این شرکت در بیانیهای جدید میگوید توانسته فرایند حفاری دومین تونل زیر مرکز کنوانسیون لاس وگاس را بهاتمام برساند. بدین ترتیب فاز نخست پروژهی ۵۲/۵ میلیون دلاری بورینگ کمپانی بهمنظور ساخت سیستم حملونقل فوق سریع به پایان رسیده است. ناگفته نماند بورینگ کمپانی توانسته بود حفر نخستین تونل را در ماه فوریه تمام کند.
کارگران بورینگ کمپانی از این پس توجه خود را روی تمام کردن فرایند ساخت ایستگاههای مسافربری روی سطح زمین معطوف خواهند کرد؛ این ایستگاهها در دو انتهای تونل جای گرفتهاند. کارگران افزون بر این ایستگاهها موظف هستند روی ایستگاه مسافربری سوم هم که در زیر زمین و در وسط سیستم حملونقل جای گرفته است کار کنند.
سیستم حملونقل فوق سریع لوپ میتواند ازطریق تونلها در هر ساعت بیش از ۴٬۰۰۰ نفر را جابهجا کند
سیستم ویژهی بورینگ کمپانی که بهصورت رسمی با نام «لوپ مرکز کنوانسیون» (Convention Center Loop) از آن یاد میشود قرار است در ژانویهی سال ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) بهصورت رسمی برای عموم باز شود. بهعبارتی افتتاح رسمی پروژهی موردبحث برای روزهای برگزاری همایش CES تعیین شده است. البته برگزاری CES سال آینده بهدلیل دنیاگیری ویروس کرونا فعلا در هالهای از ابهام قرار دارد. بااینحال امیدوار هستیم شرایط تا آن زمان مساعد شود.
سیستم لوپ بورینگ کمپانی پس از طی کردن مراحل تولید و آغازبهکار رسمی به نخستین پروژهی حملونقل تجاری فعال این شرکت تبدیل خواهد شد. ناگفته نماند بورینگ کمپانی پیشتر توانسته بود تونلی آزمایشی در نزدیکیهای مقر اصلی اسپیسایکس در شهر هاوتورن ایالت کالیفرنیا حفر کند.
گفته میشود سیستم حملونقل فوق سریع بورینگ کمپانی میتواند ازطریق تونل هایش در هر ساعت بیش از ۴٬۰۰۰ نفر را جابهجا کند. فرایند حملونقل مردم ازطریق شماری از خودروهای تسلا انجام خواهد شد. بورینگ کمپانی میگوید مسیرهایی که ممکن است در حالت عادی طی کردن آنها ۱۵ دقیقه طول بکشد ازطریق سیستم حملونقل لوپ در عرض کمتر از دو دقیقه طی خواهند شد.
براساس اطلاعات رسمی مسافرین سیستم لوپ ازطریق خودروهای تسلا مدل ۳s، مدل Xs و همچنین نوعی «واگن برقی» مسیر را طی خواهند کرد. استیو هیل، مدیرعامل نهاد Las Vegas Convention and Visitors Authority (موسومبه LVCVA) میگوید واگن برقی موردبحث با اتکا بر پلتفرم خودرو تسلا مدل ۳ ساخته شده است و میتواند بین ۱۲ تا ۱۶ نفر را در خود جای دهد. ناگفته نماند نهاد تحت مدیریت استیو هیل، وظیفهی اداره کردن مرکز کنوانسیون لاس وگاس را برعهده دارد.
براساس آنچه از پروژهی لوپ میدانیم، خودروهای موردبحث تسلا قرار است درنهایت بهشکلی خودران از درون تونلها عبور و مسافرین را منتقل کنند. بااینحال در مراحل نخست راهاندازی سیستم، فردی بهعنوان راننده در خودرو حضور پیدا خواهد کرد. استیو هیل در مصاحبه با خبرگزاری ورج میگوید بهدنبال طی شدن مراحل اولیهی راهاندازی سیستم لوپ خودروهای تسلا به ابزارهایی ویژه مجهز خواهند شد که با اتکا بر آنها میتوانند مسیر خود را در تونل پیدا کنند و بهشکلی امن مسافرین را از جایی بهجای دیگر ببرند.
