازمان

نرم افزار bpms آی کن همچنین این امکان را دارد تا ابزار و قابلیت‌های موثری به کسب­وکارها ارائه دهد تا بتوانند مدیریت بهتری داشته باشند. به همین دلیل مدیران می­‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کرده و از انجام کارهای تکراری همچون ورود داده، تولید و مدیریت اسناد و... خودداری کنند.

همکاری موثر بین بخش‌های مختلف سازمان

سیستم bpms آی کن همچنین این امکان برای مدیران فراهم می‌کند تا با کارمندان، شرکا، تامین کنندگان، مشتریان و... ارتباط موثر و مفیدی برقرار کنند. این ویژگی به کمک آپشن‌هایی همچون تعریف وظیفه، تفویض‌ها، یادآوری‌ها، اعلان‌ها و بازخوردها امکان‌پذیر است.

 

معرفی محصولات آی کن

همان­طور که اشاره شد سیستم مدیریت فرایندهای کسب­وکار آی کن یا نرم افزار bpms به کمک تکنولوژی روز دنیا تولید و عرضه شده است.‌ این محصول در واقع یک شیوه و راه حل نرم ‌افزاری محسوب می‌شود که به سازمان‌ها در نظارت، بهینه سازی، طراحی و خودکارسازی فرایندها کمک می‌کند. این نرم ‌افزار مزایا و قابلیت‌های بسیاری دارد که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم. نرم ‌افزار sbpms آی کن و  ebpms آی کن از جمله محصولات آی کن محسوب می­شوند که هرکدام با قابلیت­های حرفه­ای خود در مدیریت فرایندهای اداری به سازمان­ها کمک می­کنند.

 انتخاب یک ebpms مناسب همچون آی کن و اجرای درست آن به کسب­وکارها کمک می­کند تا خدمات مشتری، کارایی، بهره وری، سازگاری، نظارت، کنترل و چابکی خود را افزایش دهند.‌ بهتر است بدانید که نرم ‌افزار ebpms نسخه تخصصی‌تر و جامع­تری از نرم ‌افزار sbpms آی کن است؛ بنابراین برای سازمان‌ها و کسب­وکارهای بزرگ که فرایندهای پیچیده و جامعی دارند مناسب است. این نرم‌افزار آی کن می‌تواند به سازمان‌ها در بهبود کارایی و بهره‌وری کمک کند. همچنین در تصمیم گیری داده محور، بومی‌سازی و سفارشی سازی، معماری ماکرو سرویس با مدیریت سرویس‌ها و بالا بردن امنیت کمک می‌کند.

چرا داشتن bpms در سازمان ضروری است؟

جمع‌بندی

در نهایت می‌توان گفت نرم افزار bpms با مزیت‌ها و قابلیت‌های گسترده‌ای که دارد یکی از بهترین سیستم‌های مدیریتی برای سازمان­ها محسوب می‌شود. این نرم‌ افزار تمامی استانداردهای لازم را رعایت می‌کند و به بهبود مستمر سیستم مدیریتی یک سازمان کمک می‌کند. این نرم ‌افزار ویژگی‌های بسیاری دارد که از جمله آن­ها می‌توان به کاهش هزینه اداری و نیروی انسانی، کاهش ریسک و خطاهای انسانی، استفاده بهینه از نیروهای انسانی و منابع، بهبود مستمر و تضمین کیفیت، افزایش بهره‌وری سازمان، همکاری موثر بین بخش‌های مختلف سازمان و... اشاره کرد. نرم افزار sbpms و نرم افزار ebpms آی کن از جمله محصولات سیستم bpms محسوب می‌شوند که در مدیریت کسب­وکارهای مختلف موثر هستند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

عکس/ ادعای العربیه درباره جانشینی اسماعیل هنیه

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/واکنش رضا رشیدپور به توییت سعید جلیلی

عکس/انتقاد تند رسانه اصولگرا از سعید جلیلی!

قدیمی ترین تصویر از مقبره کوروش در دوران قاجار

خالکوبی‌های سارقان و مالخران بازداشت شده

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اینفوگرافی/پربازدیدترین وب سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۴

مدیران بیمه آسیا؛ دبیران اول کارگروه‌های تخصصی سندیکای بیمه گران ایران

عکس/واکنش حسام‌الدین آشنا به برخورد گشت ارشاد با ۲ دختر نوجوان

عکس/ ژست عجیب یحیی سنوار رئیس دفتر جدید سیاسی حماس

فیلم/از گرمای مرداد به کجا در شمال برویم؟

معرفی تانک مرکاوا نسل ۱ اسرائیل

آیا معوقات کارگران تا پایان سال صفر می‌شود؟

فیلم/جولان رولزرویس با روکش طلای ۲۴ عیار در خیابان‌های تهران

خرید خانه با ۲ میلیارد تومان در قرچک ورامین مرداد ۱۴۰۳ + جدول

پایان حکومت ۱۵ ساله شیخ حسینه

زمان رونمایی از خرید جدید استقلال مشخص شد

نگاهی به عملکرد سردار آزمون برابر سپاهان

فیلم / پیام امیر نادری، کارگردان قدیمی برای سعید راد

فیلم/ استوری محمدرضا گلزار از گربه اش در دوبی

افزایش آلاینده سرطان‌زای ازن در گرمای تابستان

قیمت اجاره خانه در فومن مرداد ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ باقری کنی به جلسه اضطراری در جده می رسد؟

چرا تولید نفت فلات قاره کاهش یافت؟

قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۱۰۰ متری در منطقه ۴ تهران مرداد ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ هزاره‌ها به گورستان؛ سالگرد یک نسل‌کشی فراموش شده

افزایش قیمت نان یعنی سخت‌تر شدن زندگیِ کارگران

فیلم/ لعن و نفرین دکتر شریعتی توسط شاگرد مصباح!

عکس/ واکنش آذری‌جهرمی به رفتار خشن گشت ارشاد با دو دختر نوجوان

اتباع افغان تا پایان سال به کشورشان بازمی‌گردند؟

هشدار مدیریت بحران تهران برای تداوم گرما

عکس/حضور زنان در ورزشگاه امجدیه تهران برای تماشای فوتبال در دهه ۴۰

چرا آمار پرداخت وام ازدواج شفاف نیست؟

شهرداری کرمان حریم قلعه باستانی دختر را سنگفرش کرد!

نکات بهداشتی که در سفر به اربعین باید رعایت کرد

چرا داشتن bpms در سازمان ضروری است؟

ماجرای طلاق جنیفر لوپز از بن افلک حاشیه‌ساز شد

خبرنگار، زبان صدیق نقد و نماینده افکار عمومی است

فیلم/غافلگیری سعودی‌ها از بارش باران تابستانی در مکه

الزام استعلام امنیتی برای وزرا و معاونان دولت/ ظریف از عراقچی و روش او در دیپلماسی می‌گوید

در ۴۱ حراج چه قدر طلا فروخته شد؟

سد ژاوه؛ ذخیره‌گاه آب یا فاضلاب؟

خبرنگاران در میدانی پرهراس؛ گفتار‌هایی درباره روزگار خبرنگاران، به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار

یحیی السنوار جانشین اسماعیل هنیه کیست؟

فیلم/صدا و سیما این صحنه دراماتیک کشتی گیر ایرانی در المپیک را سانسور کرد!

مرکز مبادله ارز و طلا امروز تعطیل است؟

سقوط طلا در بازار جهانی ادامه‌دار می‌شود؟

عکس/ استایل شیک سمانه پاکدل در کنار هادی کاظمی

سوت زنی در فساد روی پرده سینما؛ جزئیاتی تازه درباره ماجرای فولاد مبارکه و فساد ۳/۵ میلیارد دلاری

شهرداری تهران جزیره‌‏ای خارج از ایران؛ ضد و نقیض‌‏گویی درباره همکاری شهردار تهران با دولت

تغییر یا تداوم در مواضع کاملا هریس؛ بررسی مواضع و رویکردهایر سیاست خارجی آمریکا پس از بایدن

رفع نگرانی طلافروشان با عرضه شمش در مرکز مبادله

جزییات واریز سود مرحله سوم سهام عدالت

پیام محمدرضا عارف به مناسبت روز خبرنگار+ عکس

فضای چند نرخی در معاملات آزاد ارزی

روزی ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان زیان خودروسازان!