موکب عشیره آل احمد و آل عیس پذیرای زائران حسینی

مسیر طریق العلماء از قدیمی‌ترین مسیر‌های حرکت زائران اباعبدالله الحسین (ع) که این سال‌ها مورد توجه بیشتر مردم واقع شده است. این مسیر به دلیل اینکه در کنار رود فرات و نخلستان واقع شده است دارای موکب‌های متفاوت تری نیز هست.
کد خبر: ۲۵۵۰۲۴
جمعه ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

موکب عشیره آل احمد و آل عیس پذیرای زائران حسینی

اقتصاد ۲۴- مسیر طریق العلماء از قدیمی‌ترین مسیر‌های حرکت زائران اباعبدالله الحسین (ع) که این سال‌ها مورد توجه بیشتر مردم واقع شده است. این مسیر به دلیل اینکه در کنار رود فرات و نخلستان واقع شده است دارای موکب‌های متفاوت تری نیز هست.

موکب آل احمد و آل عیس (خانواده مشتاق) یکی از این موکب هاست که در آن سوی رود فرات و در منطقه قزوینیه به هنگام غروب خورشید با قایق‌های کوچک خود منتظر زائران شده تا آن‌ها را با عبور از رود فرات به منازل خود برده تا از آن‌ها پذیرایی کرده و محلی برای استراحت و خواب شبانه آن‌ها تدارک ببینند و پس از طلوع خورشید روز بعد و صرف صبحانه مجددا آن‌ها را به مسیر اصلی حرکت در آن طرف رودخانه فرات برده تا به پیاده روی خود به سمت کربلا و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) ادامه دهند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.