مسافرین سیستم لوپ در آینده ازطریق خودروهای خودران تسلا جابهجا خواهند شد
هیل بهطور دقیقتر میگوید خودروها نوعی مسیر ویژه را بههمراه حسگرهایی که در مکانهای مختلف تونل جای داده شدهاند دنبال میکنند.
این یعنی گرچه خودروها اصطلاحا خودران هستند، اما کنترلشان بهطور کامل در دست خودشان نیست. استیو هیل در بخشی از مصاحبهی خود میگوید: «وقتی به جایی رسیدیم که تشخیص دهیم خودروها میتوانند بهصورت خودکار و بهشکلی امن به رانندگی بپردازند، قدم بعدی را برمیداریم و دیگر از راننده در خودروها استفاده نخواهیم کرد. بااینحال تاکنون زمان دقیق رخداد این اتفاق را مشخص نکردهایم».
استیو هیل همچنین میگوید با وجود همهی مشکلاتی که دنیاگیری ویروس کرونا برای بسیاری از کسبوکارها ایجاد کرده، پروژهی لوپ تاکنون از آن متأثر نشده است. بااینحال اگر برگزاری مراسم CES ۲۰۲۱ لغو یا بهتأخیر انداخته شود LVCVA و بورینگ کمپانی آغازبهکار رسمی تونلها را عقب خواهند انداخت. هیل میگوید درصورت لغو CES، افتتاح رسمی پروژهی لوپ برای رویداد بعدی سال که توجهات زیادی معطوف آن باشد، تعیین میشود.
در نظر داشته باشید که احتمالا پروژهی لوپ قرار نیست در نقش سیستم حملونقل عمومی ظاهر شود. استیو هیل میگوید از پروژهی لوپ میتوان بهعنوان بخشی از امکانات رفاهی ارائهشده از سوی مرکز کنوانسیون لاس وگاس برای کارکنان یاد کرد. در آینده لوپ میتواند مزیتهایی ویژه برای مشتریان نیز ارائه دهد.
بهعلاوه طبق گفتهی هیل دو شرکت LVCVA و بورینگ کمپانی قصد دارند سیستم لوپ را بهصورت کاملا رایگان دردسترس قرار دهند. این موضوع نشان میدهد LVCVA هزینهی ۵۲/۵ میلیون دلاری اختصاصدادهشده به این پروژه را نوعی هزینهی نابرگشتنی بهحساب میآورد.
استیو هیل میگوید سیستم لوپ با هدف ارائهی مزیتهایی خاص به همایشهای بزرگ تجاری نظیر CES راهاندازی میشود؛ بنابراین بههنگام برگزاری این همایشها، میتوان ظرفیتها و تواناییهای لوپ را ارتقا داد. همچینن طبق گفتههای او در روزهایی که هیچ همایشی برگزار نمیشود ظرفیت کلی سیستم به یک یا دو خودرو کاهش پیدا میکند، آن هم در صورت نیاز.
پروژهی لوپ قرار نیست در نقش سیستم حملونقل عمومی ظاهر شود
مدیرعامل LVCVA میگوید این شرکت بههمراه بورینگ کمپانی قصد دارند از فاصلهی زمانی بین پایان فرایند حفر تونلها و افتتاح رسمی پروژه نهایت استفاده را ببرند و به آزمایش سیستم لوپ بپردازند. طبق اعلام هیل، شرکتکنندگان در همایشهای تجاری در فرایند آزمایش سیستم حضور پیدا نخواهند کرد. هیل همچنین میگوید LVCVA بهدنبال پیدا کردن راههایی است تا با اتکا بر آنها بتواند از فناوریهای طراحیشده توسط بورینگ کمپانی برای بهبود سیستمهای حملونقل دیگر شهر لاس وگاس استفاده کند.
استیو هیل مصاحبهی جدید خود را با گفتن این جملات به پایان میرساند: «ما شهری درحالرشد داریم که صنعت توریسم آن نیز همواره در حال رشد است و بنابراین به تمامی راههای منطقی بهمنظور حملونقل مردم نیاز داریم. بههمین دلیل معتقد هستیم ابقای تمامی راههای موردبحث برای حملونقل مردم، امری ضروری است. پروژهی لوپ قرار است سیستمی بسیار لذتبخشتر باشد که به فهرست کل سیستمهای حملونقل اضافه میکنیم».
منبع: زومیت