تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

آیفون SE ۲۰۲۰ به‌لطف تراشه A۱۳، تمام گوشی‌های اندرویدی را از رده خارج می‌کند

آیفون SE ۲۰۲۰، نسل جدید گوشی‌های میان‌رده‌ی اپل، طراحی‌اش قدیمی است؛ اما به‌لطف تراشه‌ی A۱۳ Bionic بسیار قدرتمند محسوب می‌شود.
آیفون SE ۲۰۲۰ به‌لطف تراشه A۱۳، تمام گوشی‌های اندرویدی را از رده خارج می‌کند
اقتصاد۲۴-همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا کار خودشان را از دست دهند؛ به‌همین‌دلیل، نمی‌توانند هزینه‌ی زیادی برای تهیه‌ی گوشی جدید پرداخت کنند. آیفون SE ۲۰۲۰، جدیدترین میان‌رده‌ی اپل، در زمان مناسبی معرفی شده و به‌لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند A۱۳، ظرفیت زیادی برای موفقیت در بازار دارد.
بیشتر بخوانید:عرضه اپل واچ سری ۵ ریفربیشد آغاز شد
امروزه، شرکت‌های گوشی‌ساز به‌منظور تولید محصولاتی مقرون‌به‌صرفه، به استفاده از تراشه‌های معمولی روی می‌آورند. با‌این‌حال، گوشی آیفون SE از جدیدترین تراشه‌ی اپل استفاده می‌کند.

آیفون SE نسل دوم ۴۰۰ دلاری به همان تراشه‌ای مجهز است که اپل پیش‌تر از آن در پرچم‌دارش، آیفون ۱۱ پرو مکس، استفاده کرده و بسیار قدرتمند است. گرچه نتایج بنچمارک انتوتو نشان می‌دهد احتمالا سرعت کلاک تراشه‌ی A۱۳ در آیفون SE محدود شده است، این گوشی همچنان به‌لطف A۱۳ قوی‌تر از رقبای هم‌رده‌ی خود است.
 
استفاده از چنین تراشه‌ای باعث می‌شود آیفون SE جدید بسیاری از قابلیت‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ را دریافت کند؛ البته آیفون SE ۲۰۲۰ فاقد برخی قابلیت‌ها نظیر فیس ID و دوربین فوق‌عریض است. نکته‌ی مهم دیگر این است که بهره‌مندی آیفون SE جدید از تراشه‌ی A۱۳ Bionic، پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت اپل از آن را تضمین می‌کند.

آیفون SE ۲۰۲۰ به‌لطف A۱۳ می‌تواند تمامی گوشی‌های اندرویدی را صرف‌نظر از قیمت‌شان از رده خارج می‌کند.

قابلیت‌های جالبی که به‌لطف تراشه‌ی A۱۳ به آیفون SE آورد شده‌اند، عبارت‌اند از: حالت پرتره‌ی نرم‌افزاری، جلوه‌های نوری استودیویی برای تصاویر، فناوری جدید HDR و امکان ضبط ویدئو ۴K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه. معمولا برای ثبت پرتره و ایجاد جلوه‌ی بوکه به دوربینی ثانویه نیاز است که بتواند عمق صحنه‌ها را تشخیص دهد؛ با‌این‌حال، اپل در آیفون SE ۲۰۲۰ همچون گوشی آیفون XR چنین کاری را به‌صورت نرم‌افزاری انجام می‌دهد.

اپل گفته است به‌لطف تراشه‌ی جدید، ۶ جلوه‌ی نوری خاص به نرم‌افزار دوربین آیفون SE اضافه شده که عملکردی در حد جلوه‌های استودیویی دارد. قابلیت جدید HDR نیز باعث می‌شود گوشی بهتر از قبل بتواند آیتم‌های روشن و تاریک موجود در صحنه‌ها را مدیریت کند. اَوی گرین‌گارت، از تحلیلگران مؤسسه‌ی Techsponential، می‌گوید:

A۱۳ اپل تراشه‌ای درخورتوجه به‌شمار می‌آید و می‌تواند تمامی دستگاه‌های اندرویدی بازار را صرف‌نظر از قیمتشان شکست دهد.

آیفون SE نسل دوم اپل مخصوص کسانی است که برای تعادل بین قیمت و قدرت پردازشی گوشی‌ها اهمیتی ویژه قائل هستند

تراشه‌ی A۱۳ Bionic اپل می‌تواند تمامی گوشی‌های اندرویدی امروزی را از رده خارج کند. این موضوع تنها به مدل‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده مربوط نمی‌شود و حتی درمورد محصولات اندرویدی پرچم‌دار نیز صدق می‌کند. آیفون SE ۲۰۲۰ توانسته است در جدیدترین نسخه‌ی بنچمارک گیک‌بنچ امتیاز ۱،۳۲۸ را در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای کسب کند.
 
این امتیاز مشابه امتیازی است که پیش‌تر آیفون ۱۱ کسب کرده بود. درضمن، امتیاز آیفون SE ۲۰۲۰ بسیار بیشتر از قوی‌ترین رقیب حال‌حاضر آیفون، یعنی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا است. پرچم‌دار جدید سامسونگ توانسته در گیک‌بنچ امتیاز ۸۳۵ را کسب کند.

کووید ۱۹ و تأثیرات آن روی پول خرج کردن مردم

همان‌طورکه اشاره کردیم، همه‌گیری ویروس کرونا نه‌تن‌ها ده‌هاهزار نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ کشانده؛ بلکه باعث بیکاری شمار درخورتوجهی از مردم شده است.
 
امروزه، کاربران بیشتر سعی می‌کنند هنگام خرید محصولاتی نظیر گوشی‌های هوشمند به تعادل بین عملکرد پردازشی و قیمت آن‌ها توجه کنند. بدین‌ترتیب، آیفون SE ۲۰۲۰ می‌تواند محصولی درخورتوجه برای این افراد باشد. آیفون SE ۲۰۲۰ هنگام عرضه در بازار ایران قیمت گرانی خواهد داشت؛ اما این موضوع برای بسیاری از نقاط دنیا صدق نمی‌کند.

آیفون SE با برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری موبایلی مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌آید؛ به‌همین‌دلیل، ظرفیت بسیاری برای دیده‌شدن در بازار دارد. تونی ساکوناگی، از تحلیلگران مؤسسه‌ی Bernstein، با انتشار گزارشی جدید، از ظرفیت آیفون SE برای کسب آمار فروش چشمگیر در بازار سخن به‌میان آورده است. آیفون SE نسل دوم را نمی‌توان ازلحاظ ظاهری موبایلی مدرن خطاب کرد. این گوشی از بدنه‌ی آیفون ۸ متعلق به سال ۲۰۱۷ با برخی بهبود‌های جزئی استفاده می‌کند؛ با‌این‌حال، از لحاظ سخت‌افزاری محصولی توانمند است و بیشتر توجهات به تراشه‌ی آن معطوف می‌شود.

آیفون SE ۲۰۲۰ به اپل امکان می‌دهد اکوسیستم iOS را در بین کاربران بیشتری جا بیاندازد

دستگاهی نظیر آیفون SE با قیمت ۴۰۰ دلاری‌اش به اپل امکان می‌دهد اکوسیستم iOS را در بین کاربران بیشتری جا بیندازد. این یعنی آیفون SE به دو طریق می‌تواند باعث افزایش درآمد اپل شود: ۱. میزان فروش خود گوشی؛ ۲. افزایش شمار کاربران اکوسیستم iOS و احتمال افزایش شمار کاربران سرویس‌های اشتراکی.
 
در چند وقت اخیر، اپل سرویس‌های اشتراکی جدید و جذابی نظیر اپل TV پلاس و اپل آرکید راه‌اندازی کرده است تا درآمد خود را از بخش «خدمات» افزایش دهد. اهالی کوپرتینو سرویس‌هایی دیگر نظیر اپل نیوز پلاس و اپل موزیک دارند که کاربر برای استفاده از تمامی آن‌ها باید ماهانه پول پرداخت کند. یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی اپل، دریافت ۳۰ درصد از هزینه‌ی اپلیکیشن‌های فروخته‌شده در فروشگاه آنلاین اپ‌استور است.

هیولایی با نام A۱۳

تراشه‌ی A۱۳ اپل که با نام کامل‌ای ۱۳ بایونیک (A۱۳ Bionic) از آن یاد می‌شود، نتیجه‌ی جدیدترین دستاورد‌های متخصصان این شرکت در حوزه‌ی تراشه است. این تراشه از لیتوگرافی هفت نانومتر پلاس استفاده می‌کند و به ۸/۵ میلیارد ترانزیستور مجهز است.
 
ترانزیستور‌های بسیار کوچک موجود روی تراشه‌ها تمامی اعمال را انجام می‌دهد؛ از محاسبات ساده گرفته تا پردازنده‌های مربوط به هوش مصنوعی و پردازش‌های فرمان‌های صوتی. براساس اطلاعات رسمی، پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی A۱۳ از نوع پردازنده‌های ۶ هسته‌ای است. در بین ۶ هسته‌ی یادشده، دو هسته از نوع Lightning با فرکانس پردازشی ۲/۶۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر با فرکانس پردازشی ۱/۸ گیگاهرتز است و از آن‌ها با نام هسته‌های Thunder یاد می‌شود.

دو هسته‌ی Lightning موجود در A۱۳ در نقش هسته‌های اصلی ظاهر می‌شود و روی انجام پردازش‌های سنگین نظیر اجرای بازی‌های ویدئویی یا اسکرول در بین فید خبری شلوغ فیسبوک متمرکز است.
 
چهار هسته‌ی دیگر Thunder نام دارد که فرکانس پردازشی‌اش پایین‌تر و کم‌مصرف‌تر است و در کار‌های سبک نظیر پخش موسیقی یا برخی اعمال در پس‌زمینه استفاده می‌شود. درضمن، وقتی آیفون SE را بدون استفاده می‌گذارید، گوشی ازطریق قدرت هسته‌های کم‌مصرف Thunder روشن می‌ماند و به کار خود ادامه می‌دهد.

تراشه‌ی به‌کاررفته در آیفون SE ۲۰۲۰ از پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) اختصاصی و واحد پردازشی مبتنی‌بر شبکه‌ی عصبی (NPU) بهره می‌برد. اجزای مختلف تراشه‌ی A۱۳ دست‌به‌دست هم می‌دهند تا آیفون SE بتواند ازپسِ انجام پردازش‌های مربوط به هوش مصنوعی، تصویربرداری، دیکُدکردن محتوای ویدئویی، پخش ویدئو‌های HDR، رمزنگاری و تشخیص فاصله‌ی سوژ‌ها از دوربین بربیاید. این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های A۱۳ است و این تراشه توانایی‌های بیشتری دارد.

مهندسان اپل A۱۳ را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که این تراشه می‌تواند اجزایی را غیرفعال کند که هنگام انجام وظیفه‌ای خاص به آن‌ها نیاز ندارد. بدین‌ترتیب، عمر باتری بهتری برای گوشی‌های مجهز به A۱۳ فراهم خواهد شد. قائم‌مقام ارشد بخش مهندسی تراشه‌ها در اپل نیز مدتی پیش هنگام رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۱ این موضوع را اعلام کرده بود.
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ سردار قاآنی زنده است

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ خبر ترور سردار قاآنی توسط صدا و سیما تکذیب شد

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

تلویزیون دولتی سوریه: اسراییل ممکن است سردار قاآنی را ترور کرده باشد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ + جدول

زندگی سردار اسماعیل قاآنی از جنگ تا سپاه قدس

اسراییل: حتما به ایران حمله نظامی خواهیم کرد

خبر مهم درباره وضعیت سلامتی سردار قاآنی

ارتش اسراییل: ترور سیدهاشم صفی‌الدین موفق بود + فیلم

اسرائیل پاسخ سخت به ایران می‌دهد؟/ نتانیاهو علاقه‌ای به پایان جنگ ندارد

عکس/ واکنش‌ مخاطبان شبکه الجزیره به خطبه‌های رهبرانقلاب

عکس/ جشن تولد زهرا کیانی ووشوکار مطرح ایران

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی منیزیم دارند؟

سودمندی‌های چای سیاه که نشنیده‌اید

بحران کمبود قطعات یدکی خودرو تمامی ندارد/ بازار، خالی از ساده‌ترین قطعات فنی است/ ویراژ خودروهای چینی بدون قطعه یدکی در خیابان‌ها

معرفی بهترین شرکت های تولید و چاپ پلاستیک دسته دار تبلیغاتی در ایران

فیلم/ اقدام عجیب رامین رضاییان؛ ترک ورزشگاه با ماشین پلیس

بختیاری‌زاده: تا زمان انتخاب سرمربی خارجی در کنار استقلالم

فیلم/ خلاصه بازی هوادار ۱ - استقلال ۲

فیلم/ کارشناسی داوری دیدار هوادار - استقلال

نخستین برد برای بختیاری‌زاده

خبر مهم درباره وضعیت سلامتی سردار قاآنی

فیلم/ چهره بهت‌زده نسرین مقانلو در مراسم سالگرد فرزندش

عکس/ سلفی جذاب یاسمنِ سریال لحظه گرگ‌ و‌ میش

انتقاد ابطحی از سانسور بیانیه خاتمی

قاب دوست‌داشتنی حمید جبلی با دو بازیگر مشهور

فیلم/ سیدحسن خمینی: بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود

فیلم/ درویش: VAR خراب بود،‌ داور که خراب نبود؟

فیلم/ آتش‌سوزی در پمپ‌بنزین میدان آزادی

ازدحام جمعیت در ایستگاه متروی دروازه شمیران + عکس

روایت پهلوان رسول خادم از دیدارش با خانواده یکی از معدنچیان طبس

گاریدو: خوشحالیم که بردیم

طلافروشان موظف به صدور فاکتور رسمی شدند

سفر فرمانده سنتکام به اسراییل

تلویزیون دولتی سوریه: اسراییل ممکن است سردار قاآنی را ترور کرده باشد

اینفوگرافی/ کدام کشورها بیش‌ترین مشارکت را برای بازسازی فلسطین داشته‌اند؟

آیا اسراییل در سالگرد ۷ اکتبر به ایران حمله می‌کند؟

بورس رشد خواهد کرد

فیلم/ آخرین جزییات از واریز سود سهام عدالت

ارتش اسراییل: ترور سیدهاشم صفی‌الدین موفق بود + فیلم

کارشناس داوری پرسپولیس و چادرملو

فیلم/ حادثه برای کشنده حامل گاز مایع در مسیر بزمان- ایرانشهر

ترکیب تیم‌های استقلال و هوادار

فیلم/ خلاصه بازی پرسپولیس ۱ - ۰ چادرملو

سهم هر نفر در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت چقدر است؟

فرار پرسپولیس از باخت با گل گولسیانی

فیلم/بهانه عجیب برای ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه تختی تهران

اسراییل: حتما به ایران حمله نظامی خواهیم کرد

شرط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای هنرمندان ممنوع‌الکار

فیلم/ تصاویر جنجالی از اتاق VAR دیدار پرسپولیس - چادرملو

مبلغ قرارداد بیرانوند با تراکتور مشخص شد

مرگ تلخ دختر جوان زیر تیغ جراحی لاغری

گل‌محمدی: بازی سختی در پیش داریم

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳

اطلاعیه امریه برای سربازان

فیلم/ کنایه محمدرضا احمدی روی آنتن زنده تلویزیون به حکم عجیب بیرانوند

چند شغله بودن مدیران دولتی با منافع ملی در تعارض است

فیلم/ وضعیت عجیب سرویس بهداشتی ورزشگاه تختی

فدراسیون فوتبال: رای بیرانوند قطعی نیست

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۳

چقدر طول می کشد تا بخوابیم؟

علت کبودی بدن چیست؟+ راه حل