در مسیر کوچ

این روز‌ها باز هم ایل راه‌ها و جاده‌های استان چهارمحال و بختیاری مهمان عشایری هستند که به سرزمین‌های ییلاقی خود بازگشته اند.
کد خبر: ۶۶۰۵۳
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عشایری که هفته هاست از خوزستان عازم ییلاق شده اند و به رسم دیرین خود همراه با دام‌ها و بار و بنه از کمرکش کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس عبور می‌کنند. فرآیند کوچ در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است و برخی از عشایر دام‌ها و وسایل خود را با خودرو جابه جا می‌کنند. به همین سبب است که جاده‌های مواسلاتی استان چهارمحال و بختیاری در این روز‌ها با کانتینر‌های حمل دام مواجهه قابل توجهی دارند. برخی از عشایر نیز همچنان با شیوه سنتی و با پای پیاده مسیر کوچ را طی می‌کنند که در حدود یک ماه به طول می‌انجامد. در طول این مسیر عشایر از مسیر‌های صعب العبور کوهستانی، دره‌های عمیق و رودخانه‌های خروشان عبور می‌کنند که چالش‌های متفاوتی را برای آن‌ها به همراه دارد. هر طایفه‌ای تنها مسیری را طی می‌کند و در منطقه‌ای اتراق می‌کند که محدوده آبا و اجدادی او محسوب می‌شود. تصاویر این گزارش در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و اردل در استان چهارمحال و بختیاری تهیه شده است.
 
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالیه عاشق عشایرم
ایلماه بانو
0
0
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی عالیه.لذت میبرم از این عکسها و تصاویر
زندگی عشایر ساده و روان و آرام
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.