تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

کسب درآمد در IGTV اینستاگرام به‌زودی برای تولیدکنندگان محتوا امکان‌پذیر می‌شود

اینستاگرام تصمیم دارد که برای اولین‌بار عواید حاصل از تبلیغات در IGTV را با تولیدکنندگان محتوا تقسیم کند.
 
کسب درآمد در IGTV اینستاگرام به‌زودی برای تولیدکنندگان محتوا امکان‌پذیر می‌شود
 
اقتصاد۲۴- پیش‌از این وب‌سایت یوتیوب شرایط کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی خود را فراهم کرده بود و حال اینستاگرام برای اولین‌بار قصد دارد که تولیدکنندگان محتوا را در عواید به‌دست آمده از تبلیغات در IGTV شریک کند.
بیشتر بخوانید:macOS ۱۰.۱۵.۵ با قابلیتی ویژه برای بهبود عمر باتری منتشر شد
علاوه‌بر تبلیغات در IGTV، بینندگان در بخش Live اینستاگرام می‌توانند برای پشتیبانی از تولیدکننده‌ی محتوا، Badge (بَج خوانده شود، به‌معنای نشانه) خریداری کنند. اینستاگرام درباره‌ی اضافه‌شدن تبلیغات در IGTV حدود یک سال است که سرنخ‌هایی می‌دهد و اغلب گفته است که بهترین محل برای پرداخت دستمزد به تولیدکنندگان محتوا در ویدئو‌های طولانی است.

هفته‌ی آینده، تبلیغات در محتوای IGTV تولید‌شده توسط ۲۰۰ تولیدکننده‌ی محتوای تأییدشده که به زبان انگلیسی تولیدمحتوا می‌کنند، آغاز خواهد شد. برای مثال می‌توان به حساب اشخاصی نظیر Adam Waheed و Lele Pons اشاره داشت. تبلیغات درحال حاضر مرتبط با فروشگاه‌های Ikea، محصولات Puma و محصولات زیبایی و آرایشی Sephora خواهد بود. جاستین اوسافسکی، مدیر ارشد عملیاتی اینستاگرام، گفته است که اینستاگرام بنابر استاندارد‌های جهانی، ۵۵ درصد از درآمد تبلیغات را به تولیدکنندگان محتوا اختصاص خواهد داد و هدف نهایی شرکت این است که گروه تولیدکنندگان با درآمد را گسترده کند و خالقان محتوا از سراسر جهان بتوانند از این پلتفرم کسب درآمد داشته باشند. البته، ناگفته نماند که مسئله‌ی کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوای ایرانی همچنان با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهد بود.

فرایند نمایش تبلیغات بنابر توضیحات ارائه‌شده بدین صورت است که تبلیغات تنها زمانی نمایش داده می‌شوند که کاربران روی تماشای ویدئو در IGTV یا درحالت پیش‌نمایش در بخش Feed کلیک کنند. همچنین، نمایش تبلیغات در دوره‌ی اولیه‌ی آن متشکل از ویدئو‌های ۱۵ ثانیه‌ای عمودی خواهد بود. تیم اجرای تبلیغات در آی‌جی‌تی‌وی اینستاگرام حالت‌ها و امکانات مختلف تبلیغات را در طول سال آزموده است، برای مثال امکان ردکردن تبلیغات یکی از موارد آزمایش شده است.

جاستین اوسافسکی گفت برای اطمینان حاصل‌کردن درباره‌ی نمایش تبلیغات مرتبط با موضوع ویدئو، تولیدکنندگان باید با سیاست‌های کسب درآمد از اینستاگرام موافق باشند. سیاست‌های کسب درآمد متفاوت از سیاست‌های معمول تولید محتوا در این پلتفرم است و به‌صورت جداگانه تهیه و تبیین شده است. برای مثال، اوسافسکی گفت که افراد آزادند.
 
در ویدئو‌های خود با هر ادبیاتی که تمایل دارند صحبت کنند؛ اما اگر تصمیم دارند در پلتفرم ما به درآمد برسند، مجاز به استفاده از الفاظ رکیک و ناسزا نخواهند بود. علاوه‌بر جلوگیری از ترویج ادبیات غلط، این موضوع برای تصویر برند‌ها در ذهن بینندگان نیز اهمیت دارد؛ بنابراین سیاست این‌چنینی تضمین می‌کند که تبلیغات برند‌ها در محتوا‌های نامناسب به‌نمایش گذاشته نمی‌شوند.
 
کسب درآمد در IGTV اینستاگرام به‌زودی برای تولیدکنندگان محتوا امکان‌پذیر می‌شود
 
برای موفقیت طرح تبلیغات در IGTV اینستاگرام باید جانب احتیاط و اعتدال را رعایت کند. زیرا شروع این طرح آن‌ها را در رقابت با یوتیوب قرار می‌دهد. به‌خصوص اگر اینستاگرام هدف داشته باشد که تولیدکنندگان محتوا را مجاب کند، اولویت تصویربرداری‌های خود را به‌جای حالت افقی روی حالت عمودی قرار دهند و برند‌های مختلف هزینه‌های تبلیغاتی خود را در یوتیوب کاهش دهند و در تبلیغات اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنند. این اتفاق تنها زمانی رقم خواهد خورد که قابلیت IGTV تضمین کند نرخ تماشای ویدئو‌ها را بالا می‌برد و شرایطی را فراهم می‌کند تا افراد در تبلیغات تعامل بیشتری داشته باشند.

علاوه‌براین، تبلیغ‌کنندگان باید مطمئن شوند که محتوای آن‌ها برای جلوگیری از خدشه وارد شدن به تصویر برند شخصی‌شان، سر از محل‌های ناامن و غیرمرتبط و منحرف درنخواهد آورد. یوتیوب برای جلوگیری از این اتفاق همواره و به‌طور مرتب محتوا‌ها را بررسی می‌کند. برای مثال در سال ۲۰۱۹، تبلیغ‌کنندگان سرمایه‌های تبلیغاتی خود را از یوتیوب پس گرفتند؛ زیرا گزارشی از جزئیات فعالیت افراد مبتلا به اختلال پدوفیلی منتشر شد که نشان می‌داد چگونه ویدئو‌های کودکان را پیدا می‌کنند.
 
و در قسمت نظرات، درباره‌ی اعضای بدن کودکان با نگاهی جنسی و بیمارگونه صحبت می‌کنند. البته، در این مورد ویدئو هیچ مشکل خاصی نداشت و کاملا متناسب با موازین تولید ویدئو بود، اما در بخش نظرات تخطی از قوانین صورت گرفته بود که کنترل آن امری بسیار دشوار است.

جاستین اوسافسکی گفت اینستاگرام در فاز اول اجرای این طرح تمام ویدئو‌های IGTV را قبل از تأیید برای کسب درآمد، توسط نیروی انسانی بررسی خواهد کرد. اما، درادامه و بعد از گسترش قابلیت تبلیغات به تولیدکنندگان بیشتر، بررسی ویدئو‌ها با کمک نرم‌افزار‌ها و استقرار نیروی انسانی به‌انجام برسد. بنابر گفته‌ی او، اینستاگرام دقیقا استراتژی فیسبوک را برای نظارت بر محتوای ویدئو‌ها به‌کار خواهد گرفت که از فناوری و افراد تشکیل شده است.


دیگر روش کسب درآمد برای خالقان محتوا در اینستاگرام فروش Badge یا همان نشان طرفداری در بخش لایو اینستاگرام است که از ماه آینده روی برخی حساب‌های تولیدمحتوا و تجاری به‌صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. این نشان‌ها به بینندگان امکان پشتیبانی مالی از تولیدکننده‌ی محتوای مورد علاقه‌ی‌شان را می‌دهد. این قابلیت پیش‌از این در لایو فیسبوک نیز اجرا شده بود که در آن بینندگان ستاره خریداری می‌کردند و با این کار علاو‌بر اعلام طرفداری خود در بخش نظرات، مبلغی را به تولیدکننده‌ی محتوا اهدا خواهند کرد. سایر پلتفرم‌هایی که این قابلیت را دارند می‌توان به یوتیوب و توییچ اشاره کرد.

بینندگان می‌توانند نشان حمایتی که با اشکال مختلف قلب طراحی شده است را با قیمت‌های ۰/۹۹ دلار یک قلب، ۱/۹۹ دلار دو قلب و ۴/۹۹ دلار سه قلب خریداری کنند. خرید نشان تنها برای یک‌بار در طول لایو مجاز است و با خرید آن‌ها، اگر کاربر در قسمت نظرات چیزی بنویسد، نشانی که خریداری کرده است در مقابل اسم حساب کاربری نمایش داده می‌شود و نظرات افرادی که نشان خریداری کرده‌اند بالاتر از بقیه نمایش داده خواهد شد.
 
تولیدکننده‌ی محتوای همچنین می‌تواند تمام افرادی که نشان خریده‌اند را ببیند. این قابلیت در مرحله‌ی آزمایشی است و به‌زودی در ایالات متحده، برزیل، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا و مکزیک اجرا خواهد شد. بنابه گفته‌ی اوسافسکی: «اینستاگرام در مراحل آزمایشی فروش نشان هیچ سهمی از تولیدکننده‌ی محتوا نخواهد گرفت؛ اما با گسترش این قابلیت درصدی را از تولیدکنندگان دریافت خواهیم کرد.»

توجه اینستاگرام به بخش لایو زمانی جلب شد که درطی چند ماه گذشته که به‌علت همه‌گیری کووید ۱۹ و خانه‌نشینی اکثر مردم، تماشای لایو‌ها حدود ۷۰ درصد افزایش داشت و بسیاری از هنرمندان با کمک لایو اینستاگرام، برنامه‌های زنده اجرا کردند.
 
کسب درآمد در IGTV اینستاگرام به‌زودی برای تولیدکنندگان محتوا امکان‌پذیر می‌شود

علاوه‌بر فروش نشان حمایتی، اینستاگرام اعلام کرده است که قصد دارد در ماه‌های آینده، فروشگاه لایو را نیز توسعه دهد. بدین ترتیب، افراد می‌توانند برند‌های موردنظر را در لایو خود اضافه کنند و محصولات متناسب را برای فروش معرفی کنند. همچینین، اینستاگرام قصد دارد قابلیت Brand Collabs Manager خود را گسترش دهد تا دردسترس تمام کاربران ایالات متحده قرار گیرد. این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا با برند‌های بیشتری تعامل داشته باشند و محصولات مرتبط با مخاطبان خود را بهتر شناسایی کنند تا درنتیجه قادر باشند کالای متناسب با فعالیت خود را به‌فروش برسانند.

به‌طورکلی، اینستاگرام در مسیری قرار گرفته است که تولیدکنندگان محتوای فعال در پلتفرم خود را به درآمد برساند. پیش‌از این رویکرد کسب درآمد از حساب کاربری اینستاگرام به‌عهده‌ی خود صاحبان حساب بود که در برخی موارد به مسائل عجیبی می‌رسید؛ اما اکنون اینستاگرام استراتژی درپیش گرفته است که علاوه‌بر ایجاد فرصت کسب درآمد برای تولیدکنندگان، حضور اشخاص در این فضا را نیز پویاتر کند.

با این تفاسیر، مسئولیت اینستاگرام برای بررسی و بازبینی محتوا‌های تولیدی بیش‌از پیش اهمیت پیدا می‌کند تا بتواند با هدفمند کردن تبلیغات برندها، سرمایه‌های تبلیغاتی بیشتری دریافت کند.
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا

فیلم/ مهناز افشار: در ایران پسر بازی هم می کردم

سد چمشیر فاجعه آفرید

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

عکس/ دورهمی ستارگان سینما در یک کافه

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

معرفی ورژن جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس

حمله هکری به سایت‌های اطلاعاتی اسرائیل

فیلم/لحظه دردناک خودکشی یک زن در ترکیه

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس + جدول

عکسی تلخ از التماس سرباز روس برای زنده ماندن!

حمایت صریح محمد خاتمی از پاسخ ایران به اسرائیل

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم

آمریکا درباره حمله به ایران برای اسراییل چه شرطی گذاشت؟

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

ماجرای احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی

فیلم/استوری مریم مومن از مافیا با صدای خواننده زن قدیمی

زمان صدور کارت سوخت تغییر کرد

عکس/ سلفی مثلا بی‌حواسی حدیثه تهرانی در ماشین

عکس/احترام نظامی به محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس

قرارداد اوسمار با پرسپولیس تمدید می شود؟

طرح کالابرگ ادامه‌دار می‌شود؟

مخالفت اتاق بازرگانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها

فیلم/ رقم درآمد حامد آهنگی که شما را شوکه می‌کند!

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات

مخمل کوه در گستره زاگرس - لرستان

خواهر پیمان معادی کیست؟ + عکس

سکه امامی یک کانال بالا رفت

طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد

ناگفته‌های زورگیران صدر

دلار در روند رنج قرار گرفت

فیلم/ محمدرضا گلزار به دیدن بچه های آسمان رفت

استخدام ۷۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۳

فیلم/سیل در پارسیان ۲۰۶ را با خود برد

شروع زودهنگام نقل و انتقالات پرسپولیس

اطلاعیه مهم سازمان نظام وظیفه برای مشمولان سربازی

گزارش بورس امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳

کودکی زیبا و بامزه الناز شاکردوست و برادرش+ عکس

عکس/ پاتوق زیر زمینی معتادان در قلب تهران

آمار فاجعه بار از نابودی جنگل‌های ایران

فیلم/ عاشقانه همسر بهرام رادان و پسرش

جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال ۱۴۰۳

چه چیزهایی گارانتی خودرو را باطل می‌ کند

تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران ۱۴۰۳

علیرضا بیرانوند جدید کیست؟ + عکس

عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا+ عکس

فیلم/چاپ اسکناس طلا در امارات!

اردن کمک به اسرائیل را تایید کرد!

فیلم/ دختر ایرانی رکورددار روپایی در حال حرکت جهان

فیلم/ جاری شدن سیل در کیش

فیلم/ صدای زمین را بشنوید

یک سوم انرژی تولیدی کشور در مسیر انتقال هدر می‌رود

امکان اعتراض اینترنتی به جریمه رانندگی در سال۱۴۰۳