تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵۹۳ نظر

نماینده شیراز: نام شجریان را از گذر حافظ بردارید

منتخب اول مردم شریف شهرستان‌های شیرازوزرقان به مصوبه اخیرشورای اسلامی شهرشیرازدرخصوص نامگذاری خیابانی دراین کلان شهربنام محمدرضا شجریان واکنش نشان داد.

نماینده شیراز

اقتصاد۲۴ - علیرضا پاک فطرت در نامه‌های جداگانه به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر شیراز خواستار لغو نامگذاری خیابانی بنام استاد شجر یان به جای نام قبلی آن (خیابان روبروی حافظیه -گذر حافظ) شد.

در متن نامه انتقادی وی ازمصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز آمده است:"از قرار اطلاع شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه اخیر خود اقدام به نامگذاری خیابان روبروی آرامگاه حافظیه موسوم به گذر حافظیه (محورحافظیه) به نام استاد شجریان نموده که این مساله موجب انتقاد و اعتراض عده کثیری ازمردم این کلانشهرگردیده است.
بیشتر بخوانید:فیلم/ سردیس زیبا از استاد شجریان
لذا ضمن احترام به ساحت هنرایرانی- اسلامی و ارزش نهادن به مقام هنرمندان شاخص کشور عزیزمان ایران و با توجه به تقاضای مکرر شهروندان شیرازی، پیشنهاد می‌گردد از آنجاکه خیابان مذکوریک گذر ملی با شهرتی جهانی بوده و از سال‌ها قبل در مجاورت مردم وگردشگران نیزبه همین نام شناخته شده، منبعد نیز به همین نام (گذرحافظ) شناخته و ماندگاربماند. "

شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه ۲۰ مهر در آخرین جلسه علنی، تغییر نام بخشی از یک خیابان در محدوده مقابل آرامگاه حافظ را، به نام گذر شجریان نامگذاری کرد.

این موضوع نقد و نظر‌های مختلفی را از سوی برخی صاحبنظران و شهروندان به دنبال داشته که برخی منتقدان با محل در نظر گرفته شده مخالفت کرده‌اند.

محدوده مورد نظر شورای اسلامی شهر شیراز، حد فاصل دو چهارراه حافظیه و ادبیات قرار دارد که زمانی به نام گذر حافظ و مدتی به نام گذر هنر، معرفی شده بود و اکنون و براساس تصویب شورا، قرار است به نام گذر شجریان نامگذاری شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹۳
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۱۸۰
ناشناس
95
55
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
راست میگه شجریان کیه
ناشناس
معرفت در گرانیست به هرکس ندهند پر سیمرغ قشنگ است به کرکس ندهند
ناشناس
ب قول دوست مان اگر شما بزرگی استاد فقید و تکرار نشدنی یک استاد دلهای ایرانیها و حتی جهان را درک نکردی همان بهتر ک امثال شما نام استاد هم ب زبان نیاری آری استاد شجریان حداقل 45 سال برای همه ما خواند و لحظه های خوبی برایمان ب ارمغان آورد
اسماعیل
پریدم ازسرکویت به سنگ طعنه دریغا
بتاتوجغدشناسی ازهما چه می دانی
(همان بهترکه نمیشناسی)
شهرام
فهم و شعورت بیشتر از این نیست
فیـــــــــــــــــــــــــروز بیات
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد .
هنر =که یوخدی
فطرت =؟ اجازه بدین مردم درباره بودنش در شما نظر بدن
سیاوش
اول برو ببین کیه بعد بیا نظر بده ،
ناشناس
زیادی حرف میزنی
علی
کشورهای همسایه فارسی زبان چه بزرگداشت های برای خسرو آواز گرفتند،ماچه میکنیم

فردی که جز ده چهره برتر موسیقی به استناد یونسف شد را درک نمی کنی....
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
شجریان مثل حافظ ،سعدی خیام و....موسیقی اصیا است.
......چه داند قیمت قند وشکر.
حبیب معلمم
سنگ بدگوهراگرکاسه زرین شکند
قیمت سنگ نیفزاید وزر کم شود
ناشناس
من شیرازی اصیل هستم
به تو چه ربطی داره.
شجریان جاش تو قلب تمام ملت ایران هست
آبروی شیراز رو بردی
اتفاقا به جز این خیابان باید چندین خیابان دیگر هم در شیراز به نام استاد شجریان بزارند چون شیراز پاینخت فرهنگی ایران است
#شیراز
#مرحوم استاد شجریان
ناشناس
واقعا برای شما متاسفیم
شجرجان
حافظ کجا و شجریان کجا
شجریان خود را بی نیاز از دین میدانست و اصرار داشت بی دینی را به جای دین جا بزند اما حافظ حافظ قرآن و مانوس با روح الهی بود این دو از زمین تا آسمان متفاوتند.رحمت کند حافظ را و ببخشاید گناهان شجر را.
مریم
خدا شفاتون بده شجریان میشه هزارتومن که بدیش یه دونه نون بزاری تو سفره برای بچه هات؟آخه عقلم خوب چیزیه خودتونو ج.... میدید برای طرفداری ازبعضیها که توی مال وثروت غرقن یه شب سختی ونداری نکشیدن اونوقت به ریش شماکه طرفدارشی میخندن.نه شجریان نه هیچ پولدار دیگه از خونواده خودمون عزیز ترنیست ازپدرم عزیزترنیست که با نداری فوت کرد وزیر خروارها خاکه به ماچه که مرد کاش ماهم ۸۰سال عمرکنیم زندگیشونو توی دنیا بهشتی کردن باتمام امکانات .ازبیکاری همش دعوامیکنید سر کسانی که اصلا خبر ندارن شما زنده تی یا مرده.شفاااا
ناشناس
برو بیشتر کتاب بخوان
جلیل
نظرش درسته کاملا اولا شجریان دراندازه حافظ نیست حتی ذره ای قابل قیاسنیست اومرد قرآن وعرفان بود شجریان چی بود؟؟دوم از وجود شعرهای حافظ وسعدی ومولاناست مه شحریان به جایگاهی رسیده شاعرنبوده که خواننده بوده سوم مرده پرستیه اینکار چرغ زنده بود اسمش توخیابونا نذاشتید چهارم شحریان باد نکنید چه کرده برای این مملکت به هرجا رسیده برای خودش بهره برده حالشو برده کم واسه خودش ونسلش نزاشته چه تقدیری الان داره؟؟!!!اگربه صداست، قناری حنجره معجزه آسایی داره و قشنگتره درضمن افرادری هستند که دست شجریان ازپشت بستند خوش صداتر وبااعتقادات درست تر ‌ چرا یه خیابون بنام عبدالباسط یامنشاوی یا آهنگران یا همین نوجوانی که عین شجریان ربنا میخونه یاخیلی کسان دیگه نمیذارید؟؟!!نوبر صداست مگه خدا فقط به یکی نمیده که چون چپ بوده بانظام عده ای دارید ازش برای لجبازی استفاده میکنید بخدا حبی هم ندارید بهش. اون مرد رفت فقط ببینید کیابالای قبرش کف وسوت زدند این عاقبت بخیریه؟!!!
ناشناس
چون خودت هیچی نیستی نمی‌فهمی شجریان کیه
سیروس
دقیقا درست میگن ایشون به دو دلیل :
اولا ؛حافظ شاعر گرانسنگ این مرز و بوم هستش و نباید با هر اتفاقی با نام و شخصیت این شاعر بزرگ بازی نمود
دوم می شود گذرگاهی بزرگ و در شان شجریان بزرگ پیدا نموده و اسم ایشون رو روی اون بزرگراه گذاشت
با این گار ارزش هر دو عزیزمون حفظ خواهد شد
یا علی
سعید
تو کی هستی ...
احسان
همون حافظیه بهتره
Bb
هیچ از هنر نمیفهمی فطرت
ناشناس
نماینده بیخود کرده
ناشناس
منظور دوستمون پر طاووس بود
پر طاووس قشنگست و به کرکس ندهند
ناشناس
حافظبه لسان الغیب شهرت داشت،وبسیارمعنوی،ومعنویت وعرفانی بودنش وتااخرعمرحفظکرد نه مثل یه عده معلوم الحال
ناشناس
یه خیابان دیگه بنام شجریان بکنید چرا این خيابان
احمد
متاسفانه از این دست تصمیمات ناپخته و نسنجیده و تعویض نابجای اماکن و خیابانهای قدیمی شیراز به وفور انجام میشود و کسی جلودار این تصمیمات نابخردانه نیست.
بی فطرت
حیف اسم و یاد شجریان نیست که بخواد از زبان و مغز شما بگذره؟ زحمت بکشید خیلی به مختون فشار نیارید نه حافظ رو می فهمیدید نه شجریان رو.
ایرانی
شورای محترم شهر،لطفا زود جوگیر نشوید!
نام مبارک، حافظ کجا،و نام یک خواننده محترم،
مرحوم شجریان کجا!!
Iran
استاد شجریان هنرمند بزرگ و ارزشمندی بود خدمات زیادی به عرصه هنر و موسیقی سنتی کرد، دوستداران زیادی در ایران و بین فارسی زبانان منطقه و جهان دارد همیشه نزد ایرانیان ماندگار و محترم خواهند ماند، ولی واقعا هیچ لزومی ندارد نام تاریخی و زیبایی گذر حافظ را برداریم و نام استاد شجریان رو بگذاریم، بهتره مسئولین شهرداری شیراز مکان و خیابانی دیگر به این منظور انتخاب کنند .. سپاس
ناشناس
.....چه داند قیمت نقل و نبات !!!
ناشناس
استاد شجریان افتخار ایران هست
ناشناس
درود
منصور
سلام بااحترام هرکسی درهرتخصص هنری خط شعر آواز رقص خط زبان موسیقی که همگی فرهنگ رامیسازد کمکی به کشورکرده باشد از نظر ایرانیان مورداحترام است وبادیده احترام به او نگریسته می‌شود در راس همه وطن دوستان فردوسی است که برای زنده کردن زبان زحمات زیادی کشیده است البته که استاد شجریان هم درموسیقی دارای قدر ومنزلتی والاست
مصطفی
شجریان هرکه هست باحافظنمیشودمقایسه کردحافظ درجهان یک است
ناشناس
کدوم ادم عاقلی شجریان رو با حافظ قابل مقایسه میدونه ؟
ناشناس
خیابونها که به اسم اخوند است بشود بنام شجریان
ارسلان
من میگم اسم تو رو بذارن چطوره؟
ناشناس
تادلتان بخواهدنام شجریان درشهرتان باشد
ناشناس
نام حافظ رو بردارن جاش شجریان بزارن ؟؟؟ به چه قیمتی به قیمت اینکه کانالهای سعودی زاده روش موج سواری کنن؟؟حافظ کجا و آن کجا ما فال حافظ میگیریم ولی فال شجریان هم هست مگه ؟؟؟
ناشناس
اقای نماینده انقلابی مردم از تورم و گرانی خسته شدن جنابعالی فکراسم خیابون بنام فلوید و....هستید؟
ناشناس
متاسفم که امثال شما ها باید تصمیم گیرنده این کشور باشید روح این مرد بزرگ شاد. خدا به شماها هم عقل بده
رحمان
چنانچه در فضای مجازی به رای گذاشته شود امثال پاک فطرت در جامعه اکثریت نیستند.
ناشناس
طرفدارن شجریان باید از کشور بخواند که خیابانی به نامش کند نه در ایران. ایشان در راستای منافع فرانسه، نشان شوالیه دریافت دریافت کرده. برای منافع ملی چیکار کرده
رضا
من ب اون خیابون کاری ندارم ک اسمش چی بوده و چی میخوان بگذارند ولی استاد شجریان صاحب شش دنگ صدا بوده و ک هم چپ صدا بوده و هم راست صدا و صداش جزئ عجب ترین صداها بوده مثل امه گلثوم وعبدلباسط
شیرازی
پاک فطرت عزیز،درود حقا که نماینده اولی.
جرج فلوید
راست میگه، شجریان کیه، بذارید خیابون جورج فلوید
سید
سلام ..شجریان استاد اواز ایران بود جدا از دین ومذهب و سیاست ..کاش ما همه چیز را با معیار دین نسنجیم درسته شاید ظاهرا کاری نکرده برای مردم .
ااا
شجریان: تو که بلد نیستی نظر بدی. خب نده.بیجاره شجریان همان مرد بزرگ است...
عباس
اگه اسم سردار شهید حاج قاسم رو میذاشتن اعتراض میکردی ؟
ناشناس
شجریان مگه کیه مردم الکی خوش
ناشناس
احسنت به شما آقای پاک فطرت
ناشناس
شجریان هرکی بود واسه خودش بود ،هنرمند کسیه که واسه ملتش واسه فرهنگش و دفاع مقدس کارکرده باشه اگه سرگرم کردن مردم با بلیت های چند صد هزار تومانی واسه اشراف به دردما نمی خوره خدایش بیمامورزد ولی از جنس مردم ومردمی نبود اینهمه بها دادن بهش توهین به این فرهنگ ایرانی است
حمید
خوب مایکل جکسون وقتی مرد نبردنش کنار امانوئل کانت یا ویکتور هوگو یا شکسپیر دفنش کنند و خوب استاد شجریان مایکل جکسون نبود اعتقادی ولی سبک‌زندگی هنرمندانه نبود که هنر مند تار و‌پود گلیم زندگیش در این دوره زمانه از زجره و‌تصویر آسیب و صوت نداری همنوع نه‌ زن بیست سال کوچکتر که‌خواهر زنشو پسرش بگیره......اصولا اگر تمام ایران بنام حافظ شود و‌کوره دهی را بیابند که بنام بهزاد نقاش کنند یا کمال الملک یا استاد بنان چون بنام لسان الغیب بوده زشته و قبیح که اگر خود استاد شجریان زنده بود امکان نداشت اجازه دهد که خوب در حد استادی موسیقی و صدا قابل انتظار است...اصولا صدا و‌موسیقی هنر است و هنرمند جایگاه دارد اما نه در قیاس با مفاخر تاریخی ......عمق روح‌ غنی حافظ در اشعار سوار بر مرکب صوت شجریان است و. هنرمند جز ارابه حافظ نیست که خود جای افتخار دارد و هرکسی به این سعادت نمیرسد ولی هرگز نقش رستم‌را به نقش رخش عوض نمیکنند که قبیه است و گذر حافظ همان است که باید باشد .
گذشته از اینکه احترام‌جمعی را پاس بداریم...همه‌حافظ را اسطوره میدانیم‌ولی در استاد شجریان فارغ از اینکه‌چه‌کسی حق دارد. و‌من میفهمم یا نمیفهمم‌مخالف دارد.....آیا حافظ دارد ؟ ندارد. ..خلاصه اینکه زیاد ادبی عرض کردم و استاد صوت و آواز حنجره. دنیای هنر و عشق و صفا شجریان‌کجا و. لسان الغیب کجا؟ هرکس این‌کار را کرده خواسته نام نارنجک و آر پی جی شجریان را با موشک بالستیک اتمی حافظ نابود کنه....
مرصاد
شجریان همونه که حافظ رو در آوازش زنده نگه داشت. از چشم و دل کورها گزافه گویی چیز عجیبی نیست.
محمد
87
154
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اگه تا الان به جایگاه شجریان پی نبردی همون بهتر که در این حال و هوا بمونی!
تا
شیر مادر حلال باشه پاک فطرت عزیز
درد و بلات بخوره تو سر دشمنات
ناشناس
احسنت احسنت
ناشناس
خدا را شکر از لحن بی ادبانه نظرات حامیان آقای شجریان
ایشان را هم بهتر می شناسیم
خدا عاقبت ما را بخیر فرماید
قربا
اخه توچی میدانی شجریان کیست
ناشناس
شما مگه نماینده چند درصد مردم شیراز هستید؟ فکرکنم اعضای شورای شهر منتخب درصد بالاتری از مردم شیراز باشن نامگذاری این گذر بنام مرحوم ‌شجریان چیزی از مقام ومنزلت حافظ در ایران وجهان کم نمی کنه
امیر
اقا توراخدا دعوا نکنید اون اقا راست میگه باید به جای اسم شجريان اسم اهنگران بزارید بابا اینا دیگه از کدام اصر حجر امدن این اقا رو با اهنگر مقايسه میکنه
داریوش
آقای پاک فطرت شما همان کسانی بودید که نزاشتید حافظ در قبرستان دفن شود حالا حافظ دوست شدید
حافظ شخصیت بسیار بزرگیست در قلب همه جا دارد ولی شجریان هم یک شخصیتی میهن پرست ایران دوست و همیشه در کنار مردمش بوده در همه‌ی شهرستان ها باید خیابانی به نامش نام‌گذاری شود
امیر علی
شجریان هم حافظ و قاری قرآن بودن
ناشناس
چه میفهمد شجریان کی بوده.....
ابی
با سلا م لطفا یه کم زندگی نامه شجریان رو مطالعه کنید دوستان بعد نظر بدین به بحث نامگذاری بشه یا نشه کاری ندارم ولی شجریان در طفولیت قرآن را نزد پدرش آموخته و سال های سال حافظ و قاری قرآن در مجالس سیاسی وغیره بودند بعدها از آن جایی که صدای خوبی داشتند جذب موسیقی اصیل ایرانی شدند و اون رو احیا کردند
انوار
درود بیکران بر ایرانیان هنر دوست
در این دنیا هر انسانی از منظر خود و با عنایت به آگاهی های اکتسابی خویش نسبت به دیگران ، محیط و اجتماع اظهار نظر میکند ، نظر تمام انسانها قابل احترام است .
مردم شیراز فرهیخته اند.
قیاس کردن حافظ با کسی شایسته نیست .همانگونه که قیاس استاد شجریان با کسی دیگر .
هر کسی خودش هست با مقیاس خودش.حضرت سعدی یکی هست . کسی نمیداند .
نام استاد شجریان و آثار به جا مانده از ایشان ثبت گردیده ای کاش ما هم بتوانیم آثاری موثر برای بشریت از خود بیادگار بگذاریم.
اا
احسنت...
ناشناس
160
150
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
جناب آقای پاک فطرت به نظر نمی‌آمد که انساننی بی فرهنگ و بی هنر باشید ولی با این نقطه نظر در خصوص استاد شجریان نه تنهااهل فرهنگ و هنر نیستید بلکه سر عناد و دشمنی هم با هنر دارید
ناشناس
دقیقا
کیومرث
کور بشه هرکسی که بزرگی استاد شجریانو نمیتونه ببینه
ایرانی
شما مطمئنی ایرانی هستی
فرزانه
اگر ما شیرازی هستیم راضی بودیم.تو چرا حرص میخوری
ناشناس
ببین آقا یا خانم عزیز٬ اولا من یکی از کسانی هستم که در زمینه هنر موسیقی سنتی فعال هستم٬ برای من شجریان مرجع هنری است ولی دلیل نمی شود که ایشان را بت کنیم و بپرستیم٬ جایگاهی داره و جایگاهش در حد حافظ و امثالهم نیست
ناشناس
آقای شجریان چی که سر عناد و دشمنی با اسلام و مردم گرفت ؟
انسان اگر پدر و مادرش راناراحت کند قطعا عاقبت بخیر نمی‌شوند مگر اینکه رضایتشان را حاصل کند
افشار
کاملا درسته
ناشناس
چرا ما ایرانیها یا صفر هستیم یا صد .حد وسط نداریم.با توجه به تأثیر بزرگ و شگرف استاد مسلم آواز ایرانی جناب شجریان بر فرهنگ پارسی زبانان دنیا و اما متاسفانه در خواست تا بجای وی به اینکه صدای او از صدا و سیما پخش نشه(صدای وی نشانگر درجه آواز سنتی ایران بود اما محتوای آواز هم اعتباری بود که به آواز او می‌بخشید)حالا باید از دیدگاه انسانی و جوانمردی یکی از اماکن را به نام ایشان نامگذاری کنند.مسئله اینجاست چرا اون مکان که جایگاهی جهانی بین مردم شیراز ,ایران, و حتی دنیا داره باید با این درجه از بی مسئولیتی و بی سلیقگی برای مردم
بارانوش
مرحوم استاد شجریان در دل همه ایرانیان جا دارد ولی حضرت حافظ در کل جهان و جهانیان قرن هاست که معروف و اشعارش برای همه دلچسب و حتی پند اموز است..اگه میخوان عوض کنن یه خیابون دیگه رو بنام استاد عزیز بذارن نه گذر حافظ.
ناشناس
سلام. ایناکه سنگ شجریان به سینه میزنند برن اسم بچه هاشونوبزارن شجر یان. دنیاشیرازراباحافظ میشناسد. وشورای شهر هم فقط کارش عوض کردن نام خیابان هاست. چرا یه سری به خیابانها نمیزنند که بخاطر نبود پارکینگ خودروها تاوسط خیابان پارک میکنندوترافیک درست میکنند. خبردارند چطور شهرک هایی تازه میسازند چگونه واحدی ساخته میشه وپارکینگ ها هم میشن مسکونی.؟؟ شورای شهرمگرغیر ازتغییرنام خیابان دغدغه ای ندارد؟ متأسفم برای شهر شیراز باشورای شهرش.
C
124
246
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
مطمئنا گذر حافظ یا گذر هنر برای این خیابان که قرنهاست آرامگاه حافظ است برازنده و مناسبتر است. مطمئنا خیابانهای دیگر میتواند هدف نامگذاری استاد شجریان باشد و مطئئنم خود ایشان هم اگر الان بود موافق نبود گذر حافظ به اسم ایشان تغییرنام شود.
بهزاد
همه هنرمندان مملکت هیچ ارزشی نداشتن فقط شجریان هنرمند بود انگار. ما ملت ایران ظالمیم..
ناشناس
احسنت
محمد اسمعیل سینایی
مگر ما هنرمند تر از شجریان نداشتیم که هی شجریان شجریان میکنید نام حافظ را بردارند اسم شجریان بزارن رو اون خیابان. درود بر اقای پاک فطرت
ناشناس
اما بد بخت فطرت خرابه
مهدی
شما حافظ رو با آقای شجریان مقایسه میکنید خب معلومه نباید بجای حافظ اسم آقای شجریان رو بزارند!
محمد سهی
برای این نماینده ، متاسفم
ناشناس
42
259
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
مقایسه بین حافظ و شجریان و فردوسی و شجریان مقایسه غلطی است. چرا که آفرینندگی واژگان و خلاقیت بکار گیری کلمات برای بیان فرهنگ و هنر و آرمان و آرزو و خدا پرستی و...آنچنان در اوج است که قابل مقایسه با فردی که آن ابیات را باصدایی زیبا بلند خوانده است قیاس مع الفارق است .هر چند که خواندن ادبیات کهن با صدای خوش یادخط خوش خدمتی برای حفظ آن مفاهیم بلند است ولی هم سطح با جایگزین نیست ..اینهمه افراط و تفریط در بزرگداشت ها و گرامی داشت ها زیبنده نیست .یک عدد نان یا نوع خاصی نان خیلی مهم و ارژشمنداست ولی از آن مهم تر مزرعه گندم است .
ناشناس
نکنه شماها افغانی هستید که شجریان نمیشناسی وگرنه ایرانی چنین حالی نداره
مهدی از بالامحل علیا _ جنب گذر مرادبیگ
استاد ؛ علاقمندان شجریان را با این استدلال محکم و قوی و دقیق و علمی با خاک مساوی کردی !
بعله ؛ کسی که با صدای بلند !!!!!!!! حافظ میخواند آیا باید هم سطح حافظ باشد ؟ آیا اینکار درست است ؟ آیا این جفا به حافظ نیست ؟
آدم بیسواد و جاهل ؛ این چیزها رو جایی نگو .چون عمق جهالتت رو دقیق با کیلومتر ! نشون میده . تو هنوز فرق آواز با صدایی خوش و صدای بلند !!! رو نتونستی بفهمی . بعید میدونم بعد از هم چیزی یاد بگیری .
مم
54
195
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
برو دنبال ... نمیخواد حتی اسم شجریان رو بیاری
هادی
اگه نانوا هم نباشه جنابعالی هیچ درکی از گندم نخواهی داشت و یا اینکه اگه کتابی مطالعه نشه و مطالبش کسترش پیدا نکنه تکه کاغذی بیش نیست
سامان
متاسفانه به نظر میرسه استاد شجریان رو در حد خواننده میشناسین فقط، اینکه کنار ارامگاه فردوسی دفنشون کردن، بخاطر اینکه همونطور که فردوسی زبان فارسی رو حفظ کرد، استاد شجریان هم تمامی دستگاههای موسیقی ایرانی رو جمع و مرتب کردن، یکم بیشتر بدونیم بعد قضاوت کنیم لطفا
ناشناس
ای بی هنر بکوش تا صاحب هنر شوی
استاد شجریان در شناخت شاعران بزرگ ایرانی سالها تلاش کرد اینقدر قدر ناشناس نباشید
جواد یساری
شورای شهر و دولت کار دیگه ای هم بلدن،جاده دماوند اگه بنام جواد یساری تغییر نام بده هم مشکل گرانی حل میشه هم قیمت دلار میاد پایین
ناشناس
عالی ومنطقی
مهران
البته حافظ و سعدی و...کلمات رو با هنر خود به هم زنجیر کردند و اشعار ناب سرودند و استاد شجریان با هنرِپردازش نغمه ها و آواها متناسب با آن اشعار،آوازهاوتصانیفی زیبا خلق کردند.لذامقایسه این دو هنرمقایسه غلطی نیست!
ناشناس
تورو چه به شجریان
ناشناس
سلام بر همه هنردوستان وهنرمندان حاضر و غایب .
استاشجریان هنرمندی دوست داشتنی بود. اما دلیل نمیشود که شورای شهر چنین عمل زشت و ناپسندی را انجام دهد وراه را برای نفوذ منفی باز کنند و ملت را به جان هم بیندازن . اگر مسئولین واقعا دنبال اسم بابرکت میگردند اینهمه شهید که جان و مال و زندگیشان را برای خدا ، قرآن ، ملت ، رهبر و انقلاب گذاشتن اسم اینها را بگذارن که صدها هزار بار پیش خدا و خلق خدا عزیزتر ،با آبروتر، باعزت وبابرکت هستند .
ناشناس
موسیقی میدونی یعنی چی؟ میدونی اشعار حافظ همش نت داره؟ اصلا شعر چرا گفته میشه؟
افرین
افرین
ناشناس
دوست عزیز. شجریان ففط صدایی خوش نبود. اگر فردوسی حافظ زبان فارسی بود شجریان حافظ ردیف موسیقی کهن ایران و خالق موسیقی فاخر ایرانی است.
علی
خودت میگی قیاس مع الفارقه اونوقت خودت مقایسه می کنی جان دل
اینها هر کدوم در هنر خویش جایگاه ویژه‌ای دارند
اما من هم با این نظر که بر این گذر نام حافظ را بگذارند موافقم و شجریان را بر جایی دگر
ناشناس
آره بابا! اسم اون گذر روهم بزارید شهید پاک فطرت قضیه حله.
دوست
خدا رحمت کند استاد شجریان عزیز رو
از دوستانی که به هم یا به استاد شجریان و سایر هنرمندان توهین می کنند متعجبم.
این اتفاقی نیست که خیابان جلوی حافظیه رو انتخاب کردند، هدفشان فقط ایجاد دو دستگی و ایجاد حس بد نسبت به استاد شجریان بوده وگرنه شیراز خیابان و بزرگراه کم ندارد. اینها از ارق مردم شیراز به خواجه حافظ آگاهند و همه می دانند که متاسفانه اعضای شورای شهر شیراز هیچ وقت اصالتا شیرازی نبوده اند و نیستند.
قیاس حضرت حافظ و استاد شجریان از پایه غلط است.
ناشناس
87
117
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
از شجریان بت ساختن.. در حد و اندازه ای نیست خیابانی به نامش کنند.
Nobody
بت و از سنگ و پوچی میسازن. استاد شجریان از کودکی خدای حرفه خودش بود و من زانو میزنم
ناشناس
یکم فکر کن ببین تو این ملکت از کیا بت ساختن بعد نظر بده!
کوروش
چی میگی ؟
مهدی حبیب زاده میبدی
اینطور که دارند مرحوم استاد را بزرگ می فرمایند
فردا اگر گفتند
امامزاده شجریان تعجب نکنید
چرا شورای شهر شیراز اینطور تن استاد را در گور میلرزاند.
ناشناس
هرکسی برای ایران عزیزمان (پاره تن مان)قدمی برداشته بایستی به همان اندازه ازش قدردانی شود.نوشتن شاهنامه و خواندن آن هر دو مکمل هم هستند حال جدای از قیاس مع الفارق آن بایستی نام اساتید فرهنگ و هنر ایرانی را حفظ و نکو داشت.و در این وادی که بعضی ها لحظه به لحظه رنگ عوض می کنند ولی انسانی بیش از نیم قرن تلاشی داشته تا فرهنگ و هنر ایرانیان را به جهانیان بشناساند کار کوچکی نیست.پرچم ایران همیشه بالاست.
ناشناس
شرم آور است
ناشناس
شهید خاشقچی و جرج فلوید هم هستند
ناشناس
337
148
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
درست میگه نماینده. چرا باید نام شجریان بذارن روی خیابون ها
ناشناس
شجریان که دین و مملکتش رو فروخت به آمریکا، با اون فرهنگ غربی که خانوادش دارن، کجا شون ایرانین، خواهشا با حافظ با اون همه دیانت و اصالت و وطن پرستی قابل مقایسه هستش.
ناشناس
کسی ازاستادشجریان بت نمیسازه توباافکارنسنجیده ات فکراینوداری استادشجریان نمادفرهنگ اصیل ایران آریایی بودوهمیشه نام ویادش جاویدخواهدماندچه تووامثال توبخواین یانخواین این یک واقعیت انکارناپذیرهست
علی
درست میفرمائید. اسم شجریان را باید روی شهرها و استانها بگذارند.
ناشناس
شجریان بت بوده و هست.
اما طنز اونجاست که شما هم می خواستید تتلو را بت کنید.
ناشناس
حرف نزن
مهدی
پس اسم کیو بزارن ؟
اسکارلت
فقط تو این مملکت از شجریان بت ساختن؟
ناشناس
دمش گرم
حمید
تاریخ در مورد این یکی هم قضاوت خواهد کرد.
ناشناس
بله فکر نکنم خیابون بنام ایشان کردن تو اون دنیا بدردش بخوره اونجا چیزای دیگه میخوان مثلا تقوی
ایمان نماز و ازهمه مهمتر ولایت!!!
داریوش
دیگ انتخاب شدن وتو خواب ببینی
ناشناس
به نظر من دکتر علی رضا پاک فطرت درست میگن
ایشون میگه یه جای دیگه از خیابان شهر نامگذاری کنید
متاسفم واسه شما مردم که هنوز منظور را نمی فهمید بعد نظر میدید
ایرانی
255
150
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خب یه خیابون دیگه به نام استاد شجریان بکنند،
میثم
آخه ... تو از دیانت حافظ چی میدونی حافظ اگه بود هزار باره اعدامش کرده بود بخاطر اشعارش اگه ۴تا شعر ازش حفظ بودی نمیسوختم
ناشناس
البته اگر آقای استاد تعلق خاطر به خیابانهای مملکتش داشته باشه
وحید
شجریان یک آوازخوان خوش صدا بود که شهرتی کم نظیر کسب کرد
اما اعتقادات و اخلاق و سبک زندگی و موضع‌گیری‌هایش او را شخصی بی ارزش کرد
فریباکوثری
استاد واقعا من وببخشید من ازتون عذرمیخوام که عده قلیلی نادان که اومدن جلب توجه کنند به ساحت شما توهین میکنند.
نادان ساکت شو
ناشناس
62
235
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
از حسودی نمیری
بهاره
103
154
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
همچین کاری رو باید وقتی زنده بودن ایشون انجام میشد بمنظور تشکر و قدردانی از استاد. تا بدونن وجودشون حس میشه و مردم باتمام وجود دوستش دارن تا حداقل دلگرمی میشد براشون. نه اینکه حالا در جمع ما نیستن. نوشدارو بعد مرگ سهراب....!! ؟؟
همون کاری شد که چندین سال پیش به سر فردوسی بزرگ اومد. تو زندگی کسی رو نداشت و حمایت کننده ای نبود و موقع فوتش سناباد و توس به اسمش زدن
ناشناس
بله درسته مثل کشور های دیگه که یک ستاره به نام هنرمندعاشون حک می کنند در زمان حیات هنرمند نه اینکه وقتی از دست رفت.قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری .اخه این عربزاده ها که نمی تونن قدر استاد را بدانند!
دلآراااام
68
228
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
واقعا برای تو که مینویسی راست میگه شجریان کیه .متاسفم برات ک انسانی بیسوادی هستی بشین بحرفی که زدی خوب فکرکن و معذرت خواهی کن
ناشناس
داداش اینها کاری به مردم ندارن مردم خیلی چیزهارا دوستدارد ولی اینها کلا مخالف مردم است هرچیزی را که مردم میخواهند اینها مخالف هستن بنده خدا اقای حیاتی یک کلمه از ابی وخوانندگان قدیمی حرف زد که دوستدارم ازصداسیمای میلی اخراجش کردن کجارا گرفتی
ناشناس
شجریان از وقتی با دین اسلام کج افتاد ور افتاد
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
آسمــــــــــان
122
225
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
آهای شما ک میگی شجریان کیه با چ جراتی با چ اجازه ای راجب حضرت شجریان اینطور نظر میدی ها؟؟
ناشناس
بیشتر اشعار شجریان ازحافظ بود؟ شاید نود درصد آ ثار او درهرسال یاد حافظ را گرامیداشت درشهری که معروف به هنر فرهنگ هست؟ آ یا زیاد هست؟ نام یک هنرمند واقعی به تمام معنا هزار متر خیابان به یاد او باشد..واقعا. که. خدا. همه را به راه راست هدایت کند.......
ناشناس
بزن تو دهنش
ناشناس
حضرت شجریان!!!!!!!!!!!!!!
خدایش بیامرزد ولی یکم بیوگرافیش رو مطالعه بفرمایند دوستان،میبینند که پرونده درخشانی نداشتن، به خصوص که بعد از مهاجرتشون در شبکه های معاند که دشمنی اونها با کشورش و مردمش ثابت شده است حاضر و گفتند راضی نیستن صداشون در تلویزیون ایران پخش شه
وخیلی مسائل دیگر...
با این حالات فکر نمیکنم نیاز به این همه بریز بپاشا در کشوری که علاقه ای به حضور درش نداشتند برای ایشون باشه
ناشناس
حضرت ؟
محمدامین
حضرت!!!؟ اللهم عجل لولیک الفرج
سودابه
واقعا شما که شجریان رو می شناسید. و با سواد هستید بفرمائید شجریان کیست.

مردی که تمام زندگی برای دلش زندگی کرده.

خدمت او به ادبیات و هنر ایران کجاست.

فقط او از خدا داده خود در جهت کسب روزی استفاده کرده.

شجریان عظیم نبود خدا ی شجریان عظیم بود . اگر او قبل مرگ سرطان هنجره می گرفت و مثلا ۲۰ سال قبل مرگ از خواندن محروم می شد . الان استاد شجریان نبود.

مردی که هیچ از او نمانده جز یاد شش دانگ صدا
واقعا گاهی وقت ها ما یا از این طرف بام می افتیم یا از هم طرف بام.
شجریان هم یکی بود مثل هایده. مثل حمیرا. مثل گوگوش. مثل سیاوش قمیشی. خواننده ای بود که راه کسب او و راه رزق او همین خواندن بود. پس نباید فراموش کنیم اک که شجریان را شجریان کرد خدای شجریان بود وگر نه شجریان به تنهایی معنا ندارد.
ناشناس
شما که دم از شجریان میزنی تا قبل از مردنش اطمینان دارم ی دونه اهنگشم تو گوشیت نداشتی .حالا برا ما شجریان شجریان میکنی
ناشناس
کم مونده بگین خداوندگار شجریان بابا چرا اینقدر بزرگ میکنین یه نفرو. در اینکه شجریان صدای زیبایی داشته شکی نیست ولی برین بررسی کنین ببینین در طول زندگیش دست چند انسانو گرفته، حضرت کسیه که زندگیشو وقف انسانهای دیگه میکنه نه اینکه به فکر عیش و نوش خودش باشه. شجریان که صداشو از مردم دریغ کرد و اجازه نداد صداشو همه مردم از رسانه ملی بشنون. خیلی از مردم شاید عاشق ربناش بودن ولی از مردم دریغش کرد فقط به خاطر اینکه صدا و سیما در هزینه ساختش کمک نکرده بود. جایگاه صدای دلنشینش به کنار ولی فکر نمیکنم در این خد باشه
ناشناس
بیسواد نیست کسی که حتی نخاست ربناش از تلوزیون پخش بشه دیگه از نظر من هنرمند ملی نیست فقط واسه یه عده خاص بود الانم بره واسه همونا بعدشم اصلا در حد حافظ وسعدی نیست که بخان مقایسه کنند یه خاننده مثل ابی اندی وشکیلا بود
علی
ناراحت نشو . نمی فهمند.
ناشناس
از کی شجریان شده حضرت تا وقتی که زنده بود کسی ازش یاد نمی‌کرد. یک مشت آدم مرده پرست
ناشناس
نه بابا رو بدن بهتون بهش میگین مولانای دوم
ناشناس
حضرت!!!!؟؟؟ خودت خنده ات نگرفت از حرفت،، آقای شجریان هم مثل مختاباد و افتخاری و.... برای ما عزیز هستن نه در حدی که کنار جوار حافظ خیابان بنامش کنند و نام حافظ رو حذف کنند و نام ایشان رو جای گذاری کنند
لعنت به افراط و تفریط
فریبا
کسی که بااسلام میجنگه توهستی .
اسلام بهت یادنداده به کسی نبایدافترا بزنی
توهم ازدسته ای هستی که به دین اسلام ظلم میکنی
حیاتی
یکی گفته بود حیاتی. من کاری به موضوع این خبر ندارم ولی کسی رو تو زندگیم ندیدم به اندازه حیاتی چاپلوسی کرده باشه حالا دیده اوضاع بی ریخته رنگ عوض کرده، دو رو، دو رو، دو رو
مانیا
85
139
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سهر خودمون دلمون خواست،،هرکی لطفی داره بفرمایید توی شهر خودتون نام گذاری کنید
الهی
شما بگو کیه اینقدر بزرگش کردید. قبوله که یک استاد کامل آوازه نه چیزی بیشتر
امیر
حضرت ؟
ریما
چه عاملی باعث شد که شجریان بگه صدام وپخش نکنید
فقط دورویی صداوسیما
ناشناس
عزیزانی که دراین شبکه نطرات رامشاهده میکنند نطراتی که دورازادب وفرهنگ ایرانی اصیل هست مطمعاباشیدشیرازی بااصالت نیستند
محمد
14
12
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اقای نماینده اگر فریب کار نیستی پیشنهاد یک بلوار رو به نام استاد شجریان میدادی ولی شک دارم شماها حافظ را هم قبول داشته باشید
علی
بیخود کسی که آگاهی ندارد بخودش زحمت ندهد، شجریان یکی از هنرمندان بزرگ بوده وهست وخواهد بود، مانند حافظ وسعدی وفردوسی و... وتا ابد در قلب مردم جای دارد، بسیار مردمی، صادق، و ظلم ستیز بود، روحش و یادش جاودان
ناشناس
19
14
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ب نظر من اون خیابون باید همون گذر حافظ باقی بمونی ولی اسم چندتا خیابون دیگه رو به اسم شجریان بزارن
ناشناس
58
70
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان پدید قرن بود ...
ناشناس
شجریان چهره جهانی ایران
ناشناس
بجای یه دونه دستمال دوتا دستمال بدی خدمت آقای نماینده
ناشناس
بابا بی خیال
ایران دوست
پدیده قرن چیه؟!مقام استاد را پایین نیارید،
باید بریم بالاتر وبالاتر و بالاتر و... !!!!
وای بر جهل ! وای بر بی خردی! وای بر بی فرهنگی و در عین حال توهم دفاع از فرهنگ وتشخیص مصادیق آن
شهروند
10
11
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جناب نماینده ای که در یک برنامه تلویزیونی ، یک غزل از حافظ را انقدر با غلطهای زیادی خواند که کارگردان مجبور به کات کردن ان قسمت شد را چه به اظهار نظر درخصوص فرهنگ و ادبیات این مملکت؟؟؟!!
نازنین
14
24
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان یک انسان ضد انقلاب بیش نبوده و نیست
احمدی
31
23
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خوب بنده خدا نمی شناسه ایرادی نداره که
کسی استاد شجریان،این اسطوره بی بدیل هنر و موسیقی ایران رو می شناسه که سر و کاری با فرهنگ و هنر داشته باشه
ناشناس
معلوم شد شمام همچین سروکاری بافرهنگ و هنر نداری
اول ببین فرهنگ مشورت چیه وآیا آقای شجریان در راه اعتلای اون فرهنگ تلاش کرد و همت گمارد یا فرهنگ دیگری که بافرهنگ اسلامی ایرانیمان فرسنگ‌ها فاصله داشت متمایل بود
ناشناس
19
16
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تاریخ نشان خواهد داد شجریان کیست .همینطور که الان هم مشخصه و مایه تاسف هست که نماینده منتخب مردم این چنین سخنی می زند .
ناشناس
آنقدر گرم است بازار مکافات عمل
دیده گربینا بود هرروز روز محشر است
ناشناس
شماکه استاد استادمیکنی خداوکیلی توگوشیت ازشجریان بیشترآهنگ داری یا گوگوش ومستی و........ شجریان راماشیرازیا بخاطر ربنای زیبایش دوست داشتیم وتا قبل بریدن ازانقلاب دوستش داشتیم. ولی وقتی میگه صداوسیما ربنای منو پخش نکنه بهتربود ببرند تویکی ازکشورای غربی دفنش کنند.
ناشناس
16
19
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
الله اکبر عشق کور کورانه شما رو به کجا رسونده، یه خورده مطالعه داشته باشین و بروز باشین تو رو خدا
ایران سرافراز
اتفاقا تااواخر عمرشریفش درخدمت منافقین بود واقعا خدمات شایانی برای انقلاب کرد
انتقاد
5
9
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
باید محله دهپیاله رو بزارن محله شجریان واقعا بهش میاد همگی اهل هنر و فرهنگ
آسمان آبی
62
120
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان نیاز ندارد خیابانی به نام او بکنید
او در قلب همه ایرانیان تا ابد جاویدان است.
ناشناس
خیر فقط تو قلب کسانی که هم آیین و هم عقیده ایشان بوده هست نه همه ایرانیان
علیرضا
62
185
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان هویت این ملت
حسین
احسنت
ناشناس
شجریان هر کیه،آواز هر در چمن خوش است،حافظ کجا،شجریان کجا
ناشناس
مگه شناسنامه هویت آدم نبود؟
شهرام
14
11
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
لطف کن چیزایی ک از بالا بهت دیکته میشه و برای بقای مسندت بهشون احتیاج داری رو ب پای مردم نزار من یکی از مردمم ک دلم میخواد ن تنها یک خیابان بلکه در کنارش بوستان و فرهنگستان و چندین مکان فرهنگی و هنری بنام استاد گرانقدر محد رضا شجریان نامگذاری بشه
ناشناس
حداقل برای نوشتن اسم استادتان دقت میکردید
حالا خیابان و بوستان پیش کش
ناشناس
12
17
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من ب عنوان کسی ک ساکن شیراز هستم مخالفم مردم عادت کردن ب این اسمها بعد یک دفعه تصمیم گرفته میشه تابلو رو بردارن تابلو با اسم جدید بذارن یعنی چی ک هروز اسم یکی از خیابونا رو تغییر میدید جنجال خیابان همت ب ایمان وایمان ب وکلا هنوز تموم نشده بحث ی خیابان جدید شروع شد اگر میخواید اسم بذارید برید ی موسسه فرهنگی تالار موسیقی چیزی درست کنید اسمشو بذارید بنام این بزرگوار اگر راست میگید برید بسازید ن اینکه اسم تغییر بدید
ناشناس
منم به عنوان یه شیرازی کاملا با این حرف موافقم
ناشناس
به خدا دیونه شدیم کدوم خیابون اسمش چیه شورشو در آوردین خب یعنی چی ما یه عمر عادت داریم به اسم ایمان و گذر حافظ و ....
ناشناس
7
24
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یعنی انقدر مملکت مشکلات و کار نداره که نماینده مردم وقتشو گذاشته برای اسم یه خیابون آخه واقعا درد مردم الان اسم یه خیابونه آقای نماینده؟؟؟!!!
ناشناس
2
19
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بابا تو حرفاتون خدا را هم در نظر بگیرید
درست قضاوت کنید
شجریان هم مرد کمی نبود انسان والایی بود و با سواد و هنر دوست بود کلی هم طرفدار داشت
عرفان را دوست میداشت
خواهشا قشنگ از کلمات استفاده کنید برادرم یا خواهرم
همه مسلمانیم و همه ایرانی به هم و وجهه ی هم احترام بگذاریم.
ناشناس
8
11
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شیراز فقط یک خیابان یاتقاطع که نداره
خب می تونن اسم استادرو سرسایرخیابانهایا گذرهای شیراز نامگذاری کنن.

استادشجریان هم حضرت نیستن
صدای ماندگار ایرانن.بااینکه فوت کردند
رضا
2
11
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حرف خوب و به جایی زده شما بیشتر فکر کنید متوجه میشی وقتی گذر حافظ به هنر تغییر میدن و هنر به شجریان ی مدت دیگه شجریان به ی نام دیگه تغییر میدن واقعا بیشتر از این شورای شهری نمیشه توقع کرد هروقت ی بزرگراه یا یه بوستان یا هر مورد دیگه که ساختن و اونوقت یک اسم براش بزارن و هیچوقت تغییر ندن خودشون مسخره کردن
ی روز خیابان همت شمالی همت جنوبی میشه ایمان شمالی جنوبی ی روز دیگه میشه وکلا
مرده پرستیم ی روز ممنوع صدا ممنوع تصویر ی روز نامگذاری خیابان و... حالشون خوب نیستا
زارع
1
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا. .... همین شجریان بود که در اکثر سالها روز حافظ می آ مد در آرامگاه یاد حافظ را گرامی میداشت چون حافظ شناس وهنر دوست هنرشناس وهنر مند بود. یادش و خاطرش گرامی باد........
محسن
5
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ناموسا اینایی که دارن به این نماینده بی احترامی میکنن، یه آهنگ شجریان بلدن
من که یکیشم بلد نیستم
صدای سالار عقیلی و.. بیشتر گوش دادم تا این آقا رو
ناشناس
3
15
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شما نمایندگان پنج درصدی توقع بیشتری از شما نیست همون بهتر که بری دنبال استخدام در وزارتخانهها
ناشناس
4
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اسمش برازنده کوچه و بازار نیست
ناشناس
5
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اون کسی که اسمش باید محو بشه شما هایی هستید که اینجوری در مورد یک اسطوره که در کل دنیا صاحبنظر و والا مقام هست بیمعرفتی میکنید.
شما برید اسم جورج فلوید رو بزنید سر در خیابان ها و خونه هاتون لیاقتتون همینه
ناشناس
4
9
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یک خواننده ای بیش نبود چه خدمتی به مردم کرده توامریکا اروپا دنبال تفریح بود الان هم یکعده یک بیت ازسرودهاشو نمیدونند الکی شلوغ میکنند
یک وطن پرست
7
11
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بابابعضیهاخل وبی سوادن کاریش هم نمیشه کردوازروی لجاجت وحسادت نظرمیده والا مثل شجریان تواشاعه هنرنه داریم و دیگه نخواهداومد فقط اینومیدونم وهمتون باچشمای خودتون ملاحظه فرمودیدبراتشییع جنازه چه جمعیت ملیونی اومده بودن تازه اگه قضیه کرنانبود مطمن باشیدحداقل ۵۰ملیون نفرشرکت میکردن دیگه مخالفان استادبیش ازاین خودشان رامنفورنکنند حرف حق بایدزده بشه
ایرانی
شجریان از نام آوران هنر ایران ماست. من با صدای استاد به عرفان رسیدم.
اما برای من خیلی عجیبه، چطور همه یهویی دوستدار استاد شجریان شدن و ایشون به مقام حضرت رسوندن.البته خیلی راحت میشه حدس زد این افراد چه کسایی هستن. اینا چشم دیدن استادو نداشتن، حالا میگن حضرت!!!!!!!
ناشناس
11
7
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
باسلام . ضمن احترام به هنر و استاد شجریان نام یک خیابان دیگر که تناسب داشته باشد بگذارید ۰ تا هم بی احترامی به نام قبلی نشه هم احترام استاد ارج نهاده شده باشد. با احترام مجدد . از یاسوج .
محمد
5
8
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کمتر کاری که میشد برای استاد شجریان انجام داد
طهماسبی
8
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
دعوا نکنید ، اسمش بگذارید حافظ شجریان
ناشناس
آقاجان حافظ رحمةالله علیه یک شیعه خالص و حافظ قرآن کریم و عارف بزرگی بود نباید قیاس کرد
اختاریان
7
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چرا انقدر پشت مرده غیبت میکنید
ناشناس
1
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یه خیابون دیگه بنامش کنن حالا ک مرده سرش دعواس خدا بیامرزش
نادعلی
2
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بحال استاد فرقی نمیکنه، روحشان شاد . ای بابا . از قدیم گفتن بارون میخوام به بدنم بباره وقتی مردم نمیخام به قبرم بباره. روح استاد قرین رحمت. هنر تزریقی نیست و هرکسی هنر نداره.وقتی مرحوم زنده بودن هیچکس محبتی نکرد.حالا اصلا شهری را بنامش بزارن هبچ توفیری بحالش نداره .آقای پاک فطرت لطفا اسم خیابان همت شمالی را هم برگردانید به قبل چیه خیابان وکلا؟؟ هیچکس نمیگه وکلا. همه تاابدمیگن خیابون همت شمالی و دیگه خیابان توحید همه مردم میگن خیابون داریوش ... مگر یارو شهرستانی باشه .تابلو رو بنام توحید بخونه
کیومرث ک.
0
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نظر جناب نماینده مردم محترم شیراز بسیار متین است.
ایشان کاملا صحیح می فرمایند.
اگر نام شجریان از پس هفت هشت قرن باز هم زنده بود، بعد تازه می رسیم به ارزیابی اینکه گذر حافظ زیباتر و محق تر است یا هر چیز دیگر.
حسن
3
4
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا برای شجریان که برای دشمنان انقلاب خوش رقصی میکرد باید خیابان بنامش کنند .جای تاسف است .
ناشناس
12
8
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اصلا مردم نمیدونستد حافظ یا مولانا کیه استاد شجریان با خواندن اشعار و حافظ و حضرت مولانا به مردم نشان داد شعر یعنی چی غزل وووووو.... بعضی‌ها الان متعصب شدن که حتی یک بیت از حافظ نخوندند. بارها در برنامه دورهمی شاهد بودیم و دیدیم
ناشناس
9
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان خدای آواز بود خدای معرفت خدای افتادگی و.... نام او بر دل دوستدارانش تا به ابد جاوید خواهد ماند. نه نیاز به کوچه دارد نه خیابان.
امیر عباس
6
8
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
همای گو مفکن سایه شرف هرگز....در آن دیار که طوطی کم از زغن باشد.نماینده بی هنری که چند صباحی بر مسند قدرت تکیه کردی تا چند سال دیگه نام تو رو مردم فراموش میکنند اما نام خسرو آواز ایران تا قرنها هم ردیف حافظ و سعدی و مولانا میدرخشد .نمیرید از اینهمه بخل و حسادتدها؟!
محمود
5
7
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
فرجام واخرت ادمیو فقط خدا میداند برای شجریان همان ربنایی که سالها سرسفره افطار قلب مان را متوجه معنویت میکرد کافی است
سعید
3
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان عزیز دل همه ی ما بوده و هست ولی فک کن اسم حافظ حذف شه اسم استاد بیاد جاش اصن وجهه خوبی نداره خیلی از جاها هست که میشه اسم استاد و رو گذاشت ولی جایگزینیش با حافظ صورت خوبی نداره
علی
3
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
دانسته و یا ندانسته استاد استاد نکنید شاهنامه آخرش خوش است ،دعا کنید عاقبت بخیر شوید نه اینکه با نظام زاویه پیدا کنید و هر آنچه که بخاطر مشهور شده اید را منکر و خواهان محو آن شوید
کوروش
4
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خوبه پنج دفعه مرغ سحر رو با قرائت برای شادی روحش همه با هم بخونیم
ناشناس
3
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شیرازی هابه این راحتی تغییراسم رانمی پذیرند.هنوزپس ازسالهابه پل غدیرمیگن صاب دیون،به اون خیابون میگن شهناز ،به اون یکی میگن داریوش.مقام استادبسیارمحترم ولی خیابان دیگری رابه نامشون کنن.مردم نمی پذیرن.به استادظلم نکنید
ناشناس
1
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگه حافظ و شجریان توی یک دوره زندگی میکردند با من دعوا نداشتن ولی شماها دارین اونا رو با هم دشمن جلوه می‌دین شرم باد بر جماعتی که نامداران فرهنگ و هنر مملکت شوند رو به غلط در مقابل هم قرار میدم نه ادامه دهنده راه همدیگه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان شعر حضرت حافظ را زرگری کرد و در طلا گرفت .ابراز علاقه یا بی علاقه بودن طبیعی است اما هیچکس نباید وحق ندارد توهین کند شعر و موسیقی در حد فهم هرکس نیست شعر با شعور هم ریشه است هنر در این سرزمین همیشه مظلوم بوده...
ناشناس
2
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگه یه مداح خوش صدا یا مثلا یک فردی مثل موذن زاده با اون اذان زیبا
اسمش رو یه خیابون بود که بعضی خودشون روخفه میکردن،حتی نمیدونید چی خونده،حتی نمیدونید به چی توهین کرده،به بعضی حتی نباید اجازه دفن تو خاک مقدس ایران اسلامی داده بشه
ملوس
1
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان بازی کردن هنر میخواهد ایشان انسان شریفی بود
ایشان به ایران خدمت کرد ولی در بیرون از ایران و وقتی دکترها جوابش کردن برگشت ایران و به اطبای ایران بیشتر اعتماد کرد و تمام شد.
لیلا
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
قدر زر زرگر بداند
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
قطعا ستارگان عالم هنر و ادبیات در کنار شیرمردان و دلاوران وطن پرست بوده‌اند که درگذر چند هزار ساله زمان، نهال نو پای ایران زمین را به درختی کهن‌سال تبدیل کرده‌اند که هر کدام در جایگاه خود مکانی ارزشمند در دلهای ایرانیان باز کرده‌اند و بزرگداشت آنان نیز نشانه قدر شناسی ایرانیان پاک نهاد است ،استاد شجریان نیز یکی از همین ستارگان است.
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بی هنران هنرمند را دیدن نتوانند. نماینده شیراز خود بی هنر است و نسبت به هنرمندان حسادت میورزد.
امیر
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اولش بگم من خاک پای تمام هنرمندها و مفاخر کشورم بخصوص استاد بزرگوار شجریان بوده و هستم و اینکه این آقای نماینده به چه دلیلی این فرمایش رو کرده هیچ کاری ندارم،ولی...با شناختی که از استاد و تفکراتشون و خانواده محترمشون دارم بنظرم نمیرسه که ایشون به انجام همچین کارهای سخیف و بی ارزشی راضی باشند.
ناشناس
2
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اونی که میگه شجریان کیه، خب معلومه نه شعور و نه معرفت.
اما این آقای پاک فطرت اگر یک جو ابرو و اعتبار داشت با این حرف مزخرف و بی پایه و مایه اش از دست رفت.کدوم مردم اعتراض کردن؟؟؟!!
البته شاید تغییر اسم گذر حافظ درست نباشه بلحاظ تاریخی و ارج گذاری به حافظ ولی او از موضع منفی و برای خوش آمد اینو گفت
ناشناس
یعنی این همه عزیزانی که نظریات اعتراضی خودشون را اینجا مطرح کرده اند جزء مردم نیستند؟
مریم
2
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
میشه خیابان دیگری به اسم شجریان کرد ولی این خیابان همون نام حافظ باشه بهتر هست چون نزدیک حافظیه هست
مریم
51
110
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چون نزدیک آرامگاه حافظ هست باید همون گذر حافظ باشه
..
دقیقا کلا مسخرس که اسم یه شاعر نامی رو برداری واسم یه خواننده نامی رو بذاری این چه دستآوردی داره نماینده ها فقط نشست اسم عوض کنن یه مدت پیشم خیابون ایمان شمالی رو گفتن وکلا خاک . هیچ کاری درست انجام نمیدین این همهههههه خیابون که اسمشونم قشنگ نیست خب اونا رو عوض کنین
شهنام درویشان
2
4
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام اولا من شیرازی هستم و کسی مخالفتی نداشت
دوما تورم و گرسنگی و بدبختی مردم تو عوض کردن نام خیابوناست الان دیگه بشه یا نشه ما گرسنه نیستیم
مسکن رو اجاره و ودیعه حل میشه تو این قیمت ای نجومی به قیمت کف خیابون پاریس یا تورنتو و لندن صاحبخونه های ... دارن میچاپن مردم رو
گور بابای هنر همش چرت و پرت مردم رو سرگرم کردید
خونه تو زرگری متری 100 میلیون تومن رو بیا درست کن جای اسم خیابون...
دنا پلاس هدیه میگیری حقوق نجومی که راجع به اسم خیابون نظر بدی ....متری 100 میلیون تومن میفهمی یا نه گرسنگی و فقر داره بیداد میکنه چرت تحویل کی میدی ...اسم خیابون ؟
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
فکر میکنم ایشون موافق باشن که نامش بشه گذر سردار قاسم سلیمانی
ناشناس
سردارسلیمانی هرگزباوطن فروش هاقابل مقایسه نیست ابشون برای آرامش شماحتی جونشوداد
ناشناس
قیاس شهیدعزیزسردار سلیمانی با این آقا
قیاس مع الفارق است
چون مبانی اعتقادیشان با هم متفاوت است
مثلا آیا ولایت پذیری این دو و پیروی از ولایت این دو نفر مثل هم بوده؟ فاعتبروا یا اولی الابصار
ناشناس
1
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به این نماینده بگید با این حرفا بزرگ نمیشی. استاد شجریان اعتبار ایران و ایرانیست.
ناشناس
بیچاره اون ایرانی که اعتبارش به آقای شجریان باشد
چون ارزش هر انسانی به تقواست ان اکرمکم عندالله اتقاکم
Nnh
1
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نظرش درسته ، اسم شجریان باید جاودانه بماند البته در کنار بزرگانی مثل حافظ.
بنده خدا منظورش اینه که در بین این همه خیابون با اسم های بی شمار باید روی گذر حافظ کلید بشه
شهرام
2
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جواد یساری هم خوب میخواند چطوره دولت و شورای شهر اسم خیابان آبعلی را بنام ایشون تغییر بدن،اینجوری هم دلار ارزون میشه وهم مشکل گرانی اجناس حل میشه.
امیر
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان مگه کیه که بخوان یه خیابان را به نامش کنن!
فاطمه
4
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای این آقا ی نماینده، استاد شجریان حق بزرگی به گردن فرهنگ، هنر، تاریخ و ادبیات این سرزمین دارند، خدمتی که ایشان کردند، کم از بزرگانی چون، فردوسی و حافظ و سعدی و خیام و مولوی و... ندارد، نام بلند ایشان در قلب فارسی زبان و هنر دوستان ایران و جهان تا ابد جاودانه است، ونیازمند اجازه این و آن برای نامگذاری بر روی مکان ها نیست. اگرچه ایشان حق بسار بزرگی بر گردن بزرگان ادب به ویژه جناب حافظ دارندو این نامگذاری گوشه ای ا ز این دین را ادا می کند، کسانی که اینگونه برخورد می کنند یا وجود استاد بزرگوار را به خوبی درک نکرده اند، یا اینکه متاسفانه از سر بخل اینچنین رفتار می کنند، به هر روی خورشی تابان وجود نازنین استاد، هرگز با گل چهل و غرض ورزی اندود نخواهد شد، به عنوان یک شیرازی و یک انسان اهل زمین، به همدوره بودن با ایشان بر روی این کره خاکی افتخار می کنم.
مهدی
2
4
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تغییر نام خیابان ها کار اشتباهی الان تو مشهد همه خیابون های قدیمی 3 اسم یا 2 اسم دارن کاش مسیولین مشهدم هم یکم سر عقل بیان!
اینهمه معبر جدید چرا اسم یک خیابون قدیمی رو باید تغییر بدین؟!
ناشناس
0
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا شیرازی ها ساده و احساساتی هستین...اخه شما اگه قراره یه خیابون به نام شخصی بزنین پزشک های ماهر و دلسوز و بنام همچون خدادوست و ملک حسینی و ...خلبان های بنام ایران که شیرازی هستن و بازیگران معروفی که سر شبنم ای ایران هستن که بیشتر و حق گردن همه دارن..
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان ولایی نبودهرکه باال علی درافتدورافتد
ناشناس
2
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان کیه دیگه
بنالی
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تو پیش‌ خودت فکر میکنی نماینده‌ مردمی؟ شجریان‌ صدای‌ یه‌ ملت‌ بود‌ و خواهد بود
ناشناس
3
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
از نماینده‌ای که با رای کم ودلولپسان رفته مجلس توقعی نیست
رضا
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان کدوم ...؟؟ یه ... که تمام عمرش در حال عشق و حال توی اروپا و آمریکا بود و با تمام رسانه های ضد ایرانی هم مصاحبه می کرد. واقعا ملت .... هستین که طرفدار همچین .... هستین‌ بیچاره فردوسی
ناشناس
خوب کاری کرد تو چی میفمی
ناشناس
3
6
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای پاک فطرت یه سوال ازت دارم تواین مدتی که توشورای شهرشیرازهستی چه کارمثبتی وعام المنفعه ای انجام میدی ؟؟؟؟
ناشناس
0
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بابا حضرت!؟!
رضا
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا شجریان مگه کی بود میگم استادیومی . مسجدی یا اصلا شهری را بنامش کنید بابا یکی بود میخوند و با آن گذران زندگی میگرد خوب شغلش این بود بقیه میشن مطرب این میشه آوازه خوان شهیر
حافظ
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان درقلب ما هست ومی ماند
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
انسان های بزرگ احتیاجی به این ندارند که خیابانی یا گذری به اسمش باشد اسم. اونا رو قلب های ما حکاکی شده اقای نماینده بزرگ خرد حضرت حافظ. خسروخوبان استاد شجریان و امثال اونا. تا ابد در دل ما مردم ایران جا دارند شما اقای نماینده و امثال شماها که هیچی نیستید برید خیابان و کوچه به اسم خودتون. بزنید.
امینی
2
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مخالفان شجریان
بروید بمیرید از غصه دق کنید که عزت خدا دادیه شجریان در دل ملت هنردوست جا گرفته
ناشناس
خداوند متعال هر کسی را با هر چه دوست دارد محشور می‌فرماید
حتی اگر عاشق سنگی باشد با همان سنگ محشورمیشود.
اللهم اجعل عواقب امورناخیرا
ناشناس
3
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خداوند عادل و قهار هست چرا به ناحق از طرف بخش عمده و عظیم مردمی حرف میزنید که با جان و دل استاد رو عزیز میشمرن .چطور به این سرعت نظر همه مردم شیراز رو جویا شدید و گفتید که مردم نمیخوان اسم خیابون عوض بشه ؟ خدا دیرگیره اما سخت گیره . برای اونهایی هم که اومدن به مرحوم استاد شجریان وطن پرست هم توهین کردن هیج حرفی ندارم چرا که دیگه امیدی به اینها نیست دیگه تباه تباه هستند .
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تو نمایند شیراز نیستی . به جای یک خیابان باید سیصد خیابان به نام حضرت شجریان ساخته شود
آبروی شیراز را نبر
شییراز پایتخت فرهنگی ایران است
# شیراز
# مرحوم استاد شجریان
ناشناس
شجریان برا شما آبرو نمیاره
ناشناس
2
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان ولایی نبود ولی استادشهریارولایی بودوماندگارشداثارش این کجاوان کجا
صادق
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان همیشه زنده و نامش درخاطر دوستدارانش جاودان شد‌
این آقا نماینده مردم نیست
ناشناس
2
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای شجریان محبوبند ولی به نظر من ایشون به همسراولشون بعداز این همه خوبی ناسپاسی کردند و معشوقه دیگری گرفتننداون ارزش هنر از خودشون کم کردن دیگه نیازی نیست تو شیراز گذرگاه به نامشون بزنند هم مشهد کافیه
ناشناس
استاد اینقدر بزرگ که لازم نیست خیابان بزنی به نامش اون تو قلب کل ایران هست
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
عده ای از حسادت می خوان بمیرن که استاد تا این حد نزد مردم محبوب هست واقعا متاسفم براشون
Betti
3
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حالا چه گیری دادین به شجریان ...چرا وقتی زنده بود گله قصه نکردین که بنده خدا جواب بده ....خیلی وقت شناسید ....وقتی بنده خدا نیست تا از خودش دفاع کنه زرنگ شدین دم از پرچمو ایرانو نظام میزنین .....خلایق هرچه لایق ....حزب باد نشین لطفا ....ایشون جایگاهشون دم راه نیست لقد کنین رد شین نظر بدین ...خیلی هم ایرانی ووطن پرست بود خوب حالا یکم گله کرده وبس....بنده خدا قاری قران بود جم کنین لطفا ....قدر نشناسا ....چشمو رو هم خوب چیزیه
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جناب نماینده کاش به فکر امرار معاش مردم بودی به جای اعتراض کردن به اسم خیابانی که میخاد بشه به نام استاد . ما بچه های شیراز از الان میگیم گذر استاد شجریان .
ناشناس
3
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگه راست میگی یه نظرسنجی تو شهر شیراز برگزار کنید بعد خودتون متوجه میشین که استاد عشق چه محبوبیتی داره ..
بی نام
3
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حافظ که غرور ملی ماست.اگه راست میگن اسم یه خیابون دیگه بذارن استاد شجریان
علی
0
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان
یک هنرمند به تمام معنا بود
و یک استعداد
ولی شجریان کسی بود که همسرش رو فرزندش همایون رو بزرگ کرده بود، طلاق میده تا با یک دختر جوان 26 ساله ازدواج کنه... کسی بود که یه زمانی برای شاه میخوند به زمانی برای انقلاب...
ناشناس
2
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مردم ایران متأسفانه مرده پرستیم همین استاد تازنده بود خیلی ها اهنگاشو دوست نداشتن ایرادی هم نداره هرکس از یه سبکی خوشش میاد من هم سنتی خوشم نمیاد اما به آقای شجریان هم به عنوان یه هنرمند احترام می زارم سخن من باکساییه تاحال گوش نمیدادند حالا شدن شجریان شناس
ناشناس
سلام ,مرحوم شجریان ازقرائت قران شروع کردوبعداشعارحافظ می خواند.وبقول هنرمندی تمام سبکهای موسیقی بلدبود.نام خیابان به اسم اوباشدعیبی ندارد
ناشناس
32
128
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
انسان متاسف میشه که نماینده کلان شهری که مهد تمدن و فرهنگ ایران هست اینجوری در مورد استاد شجریان صحبت کنه فقط متاسفم
علی
بنده خدا منطقی گفته ..توهینی نکرده گذر حافظ بمونه بهتره
ناشناس
اتفاقا حرف درستی زده، حافظ رو حذف کنی شجریان بذاری؟ نوبره والا
محمد
امثال حافظ شیرازی با اشعار نابشون باعث معروفیت این خواننده ها شدن بعد بیان خیابون رو به اسم شجریان بزنن واقعا خنده داره
Sasan
می ترسی بلد نشن، ده ها نقطه وجود دارد که نام خیابان با میدان نمی خونه
ناشناس
چجوری مگه توهین کردن خب راست میگه شیراز رو با حافظ همه جای دنیا میشناسن حالا بیان حافظ رو عوض کنن یه اسم دیگه بذارن مگه حافظ شاعر نبوده اینکه میگه خیابان حافظ شناخته شده هست نباید عوض بشه دروغه خب حافظ که بیشتر تمدن رو نشون میده استاد شجریان عزیز دل ما هم هست اماااا عوض کردن خیابان حافظ که شاعر شناخته شده جهانی هست با خواننده شناخته شده جهانی چه دستآوردی داره خب ایییین همه خیابون
ناشناس
انسان برای امثال چون تویی متاسف می شودکه حضرت حافظ رابا مثل شجریان نامی مقایسه می کنند
الی
متاسفم براش
ناشناس
زنده یاداستاد شجریان که یک نخبه بی بدیل ومانده گارهستن ان شاالله ولی جناب حافظ هم جایگاه خودش رو داره،بهتروقشنگترتثبیت نام حافظ درمحل فعلی هست وبه احترام استادعزیزمان مرحوم شجریان
ناشناس
زیادهم تاسف نخور
ما دیگه طاقت تاسف شما را تو این هیری ویری
نداریما واللا
رضا
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا این نامگذاری خیلی هم بجاست.هر چند خیلی دیر انجام شد.همین حالا هم شهرت جهانی داره و هم شهرت داخلی.کیست که زنده یاد شجریان را نشناسد
احمد
3
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جناب پاک فطرت تو هنوز معنی هنر و هنرمند رو نفهمیدی
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام ،استاد شجریان قطعا هنرمندی در خور و شایسته بوده است. ولی جایگزین نام حافظ نشود پسندیده تر خواهد بود. خیابانی دیگر را به نام استاد ثبت کنید.
ناشناس
1
4
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کل شیراز هم بنام استاد شجریان عزیز بکنند باز هم کمه، هر که عنود و لجوج هست تا دیر نشده بره خودشو مداوا کنه
Boh
من بانامگذاری یک خیابان دیگری بنام شاد روان شجریان موافقم
ناشناس
5
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بعضی از شعرهای حافظ بخاطر صدای زیبای شجریان تاهمیشه بخاطر میمونن...اگر خود حافظ هم بود یقینا موافق بود....قبلا از اقای پاک فطرت ادمی فهمیده درذهن داشتم
ناشناس
4
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگرامروز خیابانی بنام استاد شجریان بشودمنبعدبرای هر بچه خواننده باید یک کوچه وخیابان بنویسیددرسته صدایی زیباداشت واستاد آواز بود ولی......تازه رسانه های خارجی میگفتندبایدعزای عمومی اعلام میشد.خیابانهای کشورم مزین به نام شهدایی هستند که با خون خودشان درخت اسلام راابیاری میکنند .ومفاخری همچون بوعلی فردوسی حافظ ......که علم و هنرشان جهانی‌ وجاویدهست
ناشناس
استاد تو کار خودش خدا بود
مهدی موسایی
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدارو شکر همه چیز گلو بلبله فقط همین مشکل رو داریم ک خدارو شکر این هم رفع شد،،
عصمت
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چند بیت از شعر حافظ را حفظ هستی،؟
میدانی چندتا از تصنیف های شجریان از حافظ است .
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حالا ی مدت سر مردم رو با این چیزا گرم میکنن، . بخدا خود استاد هم راضی به این بحث و جدال ها نیست، ایران رو دریابید
الهام
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بذارید تتلو
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شمایی ک میگی شجریان کی هست معلوم خیلی بیسوادی
ناشناس
3
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خسرو‌ اواز ایران در قلب مردم ایران جای دارد همانطوریکه فردوسی جاویدان است
احمد
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شما بجای شیراز به حوزه خودت رسیدگی کن که چند سال بعد از زلزله مشکلات تل انبار همچنان باقی است
مهدی
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شاید کمی سخت و زود است تا قدر و منزلت نام و ارزش استاد شجریان و خدمت این انسان فقید به فرهنگ و هنر پارسی زبانان بر همگان آشکار شود.سپری شدن زمان و مطالعه هنر شجریان و ترجمه و تفسیر هنر ایشان به دست انسانهای آگاه،با سواد و دلسوز فرهنگ و هنر ایرانی در آینده ،از وی نامی هم سنگ حافظ،سعدی،فردوسی اما، در پهنه موسیقی و هنر آواز بر خواهد ساخت که هم اکنون نیز بر آگاهان هنر استاد آین مهم چون روز روشن و آشکار است.آفتاب آمد دلیل آفتاب گر دلیلت باید از وی رو متاب....
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کسی که تا کنون مطالعه و شناخت و درک درستی از محیط و کشوری که توش زندگی می‌کنه نداره، چه جور میخواد بشناسه استاد شجریان کی بوده.
باد صبا
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نماینده کاسه داغتر از آش شجریان مگه چه شه که نیاید اسمش رو خیابان باشه او حافظ ناطقه اسم خیابونو بذارید خیابان حافظ ناطق
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به به
فرهام
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بنده به عنوان یک شیرازی و ساکن شیراز از آقای دکتر حمایت میکنم.حضرت حافظ افتخارشیراز وجهان است وغیرقابل مقایسه با یک خواننده معمولی
اقای شجریان نه شیرازی بوده نه ساکن شیراز .بازم هم به احترامشان خیابان دیگری را بنامشان بزنند نه اینجا رو
تاسف برای شورای شهر بی بصیرت
میمزن
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ای روزگار
چرا پشت سر مرده سیاست بازی میکنید میخواهید مخالف و موافق شجریان را در بیاورید روح آنمرحوم را به خیابان میکشید! نیازی به اینهمه دشمنی نیست مطمئنا خود ایشان راضی به این اقدام نمیشد تا در پی آن صدای مخالفت بشنود. خدا شما مسئولین سیاست باز مغرض .را نبخشد
ایرانی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
قدر زر زرگر شناسد .... به توصیف استاد شجریان از زبان بزرگانی چون دکتر شفیعی کدکنی و ... مراجعه کنید یا ساعتی به صدای روحبخش حضرت استاد گوش داده سپس قضاوت کنید.
ارتین
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تا حالا کدوم تون شجریان رو دیدید.تو کنسترتش یه پسر سرطانی رو با تخت و سرم و هزار بدبختی اورده بودن و اخر مراسم هر چی تو فاصله ۲.۳ متری صداش میکرد و اشک میریخت کو گوش شنوا. بعدش کیهان کلهر عزیز بهش گفت و فقط سرش رو چرخوند و حال و احوالی کرد. اگه تکون میخورد از صندلیش گناه نمیشد. شجریان اخلاق صفر.صدا ۲۰
کوروش
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اینکه یک عده به خاطر خودنمایی بعد از فوت یک شخصیت برجسته کاری رو برای آن شخص میخوان انجام بدهند ولی در زمان حیاتش جرات دفاع از استادو نداشتن واقعا مضحک هست...افرادی مثل استاد شجریان هیچوقت نمیمیرند و در دل مردم جای دارند...ای مسئولین بیکفایت در زمان حیات از هنرمندانتان دفاع کنید...نوش دارو بعد از مرگ سهراب جز ریا چیزدیگری عاید شما نخواهد کرد...استاد برای ما زندست...شما بفکر خودتون و صندلی ریاکاریتون باشید...بدرود
محسن
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
پ ن پ باید بیان اسم امثال تو رو بزارن!
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این خیابان به نام جرج فلوید باید نامگذاری گردد
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چی بگیم تو ایران همه چیز برعکس
محمد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ازیه نظر درست میگه گذر حافظ ریشه تاریخی داره یه خیابون بزرگ پیدا کنید به نام شجریان کنید
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اینقدر این آقا را رو بزرگ نکنید.کسی که ساِلها خودش و صدایش را از مردمش دریغ کرد و رها کنید .وجوگیر نشوید و وانگذاشته ی مردم نزنید .نمیدانم این شورای شهریها چرا اینقدر جو گیر شدند
ناشناس
2
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کلأ ما ایرانی‌ها آدمای جوگیری هستیم، مخصوصأ مسولین که هیچ تصمیمی از روی عقل و منطق نمیگیرن، اول تصمیم میگیرن و انجام میدن بعد در موردش فکر میکنن، احترام استاد شجریان جای جودش ولی دیگه نباید اسم حافظ رو حذف کنید و شجریان بذارید، اینهمه افراط و تفریط؟
علی
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من نه طرفدار شجریان هستم و نه مخالفش، بنده خدا یه بارم با صداش حال نکردم ولی خب طرفداران زیادی داره، اما یه نکته، چرا شجریان رو هنرمند مردمی می دونید؟ اصلا درباره گذشتش و زندگیش تحقیق کردین؟ زمان شاه برای دربار میخوند و بعد انقلاب برای جمهوری اسلامی، این ریا نیست؟ دوبار ازدواج میکنه که زن دومش رو در سن 53 سالگی میگیره درحالیکه سن زنش 26 سال بیشتر نبوده! مراسم ازدواجشو در پاریس میگیره و بخاطر تابعیت، فرزندشو کانادا به دنیا میاره! این آدم کجاش مردمی و وطن پرسته؟ چرا مثل باقی مردم زندگی نکرد؟ قضاوت با خودتون
ناشناس
1
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان رابیش ازایرانی ها بی بی سی تبلیغ میکند متاسفم اشتباه بر روی دردوران زندگی کرد وانهم همراهی بادشمن قسم خورده ایران زمین یعنی انگلیس برعلیه نظام حاکم برایران شد چه فرقی بین کودتاجیان 28مردادواین همراهی شجریان دارد البته درتوانمندی اوازخوانی شان شکی نیست اما هدف پروژه مقابله طرفداران شجریان بانظام اسلامیست که قطعا هرکه باآل علی درافتاد برافتاد امیدوارم اقای همایون شجریان بادرایتی که تاکنون داشته دردام این توطئه نیافتد
روزبه
استاد شجریان با تربیت شاگردان بی بدیل آواز ایرانی،جلوی نابودی این هنر رو گرفت و برا همین این همه کینه شو به دل گرفتن.ضمن اینکه استاد شجریان،استاد فرشچیان و امثال ایشان هنرشان بزرگ و بی همتاست و یونسکو بدون دلیل هیچ هنرمندی را در هیچ جای جهان انتخاب نمی کند.برخی از دوستان اون رو بی دین می دونن!ایشان از قاریان قرآن بودن و در سال ۵۷قاری برگزیده ی دنیای اسلام شدن.کسی که دین نداشته باشه دعای به اون زیبایی رو نمی خونه.(ربنا)
محمد
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
درود برشرفت پاک نیت. شجریان یه خواننده بوده که تمام عمرشو توی خوش گذرانی سپری کرده
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان شناسی لیاقت میخواد که هر کسی نداره هر کس به اندازه عقل خودش حرف میزنه نگران نباشید وگرنه همه مردم میشدن شجریان ۰۰فردوسی ۰حافظ ۰۰
احمد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نام گذاری گذر حافظ به شجریان توسط هر کسی که صورت گرفته است در اصل یک شیادی هست و با این کار قصد دارن این دو نام را که دقیقا در راستای یکدیگر هستند در مقابل یکدیگر قرار دهند و با دو قطبی سازی فضای جامعه فرهنگی را آلوده کنند والا کسانی نه خواهان حافظ هستند و نه دوست شجریان
وحید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظرم خیلی خوبه که خیابونی به نام ایشون باشه یا بهتر فرهنگسرا یا تالارهای هنر اما نه گذری به نام حافظ چون خود حضرت حافظ یکی از شناسنامه های شیراز و ایران در جهان است که خود استاد چه زیبا غزلیات حضرت حافظ رو با صدای بینظیرشون زمزمه میکردن روحشون شاد
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اسم یه خیابان دیگه بنام استاد شجریان کنند کسی حق ندارد به بهانه شجریان نام حافظ را پاک کند وبعد از چند سال دوباره نام دیگری را به جای شجریان گذارند البته ای کاش اقای نماینده از مشکلات معیشتی مردم هم صحبتی میکرد
اهوازی
0
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تا استاد شجریان زنده بود کلی مورد بی مهری و آزار قرار گرفت الان هم نیازی به نامگذاری خیابان به نامش احساس نمیشه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تاکی بابد سرتان زیر برف می کنید حافظ بزرگ بود ولی شجریان هم بزرگ هست نامشان در کنار هم باشد قشنگتر هست
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بزرگراه حسینی الهاشمی بنام استاد شجریان نام گذاری شود
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مسولین نخبه کش ۰۰وای بر ما
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
هویت ایران توی ایرانه بامردمه، کسی که سالها کشورومردمشو ترک کرده وبه اونا پشت کرده هیچ ارزشی برای ما نداره، دورادور دم از وطن میزنن، چطور زندگیشونو خارج از ایران میکنن مردگی شونو توایران میارن؟
محسن حمیدیان
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان عددی نبود که بخواهیم اسم خیابان را بنامش کنیم
مثل شجریان زیاد داریم
احسنت بر این نماینده
حسن
واقعا از آن شهردار و شورا ها متاسف نام حضرت حافظ را با نام یک خواننده عوض کنند
Sasan
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خوب که استاد شجریان رحمت خدا رفت ، ایشون هم یک اظهار وجودی کردند وگرنه مردم یادشون رفته بود ایشون نماینده هستند. خب همانطور که بهذشما رای داده اند به اعضای شورای شهر نیز رای داده اند، بله ممکنه عده ای ناراحت باشند چون شجریان باب سیاسی دلشان نبوده ولی اکثریت چه می گویند؟
کار بسیار شایسته ایست این نامگذاری
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان لیاقتش بیشتر از این هست.واقعا نماینده بوی از هنر نبرده.
قشقایی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان شناسنامه هزارساله کشور ایران است. استاد تجمیع حافظ مولانا سعدی فردوسی و رودکی و ... است. گذر حافظ باید افتخار کند که به نام شناسنامه ایران زمین تغییر کرده است.
علی
2
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اخه شما که استاد شجریان نمی شناسیت چرا اسمسش میارید این مرد نماینده شیراز چون اصولگرها هست براش سخت
یک بوس کوچولو
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کسی که با مهره های ترد شده ومفسدین آنور آب عکس یادگاری بندازه ومصاحبه با بیگانه که دشمن ملت است انجام بده دهن کجی به ملت وشهداس درحد وقواره ای نیست که بخان خیابانی رو به نامش کنن.....
پورمحمد
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
همه حق نظر دارند.در این موارد باید مخالفین و موافقین جمع شوند و به یک نتیجه برسند. اشتباه است که ما چون از چیزی بدمان می آید و قدرت دست ماست، آنرا به دیگران تحمیل کنیم. به یکدیگر خوبی کنیم.
علی ،
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تا زمانی که زنده بود باید قدرش رو میدونستن متاسفانه ما مرده پرست هستیم
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خیابانی دیگه به اسم استاد باشه زیباتر.چوناون خیابان.به.

اسم بزرگی دیگراست
A.kh
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
روزی که میخواستی رای جمع کنی که اینجوری حرف نمیزدی.
شجریان هم نیاز به اسم خیابان و..... نداره!
فقط خدا به داد نماینده مهد فرهنگ و تمدن ایران برسه که بی فرهنگی و بی هنری رو توی رسانه ها علنی میکنه.
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تا بود اجاز ه شنیدن صدای استادم نمیدادن حالا اسم خیابان میخاد که چی بشه
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مقایسه شجریان با بزرگان واسطوره ومفاخری همچون فردوسی حافظ وووگذشته از آنکه قیاس مع الفارقه توهین به شعور مردم واسائه ادب به مفاخر اهل ادب است ایشان چه خدمتی به مملکت واسلام کرده چه اثر فاخر عرفانی ادبی بجاگذاشته چه دردی ازدردهای دل جامعه رامداوا کرده که بعضی افراد حتی حاضرم اسم ایشان را ببرند بیچاره فردوسی با این همسایه اش
ایشان را باید با اقران وطایفه خود مثل ستار ،ناظری ،گلچین ،افتخاری،مختاباد وووقیاس کرد بعد بگیم صدای کدوم قشنگ تره بیش ازاین جفا به بزرگان است در پایان امید وارم خدا از تقصیرات ایشان بگذرد
نغمه
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
امان از این همه .... آقای نماینده متوجه نیستی چی میگی
حیدر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای پاک فطرت نگاه به فامیلت کن.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من کاری ندارم شجریان کی بوده وچه کرده وکاراش چه باعث شده ملت از بودنش لذت ببرند یا برنجند ولی تجربه اینو میگه هر کی هستی واسه خودتی وبا احساسات مردم نباید بازی کرد وشجریان باعث شد تنور آتش هشتاد وهشت شعله ور شود با جبهه گرفتنش ومصاحبه با بی بی سی وغیره میتونست اعتراض خودش را در راستای کارش که هنر بود ادمه بده وقضاوت را بزاره برگردن مردم خودش را نماینده عده ای که احمد نژاد آنها را خس و خاشاک نامید وگفت از این به بعد من صدای خاشاک هستم وهزار چهارصد سال هست اسلام با موسیقی وهنر کنار نیومده این حرف چه ربطی به اهانت احمدی نژاد به عده ای داشت؟؟؟!!!!
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
والا شهر شیراز بنام حافظ و سعدی شناخته شدس چه بسا که گذر حافظ بهترین نام برای اون خیابان هست و میشه خیابان دیگری از شهری دیگر بنان شخص شجریان باشه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
پاچه خوری تا این حد
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اخه نکه نماینده ها همه مشکلات مردم و حل کردن فقط همین ی مشکل بوده که مطرح کرده متاسفم
علی سرخه
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اخه یکی بگه شجریان غیرازاوازوصدای خوش چکاری کرده ،غیرازاینکه گفته از۱۴۰۰سال تا الان ازدین خوشی ندیدم کاری کرده،قشنگ مزدخدماتشوگرفت درمراسم دفنش با سوت وکف هنگام خوندن تلقین
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مثل اینه که به تخت جمشید بگی تخت روحانی .اخه چه معنی داره جای که قبلا نامگذاری شده را تغییر نام بدی .
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جان به جانمان کنن مرده پرستیم رمضان سال گزشته صدای رب نای استاد از مردم گرفتن حالا که رفته ایران را بنا مش کنن چه فایده داره خوشا باران که در برت ببارد بر سر قبرت چه ببارد چه نبارد
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظرم ایشون اگه سکوت اختیار کنن خیلی سنگینتر هستن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چرا آنقدر شجریان بزرگش می کنید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اینهمه خیابان از عمد اومدن گذر حافظ رو‌میخان تغییر بدن به بلوار به نامش بزنید ویا یه خیابان بزرگ متاسفم که از عمد اومدید این کار و بکنید که مردم شیراز رو‌ خراب کنید . یه بلوار یا خیابون بزرگ بنامس بزنید گذر حافظ واقعا برای خود حافظ هست اینهمه خیابان و بلوار
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اینهمه خیابان از عمد اومدن گذر حافظ رو‌میخان تغییر بدن یه بلوار به نامش بزنید ویا یه خیابان بزرگ متاسفم که از عمد اومدید این کار و بکنید که مردم شیراز رو‌ خراب کنید یه بلوار یا خیابون بزرگ بنامس بزنید گذر حافظ واقعا برای خود حافظ هست اینهمه خیابان و بلوار
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظرم ایشون اگه سکوت اختیار کنن خیلی سنگین تر هستن
محمدقشقایی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بروعامو. حیف مردم که تورو کردن نماینده شهرشیراز. توهم امثال تاجگردون هستی. درودبردکترقادری
محمد اسمعیل سینایی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بیابان. زیاده کوه دشت هم زیاده برین اسمشو بزارین اونجا
خزان
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
پاک نیت یا هر آدم تنگ نظری که جایگاه واقعی هنر ایران را نمی داند،به خوبی بدانند و آگاه باشند که اسم زیبای استاد شجریان بر قلب‌های همه ی کسانی جایگاه هنر و همچنین استاد عزیز و شناخته اند جاودانه نقش خواهد بست....
خداداد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد و هنرمند شجریان انسانها را به خدا پرستی و یکتایی می برد چقدر اخالق را بدون تفسیر به زیبایی معرفی میکرد بخدا قسم همه به اوج میرسیدن.
چرا از استاد می ترسید استاد شجریان در قلب و روح همه انسانهای آازاده هست و تا ابد خواهد بود. خیابان قابل خودتان باشد.
نورا
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان کیه ،اعتراض نماینده درسته
محمد
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بهتر هست نام استاد رو رو یه خیابان یا بزرگراه نو ساز بزارن که این نام روش بمونه و نام هیچ خیابونی رو تغییر ندن که هیچ وقت مردم اون خیابون رو به نام جدید نمیشناسن
درضمن یکی از اساتید بزرگ آواز تو حافظیه خاک خست به نام استاد رضوی سروستانی که کمتر از شجریان هم نبودن ایشون اگر قرار باشه تغییر نامی صورت بگیره نام استاد رضوی برای اینجا به جا تر هست
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تنها کاری که شوراهای شهر بلدن تغییر نام خیابانها و فرودگاهها است به جای این کار پیش بینی زمستون رو انجام بدید که دوباره سیل زندگی مردم رو نابود نکنه، شجریان نیاز به خیایون نداره
داریوش ایرانی فرزند آتوسا
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
طرح خوبیه که فکر ما مردم از بی عرضگی ها منحرف بشه
بیتا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظر من هم که شیرازی نیستم ولی عاشق ایرانم بهتره خیابون دیگه ای بنام ایشون بشه.حافظ و گذر حافظیه نباید تغییر کنه.
آزاده
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آخه حیف اسم حافظ و که بردارن بجاش اسم یک ... بزارن
احمد
2
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدا رحمتش کنه
چرا دوتا زن گرفت
با این حال زن اول وفرزندان در مراسم تدفین
شرکت فعال داشتن
Sam
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
منم که خوب فکر کردم دیدم درست میگه جایی که مقبره حافظ هست باید حافظ بمونه جاهای دیگه زیاده میتونن اونجارو نامگذاری کنن هر چند که من خودم به عنوان یه شهروند شیرازی خیلی بدم میاد شب بخوابن صبح پاشن اسم و رسم یه خیابونو که مردم باهاش خاطره دارن عوض کنن بنظرم اینجور لطف و نامگذاریو باید واسه جاهای تازه احداث بکنن نه جاهایی که قدمت داره و بین مردم شناخته شدست
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خوب راست گفته چیه فوری اسم خیابان قدیمی که مردم با نامش بزرگ شدن عوض میکنید تازه شورای شهر سلیقه ای هست نماینده های بعدی یه اسم دیگه میذارن پس بهتتر که همون گذر حافظ باشه بازم به جرات این نماینده که محافظه کاری نکرد
شیرازی
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چرا اینقدر خودتون رو اذیت میکنید و مسائل حاشیه ای رو بزرگ. می کنید.
حضرت محمد حافظ شیرازی شخصیتی تاریخی و جهانی است
شیراز خیابانهای زیادی داره که میتونه مفتخر به نام استاد محمدرضا شجریان بشه
شاهد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
برخی دوستان چرا از تعادل خارجند و دیگران رو هم سر لج ميندازن با برخی بیانات،حضرت شجریان چيه دیگه،ایشان استاد برجسته ای بودن درسته،لطف و ارزش روز افزون کارهای ایشان هم به برکت قرائت قرآن و نوای زیبای اذان شون هست بعلاوه اینکه استاد با صوت داوودی اشعار حضرت حافظ و مولانا و دیگر مفاخر بشریت ازین دیار را به استماع میرساندند..
البته جناب پاک فطرت که تنها شهردار بواقع خدوم واثرگذار دهه های اخیر شیراز کاملا منطقی گفتن وحرف ایشان هم کاستن از ارزش استاد نیست،کما اینکه اگر خود استاد بودند هرگز اجازه نمیدادم جایی مانند گذر حافظ بنام ایشان تغییر واژه دهد، البته برای اطمینان دوستان معترض میتوانند از پسر ایشان،همایون شجریان استعلام کنند تا قانع گردند.
همه چیز رابراي اعتراض به شرایطی که رای اشتباه خود سبب شدیم،بی ارزش نکنیم وبه هم ندوزیم. بپذیریم تابستانی دفعه بعد اصلاح کنیم. سپاس از همه عزيزان.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان روحت شاد، عذرخواهی میکنم از طرف یک نماینده ... از شما استاد.
علی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام بر همگی من یکبار سالها پیش با یه بزرگوار خونه ایشون رفتم اون موقع همایون شاید ده سال بود مردی بود عاشق هنر موسیقی شعر متواضع و خیلی مودب اقایان در هر کشوری وقتی اثری خلق می شود چه صدا چه تصویر صاحب اثر حق مادی و معنوی دارد یعنی اینکه اگر این اثر بخواهد توسط صدا و سیما پخش شود باید با وی قرارداد بسته شود و حق و حقوق مادی وی پرداخت شود بیاد دارم علت مخالفت استاد بجز ربنا را که یه هدیه به مردم میدانست بود صدا و سیما یاد گرفته حقوق مردم رو پرداخت نکند و خیلی از ما مردم براحتی کپی رایت می کنیم و به حقوق ناشر توجهی نمی کنیم اما در مورد نماینده باید عرض کنم نماینده یک کشور در مجلس الگوی کامل رعایت قانون و مقررات است نماینده ای که در مجلس در توییترش براحتی بالاترین مقام اجرایی مملکت را به فحش می گیرد و کسی باهاش کاری ندارد دیگه چه انتظاری از سیستم می شه داشت ایا این نماینده جرات دارد در همین اندازه به شخص اول توهین کند سریعا سرنگون می شود دوستان استاد با عشق زندگی کرد از عمرش لدت برد ۸۰ سال عمر کرد و دل میلیونها نفر را شاد کرد حیات ابدی و جاودان در انتظار اوست و مسیح هم حامی او باد. امین
آراز
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خواهشا لطفا استدعا میکنم اگه مرحمی برا درد عاشقای استاد نیستین لاقل نمک نپاشین رو زخمشون موندم اینهمه صاحب نظر داریم تو مملکت چرا زمانی که اسم آفریقا استانبول عراقی وصدتا اسم خیابون بنام کسایی هس که نه ایرانی ان نه ایران و می‌شناسن میزارن چرا جیک تون در نمیاد متاسفم
مصطفی دهقانی
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجريان با لابی گری و پارتی بازی شد خسرو موسیقی ایران زمانی که همه بزرگان موسیقی سنتی ایرانی یا ممنوع تصویر و یا ممنوع کار شدند شجريان خودش بود و خودش رقیبی نداشت و شد خسرو موسیقی ایران البته شجریان بیشتر چیزهای که خونده کپی برداری کرده از جمله مرغ سحر که توسط قمرالملوک وزیری و ربنا از جواد ذبیحی.......
علیرضا
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
هزار هزار مثل شجریان هم خاکروب مزار حافظ عزیز نمیشود لطفاً این افراد را در کنار بزرگانی مثل حافظ وسعدی و..... نگذارید. در یک کلام خواهشا جو گیر نشوید.
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
میشد مودبانه تر این نماینده نظر بده
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ای بی هنری بگوش صاحب هنرشوی
کورش
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حضرت استادشجریان کبیرسلطان قلبهاست او هنرمند فرهیخته و استوره اواز قرن حاضر بود وافتخاری برای ما که صدای دلنشین
و بهشتی ربناها را شنیدیم او دریایی از کمال وانسانیت ومحبوب همه ایرانیان بود کاش عده ای کینه توز چشمان حقارت خود را بشویند وبه پاس حفظ یادشان ودر شان او هزاران نام خیابان کوچه و برزن نهادبا احساسات مردم بازی نکنید تخت ومیز فعلا برای شما با خط قرمز مردم بازی نکنید
امید
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جناب پاک فطرت الان دیگه تمام مشکلات کشور و حوزه انتخابیه ات را حل کردی از بیکاری افتادی دنبال این قضیه. کمی پی گیری کنید چرا ۴۵درصد گاز کشور از استان فارس هست ولی استان هیچ سهمی از آن ندارد. چرا باید باشگاههای فوتبال قدیمی شیراز بخاطر نبود بودجه منحل شود یا جایی در لیگ کشور نداشته باشند.نمیتوانید کار مثبتی انجام دهید سکوت کنید.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان نام بزرگبست در هنر ایران
با آن دسته از افکار سیاسی ایشان که در فضای مجازی پخش شد موافق نیستم ولی در هنر و خصوصا موسیقی واقعا بی مانند است و هر گونه بزرگداشتی برای ایشان انجام شود بزرگداشت هنر است، نامش جاودان است
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کاش بجای اینکه با ایرانی وصدای یک ایرانی مخالفت می کنید به فکر اقتصاددرهم ریخته کشور می بودید . شما به کشور که هیچ بلکه به دین دارید ضربه میزنید شما خود را انقلابی ونماینده اسلام معرفی می کنید وتقابل دین وهویت ملی جز فاصله افتادن بین مردم ایران ودین اسلام چیزی در بر ندارد .
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
همانطور که نتوانستند نام کوروش بزرگ را با تمام کج سلیقگی ها و دشمنی ها از قلبها پاک کننید نام این هنرمند اسطوره زنده خواهد ماند شجریان استاد موسیقی ایران بود به بزرگان کشور هیچ گاه بی احترامی نکنید اینها جز فرهنگ و هویت ملی هستند
Ali
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان چه کاری برای مردم ما انجام داده که حالا باید خیابون به نامش بشه؟ ی ربنا کپی کرده. بله کپی این از ی خواننده دیگه بود و از نظر اخلاقی هم نمیتونه الگوی خوبی باشه . مافیای موسیقی سنتی ایران شجریان است که باعث شد آقای گلپایگانی ممنوع الکار بشن . شجریان تا حالا به فکر مردمش نبوده و فقط به فکر منافع خودش بوده. این شخص رو که تمام اقوام خودش رو وارد موسیقی کرده و جلوی همه رو گرفته نباید خسرو آواز لقب بگیره. وقتی شما دست و پای خرگوش ها رو ببندید معلومه لاک پشت اول میشه . اندکی تفکر
بهزاد
2
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اشتباه نکنید جناب پاک فطرت نه اینکه مخالفت با مرحوم شجریان دارند منظورشان این است که چون سالها این مسیر به نام گذر حافظ ازطرف مردم فهیم وادب پرور فارس و شیراز و گردشگران ایرانی و خارجی شناخته شده بهتر است نام خیابان دیگری بنام استاد شجریان نام گذاری شود نظر اکثرمردم شیراز هم همینه مانند نام گذاری خیابان تازه تاسیس شده ای که بنام سردار حاج قاسم سلیمانی نام گذاری گردید نظر من با توجه به اینکه ایمان شمالی بنام وکلا نام گذاری گردید ایمان جنوبی هم بنام استاد شجریان نام گذاری گردد
علی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
از شیراز هستم . حالا جناب پاک فطرت اگه بخاطر یه سری خدماتی که انجام دادی بهت رای دادن و مزدتو هم گرفتی، تو هر کاری دخالت نکن .
ناشناس
2
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بت‌نسازیدبرای‌مردم
مصیب
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این پاک فطرت همونی نیست که به اعتبار نامه نماینده ... رای مثبت داد؟
علی غفاری
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام ضمن ارادات به هنرمند عزیز وطنم ولی تغییر نام مکانهای قدیمی درست نیست و با روحیه مردم سازگاری ندارد .بهتره مکان جدیدی که هنوز مردم بنام دیگری نمی شناسند به نام این بزرگوار مزین گردد. البته چون دیوار آقای شجریان کوتاه است این نماینده راحت عکس العمل نشون داده اگر اسم یک عرب عهد حجر می گذاشتند سکوت می کرد.ای شیراز ای سرزمین کهن پارس تو را دوست دارم.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان صدای حافظومولاناو.........بود وخواهد ماند صدای شجریان اسمانی بود هر کاری برای ماندگاری این صدای اسمانی انجام شود جا دارد
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
امور شهری مربوط به نماینده نمیشود. لذا فضولی موقوف.
نادر پوری
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
دعوا بر سر هیچ، متاسفم
مهرداد
0
3
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان خورشید هنر ایران بوده هست و خواهد بود. با آرزوی ذلت هر چه بیشتر برای دشمنان ایران ای سرای امید.
مجید
دلار الان چندشده
تخمرغ چند شده
کسی نمیدونه فک کنم همه گرم اسمگذاری هنر شدین
سرباز ایران اسلامی
سلام . شجریان در زمان حیاتش زمانیکه آقای ضرغامی ریاست صدا وسیمای جمهوری اسلامی را به عهده داشت نامه ای نوشت به ایشان و گفت صدایم و آوازهایم و آنچه را خوانده ام پخش نکنید از صدا و سیما چون من مالک آنها هستم و اجازه نمیدهم . دوستان عزیز حالا مردم هم اجازه نمیدن اسم شجریان تو شهرشون باشه . اجازه ندادی اجازه نمیدن والسلام . صدات برای خودت و بازماندگانت ......
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
گذر حافظ قشنگ تره آدم حس میکنه حافظ از اونجا گذر کرده
سجاد
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نوش دارو بعد از مرگ سهراب .....؟واقعا جمله ای قشنگ هست بله عزیزان اون وقت که خدابیامرز زنده بود باید به پاس احترام ایشان یه خیابان رو به نامش میزدند .شجریان کسی است که هنر ایرانی را زنده کرد .همون صدای زیبای ربنا که در ماه مبارک رمضان پخش میشد روح انسان رو شاد میکند .شجریان مرد خدا بود روحش شاد...
فضلی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جالب است نماینده بجای حل مشکلات مردم به چه مسائلی خود را سرگرم میکند. با نامگذاری و یا حذف آن آب و نان مردم تأمین می شود؟
هادی جودی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان نامش هرگز فراموش نخواهد شد ،شجریان خود را رهرو مکتب بزرگانی چون حافظ وسعدی مولانا و‌‌‌‌.. میدانست ،و این امر در آثارش کاملا گویای حقیقت است، لذا پاک کردن نام استاد حافظ و نامیدن به اسم مبارک شجریان ، چندان جالب نیست ، خیابان و محیط برای اسم گذاری بسیار زیاد است، انشاالله زندگی نامه ایشون کتابی خواهد شد که در مدارس بخشی از درسهای ادبیات را تشکیل دهد،
مروارید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من برای این نماینده و این مردمی که میان نظر میذارن که راست میگه و استاد شجریان کیه وااااقعا متاسفم، این افراد نه بویی از هنر بردن نه از فرهنگ و ادبیات،
چرا که استاد شجریان باصدای ملکوتی شون جان دادن به غزلیات حافظ، سعدی، مولانا وخیام و.. و
و من خودم بسیاری از غزلیات حافظ رو با صدای ناب ایشون شنیدم وحفظ شدم، ایشون جایگااهشون خخخخخخخخخخیلی فراتر ازین حرفاست.. قطعا در کشورهای اطراف و سراسر دنیا قدر و منزلتشون بر دنیا پوشیده نیست و اونا حتما قدردان خواهند بود
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
همون جور که استاد شجریان محترم هست و عزیز حافظ هم عزیز دل جهان هست پس بهتره منطقی تصمیم گرفته بشه آقای پاک فطرت درست میگن ایشون مخالف نام گذاری نیست مخالف عوض کردن این خیابون هستن این خیابان اسمش سالهاست مایه ی فخر هست پس بهتر یه خیابان دیگه رو در نظر بگیرید درضمن این یعنی چی که به جای سازندگی فقط و فقط اسم عوض میکنینن مگه ما رای دادیم که شما اسم خیابونا رو برامون عوض کنین اینم که اسم خیابانی که شاعر شناخته شده ی قرنها پیش رو با خواننده شناخته شده ی جهانی حال حاظر رو عوض کنین چه کار مفیدی هس این همه اسمای زشت داره شیراز خب اونارو عوض کنین
حسینی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حیف اسم این افراد رو روی خیابونا گذاشت باید همون جایی ک پاچه خواری میکردن نامشونو بزارن ...حیفه
رویا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان تکرار نشدنی و عزیز ملت ایران بود و هست ، ولی عقل و منطق میگه جایی که سالیان ساله اسمش گذر حافظ بوده بهتره که همون اسم قدیم رو حفظ کنه و تغییر نکنه ...علاوه بر این شما فکر کنید بخوایید به یه تاکسی بگید : شجریان ....خب خیلی طولانیه بابا
محمد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
درود به نماینده مردم شیراز،،،،،مطمئنا همون نام خیابان حافظ برازنده ترو مناسب تر هست.
ع.م.ک
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کار شورای شهر ستودنی است و جایگاه شورای شهر در محدوده کلان شهر دوستداشتنی شیراز بسی فراتر از نماینده است.
برای این نماینده و همفکرانش باید تاسف خورد
محمد علی اوف
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
صدا، صدا، صدا، تنها صداست که می‌ماند
صدف
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
برات متاسفم پاک فطرت....
رقیه موسوی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدایی اقای شجریان که خیلی ارزشمند هستن
قبول نمیکردن گذر حافظ بشه شجریان خیابان های
دیگر تو هر شهری لیاقت داره بشه پارک شجریان
خیابان کوچه روحشون شاد خوشا به حاشون
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بنده خدا کار دیگه ای نداره تو مجلس انجام بده گیر داده به اسم خیابون
مهدی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ی حرفی زده اشتباه کرده. انسان جایز الخطاست من از جانب خودم معذرت میخواهم از هموطنان عزیز.
سهراب
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جناب نماینده .فک کنم کار اصلی تون فراموش کردین .بجای انرژی هدر دادن درباره این موضوعات ب معیشت و گرونی و تورم و..اینقدر زود واکنش نشون میدادین..بزار لااقل هفته ش بگذره ..سایر مشکلات که سالهاست مردم دست ب گریبانن کاری نمیکنین ‌.چطوری این مورد هنوز هفته خدا بیامرز نشده سریع اقدام شد ..عحبا
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
برادرمن این دوره مجلس تمام پاچه خواران جمع شده اند کاری هم به ملت ومملکت ندارند
سید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام اقای نماینده شاید بهتر باشد اسم شما را نصب کنید .بجای این نظرات سیاسی کاری مثبت برای شهرتان انجام دهید این کارها و نظرات بعید است اولویت اول شما باشد.
سهراب
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا الان این دغدغه یه نماینده باشه ؟ همچی ردیف.چه خوب که به همه مشکلات اینقد سریع رسیدگی میشه. هنوز یه هفته نشده از فوت ایشون ..بابا ایول داره. ایول .میگم بخاطر همینه هیج مشکل معیشتی نداریم .نگو نماینده هامون اینقد فعالن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بنظر اینجانب باید درشهر مشهدمیدانی بزرگرا بسازند و مجمسهایشان را مثل مجسمه فردوسی بسازند و درشهرهای دیگر هم نام ایشان را و مجسمه کوچکتردر خیابان یا میدانی کوچکتر مخصوص ایشان بسازند اصلا درست نیست هیچ نامی را بردارند و نام کسی دیگر را بگذارند بدلیل اینکه به ان نام وخیابان مردم عادت میکنند و مرتب تغیر دادن زیبانیست خداروشکر مملکت بزرگ و خیابانهای زیادی داریم که نام هنری یا تاریخی ندارند باتشکر
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مُردَم اندر حسرتِ فهمِ درست!
به نظر می رسد نامگذاری این گذر به نام استاد شجریان، پاسخی است به یک عمر شاگردی و تبلیغی که این مرد آزاده برای خواجه ی راز کرده اند و از این منظر امری است پسندیده، افزون بر این مقام شامخ حافظ با حذف نامش از این گذر خدشه و لطمه ای نخواهد دید.
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جای بسی تاسف است که شورای شهرشیرازحافظبزرگ راباشجریان هم قدرساخته این .... شورای شهرنشین چگونه اجازه چنین جسارتی رابه ساحت جناب حافظ به خودداده اند؟؟!!!
سحر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام، واقعا میخواستن اسم حافظ رو بردارن و اسم شجریان رو بذارن؟!!!!!!!!! این آقا خودش گفت آثار منو پخش نکنید، حتما رضایت ندارن اسمشون هم سر در خیابونی باشه.......
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ایشون زیاد بزرگ کردید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ایشون زیاد بزرگ کردید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این از عقده به شجریان و ...است
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ای ملت شیراز براتون متاسفام این نماینده نیست . شما قرار بود دنبال معشیت ملت باشید مجلس به اصلاح انقلابی تا الان چکار کردید مشگل همبن اسم بود ؟
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کارش درسته ،اگه دست اینا باشه خیابان ضلع دیگر رو میزارن مسعود رجوی
کویر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
شادروان حافظ میفرماید
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما میداری
کویر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
شادروان حافظ میفرماید
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می‌بری و زحمت ما میداری
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نام استادشجریان خوبه امااینکه نام حافظ شیرین سخن لغوبشه وشجریان جایگزین شود.هیچکس مخالف فرهنگ وادب وهنرنیست امااگرشیرازبه مهدفرهنگ وادب وهنرشناخته شده بواسطه حافظ شیرین سخن وسعدی ....بوده پس حذف نام شایسته نیست.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نام استادشجریان خوبه امااینکه نام حافظ شیرین سخن لغوبشه وشجریان جایگزین شود.هیچکس مخالف فرهنگ وادب وهنرنیست امااگرشیرازبه مهدفرهنگ وادب وهنرشناخته شده بواسطه حافظ شیرین سخن وسعدی ....بوده پس حذف نام شایسته نیست.
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من که شیرازیم موافق همچین کاری هستم
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
امروز حضرت شجریان
فردا هم اولاد شجریان غیب میشوند
با اون کشف حجاب بشون
ناشناس
6
5
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
امروز حضرت شجریان
فردا هم اولاد شجریان غیب میشوند
با اون کشف حجاب بشون
ناشناس
حجاب خوانواده استاد شجریان به توچی باید میومد از تو اجازه میگرفت ؟
علی
4
7
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدایی راست گفته این همه اسم مثلاً یادگار امام خود امام هاشمی رفسنجانی و غیره چه کاریه آخه شجریان نامگذاری کنند
حسین
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
باسلام
کاش یه نظرخواهی از مردم بشه
مثلا پیامکی یا اینترنتی
تا ببینیم مردم مورد نظر این نماینده ... چند نفرن؟
امیر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بگو برو به قانون برس به تو چه ...
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اشتباه نکن آقای شجریان توی قلب مردم جاداره فرقی نمی کنه جایی به نام ایشان ثبت بشه یا نشه اگر کرونا نبود ثابت می شد که میلیون ها دوستداران می آمدن آقای عزیز
ناشناس
2
4
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نظر آقای نماینده منطقی است شجریان مثل سایر هنرمندان است خیلی بزرگش کردن
ناشناس
3
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان در حدی نیست که با امثال حافظ و سعدی و فردوسی مقایسه بشه...مثل قطره در مقابل دریا
رضا
8
14
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بنظر بنده خیابانهای دیگری که اسمهای غیر ایرانی روشون هست تغییر نام داده شود نه حافظ..
.......
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یک عمربا رینای شجریان چه خوش بودیم وچه خاطره ها داریم دورازانصافه دباره ایشون حرفای نامناسب زد
میثم
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظر بنده اگه قراره اسم خیابان هم بگذارند بهتر است قبرش رو توی یه جایی خارج شهر دفن میکردند بعد هر اسمی خواستن روش میذاشتن نه اینکه زیر قبر فردوسی دفن کنن بعد بیان اسم حافظ رو بردارن و اسم اون رو بزارن، بیاد یک دفعه اسم میدان آزادی رو هم شجریان بذارید.
حمید
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نظر مردم درست هست ، می شود خیابان دیگری را به نام ایشان کرد .
مهدی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خیابون برای استاد شجریان کمه باید بزرگراه به نامش نامگذاری کنند ما تو شیراز خیلی جاهای معروف خوب داریم که میشه اسم استاد روش گذاشت ولی افسوس باید تو حافظ یا سعدی خاکسپاری میشد
علی
1
11
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
منم فقط میتونم بگم متاسغم
ناشناس
منم برات متاسفم واللا
پرویز متکی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
متاسفانه بعضیها را جو میگیرد
خواننده ای مثل اقای شجریان گلپا و ایرج ووووو
بودند
هیچوقت شعرها از خودشان نیست خوانندها
انشا میکنند
حافظ عارف بود در فنون علم استاد بود
تمام وجود را به شعر میاورد
این کجا و
ان کجا
مصطفی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام مشکل ما ایرا نیا این ک یادمون رفته ک کی بودیم گذشته و تمدنمون چی بوده فقط یادکزفتیم ک هنرمندا مون و مسخره کنیم یا کوچیک کنیم شما آرنولد و نگا کنین ی بازیگر کشورش هست‌ش ولی مجسمشو ساختن
نوید
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ببینید دوستان، نه جناب پاک فطرت و نه هیچ‌یک از اهالی شیراز نسبت به نام گذاری خیابانی بنام استاد شجریان مخالفتی ندارم و بر عکس بسیار هم مناسب می‌باشد. تنها بحث بر سر خیابان مورد نظر می‌باشد...خیابان و گذر مذکور با توجه به همجواری به حافظیه شیراز و معروفیت و قدمت آن بهتر است بنام قبلی خود باقی بماند و خیابان دیگری را بنام استاد گرانقدر شجریان نامگذاری کنند.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان مرد خوبی بود و در دل مردم جا دارد
حمید
3
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظر هم از حسادت این حرف زده هم سواد چندانی ندارد که بخواهد استاد شجریان را بشناسد
ناشناس
شناختن انسانها به این راحتیا نیست
عالمی را گفتند فلانی چه جور آدمیست گفت من بعد از ۸۰سال هنوز خودم را نشناخته ام چطور دیگری را شناخته باشم
روایت معروفه که
من عرف نفسه فقد عرف ربه
هرکسی که خودش را شناخت خدا راشناخته است
التماس دعا
ناشناس
استاد شجریان خیلی دوست دارم بزار حسودانه بگن تو تا ابد تو قلب کل ایران هستی مسل سردارین بزرگ اریا برزن
حمید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بیچاره هم از حسادت این حرف زده هم سواد چندانی ندارد که بخواهد استاد شجریان را بشناسد
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
از دنا پلاس چه خبر؟
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان کیه اون که اصلا ایران نبوده بنابراین تعصب بیجا نداشته باشید
ناشناس
هر چند حرفتون خیلی بی ربطه اما شجریان تمام عمر ایران بود فقط چند سال برای معالجه رفت خارج
الکی نظر ندین
پریا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
هرچند این کار نوشدارو بعد از مرگه سهرابه اما باز هم برای زنده نگه داشتن نامشون حتی در سال های دوره آینده این اقدام بسیار شایسه است اما میتونند خیابان دیگه ای را انتخاب کنند. نام این خیابان گذر حافظ باشه خیلی بهتر و مناسب تر هست❤
ناشناس
1
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
متاسفم که تو باید نظر بدی
از کوزه همان ......
اصغر کرمزاده
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شما که میگی شهر خونده و دوست نداری نام خیابان و به این نام تغیر بدن شما لیاقت حتی اسم استاد و ندارید تا چه رسد به اینکه بخوای در باره اش نظر بدی
البته من مطمئنم این نظر شخصی تو ئه و مردم فهیم و قدر شناس شیراز قدر این اسطوره ی تکرار نشدنی موسیقی و آواز جهان را می دونن و بهش افتخار میکنن.
ناشناس
0
2
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
متاسفم برای یه همچین نماینده ای که بویی از هنر نبرده
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حافظ کجا شجریان کجا
رضا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
وقت استاد
بنده‌ ۶۲ساله آز آستان فارس‌ شهر سعدي خافظ
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ما استان‌ فارسیها خيابان که‌ جای خود داره بيابان هم به نام‌ کسی‌ که‌ هم‌ پيک خانم هايده وبقیه بوده نمیکنیم وسلام
بیژن
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بابا حافظ کجا و شجریان کجا خوبه شجریان رو امام شجریان نکردن ما واالله مرده پرستیم
حسین
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چه نخبه ها یی که با سوءمسئولیت های مسئولین محترم مملکت، حیف و له نشدند. فهمیدنش درد دارد.
مهدی حبیب زاده میبدی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
برای استاد ۱ خیابان کم است
همه خیابانهای ایران را به نام ایشان بکنید.
چون نظام جمهوری اسلامی مدیون استاد است
استاد برای همنوا شدن با فتنه‌گران ۸۸،
سنگ تمام را گذاشتند
و خود را تا این درجه پایین آوردند که خس و خاشاک نامیدند.
مرحوم استاد بودند که با بی بی سی دشمن مصاحبه کردند علیه نظام.
و خود استاد عزیز
خود تحریمی فرمودند و به صدا و سیما نامه نوشتند،
و گفتند راضی نیستند آثارشان از صدا و سیما پخش شود.
هرسال ۱۲ بهمن روز ورود امام ،سرود ای ایران ای سرای امید استاد پخش می شد با فیلم آمدن امام.
این خود استاد بودند که گفتند من این سرود را برای ( امام )خمینی نگفته‌ام
نظام جمهوری اسلامی دیگر چه کاری برای استاد باید می‌کردند که نکردند؟
خدا نگذرد از شورای شهر شیراز،که از بیکاری،
با نامگذاری یک خیابان ،
حساسیت دلسوزان انقلاب را تحریک می کند
و ایشان را در معرض نقد مردم قرار می دهد
و تن استاد را می لرزاند.
حمید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نظر هرکس به اندازه فهم ودرک اوست
یکی نظرش برای هنر .کشور .ملت مهمه
یکی هم باید به نرخ روز ......
جمیل
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خوش بحالمون تو مملکت هیچ مشکلی نداریم که نماینده مجلس باید وقت بذاره بخاطر نامگذاری یک خیابان بنام شجریان عجب ملت مرفه مرده پرستی هستیم ما طرف تا زنده بود هیچکس هیچ چیز در بارش نگفت چرا اون موفع شجریان میتونست اظهار نظر کنه بد میشد
علی
2
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
فعلا دنا ودیعه مسکن واکسن آنفلوانزا عاشقه و.......
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حسادت چی کجای کارهستید حافظ وباشجریان قیاس نکنید خواهشا حافظ تاهمیشه عرفانی وپرازمعنویات بوده وهست
ماهور
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
احسنت
آفرین مگه شهید بود
اونم اسم چه خیابونی اوف .....
خدا بیامرزه ولی هرچیزی حدی داره
امین
خواهشا همه چیز رو با هم قاطی نکنید
مگه حتما باید اسم شهید بزارن روی خیابونا
مگه امام خمینی شهید شده یا دکتر مصدق یا صورتگر و هزار تا خیابون دیگه...
سیروط
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با این حرفها میخواد خودشو سر زبانها بندازه
....
2
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
از کی لقب حضرت گرفتند؟
امین
لقب حضرت رو از کسی نمیگیرن
حضرت یه کلمه عربیه برای احترام استفاده میشه یعنی( جناب)
به یه عده که یکجا جمع شدن میگن حضرات
در مورد استاد شجریان هم برای احترام بکار میره
کمی فکر کنیم بعد حرف بزنیم لطفا
ناشناس
1
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نه واقعا شجریان کیه
ایرانی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نام استاد شجریان در قلب هر ایرانی فرهیخته و دانا حک شده یاد استاد همیشه در دلهاست خیابان مهم نیست قلوب مردم ایران مهمه
ناشناس
یوسف
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگر حافظ در عصر الان بود بدترین برخورد وتهمتها را بهش میزدن
شیرازی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شیراز پر است از اسم های عجیب وغریب ،شورای شهر حتما باید این خیابان را که اتفاقا نام گذاری اش با مسما وبجاست عوض کنه ،خوب یکی دیگر را که انصافا بی ربط نامڱذاری شده به اسم استاد بگذارند
بهرام
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
میگم ایا داخلتهران که زندگی میکرد با مشهد که زادگاهش بود اسم خیابونیم گذاشتن به نام استاد مشخص هست گذاشتن یا نه
احمد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
درود بر نماینده ی شیراز،بالاخره یک موضعگیری منطقی گرفت
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
افرین خودت مردی
مهرداد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
لطفا این اراجیف و به مردم فرهنگ دوست شیراز نسبت ندهید.
ابراهیم
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدایاچه ملتی هستیم ماچرااینقدرجوگیریم..مرحوم شجریان یک هنرمندبرجسته موسیقی بودکه مردم باصدایش احساس خوشی داشتندروحش شاد
چرامامیاییم اینقدردرخصوص افرادنقدوواکاوی میکنیم ایشون هم مثل بقیه هنرمندبودندواحترامشان سرجامحفوظوقابل تحسین ولی اینهمه بزرگنمائی ویاگاهاتحقیرکردنهابرای چیه دنبال چی هستیم والله خوداوناهم راضی نیستند
محمد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این نماینده شیراز نیست...دفعه بعد اگه گذاشتیم رای بیاره ...بخاطر این حرکتش باید تاوان پس بدهد...دور بعد به هیچ عنوان نمی گذارم چنین افرادی رای بیاره
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حرف نسبتا درستی است درسته استاد شجریان واقعا در رشته موسیقی بی نظیر و فوق العاده بودند ولی استاد حافظ هم تلاش بسیاری درزمینه ادبیات و شعر نویسی کردند به نظر من یا خیابان به نام هردو نام گذاری شود یا یک خیابان جداگانه به اسم استاد هنرمند و خسروی اواز ایران استاد شجریان زده شود
اریا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای پاک فطرت منو یاد یه سریالی انداختی که مدتی پیش پخش می شد سریال هیولا و داستان آقای شرافت من یک شیرازی هستم تا زمانی که در شهرداری مشغول به خدمت بودید حد اقل من فکر میکردم از فطرت پاکی برخوردار هستید ولی متاسفانه با این اعلام نظر مطمئن شدم ...
اوستا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان تو قلب مردم وطن دوست ایران هست
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
برای نابودی یک ملت کافی فرهنگ و تاریخ ازش بگیری .
ناشناس
3
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام درموردخدابیامرزشجریان میتونم اینو بگم که ایشان یک اسطوره بتمام معنی هنرو فرهنگ ایرانی درعصرمعاصربود
جمشید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای محترم تو اگر راست میگی وضع معیشت مردم رو درست کن تو این مدتی که تو مجلس هستی همه چی دو سه برابر شده تو دغدغه سفره مردم رو داشته باشم نمیاد در مسائلی که به تو مربوط نمیشه نظر بدی کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اینقد شجریانو گنده نکنین کسایی ک سنگ شجریانو ب سینه میزنن برن یکم اطلاعات ازش کسب کنن بد بیان ادای هنرشناسی و هنرمند دوستی دربیارن.
توپوزی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
باسلام مرحوم استادشجریان دررشته وتخصص خودش مرد بزرگی بودوصدایش ماندگاراست.ولی خودمونیم اگرخوب میخوند خوب هم پولش رامیگرفت.خودش مکتوب به صدا وسیما ابلاغ کردچون درزمینه آثارش مشارکت(پول ومواجب) نداشته ایدشرعا وقانونا ازآثارمن استفاده نکنید .مرحوم درنظر داشت بااین اقدام تکخوری راادامه دهدولی وقتی دیدهنرمندان قابل دیگر (سالارعقیلی،همایون و...)کشف شدند.سازمخالف راکوک کردوچون نتیجه ای عایدش نشد.درلک فرورفت وکم کم ضعیف شدوبیماری ها بسراغش امدند.(روحش شاد).
شفق زرد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
وقتی هنرمندباشی. خودتو ایرانی بدونی پس ارزش پرچم کشورت کجاس؟
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام ما ملت افراط وتفریط هستیم ! یا از این ور بام می افتیم یا از طرف دیگر بام!!
درسته ایشان استاد آواز بود اما در این چند ساله اخیر اشتباهات فاحشی را انجام داد
فرهاد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مگه شجریان شاعر بوده ک ب جای حافظ اسمشو بذارن
بهار
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چرا نماینده ها در همه چیز باید دخالت کنند؟!!!
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعاجای تاسف داردبرای نماینده کلان شهری مثل شهرشیرازی برای اینطورنمایندگانی
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مگه همین استاد بزرگوار نبودن که میگفتن پاشایی خودشو به مریضی میزنه تا کنسرت برگزار کنه و خیلی وصله های دیگه که به مرتضی پاشایی چسپوند حالا دیگه حضرت شده وا مصیبتا. اگه راست میگید از همایون شجریان حمایت کنید صداشم خیلی زیباتر از پدره هم فکر میکنم مردمی تر باشه. خدا بیامرزه استاد شحریان رو ولی اگر ایشون یک استوره بود نباید با شبکه های معاند مصاحبه میکرد و عکس یادگاری در آعوششون میگرفت. من به ایرانم افتخار میکنم و به ایرانی افتخار میکنم که وطنش رو به هیچ چیز نفروشه.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد اینقدر بزرگ که لازم نیست خیابان بزنی به نامش اون تو قلب کل ایران هست
بی معرفت
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بیاید از زاویه دیگه به قضیه نگاه کنیم
چه افراد معاند فرهنگ ایرانی بخان و چه نخان هم حافظ، هم شجریان شخصیت جهانی هستند و لزومی نداره اشخاصی مثل این جناب ((معرفت)) اینو تایید کنه.خدمتی که شخصی مثل شجریان برای شناخت بیشتر حافظ و مشاهیر دیگه ایران کرده کی کرد؟ شماها که فقط اعتبار ایرانی رو تا بحال آوردید پایین.
کاملا واضحه شماها در جایگاهی نیستید که بخاید در مورد فرهنگ ایرانی حتی نظر بدید.اینکارو تاریخ خودش در آینده انجام میده. افراد سخیف و کم مایه بعد مرگ میمیرند ولی شجریان و حافظ و سعدی زنده اند بنام ایران زمین.ضمن اینکه هیچ مملکتی اجنبی و خواستگاه اجنبی رو به منافع ملی و بزرگداشت سرزمین خودش ترجیح نمیده...
محمدرضا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چرا بعضی ها این درک را ندارند خواننده ای که یک عمر دربرابر انقلاب و آرمانهای شهدا سرسختانه ایستاد وعمری را به خوش گذرانی پرداخت نمی تواند درقلب خیلی از مردم که عاشق شهدایشان هستند جای داشته باشد چرا از یک نفر بت می سازید شجریان بجز یک صدای خوب که قدرش را ندانست چه دارد چه میراثی برای ملت به یادگار گذاشت که باید منت دارش باشیم درکوچه وپس کوچه های شهر آنقدر صداهای ماندگار داریم که به دلیل فقر نتوانسته اند خود را بنمایانند ازپارساخائف گرفته تا خیلی ازجوانهای این مملکت صدای خوب دارند بیایید بجا و درست قضاوت کنید آیا این همه تعریف وتمجیدبرای شخصیتی که خودرا تافته جدابافته می دانست رواست ؟
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
روحت شاد استاد بزرگ،اسطوره،مرد اخلاق و جنتلمن
عبد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این که نماینده 23درصد مردم شیراز هست
گلی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
احسنت به این نماینده شجاع.
mohamad
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جمع کثیری در خواست کردن ...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
هر کسی را نتوان دید
ماهان
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نه پس طبق معمول اسم شهید بزارن رو خیابان ها
کریمی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
نماینده محترم که فقط تغییر نام اذیتت می‌کنه مملکت رو بدبختی و گرونی ترکونده اونو ببین .حذف اسم استاد از خیابان و گذر مشکل کودکان و زنان زباله گردی که هر روز بیشتر میشن رو حل نمیکنه . تو نماینده مردم !!!!! شدی این مشکلاتو ببین .چه خیابونی به نام استاد باشه یا نه از بزرگی ایشون کم نمیکنه
حسین
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این نماینده شیراز باید اول یه نظر درمورد پرونده مالیشون توی شهرداری شیراز بده...
استاد شجریان جاودانه تاریخ است...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حیف از نام شجریان ک شما ...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بیچاره ها هر کاری کنید نمیتونین ارزش وجایگاه استاد شجریان را در پیش مردم کم کنید استاد دردل همه ما همیشه زنده هست وبرای همیشه هم خواهد ماند
مسیح
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شما نماینده کل ما شیرازی ها نیستی.. لطفا از جانب ما حرف نزن.
سید
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اقای پاک فطرت مطمئنی توی فامیلی شما اشتباهی رخ نداده
Kami
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدابیامرزه استادویکی از بزرگان ونام آوران هنرکشوربودکه تودل خیلی هاچه ایرانی وچه غیرایرانی خودشون جای کرده بودن اونهایی که مخالف وتوهین میکنن یکسری انسان بیسوادن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
راست میگه حافظ لسان الغیب کجا شجریان خوشگذران کجا
فریبا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای پاک فطرت از کدام مردم شیراز صحبت می کند. اگر به همین کامنت ها نظری بیاندازد 98درصد مردم مخالف نظر ایشان هستند. اگر با چهار نفر بادمجان دور قاپ چین های خودتان چنین نظری دارید لطفا به اسم مردم فرهیخته شیراز صحبت نکنید. مردم هنردوست و فرهیخته شیراز اکثریت از نامگذاری بنام استاد شجریان خوشحال شدند. نامه دو پهلو نوشتن مناسب یک نماینده نیست. شورای شهر شیراز و شهردار منتخب مردم هستند و از جانب مردم نامگذاری کرده اند.
ناشنااااس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا که درست میگه.آدم عاقل نمیاد اسم یک گذر به بزرگی حافظ رو تغییر بده که جهانی هست.میره یه خیابون دیگه رو نام گذاری جدید میکنه.
برای همه چیز باید جو بگیرید. آخه چنتا شهر تو ایران اینکارو کردن که اسم خیابون بزرگان رو تغییر بدن...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این چه نماینده مردم است که مخالف خواست مردم عمل می‌کند
ایرانی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام این همه آدم مهم تو این مملکت دادیم این همه بازتاب تو رسانه نداشت که حالا به خاطر یک خواننده که مرغ وجوجه میخواند بعضی ها خودشان را میکشند ول کنید بابا به ولله برای پدرتان این قدر گریه نمی کنید که به خاطر یک آدم معمولی ای قدر خودتان را نکشید.خواهش میکنم ادمین نمایش بده
نمازی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
جالبه هرمسئولی حرف و نظرشخصی خودش را از طرف مردم میزنه
ما که توی شیراز مخالفی ندیدیم همه خوشحال هم بودند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چه راحت ملتی هستیم نام بزرگترین استاد شعرو ادب که حافظ قران و ادمیت بود رو برداریم نام یک خواننده یک فقط برای ملت یک ربنا خوندن اونم بعدش منصرف شده از خواندنش و برای جیب خودش کار کرده و اینقدر بزرگ نماییی کنیم که کورش کبیر دوم باشه ؟؟؟؟ واقعا جای تعجب از ملتی که خود را بهترین میداننن اما برای به خاک سپاری محروم شجریان از فرصتادن حتی ی صلوات برای امورزندگی روحش هم دریغ کردن و کف و هلهله کردن ؟؟؟؟ واقعا طرف دارهای به قول استاد شجریان اینان هستن ؟؟؟؟ سپاس از کسی که مخالفت کرده در اسم گزاری خیابان در شهر شیراز شهری که مهد حافظ بزرگوارررر بوده خدایا این ملت رو از دست مزدوران وطن و فرهنگ فروشمان نجات بده
ناشنس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اقایان اهل هنر وادب زره ای انصاف داشته باشند استادشجریان را باحضرت حافظ مقایسه نمیکردند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان یک ایرانی فرهیخته واقعی بود ، بت هم نیست ، اما کسی،که ذاتش با ایران وایرانی مشکل داره ، نباید از امثال حافظ هم مایه بزاره حافظ اول عارف بود وبعدشاعری ایرانی ، ومخالف سالوسی وریا هم بود، که الان درحدوفور یافت میشه ،،، دریغ از ایران
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم از شورا و شهردار که نام حضرت حافظ را بر دارند ونام یک خواننده را بزارند!!!!!!
خلیل ملکان
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام جناب نماینده خواهش میکنیم شما قانون گذاری کنید که کارشناسی شده باشه خسته شدیم از اینهمه ازمون خطا بستر سازی لازم جهت سرازیر شدن پولهای سرگردان که مثل زلزله 8 ریشتری اقتصاد مملکت را بهم ریخته وقانونتان ضمانت اجرایی داشته باشه موقع رای گیری در صحن مجلس ریس با التماس میگه اقایون خواهش میکنم گوش نمیدید حداقل رای بدید بعصی از همکاران شما اصلا حواسشان نیست به چی رای دادن. انقدر کار در مجلس ریخته که نماینده فرصت نمیکنه به حاشیه بپردازه دغدغتون مردم ووضع زندگی انها وکشور باشه درگیر این موارد فعلا نشید
ی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان شجریان شده ورد زبان یه عده مردم بی سواد، در ظاهر باسواد!!
اکثر این افراد چیزی ازش نمیدونن فقط طرفدارشن مثل....
یادآور
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
۱۰۰ سال پیش تو شیراز یک آقایی زندگی می کرد بنام فال اسیری عالم دینی بود مرتب حافظ را تکفیر می کرد و دو بار اقدام به تخریب مقبره حافظ کرد حافظ را شرابخوار و ولات و شبگرد معرفی می کرد حالا بعد از اون سالها ببینید نام کی در قلب مردم و تاریخ ماندگار شده مهم درک و شناخت واقعی و بدور از احساسات است حال بعد از ۵۰ سال ببینیم نام و نشان و یاد چه کسی در تاریخ و حافظه مردم ماندگار میشه این هیاهوها میگذره و گرد و خاک چهره زر را تغییر نمیده بزار هر چه میخان خر مراد را برانند
سپهری
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
احسنت به بصیرتت وپاک فطرتیت جناب آقای پاک فطرت عزیز،البته که نباید اعتقادات رو به خوانندگی وآوازه خوانی فروخت،اگراستادهنرخوانندگی داشت ولی هنرِدوست ودشمن شناسی نداشت که به دام بدخواهان کشورافتادودراواخرعمرش خوش نامی روکم رنگترکرد هنرواقعی بصیرت داشتن است
الی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اینقد بدم میاد ازین ایرانیای مرده پرست که تا یکی میمیره اسم یه خیابونو میخوان بنامش کنن حالا انگار برا مردهه یا خانوادش فرقی میکنه استاد دیگه احتیاجی به این چیزا نداره همتون افتادین به جون هم برا یه اسم .. خدا بیامرزتش استاد شجریان رو
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مطمئنا گذر حافظ یا گذر هنر برای این خیابان که قرنهاست آرامگاه حافظ است برازنده و مناسبتر است. مطمئنا خیابانهای دیگر میتواند هدف نامگذاری استاد شجریان باشد.من هم با نظر این دوستمان موافق هستم متاسفانه ما کار بران گاهی موضوع راخلط می کنیم اصلا بحث مقایسه نیست همه این بزرگان در جایگاه خودشان محترم هستند واحتمالا نظر آقای پاک فطرت این بود ه که خیابان دیگری را بنام استاد شجریان نامگذاری کنند من هم به عنوان یک شهروند میگویم همانطور که خیلی راحت شورای شهر وشهردای ونمایندگان خیابان ایمان را بنام وکلا کردند پس می توانند جای دیگری را بدون نظر خواهی از مردم نام گذاری نمایند با این تفاوت که مردم بانام گذاری این بزرگوار موافق هستند ودیگر تابلوها را دستکاری نمی کنند اماعمدا جایی را انتخاب نکنید که بگوئید مردم موافق نیستند.لطفا این کامنت راا بگذارید.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اندکی تفکر
چطور شد یهو شجریان شاخ شد شجریانی که زمان انقلاب ازش خواستن برای شهدا بخون نخواند بعد از رحلت امام برای امام نخواند یه مدت هم رفت تو شبکه های خارجی ضد انقلاب حرف زد حالا یه عده ... دارن براش گریه و زاری میکنند یعنی ازشون بپرسی ۴تا از آهنگهاش نام ببر نمیتونه
اواز
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
دوستان چه بخواهید چه نخواهید شجریان شناسنامه ایران است، بنظرم خیلی مهم نیست که کسی اونو قبول دارد یا ندارد، مهم اثار اوست ...
پس مطمئن باشید آینده از اون اوست ...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
روزی که میخواستی رای جمع کنی که اینجوری حرف نمیزدی.
شجریان هم نیاز به اسم خیابان و..... نداره!
فقط خدا به داد نماینده مهد فرهنگ و تمدن ایران برسه که بی هنری رو توی رسانه ها علنی میکنه.
پروانه
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خدا رحمت کنه اقای شجریان رو ولی اقای شجریان یه فرد ضد انقلاب بود که با رسانه های بیگانه و اپوزیسیون علیه مملکت و انقلاب مصاحبه می کرد حالا صداش قشنگ بوده که بوده اونم توانایی بوده که خدا بهش داده ، خودش چکار کرده برای خدا؟ این مهمه وقتی نگرشش رو به نظام و انقلاب فهمیدم دیگه هیچوقت صداشون گوش نکردم ایشون هم به این مردم و نظام جفا کرد مثل خیلیها.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
براتون متاسفم
محمد رضا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگر اینطوری پیش بریم همه هنرمندان را باید در نظر بگیریم،از جمله ،مرضیه ،دلکش، گوگوش.........که باید مقبره ای درطوس وخیا بانی در شیراز ،نه در هر جای شیراز فقط کنار قبر حافظ داشته باشند،چون بتنهایی دیده نمی شوند.....
مهرداد رضایی خواه
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حافظ و فردوسی و سعدی خلق کننده بودند و شجریان اجرا کننده.قطعا ارزش شجریان به گرد پای این بزرگواران هم نمیرسد.
علی
اینکه برا گرامیداشت یاد و خاطره استاد شجریان در تمام شهرهای ایران اسم خیابانی را بنام ایشان نامگذاری کنند
کار خوبی است اما اینکه برا خاطر ایشان گذر تاریخی حافظ رو حذف کنن خیلی بی انصافیست استاد شجریان البته استاد بودند اما آنقدر بزرگ نبودند که بخاطرش حافظ رو حذف کنند تعصب البته با انصاف منصفانه تر است
ناشناس
تمام اجراهای شجریان خلق بود و خلاقیت کمی فکر کنیم بعد صحبت کنیم لطفا
اصلا ذات هنر خلاقیته
امیر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من بچه شیرازم و ساکن شیراز تا اونجایی که میدونم و میبینم همه خوشحالند از این نام گذاری ...کی گفته مردم این کلانشهر مخالف هستند؟؟؟؟بله از هر هزار نفر یکی شاید مخالف باشه که اونم قطره ای در دریاست...استاد شجریان نه تنها یک خواننده که انسانی والا و فهمیده و دد کنار مردم بود ...حافظ اگرچه بسیار والامرتبه هست اما خواند اشعار او توسط استاد شجریان مرتبه ای بالاتر به او بخشید ..بعد هم ما تو شیراز اینقدر خیابان و مدرسه و بازار و ....به اسم حافظ داریم که چیزی از مرتبه اوشون کم نخواهد شد ..اما از استاد شجریان چیزی نداریم ...مگه دنیا چندتا شجریان داشت و آیا مادری دیگر چنین هنرمند و انسانی را خواهد زایید؟؟؟
Nazi
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
به نظر من همون گذر حافظ برای آنجا مناسب تر است ولی یک خیابان هم بنام استاد شجریان گذاشته شود ،چه خوب است که همشهریان عزیزم در هر موردی احساسی برخورد نکنند
مجید
1
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ببینید اونا جاشون معلومه دیگه نیاز به نون آب ندارن
این مشکلی از ما هل نمیکنه نمیخاد الکی بحث کنیم بریم بدنبال بدبخیای خودمون
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چقدر می حرفین
پرسپولیس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این همه خیابون با اسم های عجیب غریب و غیره ایرانی تو شیراز هست شاید شجریان در حد حافظ و سعدی نباشه ولی یکی از هنرمندهای بنام ایران ی خیابون دیگه انتخاب کنن
امین
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
هر کسی را نتوان گفت که صاحب نظر است...
اگه کسی ذره ای بوی عشق و جوونمردی به مشامش خورده باشه امکان نداره در مورد شجریان و آوازی که از نشانه های بزرگ خداونده اینجور گستاخانه حرف بزنه و توحین کنه
توحین به شجریان توحین به ایرانه توحین به فرهنگ و ادبیات وهنر و آبروی ایرانه
شجریان عزتش رو از خداوند هدیه گرفت و مفت نفروخت
متاسفم برای کسانی که از زوی عدم شناخت هر چرت و پرتی به مغز خامشون دوید میریزن بیرون...
البته حافظ هم در زمانه خودش غریب بود و این سرگذشت خیلی از بزرگان جهانه
سرباز ایران اسلامی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کسی که اجازه نمیدهد صدایش از صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران برای مردم پخش بشه مردم هم اجازه نمیدن خیابون بنامش بشه حق با مردم است .
زهرا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان جای خودش حافظ هم جای خودمکان دیگری رابه نام شجریان کننداینطوری بهتر
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
مرحوم شجریان صرفا یک خواننده سنتی بود که صدایش مثل همه خوانندگان به دل برخی بود و برخی نه، ایشان نه مبدع بود نه مربی ممتاز، شهرتش هم جز از حوزه ماورالنهر فراتر نرفت
شهر واستان ما بسیار مفاخر و مشاهیرگمنام مانده دارد، اگر بنا باشد من شورای شهر اسم هر خیابان را به نام سلبریتی مورد علاقم بزنم که واویلا
حسن برفی
0
1
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان خسرت دنیا و آخرت شد.
محسن غفاری
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با عرض سلام وادب، اگر چه استاد شجریان در رشته خود (موسیقی وآواز) مهارت بسزایی داشت ولی در رشته ادبیات وشعر فارسی، با اطمینان کامل می‌توان گفت بهیچوجه بپای حافظ نمی‌رسید، چنانچه استاد شجریان می‌گوید پنج بار قرآن را خواندم، راجع به حرام بودن موسیقی چیزی ندیدم،،درصورتیکه حافظ، قرآن را از ازبر میخواند وبه نقطه نقطه قرآن تسلط داشت. اشعار حافظ شهرت جهانی دارد وبه اکثر زبانهای زنده جهان ترجمه شده، مقایسه استاد شجریان با حافظ، بمانند مقایسه استاد دانشگاه با یک دانش آموز است، واگر خود استاد زنده بود یقینا باین امر اقرار می‌کرد. لذا تغییر نام خیابانی درشیراز از حافظ به شجریان گناه بزرگی محسوب می‌شود. مگر نام یک خیابان دیگر بانام دیگر که از نظر سواد ومعلومات درسطح استاد شجریان بوده باشد ویا اصلا نام قبلی خیابان متخلص بکسی نباشد. بااحترام وادب
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
خیلی از هنرمندان دنیا ایران موسیقی ایران رو از طریق استاد شجریان شناختند. بعد شما میگی درخواست مردم این بوده. این قدر تمایلات سیاسیون رو به مردم نچسب نید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اون ناشناسی که گفته اگر به نام سردار سلیمانی بود نماینده قبول میکرد باید بدونه گستاخی هم حدی داره شجریان در حد لنگه کفش سردار عزیزمان نبوده ونیست.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یک یادداشت

ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
البته بی احترامی به هیچکس جایزنیست خصوصا شخص معروفی مثل مرحوم شجریان ولی انصافا نماینده شیراز بیجا انتقاد نکرده انتقاد بجاست شجریان با حافظ فاصله زیادی دارد حافظ یک شخصیت ملی وتاریخیست حکمت وعرفان او همواره راه گشا ومشکل گشابوده ومرحوم شجریان فقط حنجره خدادادی واجرای نوازندگی قابل قبولی داشت (روحش شاد یادش گرامی) همچنین روح همه رفتگان شاد خوصوصا مرحوم حافظ رحمت االله علیه
سحر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من شیرازی ام ایشون حق نداره از طرف ما نظر بده ما حافظیه رو داریم و گذر شجریان کاملا تناسب داره با حافظ
محسن
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حتی اگر هیچ خیابان یاکوچه وبرزنی بنام شجریان نکنیدبازهم تمام شهرهاوکوهاودشتهاونهرهای ایران نام شجریان رافریادمیزنند این شجریان بنده خدافقط یک سازنواخته فقط برای مردم اوازخوانده چراازاومیترسید.بخداهیچ کاری باهاتان نداره.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
انسانهای کوتاه فکر چشم دیدن انسانهای بزرگ را ندارند
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
منصوره
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام باید بگویم اغراق توی هر کاری خوب نیست درسته شجریان مرد بزرگی بده ازولی هر کسی یک بار و یکجا کافیه اسمش باشه چرا این همه دکتر و پرستار شهید کرونایی که داریم جایی به نامشون نمیذارن دکتر ها چقدر درس خوندند و حقشونه
Mani
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بنظر من درست نیست نام شجریان را روی خیابان یا هر بنای دیگری قرار دهند، او هم یک خواننده بود مثل دیگران، نه شاعر بود، نه فیلسوف بود، نه مخترع بود، نه کاشف بود، لطفاً بت سازی آنهم با یک انسان معمولی نکنید.
حمید وحیدی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
درود.
دوست داران حضرت شجریان با این جماعت جاهل بحث نکنند.
آخر اینها قیمت نقل و نبات را از کحا بدانند.
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
به خود حضرتش اگر شجریان ها نبودند هنوز نمیدانستم حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی چه ارزشی داشتند
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگر حافظ زنده بود.ومیدید که شجریان اشعار اورا به این زیبایی می‌خواند بوسه ب. دستان او میزد
فرهنگی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بله حافط هم محترمه زنده یاد شجریان هم
نه حافظ ونه شجریان نیازی به نامگذاری خیابانها به نامشان ندارند. امیر کبیر اینهمه در کشور زحمت کشید اصلا شما کاربر محترم میدونی قبرش کجاست؟ خواندن فاتحه پیش کش...
با مرقد امام حسین ع فاصله کمی دارد.متاسفم برای خودمون
بهار
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چه داند قیمت نقل ونبات
محمد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم که همچین ادمهایی نماینده مجلس شدن استاد شجریان در جهان شناخته شده بود شجریانها در تاریخ ماندگار شد
حجت اله
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام به نظر من شخصیت استاد شجریان آنقدر والاست وآنقدر ایشان وخانواده محترمشان پیش مردم عزیز هستند که این نامگذاری به اندازه پرکاهیست در برابرشان چون نام ایشان در قلبهای شیفتگانش نوشته شده حیف است که نام زیبای ایشان در خیابانهای مشهد نوشته شود همه ی خیابانهای مشهد ارزانی خودتان
دلباخته استاد
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان احتیاج به نامگذاری گذر نداره نبوغ حافظ هم ازکتاب نبوده وانچنان مانوس با خدا ه نبوده شجریان انسان برجسته ای بود که اورا نشناختیم در شهر کلن 5000 خارجی که موسیقی ایرانی هم نمی شناختن برا آواز این مرد بزرگ درسالن منتظر اواز این اسطوره آواز بودند اگر هویت ومقبولیت شجریان به رای مردم گذاشته شود مانند خیلی ازمسایل این مرز وبوم اونایی که رسوا می شوند مشخصه کیان
محمدرضا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان نه فقط استاد موسیقی و آواز و هنر بود, بلکه انسان بود و کردار و پندار و گفتار او برای مردم و در جهت خشنودی مردم بود و اعتلای هنر و رفتار اجتماعی او فراتر از مرزها رفت و شعر و موسیقی ایرانی را به جهان شناخت و او واقعا" یک پدیده بی نظیر و نایاب در موسیقی ایران بود که خداوند او را مامور کرد جهت تسکین دل مردم رنج کشیده ایران کرد. کسی که در قلب مردم بود و هست و و جاودان تر خواهد شد. یک هنرمند شجاع و نترس که جز از خدا از کسی ترسی نداشت و رک و بی پرده از حق و مظلومیت با زبان هنر و آواز دلنشین, دفاع کرد... روحش شاد و یادش جاودان.
محمود
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ما مردم بی سواد و تاریخ نخوان هستیم مرحوم شجریان یکی از عوامل اصلی حکومت است.
اگر دقت کنید تمام آهنگها به سفارش و صداو سیما بوده
امیر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یه کلام از مادر عروس
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
متاسفم برای مملکتی که همچین آدمای بیسوادی توش دارای پست و مقام هستند و در مورد استاد نظر میدن
م ش
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان میراث بین المللی هست و هیچگاه نمرده است ایشان زنده اند و با روح مهربان و گرامی شان برای مردم ایران آرزوی بهترینها رو دارن خیابان که سهله باید بگن ایران شجریان
محجوب
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
این نماینده میخواد چهار سال بعد هم بیاد.
رحمان
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اشعار حافظ و صدای قدسی شجریان دو آینه روبه روی هم بودن و هنر ناب ایران زمین رو به ابدیت پیوند زدن...حافظ و مولانا و سعدی و شهریار و شاملو و صادق هدایت و...همه چشم و چراغ مردم ایران شهر هستند...از خوارزم تا سواحل مدیترانه و قفقاز و....

این یارو کیه ؟؟؟؟؟؟
بهنام
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اگر تو دیگه رای آوردی من سرخاب میزنم ...........
رامین
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ببینید چطور استاد شجریان و حضرت حافظ رو تو دو جبهه مخالف قرار دادند و می خواهند مردم رو با استاد شجریان بد کنند. شیراز این همه خیابان و میدان و بزرگراه و ... دارد با اسم های من درآوردی مثل مهندسین، دوستان، فرهنگ شهر و ... تازه کلی هم هنوز افتتاح نشدن خوب مثلا می مردن یکی رو به اسم استاد بگذارند؟
شيرازی اصل
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ما شیرازیها حتی‌ جاده‌ خاکی هم بنام اوشون نمی‌کنیم چه برسه گذرگاه شيخ عجل حافظ شيرازی
ابولفضل
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
با کمال احترام به حافظ بزرگ و همچنین استاد شجریان.
نمیدونم خیابان مثلا قحطی اومده تو شیراز که این مسعولین بی مغز این خیابون رو انتخاب کردن .بنظرم تو مملکت ما مسعولین تو هر کاری باید یه کرمی بریزن و گرنه خابشون نمیبره انشالاه همشون نابود شن
گیسو
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کاش به جای اعتراض به اسم خیابون به قیمت سکه ودلارو ... اینا اعتراض میکردی اگر واقعا به فکری درثانی مگه مهمه اسم خیابون چی باشه میخواد حافظ باشه یا شجریان شرط میبندم ۸۰درصد مردم یه قصیده از شعرای حافظ وشجریان رو بلد نیستن خود من هم طرفدار هردپ بزرگوار هستم به جای اینکارا انقدر شعرهای حافظو از کتابای درسی حذف نکنید و باکسانی که شعرهاشو به نام خودشون میزنند برخورد بشه
اوا...
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حیف اسم استاد شجریان که پاک فطرت بخواد به زبون بیاره.یک تار مو استاد شجریان هزار...هزار...تا کل پاک فطرتها را میرزه. پاک فطرت همین بلد بود ...؟ به جای این حرف بی منطقی که زدی اول برو یک کم کتاب بخون و به مردم فلک زده شیراز برس.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام پیشنهاد میشه اسم شبکه من وتو را بگذارند شبکه شجریان. که همه مردم شادتر بشن.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
چرا حافظ را با شجریان مقایسه می کنید ارزش و مقام هر دو را نه تو دانی و نه من . پس نیاز نیست این قدر به یکدیکر بپریم. . واگر از شجربان بدتان می اید . رفتید تحقیق کنید سر چی از ایشان بد تان می اید. راستی من و شما که در مورود شجریان نظر میدبن.اصلا فرهنگ و ادبیات و هنر میفهمین.
اااا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ما مردم ایران خاک پای استاد شجریان عزیز هستیم.استاد شجریان یک اسطوره هست.استاد شجریان در قلب همه مردم ایران و خارج از ایران جای دارند.روحشان شاد و یادشان برای همیشه گرامی باد..
علی
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا متاسفهم برای بعضی ها که سنگ دیگران را به سینه می زنند شجریان کیه برو فکر نون شبت باش
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
شجریان مگه هنرمنده
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
یه بار هم ایرانیان خارج از کشور که طرفداری هاشون هم سیاسی هست کاری به هنرمند هم ندارن. بهتر اسم شبکه من وتو را به یاد استاد بزرگ بگذارند شبکه شجریان. آقای پاک فطرت از قدیم گفتند
جانا تو سخن از دل ما می گفتی.
فاطمه
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من صدای استاد شجریان رو دوست داشتم و دارم وتسلیت میگم به تمام عرصه ی هنر و موسیقی.. اگه مسولین واقعا میخان اسم این استاد رو زنده نگه دارند خیابان های زیادی هست که بتونند نام استاد شجریان رو بزارندهیچ دلیلی نداره بخان نام بزرگ حافظیه رو حذف کنند.درسته استاد شجریان استادموسیقی بودند ولی قابل قیاس با شاعر گرانقدر ما حافظ نیستن به هیچ عنوان...
ممدآقا
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
کاملا کار بجائی کردید
بسیاری از مردم از شجریان متنفراند
اصغر
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
آقای نماینده اندیشیدن را در کردار استاد نسنجیده ایت
ایران سرای من است
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
همونهایی ک سنگ شجریانو ب سینه میزنند
فقط اسمی ازش شنیدن
و به ندرت و کمتر کسی شاید از اثارش بدونه
و در موسیقی سنتی استادانی داریم ک شجریان در حد اونها نیست
و بیشتر برای بهره سیاسی اسمشو گنده کردن
حافظ را لسان الغیب لغب دادن؛ شجریان چ لقبی دارد...
البته متاسفم از اینکه مجبور شدن برای مثال و مقایسه نام شجریان را در کنار نام نامی حافظ اوردم

همان گذر حافظ بهتر است
و شهرت جهانی دارد
خدا شجریان و پیروانش رحمت و عاقبت بخیر کنه
یوسف
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
اقا وخانم ها اساد شجریان ول کنید یکی جواب بده این قیمتها چرامثل دوران اصهاب کف ودقیانوس شده جراپراید ۷۰۰کیلو اهن، شده ۱۵۰م یعنی کیلوی ۲۰۰۰۰۰تومان
ققنوس
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بنظر من انتخاب بجایی است چون شجریان در شناساندن حافظ و اشعارش به مردم دنیا و نشر فرهنگ و ادب فارسی سنگ تمام گذاشته حقش اینست که گذر حافظیه یا گذر ادب بنام او باشد . ضمناً به عرض نماینده محترم میرسانم آنقدر که شجریان برای دنیا شناخته شده است گذر حافظیه شناخته شده نیست ، فکر میکنم درد امثال شما چیز دیگری است مرد باشید و بخودتون بیایید که عزت همه دست خداست !
یوسف
0
0
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹
ودرخصوص اظهار نماینده محترم بگم بهتر به مشکلات عمومی مردم حل کنید.من اصلا هیچ نظری دررابط شجریان ندارم فقط نمایندگان مجلس به مشکل معشتی مردم برسن
ناشناس
0
0
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اصلا نباید هیچ جا رو بنامش کنند مگه برا مملکت چیکار کرده چیزی که زیاده ترانه خون. من که تا حالا ندیدم کسی ترانه شجریان گوش کنه
علی
0
0
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
بازهم جوگیری. من اهل شیرازم .از روزی که بادیه تاسیس شده اسم اون گذر حافظ بوده.با تمام احترامی که برای استاد شجریان قابلمه ولی بجا نبود که این گذری که سالیان سال میان مردم جا افتاده را عوض کنند.به نظرم کج سلیقگی بود.باید یا یکی از خیابانهایی که اسم بی مسما داره را عوض میکردند و اسم استاد را می‌گذاشتند،فلسفه خیابان نام گذاری نیست بلکه شناسایی اهالی محل از آن محل هست تمامی اهالی شیراز از حدود ۹۰سال به این طرف اون خیابان را به نام حافظ میشناسند.حتی در سایت یونسکو هم اونجا بیابان‌های اطراف آرامگاه حافظ به نام حافظ شناخته شده است ،شورای شهر قبلی هم که اصولگرا بود موقعی که شیخ نمر را در عربستان اعدام کردند ،جو گیر شد و نام یکی از خیابانهای اصلی شیراز را به شیخ نمر تبدیل کرد که به دلیل اعتراضات مردم همان نام قبلی ماند،هرچند مقام استاد شجریان با دیگران قابل مقایسه نیست اما تغییر نام گذر روبروی ارامگاه حافظ کج سلیقگی بود بنده نه چپم و نه راست ولی مگه قحطی خیابان و گذر بود..
علی
0
0
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
ما ایرانی ها جو گیر و اولین.جایگاه استاد شجریان منیع و بالاست.ولی چرا ی گذر که نزدیک ۱۰۰ سال هست به نام حافظ هست را تغییر نام میدند.ی خیابان دیگه به نام استاد نام گذاری کنند
ناشناس
0
0
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
هیچ نامی بهتر از گذر حافظنیست چرا باید بجاش یک نام دیگر بزارن شورای شهر وشهرداری کار واجبتر ی از تغیر نام خیابانها نداره اینقدر خیابان جدید هست که بخوان به اسم شجریان بزارن
جهانگیر
0
0
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اینکه یک خیابون بنام کسی باشد یا نباشد هیچ زره ای از شهرت واقعی ان فرد کم نخواهد کرد لذا این اقایان چون نظرشون به شجریان نیست عمدا خیابانی را که به اسم یک شخصیت بزرگ بوده برداشتن وبنام یک شخصیت بزرگ دیگری گذاشتند خوب که معلومه منی که به هردو این شخصیت ها عشق می ورزم ناراحت می شوم حالا من سر دوراهی قرار دارم که چه کنم کدام را قبول کنم وبا کدام مخالفت کنم که اگر عاقل باشم هر دورا عزیز بدانم ویک کم به عقل خودم فشار بیاریم بجای دعوا با ان دو بزرگوار بیگناه با مسببین این تصمیم دعوا کنیم که با اگاهی تصمیم گرفتد وعمدان دست به چنین کاری زدند ومردم به مخالفت وا داشتند فکر کردند کسی درس انان را نمی فهمد واقعا جای تامل دارد !!!!!!! اگر یک زره عاقل باشیم سعدی وحافظ و...شجریان هر کدام بجای خود برای ما عزیز هستند و نام انها چه بر روی خابان باشد و یا نباشد زره ای از از شخصیت انها کم نخواهد شد چه بسا در میان مردم عزیز تر هم خواهد شد وسلام
دوستدار پارس
0
0
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
در تعجبم چرا بعضیها زندگی خصوصی یه هنرمند رو با فعالیت هنری و آثار بجا ماندش قاطی میکنند. بمن و شما چه ربطی داره طرف ده تا زن گرفته.خوبه یکی توی زندگی خصوصی خودت دخالت کنه؟مگه خودتون فرشته اید؟ انسان جایزالخطاست چرا بدیهاش رو گنده میکنی؟ برات نفعی داره؟
نکن اینکارو برادر.خواهر.شایسته نیست.
تیشه به ریشه خودت نزن.
دقیق نگاه کن درس بگیر از جامعه. بس که این سالها توی ایران ارزش علم و عالم و علم اندوزی اومده پایین ، حقوق رمالها و فالگیرها بیشتر از یه متخصص شده. توی هنر هم بنوعی همین اتفاق افتاده.
فکر میکنی داریم بکجا میریم؟؟؟درست فکر کن. نون به نرخ روز نخور.گمراهی تاکی؟
تیشه به ریشه خودت نزن برادر.خواهر. حافظ سعدی مولوی جزو فرهنگ فارسی زبانه. هرچند خود اینها هم موافق و مخالف دارند. فردی مثل شجریان هم زحمت زیادی کشید تا طیف جوان رو با فرهنگ پارس و ایران آشتی بده.
اینکه نامش در کنار شخصی مثل حافظ برده بشه و باهم مقارن باشن چیزی از ارزش این دو بزرگوار کم یا زیاد نمیکنه.
تیشه به ریشه خودت نزن برادر.خواهر.از فرهنگ غرب و فرهنگ عرب، افتخاری برای پارس نمونده و نخواهد ماند. قدر مفاخر خودت رو بدون قبل اینکه از دست برند.
چنگیز پاگاروت
0
0
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹
فقط اصفهان نصف جهان
هیربد
0
1
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹
من حدود 30 سال هست که با صدای اصیل و ناب استاد مونسم و تقریبا در این مدت روزی نبوده که صدای ایشان را گوش نکرده باشم . اما بحثم چیز دیگری ست . اکثر ما ایرانیها به نوعی گرفتار نوعی جوزدگی می شویم ( مثبت یا منفی زیاد فرقی نمی کند ) بعضا واکنش های افراطی و تفریطی از خود نشان می دهیم . یاد نگرفته ایم و آموزش ندیده ایم که در وزن دهی دقت لازم را داشته باشیم این مساله مستقل از شجریان هست در طول تاریخ رفتارهای اینچنینی زیادی داشته ایم . دوستان و آشنایان زیادی را می شناسم که تا قبل از فوت استاد اگر می خواستم 10 دقیقه ای به آواز ایشان در معیت این دوست و آشنا گوش کنم سریع موضع می گرفت که اینهمه موسیقی شاد و بروز و زنده ی دنیا رو ول کرده ای و چسبیده ای به ایشان. . نیم ساعت طول میکشد تا یک بیتی از حافظ و سعدی و ... را تازه با کلی خوردن کلمات تحویلت بده و از این حرفها . اما دقیقا در زمانی که جنازه ی استاد روی زمین بود استتوس و پروفایل این عزیزان همه شده بود عکس و آهنگ استاد ... . تعمیم این قضیه در شورای شهر ها و شهرداری ها اتفاق افتاد تمام شهرها اسم خیابانها را عوض می کنند و از این حرفها . شجریان و شجریانها تا زنده هستند باید قدر دانسته شوند البته بدور از بت سازی ها ودر همان اندازه و ابعادی که هستند نه بعد از فوتشان . در انتها اگر بخواهم ذهنیات خودم را نسبت به ایشان بیان کنم : شجریان انسانی خودساخته بود و از جنس مردم، با صدایی به قول معروف آسمانی و می بایست در شناساندن این الگوی کم نظیر تا زمانی که در قید حیات بودند کوتاهی نمی شد ، بعد از فوتشان تغییر دادن اسامی تمام خیابانها و شهرها به نام ایشان دردی را دوا نمی کند و تاثیر زیادی ندارد.
ایرانی
0
0
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹
چرا ما مردم وقتی مسولی به حکم وظیفه میاد به شهر وابادیمان اینهمه به پیشبازش میرویم واز او بتی بزرگ میسازیم که بعدا با همان پتکی که خودمان زیر بغلش دادیم بکوبه به سرمان
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهترین فیلم های مستند‌ سینمای جهان

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه