اقتصاد۲۴- در این نشست که با هدف جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد برگزار شد، طرفین بر تبلیغات به زبان چینی تاکید کردند.
با توجه به اینکه حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم چین مسلط به زبان انگلیسی هستند، تولید فیلمهای تبلیغاتی، تهیه وب سایت و محتوای به زبان چینی میتواند فرصت مناسبی برای توسعه جذب گردشگر و شرکتهای گردشگری چینی به مناطق آزاد محسوب شود.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت China Business Network پیشنهاد برگزاری همایشهای سرمایه گذاری با حضور تاجران چینی در مناطق آزاد را مطرح کرد.
گفتنی است؛ نمایشگاه صنعت گردشگری مادرید (FITUR) ۲۰۲۰ از روز دوم تا ششم بهمن ماه (۲۲ ـ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰) در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برپا شده، نمایندگانی متشکل از معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمانهای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، اروند و قشم، کیش حضور دارند و ظرفیتها و توانمندیهای این مناطق در حوزههای جذب توریست، سرمایه گذاری در بخشهای هتلداری و مقاصد پروازی و معرفی جاذبههای گردشگری را به نمایش گذاشته اند.
منبع: فرینا