صندلی‌های خالی در کارزار انتخاباتی ترامپ

نخستین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در شهر تولسا ایالت اوکلاهما با استقبال کمی از سوی هواداران وی روبرو شد.
کد خبر: ۷۰۱۹۲
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹
اقتصاد۲۴ - دور تازه کارزار انتخاباتی ترامپ در شهر تالسا خبرساز شده چرا که تنها ۶ هزار نفر در سالنی که گفته می‌شود ۱۰۰ هزار نفر ظرفیت داشت و پیش‌بینی شده بود ۲۰ هزار نفر در آن حاضر شوند برای شنیدن سخنرانی او آمده بودند.

سالن محل این نشست ۱۰۰ هزار نفر گنجایش داشته و برگزار کنندگان پیش‌بینی می‌کردند ۲۰ هزار نفر در این تجمع حاضر شوند، اما تنها ۶ هزار نفر حاضر شدند.

روزنامه گاردین نوشته ترامپ به همراه دختر و دامادش، بابت حضور اندک طرفداران در این تجمع انتخاباتی از مسئول کارزار انتخاباتی خشمگین هستند.

بر اساس این گزارش برد پارسکِیل مسئول کمپین انتخاباتی ترامپ به‌خاطر عملی نشدن وعده حضور صد‌ها هزار نفر در این تجمع انتخاباتی تحت فشار قرار گرفته و ترامپ و همچنین کارزار انتخاباتی او در بیانیه‌های جداگانه در توجیه استقبال سرد از تجمع انتخاباتی تالسا تلاش کردند دموکرات‌ها، جنجال‌های رسانه‌ها درباره همه‌گیری کرونا و همچنین تظاهرات مخالفان در این شهر را عامل آن معرفی کنند.

عدم استقبال طرفداران ترامپ از سخنرانی او سبب شد سخنرانی ویژه ترامپ و مایک پنس معاون او هم لغو شود. به گفته اداره آتش‌نشانی تالسا ۶ هزار نفر و به گفته کمپین ترامپ ۱۲ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند.

کارزار ترامپ مدعی است معترضان با قرار‌دادن موانع فلزی، مانع از ورود هواداران به محل برگزاری تجمع انتخاباتی ترامپ شده بودند. با این حال گاردین نوشته، اولیویر لفلند خبرنگار این روزنامه و خبرنگاران دیگر رسانه‌ها هیچ‌گونه شواهدی درخصوص انجام چنین اقداماتی از سوی معترضان مشاهده نکرده‌اند.

برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که چندی پیش از انتخابات کنار کشید نیز درباره این موضوع اظهارنظر کرد. سندرز در توئیت نوشت: ترامپ شب بدی در تالسا داشت. تعداد بسیار کمی (در تجمع انتخاباتی او) شرکت کردند. حتی حامیان او هم می‌دانند که کووید-۱۹ واقعی و خطرناک است و نباید در یک تجمع در مکانی بسته پخش شود.

وی افزود: مهم‌تر اینکه، شاید مردم دارند می‌فهمند که او (ترامپ) یک دروغگوی بالفطره و شیاد است. بیایید به مبارزه‌مان ادامه دهیم.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.