تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

بازطراحی گرافیکی از آسترو ون ناسا منتشر شد + عکس

آسترو ون، خودرویی مخصوص حمل فضانوردان در ایستگاه عملیاتی است که از سال‌ها پیش استفاده می‌شود. یک مدل مدرن از این خودرو، به‌تازگی توسط یک گرافیست صنعتی، بازطراحی شده است.
بازطراحی گرافیکی از آسترو ون ناسا
اقتصاد۲۴ - چنانچه علاقه‌مند به اخبار مربوط به سفرهای فضایی و خصوصا شاتل باشید، احتمالا متوجه خودرویی خاص برای حمل فضانوردان در مرکز فضایی کندی (لانچ کنترل سنتر) شده‌اید. مدل‌های متنوعی از این ون اختصاصی، طی سال‌های مختلف برای حمل فضانوردان تا محل پرتاب یا هنگام برگشت شاتل، استفاده شده است.
بیشتر بخوانید:ال جی کیو 92 5G رونمایی شد+عکس
 اولین نسخه، هنگام پرتاب آپولو ۷ در سال ۱۹۶۷ حضور داشت و تا سال ۱۹۷۵ هم‌زمان با پروژه سایوز کار کرد. نسل دوم، به دلیل پروازهای پرتعداد شاتل در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی، بارها برای رفت و برگشت فضانوردان به باند پرواز مرکز فضایی کندی، شهرت بیشتری پیدا کرد. نسل سوم و آخرین مدل، براساس مرسدس بنز اسپرینتر در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هم‌اکنون درحال فعالیت است.
بازطراحی گرافیکی از آسترو ون ناسا
استفاده از یک خودرو آلمانی برای حمل فضانوردان ناسا، باتوجه‌به سابقه آسترو ون‌های قبلی که ساخت امریکا بودند، هوادارن ناسا را خوشحال نکرد. هرچند که این مدل از مرسدس بنز اسپرینتر هم، مشابه نسخه‌های قبلی توسط یک شرکت امریکایی به‌نام ایراستریم مطابق سلیقه مهندسان ناسا در اوهایو، تجهیز و سفارشی‌سازی شده بود؛ اما ظاهر چشم‌گیر و پهن‌پیکر آستروون‌های قبلی را نداشت.

یک طراح ایتالیایی به‌نام الکساندر ایمنادزه بالدینی، طرحی گرفیکی از یک ون مناسب حمل فضانوردان ناسا ارائه کرده است که البته، برنامه‌ای برای ساخت ندارد؛ اما می‌تواند مدیران ناسا یا دیگر شرکت‌های فضایی را متوجه اهمیت آسترو ون برای علاقه‌مندان کند.
بازطراحی گرافیکی از آسترو ون ناسا
بالدینی به زیبایی، حالت سنتی در آسترو ون دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را با مشخصه‌های طراحی خودروهای امروزی، ترکیب کرده است تا نمای کلاسیک و مدرن، هم‌زمان ارائه شوند. جالب‌تر اینکه، طرح پیشنهادی با ۳ محور به‌صورت ۶ چرخ آماده شده است تا توانایی حمل افراد متعدد و بار سنگین را داشته باشد.
بازطراحی گرافیکی از آسترو
این مدل، دارای سه ردیف چراغ LED برای روشنایی اصلی است؛ درحالی‌که شیشه جلوی باریک و خمیده به سمت طرفین دارد. علاوه‌بر حذف جلوپنجره، بالدینی اقدام به حذف درهای استاندارد کرده است تا ورود و خروج تمامی افراد، شامل راننده و فضانوردان، صرفا ازطریق یک در کشویی بزرگ روی نمای جانبی انجام شود. چنین ابتکاری برای یک خودرو نمایشی که فقط چندبار در سال استفاده می‌شود و کاربرد روزانه ندارد، زیبایی بیرونی را افزایش می‌دهد.
منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار