تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

بررسی و راهنمای مختصر خرید مبلمان کلاسیک، تخت خواب و میز ناهارخوری از وب سایت iranmiz.com

با پیشرفت لوازم و زندگی و تکونولوژی یکسری از لوازم جدید به خانه های همه ما اضافه شد. از جمله این لوازم مبلمان کلاسیک بود که اولیه ترین نوع مبلمان بودند که از جنس چوب بوده و بر روی آن منبت کاری شده بود.

اقتصاد۲۴- در گذشته سبک زندگی بسیار متفاوت بود و لوازم مربوط به خانه بسیار محدودتر و ساده تر بودند. افراد معمولا بر روی زمین می نشستند و یا اینکه بر روی زمین می خوابیدند رفته رفته تخت های چوبی که کار شده بودند و معمولا در حیاط خانه قرار داشتند جایگزین شدند.  عصرها در حیاط افراد دور یکدیگر جمع می شدند و روی این تخت ها می نشستند و شب ها خصوصا شب های تابستان که هوای حیاط از داخل خانه خنک تر بود افراد بر روی تخت ها می خوابیدند.

در نهایت با پیشرفت لوازم و زندگی و تکونولوژی یکسری از لوازم جدید به خانه های همه ما اضافه شد. از جمله این لوازم مبلمان کلاسیک بود که اولیه ترین نوع مبلمان بودند که از جنس چوب بوده و بر روی آن منبت کاری شده بود. همچنین تخت خواب ها به اتاق خواب ها اضافه شد تا برای خواب احساس راحتی داشته باشیم و کمردردهای ناشی از روی زمین خوابیدن نیز از بین برود. در ادامه میز ناهار خوری که به یک وسیله ضروری در خانه ها تبدیل شده تا انواع کارهای خود را از جمله: انجام تکالیف، میز غذا خوری، میز پذیرایی از میهمانان و غیره را بر روی آن انجام دهیم و دیگر نیاز نباشد برای هر کاری روی زمین بنشینیم تا به زانوها فشار بیش از حد وارد شود.

مبل کلاسیک ایران میز

مبلمان کلاسیک

کلاسیک در واقع یک واژه است که در زمان قرن 17 میلادی در ارپا و فرانسه گفته و استفاده می شد. در این دوره از واژه کلاسیک برای طراحی نماها خصوصا نماهای داخلی که از طرح های یونانی و رومی الهام گرفته بود اطلاق میشد. مبلمان و دکوراسیون کلاسیک بسیار با ابهت و اشرافی هستند که می تواند فضای خانه شما را دگرگون نماید. معمولا ازجنس چوب هستند و بسیار اصیل و زیبا و ظریف می باشند.

اگر شما می خواهید مبلمان کلاسیک خریداری نمایید بدون شک با مدل های بسیاری مواجه خواهید شد. مبلمان ویکتوریا، تئودور، گرجستانی، لوئی و فرانسوی از جمله پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان کلاسیک هستند.

ویژگی‌های مبلمان کلاسیک

مبل راحتی و کلاسیک بر اساس اصولی خاص ساخته می شوند که تقارن و نظم اولیه ترین و مهمترین اصول آن می باشد. حتما تا به حال دیده اید که لوازم کلاسیک دارای چه تقارن زیبا و بی نظیری هستند و خطوط هندسی منظم با چه ظرافتی در آن ها شکل گرفته است. نقوشی که بر روی چوب منبت کاری می شوند و چوب و رنگ هایی که به کار می رود همگی نشان از زیبایی و ظرافت این کار با صالت دارد.

پارچه و مواد بکار برده شده

چوب، اولیه ترین ماده به کار رفته در ساخت این مبل می باشد و اسکلت مبلمان کلاسیک از چوب است. چوب به کار رفته در ساخت این مبل معمولاراش، فندق،گردو و چنار که بسیار مقاوم و سخت می‌باشند و در عین حال هر چه مقاومت بیشتر باشد مبل سنگین تر خواهد بود وگران قیمت تر.

برای پوشش مبلمان کلاسیک از پارچه مبلی های گران بها استفاده می شود و یا اگر تمایل داشته باشید می توانید از چرم طبیعی نیز برای آن استفاده نمایید. روکش مبل می تواند از جنس های: زربفت، ساتن، حریر، کتان، کرباس و مخمل باشد که در قرن 17 میلادی نیز در فرانسه متداول بوده است.

منبت‌کاری

طراحی و کنده کاری های بسیار ریز و دقیق از ویژگی های این مبل می باشد. معمولا منبت کاری ها در قسمت دسته ها و تاج مبل انجام می شود که مبل را به حالتی لوکس و زیبا تبدیل نماید. منبت کاری های مبلمان کلاسیک همگی کار دست هستند و به همین دلیل قیمت این سبک از مبل ها گران می باشد.

تخت خواب و سرویس خواب ایران میز

تخت خواب

بدون شک خواب یکی از قسمت های مهم در زندگی هر فردی می باشد زیرا با خواب می توان بدنی سالمی و ذهنی آماده داشت تا بتوان کارهای روزانه را به خوبی انجام داد. برای خواب خوب داشتن تخت خواب و سرویس خواب مناسب بسیار مهم است و شما باید با توجه به سلیقه خود و فضای منزل تخت مناسب را انتخاب نمایید و به دنبال آن نیز خوشخواب عالی تا بتوانید از کمردردهای مزمن جلوگیری نمایید. تخت خواب ها مدل های بسیاری دارند که در ادامه چند مدل از آن ها را بررسی خواهیم نمود تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام تخت برای شما بهتر است.

1- تخت خواب های طبقاتی

این سبک از تخت برای کودکانی می باشد که یک اتاق کوچک دارند و فضایی برای قرار دادن چند تخت وجود ندارد و می توان در اینجا از تخت های طبقاتی استفاده نمود تا در همان فضای کوچک تخت خواب برای همه فراهم باشد. اما باید دقت نمایید که این تخت ها ایمنی کافی را داشته باشند خصوصا در طبقات بالا باید تخت دارای حفاظ باشد.

2- تخت خواب های فلزی

تخت های فلزی این روز ها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. این تخت ها بسیار مقاوم هستند و دیرتر دچار خرابی و آسیب دیدگی می شوند. همچنین قیمت این تخت ها از تخت های چوبی بسیار ارزان قیمت تر می باشند. اما سنگین هستند و اگر فردی هستید که به صورت مداوم در حال جا به جایی هستید از  خرید این تخت صرف نظر نمایید.

 

میز ناهار خوری ایران میز

میز ناهار خوری

اتاق نهار خوری  یک قسمت از خانه است که برای دورهمی ها و گفتگو ها از آن استفاده می شود پس مهم است که در این قسمت از خانه چه لوازمی استفاده نمایید. اگر تعداد افراد خانواده زیاد است می توانید از میزهای بزرگ به همراه نیمکت استفاده نمایید و دیگر از صندلی استفاده نکنید اما اگر تعداد افراد خانواده کم و محدود است می توانید از صندلی های معمول در چیدمان اطراف میز بهره ببرید.

صندلی‌های میز ناهار خوری نقش تعیین کننده‌ای در زیباسازی اتاق دارند زیرا به طور معمول صندلی ها طرح های بسیار زیبا و متفاوت تری نسبت به خود میزها دارند از این رو می توان با انتخاب صندلی های درست جلوه اتاق را بیشتر نمود.

پایه های میز

بهترین جنس برای میز ناهارخوری این است که از میخ و دوخت های فلزی تهیه شده باشد و دقت نمایید که فاصله پایه ها به خوبی برابر باشد زیرا در این صورت می توان از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل نمود. اگر فاصله پایه‌ها نابرابر باشد بدون شک میز به صورت اصولی ساخته نشده است و ممکن است پس از مدت کوتاهی استفاده دچار خرابی و مشکل شود.

سبک و مدل‌ها

سبک ها و مدل های بسیاری وجود دارد که می تواند باعث زیبایی میز ها شود. ممکن است بر روی برخی از میز و صندلی ها کنده کاری وجود داشته باشد و برخی دیگر تنها حالتی مدرن داشته باشند و ساده باشند.

میزهای شیشه ای معمولا طرح هایی مربع و مستطیل دارند و اما میزهای چوبی دارای مدل های بسیار مختلفی مانند بیضی و دایره و غیره نیز می باشند. برخی از میزها به صورت چوبی هستند اما به دلیل اینکه نگهداری آن سخت می باشد یک لایه شیشه بر روی این میزهای چوبی قرار می دهند تا هم زیباتر شود و هم اینکه در صورت ریختن غذا و لکه دار شدن میز خیلی ساده بتوان آن را تمیز نمود.

جنس چوب‌ میز ناهار خوری

میز چوبی ناهارخوری طرح های بسیار زیبایی دارند خصوصا اگر از چوب درخت بامبو تهیه شده باشند. این چوب تنها در آمریکای جنوبی رشد می کند و به چوب درخت سیاه نیز معروف می باشند. این جنس چوب در برابر آب، رطوبت، سرما و گرما بسیار مقاوم می باشد. همچنین مغز آن ها بسیار مستحکم می باشد و به همین دلیل قیمت بسیار بالایی نیز دارند. برای اینکه چوب بامبو را مقاوم سازند در سرما  و گرمای شدید تست می کنند این کار باعث افزایش مقاومت چوب ها می شود. در مقابل چوب درخت گردو نیز برای لوازم چوبی عالی خواهد بود زیرا می توان بر روی آن منبت کاری نمود و همچنین به دلیل استحکامی که دارد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد اما در مقابل هم سنگین است خصوصا اینکه لوازمی را با آن بسازید سنگین تر نیز خواهند بود و هم اینکه گران قیمت نیز می باشند.

ایران میز از تابستان 1388 فعالیت خود را به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی آغاز کرده و تا کنون توانسته طیف وسیعی از محصولات چوبی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون اداری  از جمله انواع صندلی اداری و میز اداری را تحت پوشش قرار دهد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی

عکس/ تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

تغییر تاریخ واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

فیلم/ هشدار ظریف به کشور‌های عربی خاورمیانه

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

هند در مسیر ۵۰۰ گیگاوات انرژی پاک

با کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان این خودروی اتوماتیک را بخرید + جدول

بازیابی بلندمدت یا افزایش کوتاه‌مدت قیمت اتریوم؟

بازدهی بورس در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران

فیلم/ هودی سید جواد هاشمی دردسرساز شد!

فیلم/ کمک سگ زنده یاب حادثه متروپل برای پیدا کردن یسنا

جزئیاتی از قطع روابط تجاری ترکیه با اسرائیل

آخرین آمار از تعداد کودکان کار در پایتخت

عکس/ خانم بازیگر با تیپ مردانه خبرساز شد

ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟

چهره بزرگراه‌های پایتخت تا ۲ ماه آینده دگرگون می‌شود

فیلم/ پذیرایی فست فودی دونالد ترامپ از آتش نشانان نیویورک!

آمریکا و عربستان در آستانه توافق هسته‌ای غیرنظامی؟

کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان این ماه

فیلم/ طبیعتگردی به لطف نصب پله برقی در چین

عکس/ عاشقانه‌ای دیگر از آناهیتا همتی و همسرش

فیلم/ سکانس دیدنی این فیلم از رقص مهران مدیری

خاطره عجیب پرستو صالحی از برخوردش با تتلو در ترکیه

عکس/ تصویری دیده نشده از شادمهر و عشق اول زندگی‌اش!

فیلم/ پدر مهران غفوریان بازجوی ساواک بود؟

فیلم/ گل شهاب زاهدی نامزد دریافت جایزه پوشکاش؟

فیلم/ رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در مسابقات آزاد اسکیت

عقب‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی

برنت به بیش از ۸۳ دلار رسید

فیلم/ وضعیت فاجعه ‌بار خیابان‌های دزفول با وقوع سیل

فیلم/ جاری شدن سیلاب در خیابان‌های شهر کامیاران

وقوع سیل‎ و کولاک در این ١٣ استان

آخرین قیمت شاهین دست دوم در بازار + جدول قیمت

افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور

هشدار برای معامله امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند

وزارت کار علیه تشکل‌های کارگری

فیلم/ تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی

رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان

یسنا ربوده شده بود؟

بهترین موتورسیکلت جهان

فیلم/ انتشار بخش‌هایی از فیلم مست عشق

طرح ترافیک تهران چه تغییراتی می‌کند؟

فیلم/ تجدید خاطرات عمو پورنگ از دیدارش با شاهرخ خان

فیلم/ درگیری عجیب بادیگارد‌های جواد عزتی و الناز حبیبی

اجرای طرح فجرانه کالابرگ در این تاریخ پایان می‌یابد

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان

بهترین پهپادهای رزمی جهان

مرحله دوم انتخابات مجلس؛ پراکنده شدن ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول

در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟/ انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات

ساخت طالبان، قصر تروریسم شرقی/ عنصر مهمی که از چشم متحدان آسیایی در مبارزه با تروریسم مخفی مانده است

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول