اقتصاد۲۴ - او در این رابطه می گوید:
محصولات شرکت تسلا توانایی بهرهمندی از باتریهای بزرگ تری را دارند زیرا اصولا خودروهای باتری محور هستند.
بیشتر بخوانید:مینگ چی کو: مسدودسازی وی چت ضربه مهلکی به فروش آیفون میزند
به همین جهت شرکت آئودی قصد دارد تا برنامه اختصاصی خود موسوم به Artemis را با سرعت بیشتری به جلو ببرد. این برنامه امکان توسعه و تحقیق سریع تر را برای متخصصهای شرکت آئودی فراهم می کند. هدف این شرکت معرفی یک سیستم خودران کاملا جدید تا سال 2024 است.
مارکوس دویسمن در این رابطه می گوید:
Artemis تمامی توانمندی ما را در زمینه توسعه فنآوری های جدید و نوین به نمایش خواهد گذاشت. مسئلهای که تا پیش از این در شرکت ما سابقه نداشته است.
دویسمن به دنبال این است تا به فروش سالانه 40 هزار دستگاهی برند E-Tron تا پایان سال جاری میلادی دست پیدا کند. در حال حاضر آئودی توانسته به فروش 17 هزار دستگاه E-Tron در سال جاری میلادی دست یابد.
فعلا شاسی بلند E-Tron رتبه اول فروش شاسی بلندهای برقی را در اروپا به خود اختصاص داده و از پس رقبای سرسختی همچون تسلا مدل X، مرسدس بنز EQC و جگوار I-Pace برآمده است.
البته دویسمن اعتقاد دارد که کرونا ویروس سبب شده تا رشد صنعت خودروسازی حداقل تا سال 2022 و حتی 2023 به تعویق بیفتد.
گروه فولکس واگن به عنوان یک شرکت مادر برنامه جامع برقی سازی را برای زیرمجموعه های خود در نظر گرفته است و قرار است تا 75 مدل تمام برقی در سرتاسر این گروه خودروسازی به تولید در بیاید که 20 مدل آن برای شرکت آئودی خواهد بود. این هدف تا پایان سال 2025 محقق خواهد شد. با این وجود پروژه Artemis به صورت جدا از پروژه فولکس واگن به جلو خواهد رفت و در واقع پروژه یک بخش ویژه برای آئودی به منظور تولید محصولاتی با عملکرد بالا خواهد بود.
منبع: دیجیاتو