تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد

وب‌سایتی کوبایی اخیرا به گوشی پیکسل ۴a دست یافته و دوربین آن را بررسی کرده است. مقاله‌ی این وب‌سایت مشخصات کامل دوربین پیکسل ۴a را فاش می‌کند.
بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد
 
اقتصاد۲۴-گفته می‌شود گوگل قصد دارد ماه جاری میلادی، مدل جدید گوشی میان‌رده‌ی پیکسل ۳a، یعنی پیکسل ۴‌ای (Google Pixel ۴a) را رونمایی کند.
بیشتر بخوانید:واکسهال از ون برقی Vivaro-e رونمایی کرد
گوشی جدید گوگل احتمالا تنها در یک مدل عرضه خواهد شد و این یعنی قرار نیست مدل XL پیکسل ۴a روانه‌ی بازار شود. براساس ادعا‌های مطرح‌شده، گوشی گوگل پیکسل ۴a قرار است ۴۰۰ دلار قیمت داشته باشد تا در بازار، با رقبایی نظیر آیفون SE نسل دوم اپل و گلکسی A۵۱ سامسونگ رقابت کند.

گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل معمولا به دستگاه‌هایی مشهور نیستند که بهترین سخت‌افزار را در کلاس خود دارند؛ اما همواره توانایی مثال‌زدنی درزمینه‌ی تصویربرداری داشته‌اند. تا پیش از پیکسل ۴، گوگل با گوشی‌هایی که تنها یک دوربین در پنل پشتی داشت، با دستگاه‌های چنددوربینه رقابت می‌کرد.
 
پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار گوگل است که همچون دستگاه‌های پیشین، عملکردی عالی درزمینه‌ی تصویربرداری دارد. توانایی تصویربرداری باکیفیت پیکسل‌ها تنها به دوربین پشتی محدود نمی‌شود و دوربین سلفی این گوشی‌ها نیز باکیفیت است.

پیکسل ۴a در پنل پشتی میزبان دوربین تکی ۱۲/۲ مگاپیکسلی و لنز f/۱.۷۳ است

گفته می‌شود پیکسل ۴a گوگل قرار است همچون آیفون SE ۲۰۲۰ در پنل پشتی و جلویی میزبان دوربین تکی باشد. در نظر داشته باشید گوشی سامسونگ گلکسی A۵۱ به‌عنوان یکی از رقبای این گوشی‌ها دوربین چندگانه دارد.
 
پیکسل‌های گوگل همواره قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر داشته است؛ به‌همین‌دلیل، انتظار داریم مدل ۴a به‌لطف اپلیکیشن Google Camera بتواند تصاویری باکیفیت ثبت کند. اخیرا وب‌سایتی کوبایی ادعا می‌کند به گوشی پیکسل ۴a دسترسی پیدا و بررسی عمیق دوربین آن را منتشر کرده است. به‌لطف این بررسی، می‌توانیم بفهمیم باید چه انتظاراتی از دوربین تکی پیکسل ۴a داشته باشیم.

رسانه‌ی کوبایی TecnoLike Plus که به‌صورت ویژه در یوتیوب فعالیت می‌کند و مدیرش هولیو لاسن است، اخیرا نمونه‌تصاویر گرفته‌شده با دوربین پیکسل ۴a را به‌صورت اختصاصی دراختیار XDA-Developers قرار داده است. هولیو لاسن همان کسی است که پیش‌تر در ماه مارس در ویدئویی، جزئیات پیکسل ۴a را تشریح کرده بود.
 
در چند روز اخیر، او توانسته به مدل پیش‌عرضه‌ی پیکسل ۴a دست یابد و با آن عکس بگیرد. به‌لطف تصاویر فاش‌شده، اکنون می‌توانیم درباره‌ی عملکرد کلی دوربین پیکسل ۴a در فاصله‌ی باقی‌مانده تا رونمایی رسمی گوشی نظر دهیم.

توجه کنید دستگاه دراختیار هولیو لاسن از نسخه‌ی پیش‌عرضه‌ی فرم‌ور پیکسل ۴a استفاده می‌کند. با این اوصاف، احتمال دارد گوگل بعدا ازطریق انتشار نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Google Camera بهبود‌های دیگری در دوربین اعمال کند.
 
لاسن می‌گوید جدیدترین نسخه‌ی Google Camera را روی پیکسل ۴a دانلود کرده است؛ با‌این‌حال، نمی‌دانیم گوگل قصد دارد این گوشی را هنگام عرضه‌ی رسمی، با کدام نسخه از Google Camera دردسترس قرار دهد. شاید نسخه‌ی جدید دیگری وجود داشته باشد که همزمان با عرضه‌ی گوشی منتشر شود. رسانه‌ی TecnoLike Plus تصاویری که ازطریق پیکسل ۴a ثبت کرده، در ویدئویی در یوتیوب به‌همراه پستی جدید در وبلاگش به‌نمایش گذاشته است.

پیکسل ۴a از انواع حالت‌های عکس‌برداری نظیر عکس‌برداری نجومی و پرتره پشتیبانی می‌کند
براساس بررسی جدید پیکسل ۴a گوگل، این گوشی برای ثبت تصاویر در پنل پشتی میزبان حسگر ۱۲/۲ مگاپیکسلی IMX۳۶۳ سونی است که در پشت لنزی با دیافراگم f/۱.۷۳ قرار گرفته و پیکسل‌هایی به‌اندازه‌ی ۱/۴ میکرومتر دارد.
 
این دوربین همان دوربینی است که پیش‌تر استفاده از آن را در گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۳a و شماری از دستگاه‌های قدیمی‌تر شاهد بوده‌ایم. در پنل جلویی دستگاه، دوربینی با حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX۳۵۵ سونی قرار گرفته است که پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱/۱۴ میکرومتر دارد. این حسگر ۸ مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافراگم f/۲.۰ جای گرفته است. پیش‌تر این دوربین سلفی در گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳a به‌کار رفته است.

با درنظرگرفتن این حقیقت که پیکسل ۴a در پنل پشتی از دوربینی تکی در حد پرچم‌داران استفاده می‌کند، می‌توانیم از آن انتظار عملکردی عالی در حد گوشی‌های پرچم‌دار جدید گوگل داشته باشیم. پیکسل ۴a درکنار برخورداری از دوربین قدرتمند، به برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری دستگاه‌های پیشین گوگل نیز مجهز شده است. در پیکسل ۴a، حالت‌های پرتره و عکاسی نجومی، تصویربرداری در شب (Night Sight) و +HDR را شاهد خواهیم بود.

ناگفته نماند لاسن همچنین تأیید کرده است نرم‌افزار پیکسل ۴a از قابلیت جالب نوردهی دوگانه (Dual Exposure) نیز پشتیبانی می‌کند. این حالت دو اسلایدر را پیش روی کاربر قرار می‌دهد تا بتواند به‌صورت دستی اکسپوژر را تنظیم کند. به‌بیان ساده‌تر، حالت دوال اکسپوژر به کاربران امکان خواهد داد جداگانه های‌لایت‌ها و سایه‌های موجود در تصاویر را کنترل و تغییراتی را روی آن‌ها اعمال کند.

درادامه، برخی از نمونه‌تصاویر دوربین پیکسل ۴a در حالت‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. درصورت تمایل برای مشاهده‌ی تمامی تصاویر، می‌توانید به وب‌سایت رسمی TecnoLike Plus مراجعه کنید.

حالت پرتره
 
بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد

رسانه‌ی تکنولایک پلاس در بررسی خود می‌گوید حالت پرتره‌ی دوربین پیکسل ۴a تا حد زیادی عملکردی شبیه به حالت پرتره‌ی دوربین پیکسل ۴ دارد. گوگل پیش‌تر در گوشی‌های سری پیکسل که دوربین تکی داشتند، با اتکا بر قدرت تراشه‌ی دستگاه و هوش مصنوعی، جلوه‌ی بوکه روی تصاویر ایجاد می‌کرد.
 
این رویکرد در پیکسل ۴a نیز وجود دارد و این گوشی می‌تواند به‌صورت نرم‌افزاری با دقت زیاد پس‌زمینه‌ی سوژه را تار کند و نوردهی بسیار خوبی ارائه دهد. به‌علاوه، تصاویری که پیکسل ۴a در حالت پرتره ثبت می‌کند، کنتراست مطلوبی دارد و واضح به‌نظر می‌رسد.

درادامه، نمونه‌ای از تصویربرداری پرتره‌ی پیکسل ۴ را ملاحظه می‌کنید.

عکس‌برداری نجومی و عکس‌برداری شبانه
 
بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد

حالت عکس‌برداری نجومی (Astrophotography Mode) نخستین‌بار با گوشی پیکسل ۴ معرفی شد و توجهات زیادی را به‌سمت آن جلب کرد. به‌لطف قابلیت یادشده می‌توان ازطریق دوربین پیکسل ۴ تصاویری با نوردهی طولانی (حداکثر چهار دقیقه) ثبت کرد. پیکسل ۳ و پیکسل ۳a نیز قابلیتی مشابه داشتند؛ اما نوردهی طولانی این گوشی‌ها محدودیتی یک‌دقیقه‌ای داشت. به‌نظر می‌رسد زمان نوردهی پیکسل ۴a نیز همچون پیکسل ۳ و ۳a است؛، اما این موضوع هنوز رسما تأیید نشده. به‌علاوه در بررسی رسانه‌ی تکنولایک پلاس، به این موضوع اشاره‌ای نمی‌شود. درهرصورت، پیکسل ۴a در نمونه‌تصاویر فاش‌شده نشان داده در ثبت تصاویر نجومی قدرتمند است.

پیکسل ۴a با ترکیب حالت‌های عکاسی نجومی و عکاسی شبانه‌ی موسوم به نایت سایت (Night Sight)، می‌تواند تصاویری بسیار عالی در محیط‌های کم‌نور ثبت کند. تکنولایک پلاس در بررسی خود می‌نویسد تصاویر ثبت‌شده با این دو حالت گاهی اوقات رنگ‌هایی بیش‌از‌حد اشباع دارد و گاهی اوقات ممکن است دوربین نتواند در تصاویر به‌خوبی فوکوس کند. در‌ادامه، نمونه‌تصاویر پیکسل ۴a با استفاده از حالت‌های عکاسی نجومی و نایت سایت را ملاحظه می‌کنید.

نمونه‌تصاویر در فضای باز
 
بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد
 
بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد
 
بررسی دوربین پیکسل ۴a گوگل را رسانه‌ای کوبایی منتشر کرد

به‌طورکلی، گوشی‌های سری پیکسل درزمینه‌ی تصویربرداری در محیط‌های خارج از خانه و دارای نور مناسب، عملکرد مناسبی خواهد داشت و این موضوع برای پیکسل ۴a نیز صدق خواهد کرد. به‌لطف استاندارد +HDR، گوشی می‌تواند چند تصویر را از یک سوژه به‌صورت هم‌زمان ثبت و آن‌ها را با یکدیگر ادغام کند تا نتیجه‌ی نهایی چشم‌نواز باشد. درادامه، می‌توانید نمونه‌هایی از تصاویر ثبت‌شده با پیکسل ۴a را در فضای باز مشاهده کنید.


با نگاهی کوتاه به نمونه‌تصاویر بالا، به این نتیجه می‌رسیم که دوربین پیکسل ۴a می‌تواند عملکردی بسیار عالی از خود نشان دهد. فراموش نکنید پیکسل ۴a با استفاده از نسخه‌ی پیش‌عرضه‌ی نرم‌افزار خود این تصاویر را ثبت کرده است و احتمالا گوگل در آینده، بهبود‌های نرم‌افزاری بیشتری در آن اعمال خواهد کرد. پیکسل ۴a هنگام عرضه ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و از آیفون SE ۲۰۲۰ به‌عنوان جدی‌ترین رقیب آن یاد می‌شود.
 
منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

فیلم/ عظیمی: تمام کسانی که پشت سر صدیقی نماز خواندند نمازشان باطل است

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بالاخره مدرک رائفی‌پور منتشر شد

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

رونمایی از شغل دوم ابوالفضل پورعرب

جواب رد پارسا پیروزفر به خواستگاری هانده!

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های فیروزکوه در فصل بهار

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مجتبی براه سرپرست مدیریت کارخانه سهند شد

عکس قدیمی از سید محمد خاتمی و فیدل کاسترو

داده‌های «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا در ارتقای کیفیت تجربه مشتری و اصلاح فرآیندها اثرگذار است

شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

خبر برکناری خطیر از کانال استقلال پاک شد

حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟

فیلم/ نخستین تصاویر از پیدا شدن یسنا پس از ۵ روز مفقودی

اینفوگرافی/ ۳ استان پر مصرف برق خانگی کشور

یسنا دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد

۱۱ سال زندان برای یک فعال زن در عربستان

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور

ناراحتی یک پرسپولیسی؛ جدایی نزدیک است

فیلم/ اعتراض شدید روحانیون به علیرضا پناهیان با شعار حیدر حیدر

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان

واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی

پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولین

فیلم/ ریزش مرگبار اتوبان در چین

جزییات تازه از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز

از کجا بفهمیم فشار خون داریم؟

فیلم/ رقص باباکرم فرزاد حسنی پربازدید شد

بانک‌ها علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

چربی شکم را با این نوشیدنی آب کنید

لیست نهایی جبهه انقلاب در مرحله دوم انتخابات مجلس+ عکس

دشمن شماره یک عادل فردوسی‌پور در آزادی + عکس

قیمت جدید مرغ امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

مهدی نصیری؛ توهم، شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول

اعلام قیمت جدید انواع بستنی در بازار

التهاب در ایستگاه‌های پرستاری؛ از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری

قیمت نفت در کانال ۸۰ دلار ماندنی شد

فیلم/ تعریف و تمجید امیرعلی نبویان از رائفی پور

پدرخوانده در چالوس دستگیر شد

فیلم/ هشدار ظریف به کشور‌های عربی خاورمیانه

خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست + عکس

بازار داغ هیپنوتیزم در شبکه‌های مجازی

عکس/ پیشنهاد عجیب واگذاری زمین به مهاجران افغان!

افت تحصیلی شدید دانش آموزان در دولت رئیسی

واتساپ را بروز رسانی کنید

آیا تتر جایگزین دلار می‌شود؟

فیلم/ برف بهاری چوپان سمیرمی را غافلگیر کرد

عکس/ رونمایی از پیراهن اول لیورپول

پشت پرده برکناری شبانه خطیر از مدیرعاملی استقلال

استوری یک استقلالی پس از برکناری خطیر + عکس

فیلم/ کنایه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی

پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید+ عکس

تیپ عجیب و غریب دیوید بکام+ عکس

فیلم/ دیدار عاشقانه الناز حبیبی و جواد عزتی در مشهد

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

علت عدم حضور بهرام افشاری در پایتخت ۷ فاش شد

تغییر تاریخ واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه