تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹

سایپا کوییک ؛ راهنمای خرید، مشخصات فنی، آپشن‌ها، شرایط بازار+جدول

شرکت خودروسازی سایپا دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در کشورمان است که تعداد زیادی محصول را در سبد تولیدات مجموعه تحت امرش جای داده و همواره شعار سایپا مطمئن این خودروساز ته دل هر ایرانی را قرص ساخته است.

سایپا کوییک ؛ راهنمای خرید، مشخصات فنی، آپشن‌ها، شرایط بازار+جدول

اقتصاد۲۴ -قضاوت درباره اینکه چقدر محصولات سایپا مایه اطمینان و تسلی خاطر ایرانیان شده را به شما مخاطبان گرامی واگذار می‌کنیم و در عوض به سراغ یکی از جدیدترین محصولات این شرکت یعنی مدل کوییک که لقب اولین خودروی ملی مجهز به گیربکس اتومات را نیز با خود یدک می‌کشد، می‌رویم.سایپا مدت‌ها قبل از این محصول رونمایی کرد و پس از قیمت‌گذاری آن معلوم شد که برای خودرویی با شمایل شبیه به تیبا 2، بهایی نسبتا بالاتر از آنچه استحقاقش را دارد، طلب می‌کند. هر چند که بازار تشنه ایرانمعمولا هر خودرویی را با هر قیمتی به خوبی هضم می‌کند!اگر مدل فول آپشن کوییک و ساینا را باهم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این دو خودروی تقریبا یکسان بوده و اختلاف قیمت آنها تقریبا بی‌معناست.


به هر حال عدم وجود تنوع کافی و رقابت آزاد در میان محصولات رده قیمتی زیر 130 میلیون تومان موجب شده تا به نوعی انحصار طرف عرضه در این بخش به وجود بیاید و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، محصولات از مد افتاده خود را تحت عناوین جدید به فروش برسانند و در این بین، دست مصرف کننده ایرانی را از تنوع واقعی در بازار خودرو کوتاه نگاه داشته‌اند.به هر حال کوییک که بر همان پلتفرم تیبا و ساینا (پلتفرم به روز رسانی شده پراید) استوار شده، هم‌اینک به عنوان محصول مدرن سایپا همراه با سامانه انتقال قدرت سی وی تی به بازار عرضه شده و مشتریان داخلی می‌توانند این خودرو را در بین گزینه‌های مورد نظر خود قرار دهند.

طراحی ظاهری و بدنه سایپا کوییک

اینجا با یک خودروی هاچبک مواجه هستیم که شمایل آشنایی دارد؛ روح تیبا 2 در آن دمیده شده و می‌توان کوییک را نسخه‌ای هاچبک از سدان ساینا دانست که دستخوش تغییرات اندک ظاهری گشته است.
در نمای روبروی این خودرو با منظره زیباتر و دلنشین‌تری به نسبت ساینا و تیبا2 مواجه هستیم. کاسه چراغ‌های جلو تفاوت چندانی با انواع موجود در ساینا نداشته و از همان طراحی چندضلعی فرم با خطوط شکسته و تقریبا غیرمنحنی بهره برده شده است.لوپنجره کوییک در قیاس با ساینا اندکی کوچکتر شده اما در عوض از جلوه زیباتری بهره می‌برد. درون زمینه مشبک و مشکی رنگ جلوپنجره، لوگوی کروم رنگ سایپا به همراه دو نوار کرومی قابل مشاهده هستند. سپر جلو در قیاس با ساینا، بسیار زیباتر و با کیفیت‌تر به نظر می‌رسد.دریچه بزرگ هواکش به همراه جایگاه نصب پلاک، تشکیل یک ناحیه سیاه‌رنگ به فرم چند ضلعی را داده‌اند که جلوه اسپرت و مناسبی دارد.
 
جایگاه مه‌شکن‌ها طراحی خاصی داشته و زیبا به نظر می‌رسد. یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ نیز در ناحیه زیرین مجرای ورودی هوا در بخش تحتانی سپر به کار گرفته شده که در زیباتر جلوه دادن این خودرو تاثیر نسبتا بسزایی داشته است.دو خط کم عمق حجمی بر روی درب کاپوت مشاهده می‌شود که نمای ساده این خودرو را جسورانه‌تر نشان می‌دهند. حضور چراغ روشنایی در روز (دی لایت) در کنار مه شکن‌ها، نمای مدرن‌تری به کوییک بخشیده است.نمای جانبی کوییک تفاوت چندانی با تیبا 2 نداشته و وجوه تمایز این دو در مواردی نظیر: ریل سقفی، زه پلاستیکی مشکی رنگ تعبیه شده در قسمت‌های دور گلگیرها و رکاب خودرو خلاصه می‌شود.

خطوط حجمی آن‌چنانی در این نما به چشم نمی‌خورد؛ تنها دو خط کم عمق، یکی چسبیده به فریم پنجره‌ها، از گوشه چراغ عقب تا انتهای چراغ جلو و دیگری از بخش تحتانی چراغ عقب تا چراغ راهنمای مثلثی شکل جلو با عمق بیشتر تداوم داشته است. همچنین اینجا اثری از زه بغل درب نیست.با بررسی نمای عقب، علاقه‌مندان به دنیای خودرو متوجه شباهت زیاد میان چراغ‌های کوییک با برخی محصولات شاسی بلند ب ام و خواهند شد. این چراغ ها به صورت دو تکه طراحی شده‌اند که البته از هماهنگی چندانی با سایر شخصه‌های طراحی ظاهری کوییک برخوردار نیستند.
 
خط برجسته دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و در بالای آن نماد سایپا به همراه نوشته فارسی کوییک عرض اندام می‌کند. سپر عقب طراحی ساده اما دلنشینی دارد و در بخش تحتانی آن یک ناحیه سیاه رنگ به همراه دو عدد چراغ قرمز رنگ مه شکن با طراحی تقریبا لوزی شکل قابل مشاهده هستند.
 
یک قطعه پلاستیکی نقره‌ای دیفیوزر مانند نیز در زیر سپر عقب، به تبعیت از نمای جلو نصب شده که جلوه تاثیرگذاری دارد.به طور کلی طراحی ظاهری سایپا کوییک اگرچه چندان هیجان انگیز و شاخص نیست اما با توجه به ظاهر سایر رقبا و به ویژه عدم وجود تنوع کافی در خودروهای هاچبک زیر 50 میلیون تومان(قیمت زمان عرضه)، می‌توان آن را نسبتا زیبا و قابل قبول دانست.

طراحی داخلی و کابین سایپا کوییک

فضای داخلی سایپا کوییک از نظر بصری و کیفیت تفاوت زیادی با مدل ساینا ندارد و در واقع با یک محصول مشابه هستیم. داشبورد کوییک طراحی ساده‌ای داشته و معمولی به نظر می‌رسد. طراحی دریچه های میانی تهویه اصلا دلنشین نبوده و تا حدی ناهماهنگ و زشت جلوه می‌کند. جایگاه برافراشته صفحه نمایشگر ۷ اینچی نیز تمایل به زیبایی از خود نشان نمی‌دهد.
در عوض طراحی نیمه پایینی کنسول میانی، آنجا که پنل کنترل سیستم صوتی و دکمه‌های تنظیمات سامانه تهویه حضور دارند، تا حدی متین و منظم به نظر می‌رسد؛ البته حضور پرشمار دکمه‌ها در این بخش می‌تواند تا حدی گیج‌کننده باشد.راحی اهرم تعویض دنده در نمونه اتوماتیک، جنبه‌ای زیبا و اسپرت دارد و در قسمت جلوی آن دو فضای خالی عمیق و باریک به منظور قرار دادن اشیاء مختلف، به چشم می‌خورد.
 
فرم غربیلک فرمان سه‌شاخه کوییک نسبتا زیبا، خوش دست و اسپرت بوده و بخش زیرین آن به صورت کف تخت طراحی شده است. متریال داشبورد و پنل درب‌ها همانطور که از اکثر محصولات این رده قیمتی انتظار می‌رود، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت تهیه شده که کیفیت چندانی ندارد.پنل کیلومتر شمار از نوع سنتی آنالوگ بوده و به صورت سه‌گانه و با حالتی اسپرت طراحی شده است. پنل درب‌ها نیز از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند و دستگیره منحنی فرم، بارزترین شاخصه آن محسوب می‌شود.صندلی‌ها با پارچه مخمل روکش شده، فرم چندان شاخصی ندارند و کاملا معمولی به نظر می‌رسند. از نظر فضای سر و پا، سرنشینان ردیف جلو مشکل خاصی ندارند و در ردیف دوم نیز با وجود ابعاد کوچک بدنه خودرو، فضای پای مناسب برای افراد حاضر در عقب فراهم شده اما از نظر فضای سر، با توجه به ارتفاع سقف و شیب آن، محدودیت‌هایی وجود دارد.به طور کلی کابین کوییک در قیاس با خودروهای داخلی چندان برجسته و برتر نیست اما وجود آپشن‌ها و تجهیزات مختلف و نسبتا به‌روز در کابین مدل فول آپشن این خودرو می‌تواند علی‌رغم پرداخت بهایی بالاتر از حد معمول، شما را تا حدودی راضی نگاه دارد.

تجهیزات و امکانات سایپا کوییک

امکانات و تجهیزات رفاهی-ایمنی این مدل‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.
 
تيپ پایه فول پلاس
تجهیزات ایمنی
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو  دارد  دارد  دارد
کروز کنترل + محدود کننده سرعت  ندارد  دارد  دارد
مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD  دارد  دارد  دارد
طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده  دارد  دارد  دارد
سیستم کمکی ترمز BAS  دارد  دارد  دارد
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی کودک (Iso-Fix)  دارد  دارد  دارد
گرمکن شیشه عقب  دارد  دارد  دارد
سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)  ندارد  ندارد  دارد
سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)  ندارد  دارد  دارد
قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت بالای ۱۰km/h  ندارد  دارد  دارد
باز شدن اتوماتیک درب ها هنگام تصادف  دارد  دارد  دارد
هشدار صوتی محدودکننده سرعت  دارد  دارد  دارد
سنسور پارک دنده عقب  دارد  دارد  دارد
سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)  دارد  دارد  دارد
سیستم ضد سرقت (Immoblizer)  دارد  دارد  دارد
امکانات رفاهی و راحتی سرنشین
صندلی های عقب با قابلیت تاشو  دارد  دارد  دارد
سیستم استارت دکمه ای  ندارد  ندارد  دارد
کامپیوتر سفری  ندارد  دارد  دارد
نمایش دمای محیط بیرون  دارد  دارد  دارد
سوییچ تاشو  دارد  دارد  ندارد
سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ  ندارد  ندارد  دارد
فرمان هیدرولیک  دارد  ندارد  ندارد
فرمان برقی  ندارد  دارد  دارد
سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک  دارد  دارد  دارد
کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع  دارد  دارد  دارد
باز کردن قفل صندوق عقب با ریموت کنترل  دارد  دارد  دارد
کانسپت جدید دستگیره ها (آسان بازشو)  دارد  دارد  دارد
شیشه های دودی عقب  ندارد  دارد  دارد
شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب  دارد  دارد  دارد
امکانات روشنایی و دید راننده
آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی  دارد  دارد  دارد
چراغهای روشنایی در روز (DRL)  ندارد  دارد  دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب  دارد  دارد  دارد
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع  دارد  دارد  دارد
برف پاک کن عقب  دارد دارد  دارد
چراغ های همراهی تا درب منزل  ندارد  دارد  دارد
سیستم صوتی و تصویری
نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB  ندارد  ندارد  دارد
مجهز به رادیو + CD Player + USB  دارد  دارد  ندارد
سیستم کنترل صوتی روی فرمان  ندارد  دارد  دارد
مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب  دارد  دارد  دارد
مجهز به مسیریاب (Navigation)  ندارد  ندارد  دارد
مجهز به Bluetooth  ندارد  ندارد  دارد
دوربین دید عقب  ندارد  ندارد  دارد

خودروی سایپا کوییک ابتدا در سه تیپ پایه، فول و پلاس به فروش می‌رسد که هر کدام از نظر تجهیزات متفاوت بوده و دارای سطح خاصی از امکانات هستند.  امکانات و تجهیزات رفاهی-ایمنی این مدل‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

 

پیشرانه و مشخصات فنی کوییک

می‌توانید ویژگی‌های فنی سایپا کوییک را در جدول زیر مشاهده کنید:

پیشرانه و مشخصات فنی کوییک

می‌توانید ویژگی‌های فنی سایپا کوییک را در جدول زیر مشاهده کنید:

 

تیپ پایه فول پلاس
گيربكس
نوع گيربكس دستی اتوماتیک CVT
موتور
تعداد سیلندر - نوع ۴ سیلندر - دریچه گاز مکانیکی ۴ سیلندر خطي - M۱۵ دریچه گاز برقی
حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی
استاندارد آلایندگی یورو ۴ - قابل ارتقا به یورو ۵
ظرفیت باک(Lit) ۴۱
حداکثر قدرت hp/5300rpm ۸۷
حداکثر گشتاور Nm/4000rpm ۱۲۸

 

جربه رانندگی

با توجه به آنکه پیشرانه و سایر مشخصات فنی سایپا کوییک تفاوت چندانی با مدل‌های دیگر نظیر تیبا و ساینا ندارد، در نتیجه نباید انتظار سواری فوق‌العاده‌ای را از این خودرو داشته باشید؛ حضور گیربکس سی وی تی نیز تا حدی مزید بر علت شده تا در کنار یک پیشرانه نسبتا ضعیف، شتاب آنچنانی را از این خودرو شاهد نباشید.

 

پس از روشن شدن خودرو، با همان میزان سروصدا و لرزش موجود در خودروهایی همچون تیبا و ساینا روبرو می‌شویم که کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد؛ چرا که شرکت سازنده می‌توانست با عایق‌کاری بهتر کابین (با توجه به قیمت بالاتر کوییک)، از شدت ورود صدای مزاحم پیشرانه به کابین بکاهد.

پس از قرار دادن اهرم تعویض دنده در حالت درایو، خودرو با کمی تاخیر به راه می‌افتد و به وضوح، کمبود قدرت و کشش در کوییک، به ویژه در حالتی که مملو از سرنشین باشد، احساس می‌شود. صدای فن سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، نسبتا زیاد است و در مسافرت‌های طولانی می‌تواند آزاردهنده باشد؛ البته عملکرد سیستم تهویه در خنک کردن کابین قابل قبول به نظر می‌رسد.

اشکالاتی نظیر بروز ایراد در سنسور دریچه گاز، بروز عیب در جلوبندی و زیربندی برخی خودروهای کم‌کارکرد و مصرف سوخت نسبتا بالا (9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی)، از جمله مواردی است که برخی از مالکان کوییک نسبت به آن ابراز نارضایتی کرد‌اند.

عملکرد فرمان برقی خودرو (نسخه پلاس) بسیار مناسب بوده و موجب شده تا رانندگی در مسیرهای پر ترافیک شهری نسبت به نمونه هیدرولیک آسان‌تر باشد.. گیربکس cvt این خودرو توسط شرکت پانچ بلژیک طراحی و ساخته شده و از عملکرد متوسطی برخوردار است.

سایپا کوییک R

در زمستان سال 1398 گروه خودروسازی سایپا تصمیم گرفت که برای جبران از دست رفتن تولید خودروهای چینی در پارس خودرو، مدل ویژه ای از کوییک را تحت عنوان کوییک R راهی بازار نمایند. این مدل تنها شامل چند تفاوت ظاهری همچون سقف قرمز رنگ و استفاده از تریم داخلی با قطعات قرمز رنگ است و شاید انتخاب حرف R نیز صرفا به جهت اشاره به لغت RED باشد.

کوییک آر از نظر مشخصات فنی تفاوتی با نمونه های ساده تیبا و کوییک ندارد و تا زمان نگارش این مطلب نیز در نسخه اتوماتیک عرضه نشده است.

رقبا و محصولات مشابه

از جمله رقبای سایپا کوییک می توان به پژو206، پژو 207 دنده‌ای، ساینا اتوماتیک، برلیانس H220 و رنو ساندرو دنده‌ای اشاره نمود.

قیمت و شرایط فروش

نسخه پلاس سایپا کوییک در ابتدا در بازار تا 50 میلیون تومانی ارزش گذاری شده و قیمت آن توسط کارخانه معادل 45 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد. نسخه دنده ای این خودرو در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (آبان ماه 99) در بازار کشورمان از برچسب قیمتی بین 130 تا 140 میلیون تومان برخوردار است. نمونه های کوییک R با قیمتی بین 145 الی 150 میلیون تومان به فروش می رسد که اختلافی غیر قابل درک برای افزوده شدن چند قطعه رنگی به نظر می رسد.

مزایا و معایب کوییک

نکات مثبت

  • طراحی ظاهری بهتر و اسپرت‌تر نسبت به تیبا و ساینا

  • عملکرد نسبتا قابل قبول گیربکس اتوماتیک

  • برخورداری از آپشن‌های بیشتر در قیاس با تیبا

نکات منفی

  • کیفیت نامناسب متریال فضای داخلی

  • پیشرانه نه‌چندان پرقدرت با صدای فوق العاده ناهنجار

  • قیمت گزاف

  • نامشخص بودن شرایط ایمنی

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت All-in-One اپل، MSI و لنوو امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ام اس آی MSI امروز + جدول

اما استون کیست؟

فیلم/ پارکینگ خودرو‌های، خودروساز کرمانی را آب برد

خرید و فروش سهمیه ارزی و رجیستری در فرودگاه امام خمینی!/ جولان سرخوشانه دلال‌ها در فرودگاه

فیلم/ مونتاژ فونیکس‌های مدیران خودرو در آب

مقایسه مجید واشقانی با بازیگر سریال بلک لیست

دلار پاشنه آشیل بازار خودرو است/ هیچ راه گریزی جز آزاد‌سازی قیمت نداریم/ حاکمیت هیچ اراده‌ای برای واردات انبوه خودرو ندارد

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

عکس/پاریس‌گردی خانم بازیگر مشهور با استایل جذاب

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استایل نوجوان‌پسند نانسی عجرم در لس‌آنجلس

معرفی بهترین سریال های کره‌ای

فیلم/آموزش کنسرو کردن خورشت قرمه سبزی

سید هادی شیخ الاسلامی، مدیرعاملی در نقش تخریب‌گر!/ ری برندیگ ناکام بیمه میهن

فیلم/طعنه سنگین جواد هاشمی به مهران رجبی!

فیلم/ خلق چهره با کفش و کفی

انتقاد تند و تیز نماینده زنجان از دولت رئیسی

آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!

فیلم/لحظه معجزه آسای نجات کودک از سیلاب رودخانه‌ای در بم

فیلم/پوزخند عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر

فیلم عجیبی که از یک دانشگاه در تهران لو رفت!

فیلم/شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد!

بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل بر اثر سانحه رانندگی مجروح شد

پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف

فیلم/ فنی‌ترین نوع درست کردن چایی

آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس (۵) ۴، حذف مدعی بزرگ!

تاریخ‌سازی یک دختر ایرانی در دبی

عکس/ شکار یک پلنگ ایرانی

آقای شمسایی، شما امشب مردم را جان به لب کردید!

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

جمیله علم الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

ورزشکار زن ایرانی روی جلد مجله معروف؛ ورود به عرصه مد پس از مهاجرت! + عکس

محافظ سابق خاتمی: در سال ۷۵ می‌خواستم هاشمی را ترور کنم

فیلم/ کاخ سفید مسجد شد!

فیلم/ اشکان خطیبی در اروپا: دیگر توانایی کار کردن ندارم

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

کنایه سنگین عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی

ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اسرائیل

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

عکس/ حضور تک‌تیرانداز‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا

پاسخ منفی کمیته استیناف به فرجام‌خواهی کاپیتان استقلال

نجات باغ گیاه‌شناسی؛ مال‌باختگان ارتش دوباره سر خط / جنجال ساختمان‌سازی ارتش در حوالی چیتگر

برای تسکین دردهای عضلانی ناشی از ورزش این روش‌ها را امتحان کنید

عکس/ تصویر صمیمانه فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

یک سفر تفریحی به ازمیر چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

عکس/ استایل جذاب بازیگر نقش افسر مین جانگو در ۵۲ سالگی

ماجرای پرت شدن سعید آقاخانی از کوه

تیم فوتسال افغانستان در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۴

کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در زمین میانکاله

فیلم/ لحظه‌ هولناک نجات یک کودک از سیلاب در بم

فیلم/ تنها تصاویر به جا مانده از پدر رهبر انقلاب

فیلم/ گلایه‌ دانش آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

فیلم/ بغض وزیر اسبق بهداشت برای مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران

حضور غافل‌گیر کننده در خانه سیدحسین خمینی