تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
مروری بر تئوری‌های توطئه توییتری در مورد ابتلای ترامپ به کرونا توسط هوپ هیکس

پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ؛ زن مرموز کاخ سفید کیست؟

بسیاری معتقدند هوپ هیکس جعبه سیاه ماجرای کرونا گرفتن ترامپ است و بررسی زندگی او و جایگاهش می‌تواند سرنخی برای حل مسائلی باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  اقتصاد۲۴ - نام "هوپ هیکس" بانوی جوان کاخ سفید و مشاور ترامپ از دیروز هر لحظه بیشتر و بیشتر در گوگل سرچ می‌شود. ابتلای دونالد ترامپ به کرونا به واسطه این زن جوان فقط بهانه‌ای بود برای اینکه مردم در مورد زندگی این شخص کنجکاوی بسیاری کنند.

بسیاری معتقدند هوپ هیکس جعبه سیاه ماجرای کرونا گرفتن ترامپ است و بررسی زندگی او و جایگاهش می‌تواند سرنخی برای حل مسائلی باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.
زن مرموز کاخ سفید و ابتلا کننده ترامپ به کرونا کیست؟

ابتدا باید به زندگی هوپ هیکس بپردازیم. وبسایت خبری ۲۵new در گزارشی، به چند نکته مهم در مورد زندگی و فعالیت‌های این زن جوان که کمتر از ۳۰ سال دارد، اشاره کرده است که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت:

پیشرفت در عرض سه سال؛ قدرت در ۲۸ سالگی
پرستو و جاسوس چین

هوپ هیکس از زمان ورودش به کاخ سفید تا کنون، آرام آرام و در یک روند مداوم توانسته خود را پیشرفت داده و به جایگاه بالا برسد. او در سال ۲۰۱۷ مسئول روابط استراتژیک رئیس جمهور بود. هیکس سپس پیشرفت کرد و در اواخر سال ۲۰۱۷ مسئول روابط عمومی کاخ سفید شد. این در حالی است که در آن زمان بیش از ۲۸ سال سن نداشت. او با این سن کم، جوان‌ترین مسئول روابط عمومی کاخ سفید شد. در مارس ۲۰۱۸، اما هوپ هیکس از این مقام استعفا داد. او مدتی غایب بود و در فوریه به عنوان مشاور رئیس جمهور، مسئول ارتباطات کاخ سفید و معاون جرارد کوشنر (داماد ترامپ) بار دیگر به کاخ سفید بازگشت.

دردسر در گزارش بازرس مولر

نام هیکس بار‌ها در گزارش بازرس مولر آمده است. این گزارش که سر و صدای بسیاری به پا کرد مربوط به لابی ترامپ با روسیه و دخالت پوتین در انتخابات ۲۰۱۶ بود که البته نهایتا با تبرئه ترامپ از اتهامات اصلی، خاتمه یافت.

در گزارش بازرس مولر، هوپ هیکس (به عنوان مسئول ارتباطات و روابط عمومی کاخ سفید) مسئول "دروغ‌های سفید" معرفی می‌شود. مولر معتقد است هیکس بار‌ها اعتراف کرده که در شغلش به قضات و رسانه‎‌ها دروغ گفته است. در این گزارش آمده که نقش هوپ هیکس در اداره کاخ سفید بسیار مبهم و پیچیده است و خود او هم علاقه‌ای به اظهار نظر در این باره ندارد.

مدل آمریکایی
پرستو و جاسوس چین

هوپ هیکس متولد گرینویچ است. او به همراه خواهرش مری گریس (Mary Grace) مدتی به عنوان مدل فعالیت می‌کردند. پیش از این، او در سن ۱۱ سالگی برای رالف لورن (Ralph Lauren) که یک برند بسیار مشهور پوشاک است، کار می‎کرده است. نکته جالب و جنجالی در مورد او این است که یک بار عکسش روی مجله Hourglass Adventures چاپ شد. این مجله نشریه مخصوص نوجوانان و جوانان بود که محتوای خیلی مناسبی هم نداشت. به جز این، هوپ هیکس به عنوان مدل در برخی مجلات جوانان دیگر نیز فعالیت می‌کرده است.

آشنایی با ایوانکا مقدمه ورود به کاخ سفید
پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ


هوپ هیکس بعد از اتمام دروسش در کالج بلافاصله وارد شغل پدری خود یعنی روابط عمومی شد. او در نیویورک در موسسه روابط عمومی و تحقیقات استراتژیک هیلزیک (Hiltzik) استخدام شد. ایوانکا ترامپ یکی از مشتری‌های این موسسه بود و همین باعث آشنایی او با هوپ گردید. هوپ به زودی مسئول روابطی عمومی ایوانکا و کار‌های مدلینگ و تجاری او شد.

با اعلام ترامپ مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، هوپ هیکس مسئول کمپین تبلیغاتی او شد و همزمان مدیریت روابط عمومی او را هم بر عهده گرفت.

اعتماد ترامپ به هوپ

طبق گفته خود ترامپ، هیکس در این مدت توانسته اعتماد رئیس جمهور آمریکا را به خوبی به خود جلب کند. ترامپ گفته هیکس معمولا توصیه‌های عالی به او می‌کند، اما چنان رندانه این توصیه‌ها را به ترامپ می‌دهد که او اصلا متوجه حالت نصیحت گونه اش نمی‌شود و به راحتی آن را می‌پذیرد.

زن مرموز، اما ثروتمند کاخ سفید
پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ؛ زن مرموز کاخ سفید کیست؟

طبق گفته وبسایت زنان آمریکا، هوپ هیکس یکی از پردرآمدترین فعالان کاخ سفید است و حدود $۱۷۹,۷۰۰ درآمد دارد. این در حالی است که او هم سن کمی دارد و هم تجربه فعالیت سیاسی نداشته است.

طبق گفته این مجله هوپ هیکس نه ازدواج کرده و نه نامزدی دارد. او به خوبی توانسته زندگی خصوص خودش را از رسانه‌ها مخفی نگه دارد. به خاطر همین کسی دقیقا از روابط پشت پرده او با سایرین ندارد. هوپ هیکس همچنین خیلی در شبکه‌های مجازی فعال نیست و حساب اینستاگرامی‌اش هم خصوصی است.
توطئه گرایان آغاز کردند؛ هوپ هیکس جاسوس و قاتل ترامپ یا هدایت کننده او؟پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ؛ زن مرموز کاخ سفید کیست؟

زندگی نامه مرموز و جالب هوپ هیکس، دست تئوری توطئه گرایان را باز کرده تا با شدت تمام کرونا گرفتن ترامپ را نقشه‌ای از جانب این زن و به اصلاح "روسایش" بدانند. وبسایت گراسیا دیلی که یک وب سایت ایتالیایی است که بیشتر تمرکزش بر اخبار دنیای مُد و چهره‌ها است، در گزارشی از برخی از این توطئه گرایان رونمایی کرد.

طبق گفته این وبسایت، توییتر در این دو روز پر از این افراد است. افرادی که معتقدند کرونا گرفتن ترامپ نقشه‌ای از پیش طراحی شده بوده است. بیشتر کسانی که معتقدند هوپ هیکس به عمد ترامپ را به کرونا مبتلا کرده معتقدند که این عمل ممکن است توسط سه گروه اصلی طراحی شده باشد. این سه گروه برابرند با: الف. پلیس اف بی آی که اخیرا روابط بسیار بدی با ترامپ داشته است. ب. جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ و حزب دموکرات ج. چین.

این رای بیشتر از جانب طرفداران ترامپ مطرح شده است. البته نباید فراموش کرد که مخالفان ترامپ هم که علاقه‌ای به تئوری توطئه دارند، به نظریات عجیبی متوسل شده اند. آن‌ها معتقدند اصلا ترامپ به کرونا مبتلا نشده است. در واقع، هوپ هیکس که آزمایشش مثبت اعلام شده با هماهنگی خود رئیس جمهور آمریکا سعی کرده ترامپ را بیمار جلوه دهد تا بتواند شرایط را به نفع کمپین انتخاباتی اش تغییر دهد. این افراد معتقدند ترامپ با بیمار جلوه دادن خود و البته از طریق کمپینش که هوپ هیکس نقشی اصلی را در آن ایفا می‌کند، سعی دارد توجه و دلسوزی مردم را که در این شرایط معمولا رئیس جمهور دوست می‌شوند، جلب کند و بتواند سبد رای خود را بار دیگر پر کند. از نظر این افراد این تله تا حدی کارگر هم افتاده است؛ تا آنجا که بایدن تبلیغات ضد ترامپ خود را تعطیل کرده و ضمن آرزوی بهبودی برای رقیبش از همه مردم خواسته که در این شرایط بحرانی متحد بمانند.
مروری بر تئوری‌های توییتری؛ آیا هوپ هیکس به عمد ترامپ را بوسید؟
پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ؛ زن مرموز کاخ سفید کیست؟

اما از دیروز توییتر به محل اصلی زاد و ولد انواع و اقسام تئوری‌های توطئه در مورد ابتلای ترامپ به کرونا تبدیل شده است. بیش از چند میلیون توییت در مورد عمدی بودن ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا و همچنین دروغین بودن آن زده شده است.

بد نیست به چند مورد آن اشاره کنیم. فی المثل یکی از کاربران که احتمالا موافق ترامپ هم است معتقد است هوپ هیکس با همکاری اف بی آی، خود را به کرونا مبتلا کرده و سپس به ترامپ انتقال داده است. این کاربر مدعی است که هیکس دو بار ترامپ را بغل کرده و بوسیده است و به او گفته که "من فقط مردان را در یونیفورم و لباس رسمی می‌بوسم". علت این رفتار عجیب خانم مشاور چیست؟ از نظر این کاربر بدون شک کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه بوده است.
پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ؛ زن مرموز کاخ سفید کیست؟

کاربرای دیگر، اما معتقد است تمام این ماجرا‌ها نقشه ترامپ است. این مخالف ترامپ توییتی را کوت کرده است که در آن یک کاربر مدتی قبل از این ماجرا‌ها مدعی می‌شود "سورپرایز اکتبر" ترامپ مربوط به اعلام خبر ابتلایش به کرونا است. این کاربر مدعی است بعد از ابتلای دروغین، ترامپ می‌تواند همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده و از مبارزه با بایدن هم سرباز بزند. این کاربر معتقد است که ۱۴ روز بعد هم احتمالا رئیس جمهور آمریکا ظاهر شده و اعلام کند که بعد از مصرف "هیدروکسی کلرو کین" خوب شده است (همان دارویی که بار‌ها به اشتباه مدعی شده بود که درمان کننده قطعی کووید ۱۹ است).
پرستو و جاسوس چین یا لیدی مکبث ترامپ؛ زن مرموز کاخ سفید کیست؟

کاربران بسیاری به حمایت از این نظر یا نظر بالاتر پرداخته اند. نکته جالب، اما این است که هوپ هیکس جوان در مرکز هر دو این نظر‌های مبتنی بر تئوری توطئه است. هر دو گروه معتقدند که عامل اصلی مساله کرونای ترامپ هوپ هیکس است. عده‌ای او را مبتلا کننده عمدی رئیس جمهور دانسته و عده‌ای دیگر نیز او را مغز پشت پرده این تئوری شیطانی می‌دانند.

صحت و سقم نظریات توطئه چقدر است؟

البته بعید است هر دو این تئوری‌ها درست باشد. در مورد تئوری موافقان ترامپ که باید اعتراف کرد قضیه بسیار پیچیده است. اصولا چگونه دشمن آمریکا توانسته یک ویروس را از طریق ابتلای یک زن به او منتقل کند؟ آیا این کار به همین راحتی است؟ ضمن اینکه واقعا شخصی مثل بایدن چرا باید به دنبال کشتن ترامپ و تعویق انتخابات که کاملا به ضرر او است باشد. او فعلا پیش است و تعویق انتخابات یا مناظره‌ها بیشتر به نفع ترامپ است تا بایدن.

در مورد تئوری دوم (نظریه مخالفان) نیز مشکلاتی وجود دارد. ترامپ یک شخصیت قلدر و تمامیت خواه است که همواره سعی دارد تصویر یک ابرقهرمان را از خود ارائه کند. بسیار بسیار بعید است او به عمد خود را به مریضی بزند تا از طریق ترحم طرفدارانش، رای جمع کند. اصولا طرفداران او هم کسانی نیستند که به خاطر کرونا احساس ترحم نشان دهند. ضمن اینکه بسیار بعید است همه پزشکان کاخ سفید یا بیمارستان از دروغین بودن ابتلای ترامپ به کرونا با خبر شده و خبر آن را به بیرون درز ندهند.




منبع: خبر فوری
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد