۱۰۲ سال قبل؛ تبلیغات ماسک زدن برای پیشگیری از آنفلوانزا

در زمان شیوع آنفولانزای اسپانیا مرد‌ها از ماسک زدن امتناع می‌ورزیدند و در کمپین‌های اطلاع رسانی از روش‌های مختلفی برای ترغیب آنان به ماسک زدن استفاده می‌شد.
کد خبر: ۷۱۴۵۷
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹
اقتصاد۲۴ - در زمان شیوع آنفولانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ م تبلیغات زیادی برای ترغیب و متقاعد کردن مردم به ماسک زدن صورت می‌گرفت.

دستکم ۵۰۰ میلیون نفر از مردم در سراسر جهان بین بهار ۱۹۱۸ م تا تابستان ۱۹۱۹ م درگیر آنفولانزای اسپانیایی شدند و تخمین زده می‌شود بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون نفر جان باختند. البته برخی تخمین‌ها نیز از جان باختن ۱۰۰ میلیون نفر حکایت دارد.

در آن زمان دستورالعمل ماسک زدن اعمال شد، اما بسیاری از مردم با ادعای اینکه ماسک زدن تهدیدی برای آزادی‌های مدنی است از ماسک زدن امتناع ورزیدند حتی یک اتحادیه نیز در مخالفت با این کار تشکیل شد.

مرد‌ها و پسر‌ها رغبت کمتری به ماسک زدن نشان می‌دادند، بنابراین مقامات تصمیم گرفتند که در تبلیغات عمومی و کارتون‌های آن زمان از مرد‌ها و پسر‌ها استفاده کنند.

در یک بررسی جدید از بیش از دو هزار مرد مشخص شده که مرد‌ها عمدتا ماسک زدن را نشانه ضعف می‌دانند.

یک درسی که دولت‌ها از همه‌گیری سال ۱۹۱۸ گرفتند این است که اجبار و تحمیل اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت عمومی معمولا بی‌فایده‌اند. تکنیک‌های مهار همه‌گیری زمانی تاثیرگذارند که افراد تصمیم به همکاری بگیرند.

همه گیری سال ۱۹۱۸ بسیاری از دولت‌ها را غافلگیر کرد، زیرا هیچ سیستمی برای نظارت بر بیماری نداشتند و کمپین‌های اطلاع رسانی عمومی نیز خنده دار بودند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.