تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
نمایندگان مجلس سابقه و عملکرد وزیر پیشنهادی صمت را بررسی کردند؛

آیا کلید وزارت صمت به مدرس‌خیابانی سپرده خواهد شد؟

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس یازدهم در خصوص مدرس‌خیابانی می‌گوید: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که تاخیر در انتخاب متصدی وزارتخانه به ضرر مملکت تمام خواهد شد.

آیا کلید وزارت صمت به مدرس‌خیابانی سپرده خواهد شد؟

اقتصاد۲۴- پس از برکناری رحمانی از وزرات صمت با حکم رییس جمهور، حسین مدرس‌خیابانی به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شد و حال و پس از گذشت سه ماه، حسن روحانی او را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده است و قرار است فردا -چهارشنبه- صلاحیت مدرس‌خیابانی جهت رای اعتماد به او برگزار شود.

مدرس‌خیابانی از سلامت اقتصادی برخوردار است

فریدون حسنوند، نماینده اندیمشک می‌گوید: اکنون دولت دوازدهم به سال پایانی خود رسیده است و معمولاً در چنین شرایطی کمتر فرد باتجربه‌ای حاضر خواهد شد مسولیت را بپذیرد، مخصوصاً که اوضاع اقتصادی اصلاً مساعد نیست.

وی افزود: اینکه آقای مدرس‌خیابانی از بدنه وزارت صمت است یک پارامتر مثبت تلقی می‌شود و از آنجایی که تجربه خوبی در حوزه‌های مختلف بازرگانی دارد می‌تواند منشا یک تحول در این وزارتخانه باشد و از سوی دیگر، شعار‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: جوانی یکی حسن وزیر پیشنهادی صمت است و خوشبختانه تاکنون سلامت کافی در حوزه اقتصاد داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حرف و برنامه‌های آقای مدرس‌خیابانی در جلسه فردا بسیار تاثیرگذار است، اما من فکر می‌کنم او رای کافی را از مجلس خواهد گرفت.

بخش عمده تحقق شعار سال متوجه وزارت صمت است

محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس یازدهم در خصوص مدرس‌خیابانی می‌گوید: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که تاخیر در انتخاب متصدی وزارتخانه به ضرر مملکت تمام خواهد شد.

وی افزود: سابقه خوب و مثبت آقای مدرس‌خیابانی شانس او را برای گرفتن رای اعتماد افزایش داده است.

عضو کمیسیون آموزش اظهار داشت: مصلحت کشور در این است که به وزیر پیشنهادی صمت رای دهیم، زیرا این وزارتخانه بزرگ باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود که ان‌شاالله شعار سال که جهش تولید است محقق شود، چون بخش عمده این رسالت به عهده وزارت صمت است.

عملکرد مدرس‌خیابانی تاکنون راضی‌کننده بوده است

محمد سبزی، نماینده ساوه و زرندیه گفت: زمان کاری دولت دوازدهم بسیار کم است و مردم انتظارات به حقی برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور دارند.

وی افزود: آقای مدرس‌خیابانی تاکنون عملکرد به نسبت راضی‌کننده‌ای از خود به جای گذاشته است هرچند ما نقد‌هایی هم به ایشان در بحث گرانی برخی اقلام اساسی داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صمت جوان است و، چون در دوره سه ماهه سرپرستی وزارتخانه عملکرد خوبی داشته احتمال زیاد می‌دهم که از مجلس یازدهم رای کافی را کسب کند.

در زمان مدرس‌خیابانی پیش‌ثبت‌نام خودرو‌ها نظم بهتری گرفت

کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد گفت: وزارت صمت یک وزارتخانه بسیار بزرگ با رسالت‌های مهم اقتصادی است که نیاز است افراد توانمند و مجرب در آن فعالیت کنند.

وی افزود: هرچند نقد‌هایی به آقای مدرس‌خیابانی به خاطر گرانی قیمت خودرو دارم، ولی باید بگویم که در زمان ایشان پیش‌ثبت‌نام خودرو‌ها نظم بهتری به خود گرفت. امروز وزارت صمت باید نظارت دقیق و علمی داشته باشد مخصوصاً که علاوه بر تورم، کرونا هم تعادل بازار را بر هم زده است.

سرمدی اظهار داشت: عملکرد آقای مدرس‌خیابانی به نسبت وزرای دولت یازدهم و دوازدهم که سکان‌دار وزارت صمت بودند بهتر بوده است و از طرفی، جوانی ویژگی‌ای است که خیلی می‌تواند به کار این وزارتخانه بیاید.

وی در پایان گفت: مجلس و دولت نباید در تقابل با هم باشند و باید همکاری‌های لازم را داشته باشیم و یادمان باشد که دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم.

مدرس‌خیابانی فردی توانمند است

امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس گفت: من صد درصد با انتخاب آقای مدرس‌خیابانی به عنوان وزیر صمت موافقم و ان‌شاالله ایشان از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت.

وی افزود: کارایی، پویایی و پیگیر بودن امور از ویژگی‌های اصلی وزیر پیشنهادی صمت است. همچنین با مشورتی که با مدیران شهرک‌های صنعتی و استاندار منطقه خودمان داشتم آن‌ها هم اعلام کردند آقای مدرس‌خیابانی فردی توانمند است.

صحبت‌های وزیر پیشنهادی صمت در مجلس بسیار مهم است

عباس گلرو نماینده سمنان گفت: من به شخصه یک بار آقای مدرس‌خیابانی را در صحن مجلس دیدم و حرف‌هایشان را شنیدم، از این‌رو برخورد خاصی با ایشان نداشتم و اکنون هم منتظرم صحبت‌ها و برنامه‌های وزیر پیشنهادی را در صحن مجلس بشنوم.

وی افزود: چه آقای مدرس‌خیابانی وزیر صمت باشند و چه هر فرد دیگر، باید نقش کلیدی را در تکان‌دادن این وزارتخانه ایفا کنند. به نظر عملکرد وزیر پیشنهادی در وزارت صمت مثبت بوده، ولی اعلام برنامه او در مجلس در رای نمایندگان بسیار مهم است. پس از سه ماه وزارت صمت وزیر می‌خواهد و حتماً داشتن وزیر از سرپرست بهتر است.

به مدرس‌خیابانی رای مثبت خواهم داد

غلامعلی کوهساری نماینده رامیان گفت: وزارت صمت در گذشته عملکرد خوبی نداشته است و در استان گلستان این موضوع قابل مشاهده است، اما عملکرد آقای مدرس‌خیابانی در کلان کشور خوب بوده و از آنجایی که ایشان از خود بدنه وزارتخانه هستند، مجموعه را به خوبی می‌شناسند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باعث خواهد شد من به ایشان رای مثبت دهم، عمر کوتاهی است که از دولت مانده است. ما نباید برای اداره کشور زمان را بیش از حد هدر دهیم.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: نگاه بدون تبعیض آقای مدرس‌خیابانی به استان‎‌ها و توسعه صنعتی و تزریق اعتبارات جزو مهمترین خواسته بنده پس از رای اعتماد ایشان است.

اگر برنامه وزیر پیشنهادی صمت خوب باشد رای خواهم داد

علیرضا ورناصری نماینده حوزه انتخابیه مسجد سلیمان گفت: اکنون هم فضای کلی کشور خاص است و هم عمر کوتاهی از دولت باقی مانده است و هر فردی در هر جایگاه باید روی به اقدامات ویژه بیاورد تا رضایت حداکثری در جامعه ایجاد شود.

وی افزود: مطالبه‌گری نمایندگان مجلس یازدهم بالاست و اگر آقای مدرس‌خیابانی برنامه خوبی ارائه دهد حتماً به او رای خواهم داد.

باید به جوان‌ها اعتماد کنیم

غلامرضا منتظری نماینده گرگان و آق‌قلا می‌گوید: با توجه به اطلاعاتی که در خصوص آقای مدرس‌خیابانی دارم و می‌دانم او پله پله مراحل ترقی را طی کرده است و حوزه صنعت، معدن و تجارت را می‌شناسد و پیش بسیاری از اهالی صنعت و معدن مقبولیت دارد به او رای مثبت خواه داد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بر استفاده از نیروی جوان تاکید شده است و خوشبختانه آقای مدرس‌خیابانی هم جوان هستند. اگر به جوان‌ها اعتماد کردیم حتماً پیشرفت را به دنبال خواهد داشت.

مدرس‌خیابانی را فردی چابک دیدم

اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس یازدهم گفت: اکثر نیازمندی‌های جامعه در وزارت صمت است از این‌رو باید فردی در راس این هرم قرار بگیرد که چابک و پای کار باشد. وزارت صمت جای مهمی است و وزیر باید آشنا به جز به جز امور مجموعه خود باشد.

وی افزود: من دو برخورد با آقای مدرس‌خیابانی داشتم و او را فردی چابک دیدم. امیدوارم اگر ایشان رای اعتماد از مجلس گرفت قدر سرمایه‌گذاران را بداند. فردی که با این وضعیت حاضر به سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است را باید تشویق کرد، زیرا او از خودگذشتگی کرده است.

رییس فراکسیون پیشرفت و رفع موانع کسب و کار تصریح کرد: امضا‌های طلایی باید حذف شود و کسانی که به این فضا دامن می‌زنند را باید به عموم مردم معرفی کرد. از طرفی بوروکراسی‌های خسته‌کننده سرمایه‌گذاران را بی‌رغبت کرده است که باید برای این اتفاق نامبارک هم یک بار برای همیشه فکر شود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

خاورمیانه و این بار نبرد کریدور‌ها/ چگونه ایران در ۷ محور و کریدور دور خورد؟/ حتی مسیر افغانستان به ترکیه نیز ایران را دور زده است

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ تغییر چهره خبرنگار صداوسیما

پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بیماری سندرم درس (DRESS) چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

دم مسیحایی دلار نیما به بازار سرمایه/ پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان تیر

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ خاطره جالب فریدون زندی از دلار هزار تومانی!

عکس/ تازه‌ترین تصاویر از حضور محمدرضا گلزار در آمریکا

عکس/ شروط جنجالی یک عروس برای داماد

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی

عکس/ لباس جنگی روحانیون در تجمع اعتراضی قم علیه بی‌حجابی!

محروم‌ترین و برخوردارترین استان‌های کشور کدامند؟

دلیل بازداشت چند داوطلب کنکور سراسری

نگاه قیمت دلار تهران به بازار ارز هرات

خودکشی یک پزشک خانم در تهران

مصوبه‌ای که خریداران را از بازار طلا فراری می‌دهد!

بیشترین و کمترین بازدهی در بازار سهام هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ اشک‌های رادان با شعار تشکر تشکر تجمع کنندگان قمی‌

«مست عشق» رکورد فروش روز اول اکران را شکست

بازیگر جنجالی و بازداشتی تلویزیون از ایران رفت

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»

پرچمداران سامسونگ در آستانه ۱۰۰میلیونی شدن + جدول

بازی پرسپولیس در جام حذفی با یک کاپیتان جدید

پیش‌بینی مهم بورس تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳

عکس/ تمرین پدر دختری کاپیتان استقلال در باشگاه بدنسازی

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی از بورس

طراحی جدید این خودروی محبوب، کاربران را شوکه کرد!

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد

خیز وزارت کار برای حذف نمایندگان کارگری در تعیین دستمزد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده

یک اتفاق جدید در بازار مسکن

فیلم/ بازداشت خشونت‌آمیز استاد دانشگاه اموری در آمریکا

فیلم/ درگیری پلیس آمریکا با حامیان فلسطین در دانشگاه‌ها

اختلاف‌‌ بر سر افزایش حقوق بازنشستگان

جدیدترین قیمت خانه در شرق تهران + جدول

معصومه حائری، عروس امام خمینی که بود؟

رستاخیز یکخوابه‌ها + جدول آپارتمان های ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران

تغییر قیمت لاستیک خودرو + عکس

فرونشست به آثار باستانی ایران رسید

صعود محسوس انس جهانی طلا

توهم آمریکایی درباره خاورمیانه پرآشوب / پشت پرده سیاست‌های شکست خورده امریکا در خاورمیانه

فیلم/ اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

شنبه محبوب و پنجشنبه مغموم؛ صفر تا ۱۰۰ پیشنهاد افزایش تعطیلات آخر هفته

فیلم/ مسابقه خنده‌دار فوتبالی

آماری هولناک از فقر در کشور؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند

افت شدید مصرف لبنیات در ایران

اولین شوک بازار امسال با افزایش قیمت پیاز!

پایان سکوتِ مجلس مقابل دولت، هرچند دیرهنگام / قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

دلار هرات در مرز ورود به کانال ۶۱ هزار تومان

دلار ریتم افزایشی قیمت طلا را بر هم زد

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول