تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۹ نظر

احتمال به تعویق افتادن کنکور 99!

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، تعداد زیادی از داوطلبان، تعویق مجدد این آزمون را خواستار شده اند.
احتمال تعویق کنکور
 
اقتصاد۲۴- همزمان با شیوع کرونا در بسیاری از مسائل جاری کشور مُهر تعطیلی خورد؛ در این میان برگزاری کنکورها نیز به تعویق افتاد. یکی از این کنکورها آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ بود که نهایتا مقرر شد این آزمون در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خرداد ۹۹ برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش نیز به خبرنگار ما اعلام کرده است که این کنکور در موعد مقرر برگزار خواهد شد و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند که این آزمون باید به تعویق بیفتد آن را برگزار نمی‌کنیم. با این وجود جمع زیادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با راه اندازی کمپینی متقاضی تعویق کنکور هستند.
 

دلایل داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ برای تعویق مجدد

 
یکی از دانشجویان متقاضی تعویق کنکور کارشناسی ارشد فارغ التحصیل دانشگاه آبادان در گفت‌وگویی گفت: من و عده زیادی از داوطلبان کنکور ارشد با توجه به شیوع بیماری کرونا و سرعت انتقال و انتشار ویروس و خطر ابتلا به این بیماری و همچنین با توجه به تحقیقات صورت گرفته شده مبنی بر امکان آلوده شدن افراد (با عطسه و سرفه) و همچنین رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و تاکید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به منظور رعایت اصول و قوانین وضع شده و قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل درخواست تعویق افتادن زمان برگزاری این کنکور را داریم.

این داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ درباره دلایل این درخواست، گفت: نمی‌شود چهار ساعت با ماسک بر سر جلسه امتحان کنکور نشست؛ تنفس کردن در شرایطی که هم استرس آزمون حاکم است و هم خطر مبتلا شدن به بیماری کرونا، بسیار سخت است.

او تاکید کرد: داوطلبانی هستند که نزدیک به پنج ساعت از محل سکونت خود باید دور شوند تا به محل حوزه امتحانی برسند و این امکان را ندارند که شب قبل از آزمون به خوابگاه یا مکانی بروند که اسکان داشته باشند. اگر هم صبح اول وقت بخواهند حرکت کنند؛ قطعا جلسه کنکور برای آنها توام با استرس و خستگی خواهد بود.

این فارغ التحصیل دانشگاه آبادان گفت: داوطلبانی هستند که با توجه به شرایط موجود و مشکلات اقتصادی مجبور هستند بجای پدر خانواده کار کنند و فرصت مطالعه‌ کافی برای آزمون را ندارند. این افراد هم درخواست وقت بیشتر برای مطالعه دارند تا بتوانند فرصت‌های از دست رفته را جبران کنند. با توجه به اینکه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری، کنکورهای وزارت بهداشت و تعطیلی مجامع ورزشی از جمله مسابقات المپیک، لیگ‌های جهانی فوتبال و دیگر ورزش ها، به تعویق افتاده اند؛ چرا کنکور کارشناسی ارشد به تعویق نمی افتد؟.

او ادامه داد: عدم تغییر در برگزاری کنکور وزارت علوم در این شرایط بحرانی اصلا عادلانه نیست. کمپین داوطلبان کارشناسی ارشد تاکنون بیش از یازده هزار حمایت کننده داشته است. تعطیلی کتابخانه‌ها، خوابگاه‌ها و عدم دسترسی به استادان برای رفع اشکالات درسی، ابتلای بعضی از داوطلبان به بیماری کرونا و از دست دادن وقت بسیار زیاد و افت شدید تحصیلی برای آمادگی کنکور از دیگر دلایل ما برای به تعویق افتادن کنکور سراسری است.

یکی دیگر از داوطلبان کارشناسی ارشد نیز گفت: من یکی از قربانی‌های ویروس کرونا بودم و مریض شدم، حدود یک ماه وقتم هدر رفت. یعنی تمام تلاشی که از تابستان کردم بخاطر این یک ماه مریضی که هر لحظه ممکن بود بمیرم از دست رفت اما دوباره شروع کردم، نمی‌دانم که با این یک ماه عقب افتادن از درس خواندن در زمان محدود می‌توانم نتیجه بگیرم یا خیر.
 

تعویق کنکور وابسته به نظر ستاد ملی کروناست

 
فاطمه زرین آمیزی، مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی درباره تعویق مجدد کنکورها گفت: سازمان سنجش یک سازمان مجری است و همان طور که زمان برگزاری آزمون دکتری از اسفند به خرداد موکول شد؛ زمان برگزاری بقیه آزمون‌ها هم تغییر کرد. باید ستاد مقابله با کرونا در مورد این مسئله تصمیم بگیرد.

او تصریح کرد: اگر ستاد مقابله با کرونا به سازمان سنجش بگوید آزمون‌ها بنا به شرایط کشور و شرایط بحرانی کرونا به تعویق بیفتد؛ باز هم اقدام به تعویق می‌کنیم. در غیر این صورت مطابق زمان برگزاری که اعلام شده آزمون را برگزار می‌کنیم.
 

پیگیر درخواست داوطلبان برای تغییر زمان آزمون‌های سراسری هستیم


علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت در توییت خود نوشت: در تصمیم‌گیری برای شرایط برگزاری آزمون‌های سراسری قطعا سلامت داوطلبان، اصلی‌ترین محور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور اعلام شد

‌طی هفته گذشته در خصوص نگرانی‌های مطرح شده درباره شرایط برگزاری آزمون‌های سراسری و درخواست برای به تعویق افتادن زمان آن‌ها، جلسات متعددی برگزار و جوانب مختلف این موضوع بررسی شده که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. قطعا سلامت داوطلبان، اصلی‌ترین محور این تصمیمات خواهد بود.
 
چند سوال پرتکرار داوطلبان
-با توجه به لغو مراسم‌های ماه رمضان و همچنین مراسمات ملی خرداد برگزاری آزمون‌ها در خرداد ماه برخوردی دوگانه است؟.

-اگر قرار است که کنکور کارشناسی ارشد در موعد مقرر برگزار شود چرا در حدود یک ماه نیم قبل از تاریخ برگزاری یعنی ابتدای اردیبهشت مهلت مجدد برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفته شد؟.

-چرا آزمون کارشناسان رسمی دادگستری که مقرر بود در ۹ خرداد برگزار شود به تعویق افتاد، ولی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به تعویق نمی‌افتد؟.

علاوه بر این سوالات زیادی نیز درباره تمهیدات حفاظتی سازمان سنجش برای جلوگیری از تقلب در کنکور از جمله نحوه بازرسی بدنی، نحوه کسب اثر انگشت و نحوه تشخیص چهره داوطلبان شکل گرفته است. این داوطلبان همچین درباره نحوه رفت و آمد داوطلبان به مراکز استان‌ها برای شرکت در آزمون معترض هستند.

داوطلبان در فضای مجازی نیز اعتراضات زیادی را مطرح کرده اند که در ادامه چند مورد را می خوانید:


احتمال تعویق کنکور
احتمال تعویق کنکور
احتمال تعویق کنکور
احتمال تعویق کنکور
 

کنکور در صورت تشخیص ستادملی مبارزه با کرونا به تعویق می‌افتد!


داوطلبان عدم مهار بیماری، شروع پیک‌های دوم و سوم، ازدحام ناشی از تجمیع در محل برگزاری کنکور، سختی تنفس با ماسک در طول ۴ ساعت جلسه آزمون، مسافرت از روستاها و شهرها به محل برگزاری آزمون‌ها و بسته بودن کتابخانه‌ها و عدم دسترسی به منابع علمی را از مهم‌ترین دلایل خود برای تعویق آزمون‌ها می‌دانند.

در مقابل تمام این داوطلبان که متقاضی تعویق کنکور هستند؛ باید به چند نکته دیگر توجه کرد: اینکه تعداد زیادی از داوطلبانی که برنامه ریزی خود را انجام داده اند و مشغول مطالعه هستند، به هیچ وجه با تعویق مجدد کنکور موافق نیستند. از سوی دیگر چند ماه بعد زمان شروع سال تحصیلی جدید است و وقفه در برگزاری کنکور قطعا شروع سال تحصیلی را نیز با مشکل رو به رو خواهد کرد. نکته مهم دیگر نیز این است که شرایط کشور مشخص نیست و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا تشخیص دهد قطعا کنکور به تعویق خواهد افتاد.

کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته بر اساس اعلام سازمان سنجش در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد ۹۹ در حوزهای امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیمان
3
4
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اتفاق یه بار میفته، توی مرداد ماه برگزار بشه ریسک کمتری داره؛ اونایی که خوندن فقط مرور می کنن و کسایی که نخوندن عقب تر از افرادی هستن که آماده بودن توی موعد مقرر امتحان بدن
سعید
3
3
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. لطفاً دیگر زمان کنکور را به تعویق نیندازین. باور کنید ما دیگه نمیخوایم مرور کنیم. خسته شدیم از مرور کردن. کسانی که میترسن و یا شرایط براشون مهیا نیست، سال یعد کنکور بدن بهتره قطعاً. ما مسئول زندگی دیگران نیستیم که بخوایم تک تک برای 695000 برنامه بریزیم. هر کسی مشکلات خودش رو داره. در تعویق گذشته، خیلی ها معترض بودند که کتابخونه ها بستن و یا کتاب نداریم. این سری معترض اند که جونمون رو نمیخوایم به خاطر کرونا به خطر بندازیم. سری بعد لابد میخوان معترض بشن که ما تحت استرس بودیم و مریض شدیم و... کسانی که میگن چرا ثبت نام مجدد گذاشتین، همین شماها نبودین که در فضاهای مجازی مدام بحث و جدل میکردین که اونی که خونده، نباید بترسه از ثبت نام و خیلی ها هم میگفتن ما جا موندیم از ثبت نام و... آزمون دادگستری به درخواست قوه قضاییه به تعویق افتاد. در هر استانی هم برگزار نمیشه. دانشجویان پزشکی دارن تو بیمارستان ها و سایر مراکز خدمت میکنن. خسته نشدین؟ مثلا دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستین. کی به شما گفته مرداد بهتره؟!
من از وزارت علوم و سنجش کشور خواستارم مطابق با تقویم اعلام شده که مطابق با نظر ستاد کرونا هم هست، عمل شود. کمی رو برنامه ای که اعلام می کنید، لطفاً منسجم تر باشید و از تعداد 695000؛ 11000 که باید بررسی هم شود که چند درصد دانشجو هستن، این رقم قابل صرف نظر است.
با تشکر
سعید
9
2
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما از قبل برنامه ریزی کردیم و سر وقت هم ثبت نام کردیم. با 2 بار تعویق افتادن، ما دو بار هم مرور کردیم. 36000 نفر در ثبت نام سوم ثبت نام کردن. دو بار هم تعویق افتاد. ما طبق برنامه الان باید به کارهای بعدی خودمون برسیم. اینقدر هم راحت درباره تعویق حرف نزنید دوستان. ما کلی وقت صرف کردیم و کلی هم مدارا کردیم.
لطقا کنکور طبق برنامه که قطعا ستاد کرونا هم در آن نقش داشته، عمل شود و از دلسوزی در توئیت ها لطفا پرهیز شود. ابتدای هر کاری باید دلسوزی مد نظر قرار داده شود، نه بعد از 2 بار تعویق که قطعا خود شما هم در آن جلسات حضور فیزیکی داشتید و موافقت خودتون رو هم اعلام کردید
حسین جباری
2
3
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. بنظرم تعویق زمان برگزاری کنکور یک تصمیم ناصحیح و دور از عقل و عدالت باشه.
الان که شرایط کمی بهتر شده میشه با مراعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی کنکور رو با حداقل میزان ریسک برگزار کرد. عقب انداختن کنکور از این جهت ناعدالتی محسوب میشه که برنامه ریزی کسانی که طبق برنامه مطالعه کردن رو بهم میریزه. و از جهت دیگر عاقلانه نیست چون امکان داره موج بعدی ویروس از ماه های بعد آغاز بشه و دیگه اجازه نده که کنور برگزار بشه.
امیدوارم مسئولین با در نظر گرفتن تمام جوانب امر تصمیم صحیح رو اتخاذ کنند و اگر بنا به تعویق باشه؛ حداکثر یک یا دو هفته عقب بیفته و نه بیشتر.
مرتضی
3
0
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام.چرا کنکور سراسری اینقدر دیر برگزار میشه ؟؟زودتر بهتر
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام در پاسخ به نظرات برخی از دوستان اولا که به تعویق افتادن زمان کنکور در برنامه ریزی دانش آموزان خللی ایجاد نمی کنه بلکه میتونن در زمان بیشتری جمع بندی هاشونو انجام بدن دوما از زمان شیوع کرونا و تعطیلی کتابخانه ها خیلی از بچه ها از برنامشون عقب موندن به دلایل مختلف نه به خاطر کوتاهی ...سوما بد نیست کمی هم به خانواده هامون و شهر هایی با وضعیت قرمز فکر کنیم و خودخواه نباشیم در کل به تعویق افتادن کنکور تصمیم صحیح و کاملا عادلانه ایست و حق هیچ کس ضایع نمیشه در ضمن کمک کنندست
hamed
0
3
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز واسه آسودگی خاطر بعد کنکور جون بقیه رو به خطر ننداز ، خدایی هم هست ، یه روزیم هممون میمیریم ، انقد خودخواه نباشید
ک.ح
0
3
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹
کنکور باید به تاخیر بیفته جون ما مهم تر یه به هم خوردن تقویم آموزشی
مهکامه
0
0
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام خواهش میکنم کنکورو عقب بندازید وضعیت اصلا خوب نیست خیلی ها دارن از دنیا میرن کاری نکنید که با برگزاری کنکور خدایی نکرده شاهد موج سوم کرونا باشیم خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین برسونید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول