اقتصاد۲۴ -تویوتا تاکنون پنج نسل از خودرو کراساور RAV۴ را به بازار جهانی عرضه کرده است. ویژگیهایی همچون فضای جادار، مصرف سوخت بهینه، سامانهی چهارچرخ متحرک سفارشی و البته دوام بالا، باعث محبوبیت این کراساور ژاپنی شده است. این خودروی تویوتا جزو مدلهای برگزیدهی تاریخ خودروسازی محسوب میشود.
بیشتر بخوانید:احتمال ورشکستگی صنعت خودروی آلمان در پی شیوع کرونا
شرکت تویوتا بهتازگی اعلام کرده است که تا پایان ماه فوریه امسال، بیش از ده میلیون دستگاه از مدل RAV۴ در بازار جهانی عرضه شده است. همچنین، آمار فروش نشان میدهد که این خودروی کراساور بجز سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱، هر سال نسبت به سال قبل، فروش آن افزایش یافته است.
البته در سال جاری بهدلیل بحران ویروس کرونا، این موضوع صدق نمیکند. درواقع؛ شرایط امسال طوری است که خریداران خودرو تمایلی به بیرونآمدن از خانه ندارند؛ شرکتهای خودروسازی و بنگاههای معاملاتی نیز در اکثر نقاط دنیا تعطیل هستند؛ بنابراین طبیعی است که خودرو تویوتا RAV۴ مانند سالهای گذشته، در کسب آمار فروش موفق نباشد.
البته تویوتا همچنان سعی میکند محصول خود را بیشازپیش بهینه کند. مدل هیبریدی RAV۴ امروزه به گزینهی مورد پسند بسیاری از خریداران تبدیل شده است. همچنین، تویوتا در حال کار روی نسخهی پلاگین هیبرید RAV۴ Prime است.
این خودروی هیبریدی نهتنها مصرف سوخت کمتری دارد؛ بلکه تجربهی رانندگی اسپرتتری نسبت به رقبا ارائه میکند. جالب است بدانید، از میان محصولات تویوتا، تنها مدل اسپرت سوپرا در سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت، برتر از RAV۴ Prime است.
۲۶ سال طول کشید تا تویوتا RAV۴ به آمار فروش ۱۰ میلیونی برسد. اگر خریداران خودروهای شاسیبلند و کراساور در سراسر دنیا، وقت بیشتری را صرف انتخاب خود میکردند، بعید نبود که ۲۰ میلیون دیگر به آمار فروش RAV۴ اضافه شود.
منبع: زومیت