تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

منزوی: عابر بانک‌های فوتبال در زندانند

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید مشکل این باشگاه ساختاری است و روند تلنبار شدن بدهی‌ها از گذشته وجود داشته و قطع نمی‌شود.
باشگاه استقلال
 
اقتصاد۲۴- کامران منزوی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مقابل ساختمان این باشگاه در پاسخ به پرسشی درباره استعفایش اظهار کرد: من دارم مدارک را برای استعفا تحویل می‌دهم. ان‌شاءالله دیگر بعد از این در جلسات هیات مدیره شرکت نمی‌کنم.

او درباره گزارش مجلس از وضعیت مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم توضیح داد: این گزارش را درست بخوانید. این جا زیرساخت ندارد و هر کسی که بیاید در این چاله غرق می‌شود. چون فرصت کار زیر بنایی و اقتصادی ندارد. این جا روزمرگی است. تقصیر مدیر هم نیست. هر کسی بیاید همین است. این حاصل یک دوران طولانی است. با چه فرصتی می‌شود این جا کار انجام داد. هر لحظه یک بحران به وجود می‌آید. مدیرعامل هم هر کسی که هست گرفتار می‌شود؛ بنابراین اگر به این گزارش دقت کنید می‌بینید یک کلمه خلاف نیست.

منزوی درباره اینکه قرارداد کارگزار استقلال را امضا نکرده است هم بیان کرد: الان این قرارداد را هم بستیم، چه می‌شود؟ می‌شود مثل همان قرارداد سال قبل. چند صباحی سر می‌کنیم و دوباره همان می‌شود. اینجا تا به ساختار لازم نرسد هر کس بیاید همین است.
 

بیشتر بخوانید: هزینه ۳۳۷ میلیاردی سرخابی‌ها برای جذب بازیکن و مربی طی ۱۰ سال گذشته

او در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش چقدر در این ماجرا دخیل است هم، گفت: این باشگاه یا دولتی است یا نیست. اینکه فقط ردیف بودجه داشته باشیم و پول به خزانه برود و ۱۰ درصدش برداشته شود که نمی‌شود. اینجا نیاز به کار زیربنایی دارد. اقتصاد نه در استقلال بلکه در فوتبال ما معنایی ندارد. اگر بخواهیم خصوصی سازی شود باید ۵۰ قرارداد توسط ارگان‌های دیگر ثبت شود تا خصوصی شود. فرض کنید یک نفر الان این باشگاه را خرید. فروش پیراهنش برای خودش است؟ نه. قانون مالکیت معنوی وجود دارد؟ چرا استراماچونی در استقلال نماند؟

در ادامه خبرنگاری گفت "خیلی‌ها می‌گویند افرادی در هیات مدیره پول نرساندند. " منزوی در جواب گفت: هیات مدیره مگر عابر بانک است؟ عابر بانک‌ها الان در زندان هستند. این فوتبال با عابر بانک به جایی نمی‌رسد. در تراز باشگاه استقلال ثبت شده یک نفر مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بدهکار است. اما الان این مبلغ تبدیل به ۹ میلیارد شده است یا یک نفر که در سال ۹۱ مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان به استقلال کمک کرده است در صورت‌های مالی تا پارسال اسمش نبوده، اما الان رای دادگاه آمده که مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طلبکار است. الان مدیر استقلال با قراردادی که با کارگزار می‌بندد چیزی دستگیرش نمی‌شود.

او اضافه کرد: تا زیرساخت درست نشود خصوصی سازی امکان پذیر نیست. بخش خصوصی هم که بیاید احتیاج به قوانین حمایتی دارد. اجاره ورزشگاه آزادی چقدر است؟ بعضی‌ها می‌گویند شما در هیات مدیره چه کار می‌کنید. ما روز اول گفتیم که عابر بانک نیستیم. الان درآمد از فوتبال چگونه است؟ سال ۹۷ که به استقلال آمدیم گفتند ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به سازمان لیگ بدهکار هستیم. نامه‌ای که زمان آقای فتح الله زاده از سازمان لیگ به باشگاه آمد ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام بدهی شده بود. یعنی استقلال فوتبال بازی کرده، برای همه درآمد داشته، اما خودش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بدهکار شده است. حالا عده‌ای می‌گویند چرا پول تزریق نمی‌کنید. شما می‌دانید همین امسال چقدر پول به استقلال تزریق شده است؟ آقای خلیل زاده هفته گذشته گفت تراز را می‌گیریم و این رقم را می‌گویم. شما پیگیری کنید ببینید چقدر است. اما یک نکته وجود دارد. الان که آقای سعادتمند قرارداد جدید می‌بندد باید بابت بدهی سال ۹۱ پرداخت کند.

منزوی ادامه داد: قانون دست و پای وزارت ورزش را بسته است. باید همه مشکلات را با هم ببینید. اقتصاد ما مشکل دارد. روزی که با آقایان خارجی قرارداد بستند دلار چقدر بود؟ حدود ۱۲ هزار تومان. الان چقدر است؟ ۱۸ هزار تومان. باشگاه استقلال مقصر است؟ همین تغییر را در هزینه‌های باشگاه استقلال حساب کنید. هزینه‌های دیر شروع شدن و طولانی شدن لیگ را از کجا باید پرداخت کنیم؟ وقتی هم مدیر می‌آید اگر ادبیات اقتصادی قوی نداشته باشد گرفتار می‌شود، چون فقط به این فکر می‌کند که ۱۰ درصد پول بدهد تا بازیکن تمرین کند. قبل از عید می‌خواستند برند استقلال را به حراج بگذارند. به خاطر ۳۸۵ میلیون تومان طلبی که وجود خارجی نداشت رای صاد شده بود، چون چک داشتند برای سال ۹۱. چه کسی پرداخت کرد؟ مدیر استقلال در سال ۹۸. از این به بعد هم از این آرا زیاد صادر می‌شود. من اسفند ۹۷ به استقلال آمدم. قبل از آمدن من یک هیاتی اینجا بود که با طلبکار‌ها تسویه حساب می‌کرد. سال بعد وقتی من از سفر آمدم آقای فتحی گفت اگر این پرداخت‌ها صورت نگیرد، سازمان لیگ کارت بازی ۶ بازیکن را صادر نمی‌کند. طلب‌ها برای چه زمانی بود؟ سال ۸۹، سال ۹۰، سال ۹۱. حنیف عمران زاده سال ۹۵ از فوتبال خداحافظی کرد، ولی پولش را چه زمانی گرفت؟ آبان سال ۱۳۹۸. کلی هم تخفیف داد. به این می‌گویند ساختار معیوب و ادامه دارد و تمام شدنی نیست. اصلا ما فرصت کافی نداشتیم.

عضو هیات مدیره استقلال گفت: ما آقای استراماچونی را کلا دو بار دیدیم. یک بار در آکادمی و یک بار هم شب قبل از بازی استقلال و پرسپولیس. ما او را ندیدیم تا اصلا بفهمیم مشکلش چیست. همه در جریان هشدار‌های پولی او بودند. تیم آقای فتحی خیلی خوب کار می‌کرد. اگر مجبور نبود پول را بابت مجوز حرفه‌ای خرج کند خرج تیمش می‌کرد. اقتصاد ادبیات خاص خودش را دارد، اما فوتبال ما حوصله اش را ندارد. همه می‌گویند به پایه توجه کنید. برای توجه به فوتبال پایه باید ۴ سال صبر کرد. آیا همه تحمل می‌کنند؟ مشکل دیگر این است که ۴،۵ سال است که استقلال گرفتار و هوادارش عصبانی است. الان گناه آقای سعادتمند چیست؟ خروار خروار بدهی در این باشگاه وجود دارد.

او درباره حضور اندکش در جلسات هیات مدیره توضیح داد: اینجا نیازی به هیات مدیره ندارد. اساسنامه باشگاه استقلال به صورتی است که بالاترین مقام اجرایی مدیرعامل. بعضی از احکام را که در باشگاه تصویب می‌شود را در موبایلم و از طریق سایت‌ها می‌بینم. چون اختیارات مدیرعامل است. هیات مدیره که در ریز مسائل وارد نمی‌شود و نباید هم بشود، اما سال گذشته گفتند هیات مدیره کار اجرایی می‌کنند. اصلا اینگونه نیست. این باشگاه بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد. برای امروز و دیروز هم نیست. الان بخش خصوصی هم آمد و هزار میلیارد تومان هم این باشگاه را خرید. پولش کجا می‌رود؟ به خزانه. بخش خصوصی با کدام زیر ساخت می‌خواهد کار کند؟ چه قانونی از او حمایت می‌کند؟ مدتی هم خرج می‌کند، ولی هزینه‌ها که کم نمی‌شود.

منزوی اضافه کرد: من درباره رابطه مالی استقلال و سازمان لیگ سوال می‌پرسم؟ مگر سازمان لیگ نباید جزو منابع درآمدی استقلال باشد؟ به نیابت از باشگاه، تبلیغات دور زمین را اجاره می‌دهد. مگر غیر از این است؟ بعد از یک فصل بازی کردن چه چیزی عاید استقلال شده است؟ ۲ میلیارد تومان بدهی. مگر نباید باشگاه از سازمان لیگ منتفع شود؟ در این ۱۴ ماه که من اینجا هستم حتی یک ریال هم از سازمان لیگ درآمد نداشتیم.

او ادامه داد: اگر این ساختار مالی و اقتصادی باشگاه درست نشود، اگر یک بار برای همیشه صورت‌های مالی شفاف نشود، اگر مدیری که به اینجا می‌آید نداند که فردا با چه چیزی مواجه می‌شود، این مشکل لاینحل است. بهترین قضاوتی که می‌شود کرد همین گزارش نماینده‌های مجلس است. فکر می‌کنید می‌شود این مشکلات را ظرف سه ماه حل کرد و همزمان یک تیم قوی و منظم و مرتب هم درست کرد؟ چنین چیزی غیرممکن است. اینکه می‌گویند فلان آقا و آن عضو هیات مدیره کار را خراب کردند قضاوتی ناعادلانه است.

منزوی درباره اختلافات شخصی هم گفت: اختلافات شخصی وجود ندارد. آقای موسوی در برهه‌ای به استقلال کمک کرد که کمتر کسی کمک می‌کرد. آقای موسوی اعلام کرد که هواداران کمک کنند و ۱۲۷ میلیون به حساب باشگاه واریز شد، اما این چرخ اینگونه نمی‌چرخد. ساختار باشگاه باید درست شود تا درآمدزایی کند. من استقلالی خودم آمدم و خودم را خراب کردم و هیچ کاری هم نتوانستم بکنم. ما اینجا آتش نشان بودیم و آتش بدهی‌ها را خاموش می‌کردیم. ما نتوانستیم کار ساختاری بکنیم. هر کسی هم از را راه رسید فحش داد. باید به مشکلات باشگاه ریشه‌ای فکر کنیم. یک روزی با سند و مدرک می‌گویم این باشگاهی که این همه ایراد دارد با اشخاص کارش راه نمی‌افتد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ یک آیین عجیب در رُم؛ پاپ پای زنان زندانی را شست و بوسید!

نحوه محاسبه حق بیمه کارگران در سال جدید

عکس/تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی

عکس/ نوزادی در آغوش ترلان پروانه؛ ذوق خانم بازیگر!

عکس/ نیمار مهمان ویژه دیوید و ویکتوریا بکام شد

واکنش اولین شهردار تهران به ساخت مسجد در پارک قیطریه + عکس

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس