تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹

جزئیات گفته نشده درباره درگذشت مهرداد سپهری از زبان بازپرس پرونده

بازپرس قتل مشهد در خصوص فوت مهرداد سپهری در ماجرای حضور پلیس، گفت: پرونده این فرد در حال حاضر به دادسرای نظام رفته است و کارهای اولیه را ما انجام دادیم.

جزئیات گفته نشده درباره درگذشت مهرداد سپهری از زبان بازپرس پرونده

اقتصاد۲۴- علی اکبر احمدی‌نژاد در گفت‌گو با مشهد فوری در خصوص فوت مهرداد سپهری در ماجرای حضور پلیس، اظهار کرد: پرونده این فرد در حال حاضر به دادسرای نظام رفته است و کارهای اولیه را ما انجام دادیم.
بازپرس قتل مشهد با بیان اینکه خانواده این فرد مدعی بودند که بستگان همسر این فرد او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند، تصریح کرد: خانواده او مدعی بودند که به جز بستگان همسر، حتی کسبه محل هم او را کتک می‌زدند و سپس پلیس آمده‌است و یا اسپری یا شوکر زده است اما الان می‌بینیم روی این مانور داده می‌شود که کار نیروی انتظامی است.وی با تاکید بر اینکه پزشکی قانونی باید علت مرگ را تعیین کند، گفت: روی جسد این فرد و روی گردن او آثار ضرب و جرح وجود داشت که نشان از کتک‌کاری است.


بيشتر بخوانيد:فروش‌جسد به ضایعاتی در مشهد! + جزئیات


احمدی‌نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه ماموران نظامی بودند و دستور مقام قضایی نداشتند و با تماس با پلیس ۱۱۰ آمده بودند پرونده در دادسرای نظام است که ما به آنها اعلام کردیم و خود بازپرس دادسرای نظام وارد تحقیقات میدانی شد و بعد از آن از ماموران تحقیقات نکردم اما در پزشکی قانونی بودم و صحبت‌های آنها را شنیدم و کامل بحث و بررسی کردیم اما اینکه پزشکی قانونی به ما اعلام کند اتفاق بر اثر اسپری فلفل بوده است، چنین چیزی اعلام نشد و نمی‌دانم از کجا چنین چیزی را اعلام می‌کنند. اما ممکن است علت فوت هر چیزی باشد و تا پزشکی قانونی اعلام نکند هیچ چیزی مشخص نمی‌شود.


بازپرس قتل مشهد در واکنش به سخنان برادر این فرد که ادعا کرده بود شاهدانی دیده اند که پلیس سر او را میان صندلی فشار داده و با زانو به پشت او فشار آورده است، گفت: خانواده می‌گفتند ما یک نفر شاهد داریم که دیده است در دهانش اسپری زدند یا داخل خودرو به او اسپری زدند، این‌ها مواردی است که باید بررسی شود‌ و چون من تحقیقات نکردم اطلاعی ندارم اما خود خانواده می‌گفتند کتک‌کاری کردند و علاوه بر خانواده همسرش افرادی از محل هم او را می‌زدند چرا که آدمی بوده که فحاشی می‌کرده است و روی اعصاب مردم و ماموران بوده است.


وی یادآور شد: بررسی باید دقیق باشد و نتیجه پزشکی قانونی گرفته شود و نتیجه‌ای که بازپرس پس از بررسی‌ها اعلام کند را اعلام‌ می‌کنیم ما تحقیقات اولیه را انجام دادیم و خیلی نمی‌توانم بگوییم درست است یا نیست چون تحقیقات میدانی در دادسرای نظام در حال بررسی است.


احمد‌نژاد در خصوص نوع برخورد پلیس با بیان اینکه شوکر هم شوکر پرتابی نیست، گفت: برای خود من هم جای سوال است که چرا ماموران این کار را بکنند به خانواده هم گفتم نمی‌توان کار ماموران را توجیه کرد اما طوری رفتار می‌کرده که شوکر هم پرتابی نبوده و خیلی جاها دارد او را می‌ترساند چون می‌بینیم بعد از شوکر زدن، فرد بدون هیچ اظهار درد و تالمی می‌نشیند با این حال موضع ماموران هم قابل توجیه نیست و همه این مسائل در گرو بررسی است.


بازپرس قتل مشهد در مورد علت درگیری این فرد با خانواده بیان کرد: گویا اختلاف قبلی داشتند، خانواده همسرش می‌گفتند او مواد مخدر شیشه مصرف کرده و آمده شیشه‌ها را شکسته و فحاشی کرده است و مردم هم به همین دلیل به پلیس اطلاع دادند تا او را مهار کند و اگر خیلی ایجاد مشکل نمی‌کرد او را مهار نمی‌کردند.


وی افزود: اعلام می‌کردند که درگیر شدند و پدر و برادر خانمش با او کتک کاری می‌کردند ضمن اینکه برخی از کاسبان محل هم او را می‌زدند من گفتم اگر او کاسب محل بوده پس چرا باید او را بزنند، می‌گفتند هر کس می‌رسیده او را می‌زده، حالا باید در تحقیقات این مسئله مشخص شود چرا که ابتدا اینطور می‌گفتند اما حالا همه همجه‌ها را به سمت نیروی انتظامی وارد آورده‌اند.احمد‌نژاد یادآور شد: آنها ادعای نزاع و کتک‌کاری شخصی هم دارند که باید آنها هم بررسی شودزبازپرس قتل مشهد با بیان اینکه رفتار این فرد به گونه‌ای بوده که اصلا مشخص نیست حالت عادی داشته یا نه و باید در تحقیقات مشخص شود، گفت: به هر حال توجیهی ندارد، اگر کسی آرام باشد مامور به آن شکل به او دستبند نمی‌زند و اگر متهم منطقی رفتار کند نیازی به این مسائل نیست، کار نیروی انتظامی را توجیه نمی‌کنم اما اینکه چرا نیروی انتظامی از شوکر استفاده می‌کند و یا مردم او را می‌زنند چرایی‌اش خیلی مهم است که متهم چطور رفتار کرده که به اینجا رسیده است.


وی اظهار کرد: باید منتظر بود تا نتیجه تحقیقات اعلام شود و فعلا نمی‌توان یکجانبه سخن گفت، به محض اینکه اطلاع دادند فورا به پزشکی قانونی رفتیم آن موقع گفته نشد که چنین هجمه‌هایی هم وجود دارد اما ما به عنوان بازپرس قتل حتی لحظه‌ای صبر نمی‌کنیم و به سرعت تحقیقات را شروع می‌کنیم، خانواده این فرد هم کامل در محل بودند با آنها صحبت کردیم و فیلم آن هم موجود است. خود من سر تشریح جسد رفتم معاینه‌ هم کردم با هیچ کس تعارف نداریم چون پای خون یک آدم در میان است. خیلی مستقل ما هم یک وظیفه داریم که باید آن را انجام دهیم و اکنون هم پرونده در دادسرای نظام در حال بررسی است. همه تحقیقات در حضور خانواده فرد انجام شده است.


احمدی‌نژاد در خصوص اظهارات برادر متوفی مبنی بر اینکه پزشکی قانونی شفاهی گفته است، ۹۰ درصد احتمال فوت بر اثر اسپری فلفل وجود دارد، گفت: شفاهی را نمی‌توان تایید کرد زمانی که ما بررسی کردیم هنوز نمی‌شد اظهار نظر کرد، آثار کتک‌کاری روی گردن داشت ضربه‌هایی به گردنش خورده بود که حتی به زیر پوست هم اثر داشت ممکن است همه این‌ها شوک وارد کرده باشد ممکن است ضربه‌های اسپری باشد، من چیزی که پزشکی قانونی بگوید اثر گاز فلفل در ریه او پیدا کرده است متوجه نشدم و پزشکی قانونی به این سرعت نمی‌تواند بگوید و باید نمونه برداری شود و در آزمایشگاه بررسی شود.بازپرس قتل مشهد خاطر نشان کرد: اعلام جواب پزشکی قانونی بعد از سم شناسی‌ها و در مدت سه یا چهار ماه ممکن است زمان ببرد اما در این مورد شاید با سرعت زمان بیشتری اظهار نظر کنند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها