
اقتصاد ۲۴- محمد کبیری در بیست وسومین شورای معاونین ومدیران کیش گفت: کارزاری که در مورد کیش ایر راه اندازی شده است چیزی نیست که بشود به آن بی توجهی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کیش یک جزیره است و بیش از ۸۰ درصد ترددها درکیش از طریق خطوط هوایی انجام میشود. براساس آمارهای ۵ سال گذشته و از حدود یک ونیم میلیون سفر سالیانه، سهم کیش ایر درخدمات دهی به مسافران کیش ۴۰ درصد در بین ۳۸ ایرلاین است که نشان میدهد این ۳۸ شرکت هوایی نیمی از خدمات دهی به مسافران هوایی کیش را برعهده دارند و کیش ایر به تنهایی به نیمی دیگر از مسافران کیش خدمات میدهد.
وی تصریح کرد: واگذاری کیش ایر بدون توجه به ضرورتهای کیش به معنای تعطیلی جزیره کیش است و به عنوان مسئول منطقه آزاد کیش اعلام میکنم اگر در فرایند واگذاری کیش ایر بی توجهی شود این اتفاق خواهد افتد.
کبیری تاکید کرد: باور داریم به اینکه دولت نباید تصدی گری کند، اما کیش ایر برای جزیره کیش یک زیرساخت است. امروز کیش ایر و هزینههای زیاد پروازها تبدیل به دغدغه اصلی مردم جزیره کیش شده است. همه ما امروز شاهد هستیم با واگذاری آب و برق کیش به بخش خصوصی و عدم توسعه زیرساختها به ویژه در حوزه شبکه توزیع این جزیره با چه مشکلاتی مواجه شده است و اگر این موضوع در مورد کیش ایر هم اتفاق بیفتد گردشگری واقتصاد کیش فلج میشود.
وی تصریح کرد: درحالیکه همه انتظار داشتند شهریور ماه جزیره کیش، ماه رکود باشد و همه توقع داشتند پروازها به جای کیش به مقاصدی مثل ترکیه معطوف شود، اما نه تنها سهم گردشگری ما کم نشد که با اقدامات انجام شده درجشنواره تابستانی و همت جمعی، با افزایش تقاضا برای سفر به کیش مواجه شدیم تا جاییکه ضمن ثبت یک رکورد سفر در تابستان ۱۰ پرواز دیگر به مقصد جزیره کیش افزوده شد.
کبیری درپایان با اشاره به پیگیری این موضوع از طریق وزارت اقتصاد گفت: با توجه به رویکرد مثبت و دغدغهمند وزیر اقتصاد این موضوع را با ایشان طرح میکنیم تا در جهت حفظ این زیرساخت حیاتی برای کیش و پیشگیری از تعطیلی اقتصاد وگردشگری این جزیره، موضوع را به جناب آقای رئیس جمهور هم منتقل کنند.