تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
در سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد صورت گرفت

افتتاح چندین طرح تولیدی، گردشگری، عمرانی و خدماتی با حضور مرتضی بانک در منطقه آزاد قشم

مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز یک‌شنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور در منطقه آزاد قشم، به‌عنوان نخستین پروژه افتتاحی دهه مبارک فجر، آسفالت راه‌های اصلی غرب جزیره قشم به طول ۱۰۰ کیلومتر را افتتاح کرد.
راه‌های اصلی غرب جزیره قشم
 
اقتصاد ۲۴- این مسیر ۱۰۰ کیلومتری، سه‌راهی روستای دیرستان را به شهر درگهان متصل کرده و خدمتی است که توسط معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی این سازمان در قبال مردم جزیره و گردشگران، به انجام رسانده است.

نهضت آسفالت در جزیره قشم هم‌زمان با پذیرش مسئولیت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم از سوی حمیدرضا مومنی به‌صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و با گذشت چهار سال علاوه بر آسفالت و بهسازی معابر درون‌شهری و برون‌شهری، راه‌ها و جاده‌های سراسر قشم مخصوصا روستا‌های غرب جزیره، رو به پایان است.

شرکت در مراسم افتتاح ۴ طرح تولیدی، ۳ طرح گردشگری و تفریحی، ۸ طرح عمرانی و یک طرح خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر، از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.

قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم افتتاح شد


قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان و شهرستان افتتاح شد.

قطعه یک بزرگراه مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۱۷ میلیارد ریال، حدفاصل میدان درگهان تا سه‌راهی دیرستان را به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۱۱.۵ متر به هم متصل می‌کند.

بزرگراه مرکزی قشم در سه فاز به طول ۳۰ کیلومتر، دارای دو باند رفت‌وبرگشت هریک به عرض ۱۱.۵ متر است که فرودگاه بین‌المللی قشم را به روستای گیاهدان وصل خواهد کرد.

عملیات ساخت قطعه یک این بزرگراه به طول ۱۰ کیلومتر از میدان درگهان تا سه‌راهی دیرستان در سه فاز زیرسازی، آسفالت و انجام خط‌کشی، نصب گاردریل و علائم ترافیکی به انجام رسیده است.

توسعه عمرانی پیش‌نیاز دستیابی به توسعه پایدار است و بر همین اساس از سال ۱۳۹۴ و منطبق باسیاست‌های اجرایی حمیدرضا مومنی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نهضت آسفالت در راستای ارتقای کیفیت خدمات به قشموندان و گردشگران آغاز شده و تاکنون در دو فاز، آسفالت راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری به اجرا درآمده است.

حاصل این تدابیر و سیاست‌های توسعه‌ای در سطح جزیره، آسفالت بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع معابر درون‌شهری و احداث دو بزرگراه مرکزی و خلیج‌فارس با هدف تسهیل تردد درراه‌های ساحل شمالی و مرکز جزیره قشم بوده است که ارتقای سطح تردد، کاهش تصادفات در مسیر‌های جاده‌ای و رضایتمندی قشموندان و کاهش آلودگی‌های تنفسی ناشی از گرد و خاک را به همراه داشته است.

شرکت در مراسم افتتاح ۴ طرح تولیدی، ۳ طرح گردشگری و تفریحی، ۸ طرح عمرانی و یک طرح خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر، از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.
 
منطقه آزاد قشم
 

افتتاح خط تولید آب آشامیدنی بسته بندی شده شرکت «تولید آب و برق قشم مپنا»


مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فاز نخست خط تولید شرکت "تولید آب و برق قشم مپنا" را در نهمین روز از فجر پیروزی افتتاح کرد.

خط تولید آب آشامیدنی بسته‌بندی‌شده شرکت «تولید آب و برق قشم مپنا» با سرمایه‌گذاری در دو بخش ارزی و ریالی (۱.۷ میلیون یورو و ۲۵۰ میلیارد ریال) در فاز نخست خود، ظرفیت تولید ۱۰ هزار بطری در ساعت را دارد.

این شرکت آب آشامیدنی را در دو حجم ۰.۵ و ۱.۵ لیتری با برند"مانگرو" تولید و در بازار هدف اولیه خود در جزیره قشم و بندرعباس عرضه و در بازار ثانویه خود به داخل و خارج کشور صادر خواهد کرد.

شرکت «تولید آب و برق قشم مپنا» با راه‌اندازی این خط تولید برای ۴۵ نیروی بومی اشتغالزایی کرده و نیاز جزیره را به آب آشامیدنی بسته‌بندی‌شده در ایام تعطیلات و زمان حضور گردشگران تأمین خواهد کرد.

شرکت در مراسم افتتاح ۴ طرح تولیدی، ۳ طرح گردشگری و تفریحی، ۸ طرح عمرانی و یک طرح خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر، از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.
 
چمن مصنوعی قشم

افتتاح زمین چمن مصنوعی در روستای هلر جزیره قشم


زمین چمن مصنوعی روستای هلر جزیره قشم هم‌زمان با نهمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم و هیات همراه افتتاح شد.

این سازمان باهدف تقویت روحیه ورزشی جوانان و نوجوانان روستای هلر، زمین این فضای ورزشی به مساحت ۲۹۰۰ مترمربع را به دهیاری این روستا هدیه کرده است.

در این زمین، فضای چمن مصنوعی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع و ۱۵۰ متر تأسیسات شامل دفتر مجتمع، رختکن گروه‌ها و داوران، ۵ چشمه سرویس بهداشتی، منزل سرایداری، کافی شاپ و بخشی هم به سکوی تماشاگران اختصاص داده‌شده است.

این زمین با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی خیران این روستا، دهیاری هلر و همچنین کمک یک میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم، هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح شد.

خط تولید شرکت هورشید نگین قشم

خط تولید شرکت هورشید نگین قشم آغاز به کار کرد


شرکت تولیدی ـ غذایی هورشید نگین قشم با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۱ میلیون دلار (معادل ۱۳۶ میلیارد ریال) در دهه فجر و با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم و هیات همراه آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این شرکت که در زمینه تولید انواع قهوه فوری فعالیت دارد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران و مسوولان سازمانی و شهرستانی حضور داشتند.

شرکت هورشید نگین قشم در سوله‌ای به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۴ خط تولید، برای ۷۰ نیروی بومی اشتغالزایی کرده و سالانه بیش از ۱۰ میلیون ساشه و استیک قهوه فوری در اندازه‌ها و طعم‌های مختلف تولید می‌کند.

بازار هدف این شرکت، ایران و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس بوده و قرار است در طرح توسعه‌ای در سه سال آینده، ظرفیت تولید خود را به دو برابر ظرفیت ذکر شده برساند.

شرکت هورشید نگین قشم جزو یکی از شرکت‌های فعال در زمینه فرآورده‌های غذایی است که در شهرک صنعتی طولای قشم واقع شده است.
 
افتتاح شرکت آبگون سفیر قشم

افتتاح شرکت آبگون سفیر قشم با یک هزار میلیارد ریال سرمایه


شرکت آبگون سفیر قشم با سرمایه‌ای بالغ‌بر یک هزار میلیارد ریال با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم، به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان، هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افتتاح شد.

مرتضی بانک و هیات همراه، امروز یک‌شنبه ۲۰ بهمن ماه با حضور در شهرک صنعتی طولای قشم شرکت آبگون سفیر قشم را افتتاح کرد.

این شرکت با اشتغالزایی برای ۵۵ نیروی بومی جزیره، در فاز نخست خود با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال، سه خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی را به بهره‌برداری رسانده و حدود ۶۰۰ تُن محصول را به‌صورت سالانه وارد چرخه تولید کشور می‌کند.

تولید هفت برند آرایشی و بهداشتی در سوله‌ای به متراژ ۴ هزار مترمربع شامل بخش‌های تولید، کنترل و دپو، توسط شرکت آبگون سفیر قشم و عرضه آن به بازار‌های داخلی و خارجی، به افزایش تولیدات صنایع ارزآور کشور کمک می‌کند.
 
 

تجدید پیمان مشاور رییس جمهور با آرمان های شهدای قشم


مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در ادامه سفر به منطقه آزاد قشم، به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان و شهرستان با حضور در گلزار شهدا با آرمان های آنان تجدید پیمان کردند.

مرتضی بانک و هیات همراه، همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با عطرافشانی، غبار روبی و گذاردن شاخه های گل بر مزار شهیدان به آنان ادای احترام کردند.
 
گفتنی است، شهرستان قشم 56 شهید، 130 جانباز و 14 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 

شرکت شهاب نقره‌ای قشم با حضور بانک افتتاح شد


شرکت شهاب نقره‌ای قشم با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از معاونین و مدیران سازمان و شهرستان افتتاح شد.

امروز یک‌شنبه ۲۰ بهمن ماه، مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، شرکت شهاب نقره‌ای قشم با فعالیت در زمینه فرآوری ماهی خشک را افتتاح کرد.

این شرکت با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی علاوه بر اشتغالزایی برای ۲۰ نیروی بومی، به ایجاد ارزش افزوده در صنعت فرآوری ماهی خشک قشم کمک کرده است.

شرکت شهاب نقره‌ای قشم در حوزه فرآوری ماهی و میگوی خشک، توانسته این محصول را برای ورود به چرخه غذای انسانی آماده کرده و آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از تولید این فرآورده را کاهش دهد.

در فرآیند به کار گرفته شده توسط این شرکت، ساردین ماهیان و میگو‌های صید شده به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در آبی با دمای ۹۸ درجه جوشانده می‌شوند. این عمل با از بین بردن آنزیم‌های فعال و آلودگی‌های موجود، جلوی تولید و انتشار بوی نامطبوع در مرحله خشک کردن را می‌گیرد.

ماهی و میگوی جوشانده شده به‌صورت کاملا مکانیزه به دستگاه‌های خشک‌کن منتقل شده و پس از ماندگاری ۵ ساعته در این دستگاه، بسته‌بندی‌شده و به انباری با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد منتقل می‌شوند تا برای صادرات به خارج از کشور آماده شوند.

ظرفیت تولید این شرکت با برند "شهاب نقره‌ای قشم"، روزانه چهار تُن ماهی خشک است که محصول تولید شده وارد چرخه صادرات و ارزآوری کشور خواهد شد.

سازمان منطقه آزاد قشم در دوره دولت تدبیر و امید با سیاست‌گذاری‌های علمی و معرفی توانمندی‌های این منطقه در بخش شیلاتی موفق به ایجاد اتفاقات بسیار ارزشمند در حوزه صنعت شیلاتی جزیره شده است که از آن جمله می‌توان به تغییر روش تولید ماهی خُشک از سیستم سُنتی بهروش‌های صنعتی و بهداشتی، همچنین تغییر پرورش سنتی میگو به شیوه متراکم و فوق متراکم می‌باشد.

افتتاح فاز نخست پروژه ۲۰۰ واحدی تعاونی مسکن نیک آشیان


مرحله نخست پروژه ۲۰۰ واحدی تعاونی مسکن نیک آشیان با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

در مرحله نخست این پروژه ۲۰۰ واحدی، ۱۲۶ واحد در نمونه‌های ۹۰ و ۱۰۰ متری دو خوابه و ۱۲۰ متری سه خوابه ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح شد.

کل واحد‌های این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اعضاء و تسهیلات بانکی که ۲۲۴ میلیارد ریال آن آورده اعضاء است، در حال اجرا است.

محوطه‌سازی، اجرای آسفالت خیابان‌ها، جدول‌کشی، اجرای شبکه آب و فاضلاب بخش پایانی این پروژه ۲۰۰ واحدی است که سازمان منطقه آزاد در زمینه آب و فاضلاب این پروژه ۱۰ میلیارد ریال به این تعاونی کمک کرده است.
 
 

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال

 
مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال به مناسبت دهه مبارک فجر، با حضور مرتضی بانک و حمیدرضا مومنی افتتاح شد.

پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین از پروژه‌های دیگری بود که توسط مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، روز یک‌شنبه ۲۰ بهمن ماه افتتاح شد.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال با ظرفیت متوسط تصفیه یک هزار مترمکعب در روز و ضریب پیک ۳.۸ (شامل فاضلاب‌های انسانی و نشتاب شهر) به روش لجن فعال، تصفیه فاضلاب از ۶ هزار نفر را به ۱۲ هزار نفر افزایش داده و قابلیت حذف ازت به روش نیتریفیکاسیون را دارد.

همچنین آب بازیافتی در این طرح که توسط شرکت آب و برق و تأسیسات قشم به انجام رسیده، به‌منظور توسعه و نگهداری فضای سبز جزیره قشم مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین نیز در دست احداث است که با اجرای آن نیز ظرفیت تصفیه فاضلاب تولیدی از ۱۲ هزار نفر تحت پوشش به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، دکتر بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جهت بازدید از پروژه‌های دهه مبارک فجر منطقه آزاد قشم، صبح روز یک‌شنبه ۲۰ بهمن ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان از طریق فرودگاه بین‌المللی قشم وارد این منطقه آزاد شد.
 
منبع: فرینا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه مرجانه گلچین کولاک کرد

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/ سفره غذا در یک خوابگاه دانشجویی

خبر مهم درباره زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳

بهشت بهاری ماسال - گیلان

اینفوگرافی/ سقوط سودآوری دلاری پالایشگاه‌ ها در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲

فیلم/۱۵۳ میلیارد تومان میزان فروش سینما‌ها در ماه گذشته

عکس/ بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش

عکس/ کیک تولد لاکچری ستاره پرسپولیس

اجاره پراید، ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!

لقب جالب پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی+ عکس

حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

دیدار علی دایی با رپر معروف زیر زمینی+ عکس

طلای ۱۸ عیار پرچمدار رشد قیمت در فروردین ۱۴۰۳

استوری سرمربی پرسپولیس برای کنعانی‌زادگان+ عکس

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

اظهارات جدید محسنی اژه ای درباره وضعیت حجاب

قیمت جدید مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ؟

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت این خودرو از ۹۰۰ میلیون تومان فراتر رفت

خودرویی که جایش در بازار ایران خالی است + عکس

تذکر دفتر رهبری به برخی مسئولان در حوزه حجاب + عکس

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

افت ۳۳ درصدی معاملات بورس + نمودار

جزئیات جدید از پرداخت یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

یارانه نقدی فروردین واریز شد

آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳

تهران شهر خانه های دو میلیاردی و خانه‌های متری دو میلیاردی!

فیلم/ لحظات نفس‌گیر از عملیات نجات در سیلِ سیستان و بلوچستان

در تالار حواله ارز چه خبر است؟

رکورد تاریخی افزایش قیمت طلا ثبت شد

رشد قیمت مسکن در تهران منفی شد

قیمت‌های نجومی و میلیاردی برای خانه‌های کلنگی تهران + جدول