تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۰۸ نظر
دردسرهای عظیم پلاک های فعال برای ثبت نام خودرو!

شرایط ثبت نام خودرو تغییر می کند؟

شروط ثبت نام خودرو این روز‌ها مورد بحث بسیاری از کارشناسان این صنعت قرار گرفته است. موضوعی که بسیاری را دچار مشکل می‌کند.

خودرو

اقتصاد۲۴ - اردیبهشت ماه امسال بود که برای سامان دادن به بازار خودرو وزارت صمت، شورای رقابت، کمیته خودرو و سازمان حمایت از مصرف کنندگان جلسه ای را برگزار کردند. در این جلسه نظرات مختلفی برای برقراری آرامش چه در حاشیه بازار و چه کارخانه داده شد که در نهایت طرح اجرایی شدن قرعه کشی برنده این کشمکش ها شد.
با وجود اینکه سال های گذشته نیز شاهد قرعه کشی برای خودرو بودیم، اما با توجه به اینکه در آن زمان ها این قرعه کشی شک و شبهه هایی داشت، این بار تصمیم گرفته شد که قرعه کشی متفاوت باشد و بر این اساس شروطی را نیز اعمال کردند.
در زمان اعلام قرعه کشی یکی از شروط این بود که افراد برای ثبت نام موظف هستند که ۱۰ درصد مبلغ خودرو ثبت نامی را در ابتدا واریز کنند و در صورتی که فرد در قرعه کشی برنده نشد، مبلغ واریزی پس از گذشت مدت زمانی به حساب شخص بازگردانده می شود. 
اما این شرط در ابتدا اعمال نشد و پس از مذاکرات و کشمکش ها لغو شد. در اولین قرعه کشی شروطی که گذاشته شد بر این اساس بود که، با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد. مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.
همچنین سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد. افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند. خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.
 چنانچه در راستی‌ آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی او توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید: متقاضیان فروش فوق العاده ایران خودرو بخوانند


هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ ماه برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند. مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت کنند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است.
و در نهایت سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند. این موارد جزو شروط اولیه برای برگزاری قرعه کشی خودرو بود اما این شروط پایان ماجرا نبود و هر چه که می گذشت شاهد تغییر در شروط ثبت نام بودیم. 
در دومین مرحله از قرعه کشی یک شرط جدید به این قرعه کشی اضافه شد، آن هم اینکه برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب برروی خودرو) برای خود یا هر یک از اعضای خانواده، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.
کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی یا دارای پلاک انتظامی فعال برای خود یا هریک ازاعضای خانواده خود، باشند و در این طرح ثبت نام کنند، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام تا ۳ سال امکان ثبت نام در کلیه طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو را نخواهند داشت.

فعال شدن شرط پلاک فعال خانواده در قرعه کشی خودرو!

در این رابطه مجید باقری، قائم مقام گروه خودروسازی سایپا به شرایط فعلی ثبت نام خودرو و ایجاد تغییراتی در آن اشاره کرد و سپس اظهار کرد: در حال حاضر به خاطر شبهاتی که پیش از این برای ثبت نام خودرو ایجاد شده بود و همچنین می‌گفتند که عده‌ای برای ثبت نام خودرو از اینترنت پرسرعت استفاده کرده و حق دیگر افرادی که این نوع اینترنت را ندارند ضایع می‌شود یا حتی اشاره به این موضوع که بخش قابل توجهی از ثبت نام کنندگان خودرو واسطه گر‌ها هستند.
وی افزود: به همین منظور شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعمال کردیم و مکانیزمی برای قرعه کشی خودرو‌ها در نظر گرفته شد تا مصرف کنندگان واقعی بتوانند در طرح فروش خودروسازان شرکت کنند، به شرطی که دارای حداقل ۱۸ سال سن و گواهینامه معتبر باشند و همچنین طی ۴۸ ماه گذشته هیچ خودرویی از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خریداری نکرده باشند.
باقری در ادامه صحبت‌های خود همچنین به محدودیت جدید برای ثبت نام خودرو اشاره کرد و در این خصوص افزود که در حال حاضر طرح جدیدی مطرح شده که از هر خانوار یک کد ملی می‌تواند اقدام به ثبت نام خودرو کند.
اما مجدد بعد از گذشت مدتی این طرح نیز لغو شد و شرط پلاک از شروط ثبت نام برداشته شد، اما در مقابل شرط ۱۰ درصد نیز اعمال شد، یعنی از این به بعد قرار است که هر فرد برای ثبت نام خودرو ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را پرداخت کند.  

تغییر شرایط ثبت نام خودرو در قرعه کشی

در این رابطه جعفر سرقینی سرپرست سابق وزارت صمت گفته بود: همه شرایط برای تحویل خودرو‌ها اعم از روش قرعه‌کشی برای توزیع خودرو و محدودیت‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های جدید فروش فوق‌العاده محصولات از مهرماه به بعد همچون روال سابق طرح‌های اجرا شده قبلی خواهد بود.

او بیان کرد: تنها یک شرط بر شروط قبلی اضافه شده است؛ اینکه متقاضیان ۱۰ درصد مبلغ خودرو را در زمان ثبت‌نام واریز کنند. این تصمیم برای این گرفته شده است که وقتی مبلغی از متقاضی برای ثبت ‌نام دریافت نشود، تعداد ثبت‌نام‌ها زیاد می‌شود و مردم می‌گویند " سنگ مفت، گنجشک مفت؛ فعلا ثبت ‌نام کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید".
سرقینی افزود: تفاوت دیگری هم که وجود خواهد داشت؛ این است که منتخبان بایستی ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از اعلام اسامی، مبلغ خودرو را تهیه و به حساب خودروساز واریز می‌کردند، اما اکنون این مهلت به ۱۲۰ ساعت (پنج روز) افزایش پیدا کرده است.

او در پاسخ به اینکه تکلیف ۱۰ درصد واریز شده برای مشتریان برنده نشده، چه خواهد شد و چه مدت طول خواهد کشید تا به حساب ثبت‌نام‌کننده باز گردد گفت: این ۱۰ درصد را ما از مردم دریافت نمی‌کنیم؛ این مبلغ از زمان ثبت ‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشی در حساب واسط، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی خواهد ماند. در حقیقت این مبلغ در حساب فرد بلوکه شده و قابل برداشت نخواهد بود و وارد حساب خودروساز نخواهد شد.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: همچنان حداکثر زمان تعیین شده برای تحویل ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی مذکور یک تا سه ماه پس از ثبت‌نام قطعی متقاضیان خواهد بود. تعداد خودرو‌های قابل عرضه بیشتر شده و ماهانه به طور متوسط ۲۵ هزار دستگاه خودرو (طی دو مرحله که احتمالا هر دو هفته یکبار خواهد بود) از انواع تولیدات ایران‌خودرو و سایپا وارد سیستم فروش فوق‌العاده خواهد شد و منتخبان ظرف مدت یک تا سه ماه خودرو خود را تحویل خواهند گرفت.
حال با توجه به اینکه وزیر جدید برای این وزارت خانه معرفی شده است، باید منتظر موند و دید که شروط جدیدی برای این قرعه کشی در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۲
سمیه ولی پور
11
7
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ایران خودر
ناشناس
از دو شرکت ایران خودرو و سایپا بخاطرتولید خودروهای با کیفیت بالا تشکر میکنم
انشالله با فروش تکنولوژی به کشورهای آلمان وکره بتونیم ارض اوری کنیم
احمد
مردم رو به مسخره گرفتین
S
خدا شاهده این دو خودرو ساز پدر ملت ایران در آوردن خون ملت و تو شیشه کردن.
ناشناس
پلاک قمز جز شغل حساب میشه چرانباید ثبت نام کنیم
حسین اهوازی
بخدا دلم برای هموطنانم خیلی گرفته!!چرا اینقد مردم رو عذاب میدید؟؟دلم برای ی هموطن سوخت که میگه!!شما هرچی بشه ی ماشین مدل پایین دارید!!منکه ۲۵ سال ازدواج کردم در حسرت ی پراید مدل پایین موندم!!!بخدا دلم براش کباب شد!!چرا آخه!؟؟
ناشناس
تورو خدا زودتر ماشین رو بدست مردم برسونید مردیم از بس تو سرما و گرما جلو خیابون وایسادیم
محمد
26
38
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
والا حواله های صادرشده قبلی رو زودتر از موعد مقرر به دست مشتری برسونید حداقل یکماهه و حداکثر 3 ماهه، بهتر از فروش فوق العاده هس دیگه تو بازار گرونی به وجود نمیاد
محمد
ثبت نام خودرو پارس
رضا
یک شبه 70 میلیون میاد روی ابوقراضه. ...
یاس
خجالت بکشید از اینا تشکر هم می کنید..جای تأسف داره..هر دفعه ی تصمیم جدیدی برای ای ملت مظلوم می گیرند.من معلم چند سال نباید چیزی بخورم تا بتونم ی پراید بخرم..جناب وزیر خجالت بکس
حامد
من نیدونم تو این همه تصمیم گیر نمیتونن یه تصمیم درستی بگیرن خداوکیل کسی که تا حالا ۴۵ سالشه نتونسته یه ماشین درست حسابی بگیره پس کی دیگه ماشین قرعه کش گیر ما بیا تو بازار آزاد که نمیشه بخری باید خونه وزندگیتو بفروشی بدی یه ماشینی
افشین
25
25
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
باسلام لطف کنید مدت نگهداری سند خودرو نزد شرکت خودرو سازی را به سه سال افزایش دهید که فقط مصرف کننده واقعی اسم نویسی کند وانکس که برای سرمایه گذاری میخواهد ماشین بلوکه کند از بازار ازاد ماشین تهیه کند با تشکر
ناشناس
23
70
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
دراینکشور همه کارها برعکس مخلوق خدا انجام میشه در کشورهای دیگه تولیداتشان را با تبلیغ وطرفندهای مختلف به فروش میرسانند انهم کالاهای باکیفیفت ومدرن انوقت در کشورایران ماشین بی کیفیت وغیر استانداردوبقولی ارابه مرگ رابا قیمت فضایی و باهزار شرط وشروط بفروش میرسانند ادم نمیونه بخنده یا گریه کنه
ناشناس
یک کلمه از مادر عروس
محمدمعصومی
8
88
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
قوم ریاکار دو رو
بریدن سر جانباز حق خیلی راحت است
چه حماقتی.!
کسی سر خودرا به باد می‌دهد
که به خود باد کرده است
ناشناس
6
21
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ههههههههههههههه
بهروزی
خیلی .... هستی.
ناشناس
3
19
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
یکی هست ماشینش مدل پایینه تکلیف اون چیه؟
اونم میخواد ماشین نو گیرش بیاد، اما پلاک فعال داره رو ماشین مدل زیرسال 80.
ناشناس
11
74
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
همشون دزدن
مجید
فعلا کسانی مثل من هستند که مدتهاست در چهل سالگی هنوز ماشین ندارند. شما همون ماشین مدل پایینت رو سوار شو که همون هم گیر ما نمیاد!
سپیده
سلام شما به هرحال ماشین دارید و ی روزی هم ماشینتون سر پا بوده ما ک ۲۵ سال ازدواج کردیم حتی موتور هم نداشتیم تکلیف چیه.....
پروین رضایی
کسی با این قیمتا ثبت نام نمکنه میخانقربشو بالا ببرن می گن پلاک فعال نباید داشته باشد خانواده چ مسخره مگه مردم دیونه ان با این قیمت ثبت نام کنن .اصلن نمیخان مال بد بیخ ریش صاحبش ..
ناشناس
درسته پدر من بازنشسته ارتش و از اول جنگ برای این مملکت جنگیده حالا فقط حالا با ۴ میلیون حقوق با این وضعیت تورم هیچ وقت نمیتونه ماشینشو عوض کنه اونم یه ماشین مدل پایین که هر روز یجاش خرابه حتی دیگه ثبت نام هم نمیتونه بکنه خدایا واقعا ما در چه مملکتی داریم زندگی میکنیم واقعا کشوری با این همه ثروت چرا باید اینجوری باشه خدا لعنتتون کنه
محمد
10
40
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
نمی دونم چرا در ثبت نظر نویسی نفرین و بد و بیراه نوشتن رایج شده و هیچ ملاحظه ای نمی شه وقتی که ما از خودمون تغییر را شروع نمی کنیم چه انتظاری از دیگران داریم وقتی که انتخاب درستی را سطح مدیریتی نداریم و نحوه اعتراض و شایسته سالاری رانمی دانیم نحوه استفاده درست از منابع را نمی دانیم و ایجاد ارزش افزوده چه در سطح خرد و کلام را بود نیستیم چرا باید در همه موارد صاحب نظر باشیم ؟
ناشناس
کاش ماشین نداشتی بعد اونوقت میفهمیدی یه انسان برا چی این حرفا میاد به زهنش یه ذره برو تو فکرش که نتونی ماشین بازاری بخری بعد از هر چند صد نفر هم یه نفر شانست باشه یعنی این که داشتن پراید یعنی ارزو دست نیافتنی
ناشناس
فگرشو بکنید:ما چقددددددررررر بدبختیم که برای خرید این آشغالها باید هزارتا خان رو رد کنیم.
واقعاً مگه میشه؟ مگه داریم.؟
واااااای خداااااا
شاپور اژدری
21
20
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام من خودرویی دارم مدل 86 الان هم فرسوده هست از ایران خودرو هم تا الان هیچ خودرویی دریافت نکردم گناه کردیم گلاک فعال فرسوده داریم تکلیف ما چیست
ahmad
بهتره همونو نگهداری تااین آشغالا رونگیری چونکه اینا هریک ساعت یک خودرو میسازند
ناشناس
من ۳۶ماه قبل پرایدخریدم اونم فروختم العان گناه من چی که باید۴۸ماه
صبرکنم که بتونم سبت نام کنم اونم اگه اسمم دربیاد
بینام
6
27
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
افرادی هستن که برای ثبت نام تو جنوب کشور(کازرون) با یه پول بسیار ندک(حدود ۳میلیون) مردم رو با گرفتن سفته و ...تشویق میکنن که براشون ثبت نام کنن.اینها خون مردم رو کردن تو شیشه!به جرئت میشه گفت این فرد تو جنوب کشور یکی از سرمایه دارها و سهامداران خودرو سازی هستن که با کارهایی خارج از شبکه ثروت میلیاردی به جیب زدن و کسی جلودارشون نیست
محمد
من پیکان مدل ۷۸ دارم چرا باید مثل دارندگان خودروی میلیاردی و یا دارندگان خودرو ی قیمت بالای ۲۰۰ میلیون تومنی محروم بشم از ثبت نام.....
Mehrdad
حاجی خداروشکر کن اونم داری ماها که ثبت نام میکنیم چی گیرمون میاد اخه
د
1
5
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام آقا خواهشن یه ماشین بدید من پلاک فعال دارم یارو 5 ساله برداشته رفته سندم پیش خودتون باشه فقط یه رسید بدید که این ماشین فقط مطعلق به این شخصه مردیم از بس کنار جاده تو گرما وسرما واسه ماشین وایسادم
رقیه رنجدوست
4
9
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
برای پلاک فعال سال مشخص کنید مدلهای بعد 90راحداقل مد نظر قرار بدین
ناشناس
3
9
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام..قانون پلاک فعال روشرط تعیین کنین..الان بنده یه ماشین پرایدمدل ۸۷دارم دیگه قراضه شده ،الان اگه بفروشم تضمینی دربرنده شدن توقرعه کشی ندارم..این قانون روتغییربدین لطفا.مگه کارشناس ومتخصص وصاحب نظر ندارین...چجوری تصمیم میگیرین
مرتضی
2
9
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام مدت زمان وجه برای ثبت نام ۵ روزه یا نه کمتره
ناشناس
سلام بازم خداروشکرشمااونم داریم ماچی که بابچه کوچیک یه موتورم نداریم هرچیم اسم مینویسیم اسممون درنمیاد
ناشناس
خداروشکر کن داریی همونومدلشم بالاس
قنبری
1
2
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
من خودم شاغلم وهمسرم هم شاغله چرا من نباید بتونم برای خودم ماشین ثبت نام کنم .تو این شرایط من هرروز مجبورم از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنم .شرط یه پلاگ در خانواده اصلا عادلانه نیست
صالحی
بخاطر اینکه خیلی ها حتی یک ماشین هم ندارند که بتونن خانوادگی استفاده کنن
خیلی ها حتی مشکل اشتغال برای یک نفر سرپرست در خانواده دارن!
برای اولویت بندی بین ایرانی ها این کار انجام میشه
شما میتونی از بازار آزاد خرید کنی ، اینجوری عادلانه تره
ارش
4
5
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
با درود ببخشید ی سوال داشتم یعنی کسی که پلاک فعال داشته باشه می‌تونه ثبت نام کنه ؟ من پنج سال پیش ی ماشین قسطی گرفتم یعنی متیتونم ثبت نام کنم تا الان هم هیچکدام از اعضای خانوادم هم در ثبت نام شرکت نکردن راهنمای کنید ممنون میشم ؟؟؟؟
ابوالفضل
5
5
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
بنظر من مبارزه با دلال و دلالی اینقدرها هم که مسئولان ما فکر میکنن سخت و دشوار نیست! اراده و عزمی برای انجام اینکار وجود نداره...از ۱۰۰۰راه مختلف میشه محصول رو بدون واسطه بدست مصرف کنندهء واقعی رسوند..چرا باید خرید خودرو،آنهم خودرویی با پایین ترین کیفیت و با بالاترین قیمت برای امثال ما آرزو باشه و اینوسط دلال و دلالانی که فقط بصرف متصل بودن به رانت های فساد و بدون کوچکترین ترس و واهمه ای تعیین کننده و نرخ گذار بازار خودروی مملکت باشن! چرا باید فاصلهء قیمت بین کارخانه و بازار اینچنین نجومی باشه که هر طماعی وسوسه بشه برای ورود به این بازار!!
ناشناس
3
6
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
حالا خیلی ماشینای به روز خوبیم میدن این همه شرط ناز نداره
ناشناس
سلام قانونه پلاک فعال را بردارید ماشین من مال 11 سال پیشه فروختم بعد برنده نشودم چجوری تواین بازار دقیقه ای ماشین بخرم
احمد
1
3
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
لطف کنید اول اولویت رو بدید به سرپرست های خانوار بعد بقیه. از همه مهمتر سرپرستها هستن. مثلاتو یه خانواده چند نفر ثبت نام میکنند. درصورتی که سرپرست یه خانواده چند نفره ماشین نداره.
ناشناس
1
10
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ولی چه سودی دارن میبرن کاسبان تحریم
ناشناس
0
8
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
پیاز بخورید برای کرونا خوب است
محمد
7
10
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹
وزیر ورزش دشمن استقلال و این تیم رو به خاک سیاه نشونده. وزیر بی کفایت نمیخایم
حمید
6
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
منم ماشین میخام
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
بازم خیلیهاهستن که ماشین به نامشون درمیادمیبرن به یکی ازآشناهای خودشون باقیمت بالامیفروشن وبعدازیکسال هم سندش آزادمیشه بهش میدن توراخدایه کاری بکنیدکه به هیچ عنوان نشه ماشین رافروخت که به خودمون که ماشین نداریم ومیخوایم استفاده کنیم به دستمون برسه سندراسه یاچهارسال بعدآزادکنیدمیخوایم ماشین رااستفاده کنیم سندلازم نداریم اونی که میخوادبفروشه احتیاج داره سندرا.
ابوالفضل
2
10
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
واقعا که‌...با این ماشین های قراضه...خجالت بکشید...همش تقصیر خود مردمه.اگه چند ماه ماشین نخرن همه چی درست میشه...از ماست که بر ماست...
ضد دلال
اگه شما نخرین دلالها میخرن البته خودشون کاری میکنن که همه کاره دلالها باشن
R-d
0
7
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
به نظر من در ایران خودرووسایپا رو گل بگیرین بزارین خودرو از خارج بیادمثل افغانستان دیدین ماشینی دست دوم خارجی میخرن به چرخش میرزه به ده تا خودرو داخلی
عالمان
1
5
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام
پسرمن تمام شرایط داره چه جوری ثبت نام کنیم دفعه اول برنده نشدیم
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
انحصارخودرو رو بردارید خود به خودقیمت تنظیم و کیفیت بالا میرودچون درغیراین صورت در کارخانه روبایدتخته کنن
کارگر صفر
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ای کسانی ک ایمان اورده اید ایا کسی هست ک ماشینشو از دم قسط بفروشه مث خارجیا .من ی کارگرم و تو این شرایط خودرویی تا اخر عمر هم نمیتونم ی ماشین بخرم اگر کسی هست ک از دم قسط ماشینشو ب من بفروشه با ماهی ۱ م ممنون میشم ۲۰۶ مدل ۸۹ یا ۹۰ یا ال ۹۰ مدل ۸۹-۹۰سپاس
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
این شرط جدید که ۱۰درصد برای ثبت نام می گیرند ،بعد اگه شخص برنده نشه،دیگه به این آسانی نمی تونه پولش را از بلوکه در بیاره ،چون سر جمع پول ۱۰درصدکل مردم روی هم خیلی سود براشون داره،مثل
فروش سهام عدالت هر روز بانک یه بهانه میاره تا پول را برگردونه‌،و مردم را به این طرف و اون طرف ارجاع میدهند ،ماشین خارجی،حتی دست دوم اجازه بدهند وارد بشه مردم نیاز به لگن سایپا و ایران خودرو ندارند ،خون مردم دارند می کنند تو شیشه
بی نام
1
4
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
دوستی گفته بود من چهل سالمه ماشین ندارم،داداش بنده یه بازنشسته فرهنگی هستم ۵۴سالمه تا الان نتونستم ماشین بگیرم،هر دفعه هم ثبت نام کردم برنده نشدم اینا دستشون با دلالا تو یه کاسه است ،از اون نظارتیه بگیر تا اون نظافتکار ایران خودرو وسایپا وای ما چه ملت بدبختی هستیم.اینا اگر مرد هستند کل اطلاعات مارو دارند چون ثبت نام کردیم چندین بار،،بیان استعلام بگیرند هر خانواده ای که تا الان ماشین نگرفته را براش پیامک بفرستند
بی نام
0
4
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
یک پیشنهاد دارم برای این دوشرکت ،بیان برای اونایی که ثبت نام کردن و تاکنون خودرونگرفتن پیامک ارسال کنند،وقت ۴۸ساعته بدن نصف مبلغ خودرو رابگیرندسه ماهه با سودش تحویل بدن اونوقت ببینید خودرو به دست مصرف کننده واقعی میرسه یانه،شما از ریشه کارتون خرابه ازنظارتیه گرفته تانظافتیه. چون دستتون با دلا دلا تویه کاسه است.
علی
0
4
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اولا مقصر خودمونیم میخریم و خیانت دولت به مردم که حتی نیاز اولیه قرن ۲۱ مردمشو گرفته عرضه ندارن وارد کنند
از شرایط مصرف بگید کسی که واقعا خودرو نیاز داره چهار سال رهن شرکت خودرو سازی باشه بیان اولویت بندی کنند بعد مصرف کننده واقعی میبینید کیه.
ناشناس
اینها برای فروش آشغالها شون کلاس گذاشتن همه سر کاریم
مرتضی
0
3
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
دولت قیمت گذاری خودروبازاررا با ۱۰ درصدبالاترازنمایندگی را اجرا کند نیاز به اینهمه دردسر قرعه کشی ومسائل جانبی را ندارد
J.j
0
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام
ماشین ۷ تومانی راکردند ۲۰ تومن وهمین طوری پیش رفتند و تامبالغ نجومی پیش روی کرودند و حالا هروز یک شرط جدید می گذارتد و پول های نجومی بابت آهن قراضه های بی ارزش دریافت می کنند و این درصورتی است که تورم و با حقوق ها هیچ سنخیتی نداشته و پولی که با مشقت سالها کار طاقت فرسا انجام دادهایم و با مشکل جمع کرده ایم نمی توانیم یکی ازاین ماشین های قراضه و بی امنیت و بی آپشن وطنی بخریم و تازه با این همه پولی که می گیرند م گفتند بفهیم در مراحل ثبت نام چیز خلاف مراحل باشه اقدام قانونی می کنیم .واقعا جای بسی تامل و افسوس چندین برابر قیمت می فروشند برخورد هم میکنند
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ا
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
لطفا شرایط خوبتون تجدید نظر کنید اولا توی خانواده ممکنه چندنفر شاغل باشن یه ماشین به نام پدر خانواده که نون اور خونس بقیه هم نیاز دارن حداقل در هر خانواده اجازه دوتا
ثبت نام رو بزارید وا
ینکه پلاک فعال نداشته باشین اونی که ۹۸ پلاک فعال داره با بنده خدایی که ۸۹ پلاک فعال داره باید یه شرایط داشته باشن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
یعنی چیییی؟ من الان سر کارم از خانواده هم جدا زندگی میکنم چون بابام یه سمند قراضه داره نه اون میتونه ثبت نام کنه نه من که توی یه شهر دیگه دارم کار میکنیم؟ اصلا اینا از کجا تشخیص میدن یه خانواده دارن باهم زندگی میکنن؟
یه عده اسم خودشون رو گذاشتن مدیر و مسئول اینقدر به این مردم دارین فشار میارید که به زودی این کشور منفجر خواهد شد بترسید از اون روز بترسید از خدا
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
به خدا این تعداد که الان ثبت نام کردن نصف بیشترشون احتیاج ندارن همش برا اینکه بگیرن وبیارن بیرون بفروشن دو برابر قیمت کارخونه و ی پول خوبی به جیب بزنن کی به کیه همون قانونی که خانواده بدونخودرو گذاشتن خوب بود اینطوری لااقل هر خانواده ی ماشین میتونست داشته باشه باورتون میشه از اون موقع که ثبت نام گذاشتن هر دو شرکت همش ثبت نام کردیم ولی پوچ ،
Mahdi
0
2
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام. این که در خانواده پلاک فعال نباشه یعنی چی؟ ینی زن و شوهر فقط؟ یا الان منی ک مجرد هستم نمیتونم ثبت نام کنم یعنی چی؟ اول گفتن فقط پلاک فعال نداشته باشیم الان میگه تو خانواده منظور چیه لطفا مشخص کنید ؟
Mahdi
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام. این که در خانواده پلاک فعال نباشه یعنی چی؟ ینی زن و شوهر فقط؟ یا الان منی ک مجرد هستم نمیتونم ثبت نام کنم یعنی چی؟ اول گفتن فقط پلاک فعال نداشته باشیم الان میگه تو خانواده منظور چیه لطفا مشخص کنید ؟
علیرصا
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تکلیف اونایی که یک ماشین مدل پایین فروختن ده سال پیش ولی طرف تعویض پلاک نکرده و رفته چی میشه من که ماشین ندارم پلاکهای را طرف روی ماشین برده تعویض پلاک نکرده چی میشه تقاضا توقیف پلاک هم کردم ولی توقیف نشده چکار کنم بدون ماشین هستم
ایرانی
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
من بعنوان یک ایرانی گلایه های تندی به مسئولان دارم،به چه دلیل مدت یک سال کلیه اجناس بیش از پنج برابر شوند؟مردم را چی فرض کردید که با قرعه کشی خودرو میخواید دلشون رو خوش کنید اما دلخوشی که گرون باشه به چه درد میخوره؟البته خود ما مردم مقصرتریم،چون انسان رو از هر چیزی که منع بشه حریصتر میشه، و سریع ثبت نام میکنیم.
#مقصر هم مسئولین
#هم مردم
فراز
0
2
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خدا وکیلی مردم کاری سوار شن بهتر از محصولات ایران خود رو و سایپا هست بخدا ماشین نخریدن صد البته بهتر از خریدن و تو منجلاب ایران خودرو و سایپا غرق شدنه
تشکر از اداره تعزیرات و صمت بابت تفاوت قیمت بازار و کارخانه
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
در کدام کشور شما میبینید که قیمت خودرو در بازار آزاد ۳ برابر قیمت کارخاته باشه آخه مگر مملکت صاحب نداره چطور که بازرس های اداره تعزیرات مغازه ها میگردن و فاکتور چک میکنن اما هیچ مدیریتی بر بازار خودرو ندارند
؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!@@@@!!!!
چه قدرتهاییی پشت این ماجراست
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
امام زمان خودش دلش ب حالمون بسوزه و برامون دعا کنه
حسین
1
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
باسلام،هم متخصص دارن،هم راه بلد،هزاربارنوشتم هرکدملی یه کارت سوخت تاماشین بدون کارت سوخت اندازه گاری ارزش نداشته باشه،اینا هرکدوم۲۰تا۳۰خودرودارن،به همین خاطراین شرط ساده روقبول ندارن، بنزین سرمایه ملیه یه عده کمی باآب اشتباه گرفتن!؟!؟!
غنچه
0
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
من دوچرخه میخام ب همینم قانعم ماشینا باشن مال شما
مهدی
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
طرف شب میخوابه صب بلند میشه ی قانون وضع میکنه... خداروشکر...
احمد
1
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
واقعا جای تاسف داره .
من موندم ماشینی که قیمت کارخونه 100تومنه چطور تو بازار میشه300تومن .
یعنی ایناهم کار آمریکاس .
پدر ملتو درآوردین اینهمه ماشین انبار زدین خب بیارین بیرون بفروشین ب ملت با قیمت واقعیش چیه این قیمتای سرسام آور .
هی میگن حبابه ولی ساعتی میره بالا .
دولتی ک نمیتونه این خر تو خری رو جمع کنه بهتر بره ب فنا
حسن
0
3
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خواهشا برای آنهایی که سرپرست خانواده ان و هیچ ماشین و پلاک در خانواده ندارن تو اولویت بزارین ما شانس نداریم چه کنیم؟ تو طرح مشارکت که ۳۰۰ هزار نفر شرکت کننده داشت برنده نشدیم الان با ۲میلیون شرکت کننده غیر ممکنه برنده بشیم هر روز هم که افزایش قیمت داره از کجا بیاریم لعنت به طراح کننده برنامه قرعه کشی مردم را بدتر حریص کردن یه عده اصلا ماشین نیاز نداشتن براشون مهم نبود الان همش پیگیر سایت ان ده تا ده تا مینویسن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خدایا خلاصمون کن
یاخدا
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
انقدر به شعور ما توهین نکنید با این بندوتبصره هایی که معلوم نیس فقط خدا میدونه تووش دنبال چی هستید.
خدایا خداوندا به کدامین گناه ما تقاص میدهیم. تمومش کن. خسته شدیم.آخه تو چقدر صبوری!
پس کی به داد ما میرسی؟
عیسی دمیلانی نژاد
0
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اگه کل مبلغ رو اول بگیرند خیلی بهتره چون دیگه دلال می ترسه کسی رو ترغیب کنه که بره ثبت نام کنه و پول هم بریزه به حسابش

بعد هم کسی که پول نداره غلط کرده واسه دلال رفته ثبت نام کرده
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خلایق هرچه لایق ، مردم اگرنخرن همه چی درست میشه متاسفانه فرهنگمان خیلی عقب مانده واینا هم چون ملت رامیشناسند دارن سواستفاده میکنند ایران خودرو وسایپا شخصی نیست مال دولته پس دولت سرمردم راکلاه میزاره واچحاف میکنه
عباس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
من تاکسی روا مدل ۸۸ دارم فرسوده هم شده چرا دیگه نمیتونم ثبت نام کنم
حبیب
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
پارسال‌ یه‌پراید‌صفر‌از‌ سایپا‌ گرفتم‌ ‌همان‌ روز‌ اول‌ تو‌ روغن‌سوزی‌ بود‌ شرم‌آوره‌ خدا‌ازتان‌ نگذره
سید امیر
0
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
جان عزیزاتون این شرط 48 ماهه رو بردارید بزارید 24 ماه به والله ماشین نیاز دارم من جان مادرتون این کارو انجام بدید
حسین
1
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
توهین از این بیشتر نبود برا شرایط جدید یعنی مردم پشم.. مردم رو با سنگ و گنجشک مقایسه کردی . خوب نقشه ای کشیدید برای مردم بیچاره.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اگه این شیپور ودیوار را که در ان خرید و فروش می کنند مدتی ببندن ولا قیمت ماشین میاد پایین
Abas
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
نه بااا اینا چقدر زرنگن اخه همین مونده 10 درصد پولمونم بزاریم اونجا بمونه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
تورو خدا زودتر ماشین رو بدست مردم برسونید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
فعلا که دارین میتازونید...بیچاره مردم...یه روزی روزگار شما هم سر میرسه انشاءالله به همین زودی زود
mimi
0
1
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خب دیگه چخبر :/
شهروز
0
0
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹
افسوس می خورم برای دولت مون برای خودروساز هامون
درسته ما برای خوردن نان خشک پول نداریم اما واقعا دولت ملت رو شرمنده کرده با قیمت مساعد روزانه شون مردم پول ندارن برای زندگی کردن برای نان خریدن ،شما فقط نشستین اونجا برای سرمایه دار ها قیمت صادر میکنین که اینجا هم سرمایه داران در به در میان هرکی گواهینامه دارد به حسابش پول بدن تا به اسم شان براشون تو قرعه کشی ثبت نام کنند
خسته نباشید واقعا
حسینی
0
0
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹
اره در واقع با شرط ۱۰ درصد دارن مودبانه و ارام فقرا را از دور خارج میکنند
رادمهر
0
0
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹
من خانمم دوتا پلاک به نامش هست ولی یه ماشین داره
منم میخوام ماشین برا خودم داشته باشم این چه طرحی هستش میگن پلاک بنام خانواده باشه اجازه ثبتنام نمیدن
خیلی این بند مزخرفه .
رمضان محمدی نژاد
0
0
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹
بله این آقایان که تو اطاق فکرن این نقشه ها را پیاده میکنن نمیدانند که هنوز تواین مملکت در روستاهای دوردست کسایی هستندنمیدانند انقلاب شده بعد میشینن برای دلال دلال بازی طرح میدن هنوز تو خاورمیانه کسی ماشین تولید نمیکرد این کشورایران ناسیونال داشت امروز صنعت خودرو به کجا رسیده که مدام میگن تحریم باعث این سفته بازی ها شده باید مدیران رانت خوار این دو خودرو ساز امروز پاسخگو باشند که چرا خودرو به اندازه نیاز کشور تولید نمیکنند تا این گونه بازار آشفته شود پس شانس قرعه کشی من دهاتی که نه بلدم ثبت نام کنم نه امکانش دارم نه پولش به جرم اینکه در دهات دنبال گاو و گوسفند رفتم تا چرخ مملکتم بچرخه و سر بار دولت نباشم کجا میره که با چرخاندن یه گردونه یکشبه ۳۰۰ میلیون گیر ثبت نام شده بیاد ضربالمثل این ره به ....است بله مدیران بی کفایت در سایه انقلابی که با خون جوانان این مملکت برپا شده بتازید روزی تاوانش را خواهید داد
عجب
0
0
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹
بگذریم
ناشناس
0
0
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹
به خدا اگه اینبار هم تو قرعه کشی برنده نشم من میدونم چکار کنم باهاتون.قهر قهر قهر
احد
0
0
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹
بنظر شما پراید قراضه یا پیکان قراضه هم جزء پلاک فعال محسوب میشود ،،،پولدار ها خودرو بنام شرکت شخصی خودشان دارند ،،،یا بنام افرادی که خارج کشور زندگی میکنند و.......هزار راه دیگر
یونس راستگو
0
0
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹
باسلام .من نمیدونم قیمت این ماشینه تا اخرمرحله چند درمیاد و چقدر مابین تفاوتش تو بازار ازاد میشینه .ولی متاسفانه تو کشور وقتی انحصار هست .هرطور دلشون بخواد مردم رو به بازی میگیرن.۸میلون تا ده میلیون نفر پول براثبت نام میدن اخرش فکرکنم ۱۵۰نفر درمیاد اسمشون واون باقی مردم پول فریب خوردنشون رو باید بدن به جیب اقایان ... .برا .....میره چقدر دهنشون کارمیکنه ولی براخدمت به خلق فلج مغزین .اون دنیا رو که نمیتونن دربرن ..
جوادصادقی
0
0
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹
برای ثبت نام باید خط بنام گواهینامه دارباشد لطفا جواب باتشکر
رها
0
0
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹
لطفا برای بیماران خاص هم شرایط خرید بزارید اینطوری کمتر استرس و اعصاب خوردی ایجاد میشه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه ماشینت بفروشی باز نمیشه ثبت نام کرد
شهرام
0
0
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام کاش فکری ب حال اونهایی که معیشتشان قراضه هست بشه و این شرایط ایران خودرو ک هر کس ک پلاک فعال دارد ماشین بهش داده نمیشه عوض بشه من پدرم ماشینش مدل پایین ولی چون پلاک ب اسمشو شرایط بهش تعلق نمیگیره
مریم
0
0
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اخه این قرعه کشی که گذاشتین رو ماشین چی هست ، هر کی شانسش بزنه در بیاد اخه تو ۹هزار و خرده ای نفر ی ماشین چه جوری میخاد به نام طرف دربیاد خدا از تون نگذرع چقد مردمو عذاب میدین این شرایط قرعه کشی چیه دیگه اشغال واقعن با این کاراتون خب همون ثبت نام خودرو چه ایرادی دارع ،همش حریصین
رضا
0
0
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰
سلام حقیقت فقط پول آدم سراغ دارم ۵تا۶تا ماشین از یک کد ملی ثبت کرده وامده
حامد خادم
0
0
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
امکانش هست ماشینی که به اسمت درامده توی قرعه کشی رو تغیر داد مثلا من میخوام ساینا sباساینا معمولی تعویض کنم همچین شرایطی هستش
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها