تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۲ دی ۱۴۰۳

چرا خودرو‌های مرسدس بنز فروش نرفت؟

فروش خودرو‌های گروه مرسدس بنز در سال گذشته کاهش یافت، زیرا این سازنده خودرو‌های لوکس آلمانی با تقاضای ضعیف برای مدل‌های گران قیمت در چین و خودرو‌های الکتریکی در اروپا مقابله می‌کرد.

مرسدس بنز

اقتصاد۲۴- کاهش ۳ درصدی به ۱.۹۸ میلیون خودرو به دلیل افت تحویل در چین، بزرگترین بازار آن بود. مرسدس بنز روز جمعه (۱۰ ژانویه) اعلام کرد که فروش در این کشور ۷ درصد کاهش یافته و به ۶۸۳ هزار و ۶۰۰ خودرو نسبت به سال گذشته رسیده است.

خودروسازان آلمانی در بزرگترین بازار خودروی جهان، جایی که تولیدکنندگان محلی به رهبری بی‌وای‌دی در حال تصاحب قدرت هستند، مقابله می‌کنند. آنها همچنین با تقاضای ضعیف برای خودرو‌های برقی در اروپا پس از کاهش یارانه‌های چندین کشور رو‌به‌رو هستند. این مسائل منجر به موجی از هشدار‌های سود در سال گذشته برای برخی از جمله مرسدس، ب‌ام و و فولکس‌واگن شد.

فروش خودرو‌های تمام الکتریکی مرسدس در سال گذشته تقریباً یک چهارم کاهش یافت، زیرا تقاضای مصرف کنندگان در اروپا کاهش یافت و تولیدکنندگان چینی سهم بازار را در منطقه به دست گرفتند.

طبق گزارش بلومبرگ، با این حال، فروش خودرو‌های مرسدس در پایان سال گذشته با عملکرد قوی در ایالات‌متحده اندکی افزایش یافت. در کل سال ۲۰۲۴، فروش خودرو در ایالات‌متحده با ۹ درصد افزایش به ۳۲۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار