تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۸ نظر

چه کسانی متهم به قتل قاضی منصوری هستند؟

یک حقوقدان با بیان این‌که «غلامرضا منصوری در کلیدی‌ترین پست‌ها کار می‌کرد» از او به عنوان یک مرتضوی کوچک یاد کرد.
چه کسانی متهم به قتل قاضی منصوری هستند؟
اقتصاد۲۴ - نام غلامرضا منصوری نخستین بار در کیفرخواست پرونده جنجال برانگیز اکبر طبری بر سر زبان‌ها افتاد. قاضی غلامرضا منصوری طبق کیفرخواستی که رسول قهرمانی نماینده دادستان، قرائت کرد، متهم ردیف ۹ پرونده طبری بود که به دریافت رشوه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو از متهم ردیف دو این پرونده یعنی حسن نجفی متهم شده بود، اما آن‌چه توجه افکار عمومی را بیش از سایر متهمین به وی جلب میکرد، متواری بودن او بود و همه می‌خواستند بدانند «قاضی فراری» کیست.

هرچه که از جلسه اول دادگاه طبری می‌گذشت، اطلاعات از غلامرضا منصوری نیز بیشتر شد. ‌ بسیاری از روزنامه‌نگاران گفتند در سال ۹۱ با حکم قاضی منصوری بازداشت شده بودند؛ زمانی که او بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بوده است.

غلامرضا منصوری، یک روز بعد از نخستین جلسه دادگاه طبری در پیامی ویدیویی متواری بودن خود را انکار کرد و گفت: «صد درصد با بازشدن مرزها به کشور باز می‌گردم و به جمهوری اسلامی، رهبری عزیز و عدالت دستگاه قضایی ایمان کامل و اعتقاد راسخ دارم و من هرگز و هرگز و هرگز به جمهوری اسلامی و کشورم پشت نمی‌کنم و جمهوری اسلامی را حرم می‌دانم و فردا به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه می‌کنم تا مقدماتم برای بازگشت به کشور فراهم شود».

اما سخنگوی دستگاه قضا چند روز پس از انتشار این ویدیو خبر از بازداشت منصوری در رومانی توسط پلیس اینترپل داد و گفت: طبق بررسی‌های ما اعلام منصوری برای بازگشت به ایران یک اعلام جدی نبوده و بیشتر برنامه تبلیغاتی بوده است.

‌در نهایت نیز پای غلامرضا منصوری هرگز به ایران نرسید. روز جمعه ۳۰ خرداد از رومانی و هتل دوک بخارست خبر رسید که جسد این قاضی بازنشسته قوه قضائیه پیدا شده است. هنوز مشخص نیست مرگ او ناشی از خودکشی، سانحه یا قتل بوده است؛ هر چند اصل مرگ او هم با ابهامات و سوالاتی رو به رو است چنانکه قاضی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اکبر طبری نیز روز یکشنبه یکم تیر ماه، در این باره گفت که تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده است.

با این حال به نظر می‌رسد منصوری جعبه‌ سیاهی بود که هرگز گشوده نخواهد شد.

نعمت احمدی در ارتباط با مسئولیت کشور رومانی درباره‌ مرگ قاضی منصوری گفت: وقتی که درخواست استرداد غلامرضا منصوری از طریق پلیس بین‌الملل به رومانی ارائه می‌شود وی احضار و کارهای مقدماتی‌اش انجام می‌شود اما من فکر نمی‌کنم مسئولیت کیفری متوجه دستگاه قضایی کشور رومانی باشد، به لحاظ این‌که ایشان را به عنوان متهم تحت تعقیب قرار ندادند بلکه دستگاه قضایی رومانی درخواست ایران را به وی اعلام کرد و به او گفته شد از حوزه قضایی ما خارج نشو. پس من هرچقدر جست‌وجو کردم این‌که وظیفه‌ای روی دوش آن‌ها برای حفظ جان قاضی منصوری وجود داشته باشد، ندیدم؛ هرچند که ما با کشور رومانی اصلا قرارداد استرداد مجرمین هم نداریم البته شاید قراردادی وزارت امور خارجه داشته باشد که ممکن است من بی‌اطلاع باشم.

بیشتر بخوانید: ناگفته‌های مرگ قاضی منصوری

وی در ارتباط با این‌که آیا مرگ متهم منصوری ممکن است روند پرونده رسیدگی به اتهامات اکبرطبری و متهمین دیگر را تغییر دهد؟ گفت: در نبود آقای منصوری خیلی‌ها سود می‌برند ولی هیچ‌کس متضرر نمی‌شود. اگر بخواهیم بررسی کنیم چطور این امر ممکن است یاد دادگاه آقای کرباسچی می‌افتم؛ یکی از همکاران آقای کرباسچی را متهم به فساد کردند، آقای محسنی اژه‌ای از کرباسچی پرسید فلان شخص فساد کرده است، (نقل به مضمون) کرباسچی پاسخ داد من که قاضی و ناظر نبودم شما بررسی کنید ببینید این آقا فاسد است یا نه. همان جا محسنی اژه‌ای به او گفت شما چطور مدیری هستید که متوجه نشدید زیر مجموعه‌تان فاسد است یا نه. حالا همین سوال آقای محسنی اژه‌ای از دیگران مطرح می‌شود که بعد از بیست، سی سال نهاد قوه قضائیه و روسای محترم آن، چه آقای شاهرودی و چه آقای لاریجانی چگونه متوجه نشدند که فساد تا پشت در اتاقشان رفته است؟

این حقوقدان با بیان این‌که «غلامرضا منصوری در کلیدی‌ترین پست‌ها کار می‌کرد» ادامه داد: وقتی بازپرس شعبه ۹ دادسرای رسانه بود یکی از خبرسازترین افراد بود و پیه او به تن روزنامه نگاران خورده بود یعنی یک مرتضوی کوچک بود. وقتی هم که قاضی اجراییات لواسان شد در آنجا برای خودش یک کوچک بزرگمرد بود و چهره تاثیر گذار تمام تخلفاتی بود که در حوزه لواسانات مثل اضافه شدن کلاک به منطقه، ساخت‌وسازهای باستی هیلز و دختر نعمت زاده زیر پوشش دادگستری انجام می‌شد. چطور مسئولان حفاظتی، حراستی و امنیتی متوجه فساد ایشان نشدند؟ وقتی شما سرپرست دادسرای اراضی و اموال دولتی می‌شوید گزینش می‌شوید پس چطور متوجه فساد وی نشدند؟ من از این منظر تعجب می‌کنم. آدم فاسد هم یک شبه فاسد نمی‌شود، شترمرغ دزد قبلا تخم مرغ دزد بوده است. در پرونده غلامرضا منصوری فقط فساد ۵۰۰ هزار یورویی مطرح نبوده است قطعا وی در همه‌ی پرونده‌هایی که حضور داشته فسادی کرده است.

احمدی با انتقاد از کیفرخواست پرونده اکبر طبری گفت: به آقای طبری می‌گویند شما چند میلیارد در حسابت آمده و او می‌گوید آمده که آمده به شما چه ربطی دارد؟ دوست داشتند که بدهند. درحالی که باید بگویند آقای نجفی، آقای مشایخ، آقای دانیال زاده و... این پرونده‌ها را در دادگستری داشتند و شما این اقدامات را انجام دادید و در قبال آن کارها، ‌ این پول‌ها را گرفتید. آن وقت طرف ساکت می‌شود و دیگر نمی‌گوید دوست داشتند که به من پول بدهند و اگر بخواهم کل لواسان را به نامم می‌زنند.

این حقوقدان با بیان این‌که «منصوری در یک دوراهی قرارگرفته بود» گفت: کشورهای اروپایی به قوانینی استناد می‌کنند که می‌توانند برای کسانی که به نقض حقوق بشر متهم هستند قوانین سرزمینی‌شان را حاکم کنند یعنی صلاحیتشان را به انسان تسری می‌دهند. هم اکنون فردی به نام حمید نوری در استکهلم بازداشت است و عده‌ای ادعا کردند که این فرد در دهه ۶۰ در زندان اوین سمتی داشته که من نمی‌دانم چقدر درست است و صرفا ادعای آن‌ها را نقل می‌کنم، این فرد چند ماه است که آن‌جا اسیر است و سازمان گزارشگران بدون مرز و خانواده‌های و اشخاصی که با وی درگیر بودند از او شکایت کردند و او را براساس همین قانونی که در حوزه شنگن از آن استفاده می‌کنند یعنی اگر کسی در جایی حقوق افراد را تضییع کرده باشد، قوانین سرزمینیشان را حاکم می‌دانند در آن‌جا نگه می‌دارند.

وی در ارتباط با شرایط غلامرضا منصوری نیز گفت: دو راهی قاضی منصوری به این شکل بود که یا باید پیه زندان‌ اروپا را به تنش می‌مالیده و رو در روی نظام نیز قرار می‌گرفته، مثلا صحبت‌هایی راجع به پرونده‌هایی که داشته انجام می‌داده که شاید به دلخواهش نبوده است و یا به ایران هم برمی‌گشت این میزان اتهامی که آقای قهرمانی می‌گویند یعنی دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه مثل خلال دندان می‌ماند پس لابد پرونده‌های دیگری هم داشته است. پس اگر خودش خودش را حذف کرده باشد برای این بوده که در این دو راهی قرار گرفته است؛ دو راهی که در اروپا بماند و آن‌جا محاکمه شود و اتهامات آن چنانی را به جان بخرد و مجبور شود علیه نظام نیز حرف بزند یا این‌که به ایران برگردد که اتهاماتش در این‌جا فقط آن ۵۰۰ هزار یورو رشوه نبوده است وگرنه برای این جرم فقط پول را پس می‌داد و یک دوره کوتاه مدت به زندان می‌رفت و این مقدار برای فردی مثل منصوری که چاهش را در کنار دریای دادگستری کنده بود و قطعا حسابی سیراب شده اعدادی نبوده و لذا ایشان خوف از پرونده‌های دیگرش داشته است. اگرقاضی منصوری به قتل رسیده باشد کل افرادی که در پرونده آقای طبری درگیرهستند می‌توانند طرف اتهام باشند.
منبع: خبر آنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
Zarei
1
1
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹
نمیدانم چرا قوه قضائیه اززمان سازندگی به اینطرف اصلا حرفی ازتشکیل مافیاهای گوناگون داخلی به میان نیاورده ودررابطه بااین معضل گسترده وخطرناک فقط یک فقره ،آنهم سلطان مافیای آهن راتوسط سربازان گمنام به درون دام خودکشیده؟؟؟!!!!ا ودیگرهیچ . بقیه سلطانها ،راحت وبدون دغدغه کارشان رادنبال میکنند!!!
کوروش فرهودیان ‌
3
1
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹
حالا اسم این اقا را که میبرید نام قاضی را بهش نچسبانید به ولله اسم قاضی حرمت دارد امیر المومنین حضرت علی میگویند قاضی روی لبه تیغ حرکت میکند و این که تا پایان راه سالم بماند از سخت ترین آزمونهای خداوند متعال است پس اسم قاضی حرمت دارد این آدم و آدمهای شبیه او که متاسفانه کم نیستند شیادی هستند در لباس قضاوت
ربیعی
0
0
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹
قتل منصوری در هتل کشور رومانی یک طرح و برنامه تدوین شده ای بود تا دستان کثیف ورانتهای مخوف مستقر از اجرای عدالت به دور باشند واین یک زنگ خطری برای رئیس قوه قضائیه بوده که باید هرچه سریعترعناصر فاسد را پاکسازی ونیروهای متعد ومتخصص ومومن و فداکار را جایگزین وقوانین اجرائی را اصلاح نماید .
Hamid
0
1
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹
این همه فساد و دزدی واقعا تاسف انگیزه . تازه اینها فسادهائی است که رو شده ، خدا بهمون رحم کند،مملکت تاراج شده.
یه آدم عادی
0
1
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹
والا عکسهای این آقا رو دیروز دیدم،گردنشو تبر نمیزنه،صد رحمت به بشکه...،کلی وزنشه،چطوری دو نفر انداختنش تو کیسه دارن میبرنش؟خودتون مقایسه کنید هیکل جناب قاضی و اون کیسه جنازه رو....
رضا
0
2
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹
این فسادها خیانت به خون شهیدان ما در ۸ سال دفاع مقدس است بزرگ مردانی که در راه وطن جان عزیز و خون شریف خود را اهدا کردند تا وجبی از خاک ایران بدست دشمن نیفتد اما این افراد فاسد جیب خود را وقیحانه و با پر رویی تمام پر می کنند و در آخر هم بگویند تمام کارهایی که کردیم صحیح بوده است
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹
واقعا مشکوکه اون جسه ای که من دیدم به اون جلسه تو کیسه
بود خیلی با هم فرق دارن
رضا
0
2
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹
تکلیف عناصر فاسد و احیانا جاسوس در دیگر قوا و نهاد ها که باعث عقب ماندگی کشور و تاراج سرمایه ها می‌شود و از همه مهمتر اون افراد یا نهاد هایی که مفسدین را از کشور فراری می‌دهند چه می‌شود. به نظر اگر مبارزه با فساد واقعا انجام شود بزرگترین دستاورد برای نظام می‌شود هم اعتماد خدشه دار شده خود را باز می‌ستایند هم مملکت در ریل توسعه قرار می‌گیرد.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

تکذیب چاپ تراول ۵۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان + جدول

بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

چرا ارزش دلاری بورس به سطح سال ۱۳۹۹ نزول کرده است؟/ وقتی اعتماد نباشد پول از بازار سرمایه خارج می‌شود

بهترین فیلم های مستند‌ سینمای جهان

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب