اقتصاد۲۴-محمدرضا کشاورز مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران، با اعلام این خبر به تشریح دستاوردها و اهم اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ و سیاستهای عملیاتی سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: با همت همکاران و با حضور مقام محترم وزارت دارایی مجمع عمومی سال ۱۴۰۲ برگزار و صورتهای مالی بیمه ایران به تصویب رسید.
کشاورز که با گرامیداشت یاد و نام لیلا اکبرپور فعال رسانهای فقید صنعت بیمه کلام خود را آغاز نمود، با اشاره به شاخصهای عمده آماری افزود: بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ به نرخ رشد ۴۸ درصدی در فروش و نرخ رشد ۵۴ درصدی در پرداخت خسارت در مقایسه با سال ۱۴۰۱ دست یافت.
همچنین بنا بر آمار منتشره در سال ۱۴۰۲ توانست به رکورد فروش ۷۰ هزارمیلیاردتومان در برابر ۴۵ هزارمیلیارد تومان خسارت دست پیداکند و به گواه آمار، ۲۵ درصد کل فروش صنعت بیمه به شرکت سهامی بیمه ایران تعلق دارد.
وی نرخ بدهکاران این شرکت را نسبت به صنعت مطلوب عنوان کرد و گفت: یکی از اقلام عمده بدهکاران سنواتی مربوط به بنیاد شهید با رقم ۱۰۵۱ میلیارد تومان میباشد که با تلاش انجام شده، توانسته ایم در ۴ ماهه ابتدای سالجاری ۱۵۱ میلیارد تومان از آن را وصول کرده و برای مابقی در حال مذاکره و بررسی هستیم.
کشاورز ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ سهم بیمههای ثالث، درمان و زندگی از پرتفوی بیمه ایران به ترتیب ۴۸، ۱۰ و ۹ درصد بوده که ضمن کاهش یافتن سهم بیمه ثالث در سبد پرتفوی به دنبال افزایش فروش بیمههای خرد و به خصوص بیمههای زندگی در سال ۱۴۰۳ میباشیم.
رییس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به توانمندی همکاران و شبکه نمایندگی در بیمه ایران اشاره داشت: در حالی که ۱۵ درصد تعداد شعب کل صنعت مربوط به بیمه ایران است، اما ۲۵ درصد تولید حق بیمه در بیمه ایران انجام شده است. بیمه ایران در سال ۱۴۰۲ در سطح توانگری یک باقی مانده و این مهم بدون تجدید ارزیابی بعضی از املاک محقق شده است.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه سخنان خود به تبیین سیاستهای سالجاری پرداخت و با تاکید بر مولفههای برنامه محوری، پیگیری و انضباط خاطرنشان کرد: جهت گیریهای استراتژیک شرکت در سال ۱۴۰۳ شامل الکترونیکی کردن فرآیندها با تاکید بر حوزه خسارت و با هدف ایجاد مزیت رقابتی، توانمندی شبکه فروش و حمایت از قابلیتهای آنها، طراحی محصولات جدید بیمهای و عرضه به بازار با تاکید بر رشتههای بیمهای سوداور و خرد و گسترش بیمههای زندگی در دستور کار میباشد.
وی با اشاره به تعدد خدماتی که در صنعت بیمه به مردم ارائه میشود گفت: صنعت بیمه بدون اینکه هزینهای برای دولت ایجاد نماید در حال خدمت رسانی است و بیمه ایران هم بنا دارد با تهیه کلیپهایی خدمات خود به ذینفعان را اطلاع رسانی نماید.
رییس هیات مدیره بیمه ایران تاکید کرد: فضای کار حرفهای به واسطه همکاران و نمایندگان توانمند در بیمه ایران مهیا است و با همدلی ایجاد شده دست یابی به سهم بازار ۳۰ درصدی را هدف گرفته ایم و در کنار بودجه عادی، بودجه طلایی فروش را تنظیم و به شعب ابلاغ کردیم.
در بودجه طلایی اولویت را به فروش رشتههای بیمهای سودده داده ایم و برگزاری جلسات با بیمه گزاران عمده با رویکرد بازیابی تمدن سازمانی در دستور کار قرار داده شده است. تلاش داریم بیمه گزارانی که از بیمه ایران رفته اند را بازگردانیم که بخشی از آنها به بیمه ایران بازگشته اند. در نتیجه این اقدامات و کنترل خسارتهای پرداختی مانده عملیات ۳ ماهه سالجاری ۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
کشاورز با تاکید بر رفتار فنی و حرفهای گری در بیمه ایران و اشاره به رفتارهای غیر حرفهای بعضی از شرکتهای بیمهای یادآور شد: به شرکتهای بیمهای توصیه دارم که در روندهای بیمه گری به نرخهای فنی پایبند باشند و به دنبال ایجاد تمایز و بازاریابی با خلق تفاوت در سرویس و خدمات به بیمه گزاران باشند و از رقابت در نرخ و شرایط پرهیز کنند.
بنا بر این گزارش در پایان این نشست رسانهای که با حضور بیاتی مدیرکل دفتر هیات مدیره و مدیرعامل، شریعتی مدیرکل حراست و سیاح مدیرکل روابط عمومی بیمه ایران برگزار شد، مدیرعامل بیمه ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.