تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۱۵ نظر

فیلم/ صحبت‌های یک روحانی درباره ثروت روحانیون که جنجالی شد

احمد رهدار از منبری‌ها و شاگردان مشهور مصباح‌یزدی و رییس مؤسسه مطالعاتی تحقیقاتی فتوح اندیشه، در یک میزگرد می‌گوید: ائمه میلیاردر بودند پس روحانیون هم باید میلیاردر باشند.
کد ویدیو
 
احمد رهدار گفت: قرار نیست ما روحانیون تنها وارث علم پیامبر باشیم، پس ثروت پیامبر چی؟ من قرار است امام باشم؛ تو دهن آمریکا بزنم و پول لازم دارم... بازار صفاییه و هتل عباسی اصفهان وقف حوزه است و باید خرج ما را بده... کسانی که الان این ثروت‌ها را دارند می‌گویند طلبه‌ها باید ساده‌زیست باشند.

این میزگرد را وب‌سایت حوزه‌نیوز تابستان سال گذشته برگزار کرده و حالا دوباره فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۵
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۳۵۲
ناشناس
20
22
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ائمه اطهار (ع) که اگر ملک و اموالی داشتند یا خود در راه فقرا و مردم خرج کردند و یا توسط حکام زمانشون مصادره و غارت شد (رجوع به تاریخ اسلام )
یلیه غلامی
از کجا میدونی تو اون موقع بودی دیدی
ف
ائمه اگر میلیاردر زمان خود بودند با دست رنج خودشون بود کار میکردند هیچ کدوم بیکار نبودند و همزمان تبلیغ دین میکردند. شما هم کار کنید هر چقدر درآوردین نوش جونتون. نه که از موقوفات بخورید.
ناشناس
یکی به آقا بگه کسی که اموال را وقف میکنه برا ساخت مدرسه بیمارستان و خانه برا فقرا و راه اندازی کار کسبه برا بی بضاعت های و کلن برای توسعه اقتصادی است کجا نوشته وقف برای ملاهاس ؟
جابر عادل
راست میگه،درست میگه،اولا اینکه وقف باید سرجاش خرج بشه نه در مورد دیگه، مثلا وقف راه نمیتونی توی مسجد خرج کنی،
موضوع دیگه یه دوستمون فرمودند کار کنید، دوست من، من خانمم رستوران داشت مدیر شهرستان هزاران بهونه آورد،
گفت یا روحانی باش یا رستوران داشته باش
داشتند با آبروی من بازی میکردند،که هم رستوران رو بستم هم لباسم و در آوردم. گفتم مال خودتون. شما حرفتون با عملتون نمیخونه، حاضرم ازم مصاحبه بشه به والله العظیم میام حرفم و میزنم،
جابر عادل
بعضیا واقعا بی انصافی میکنند.
بقران کارگری شرافت داره، به رسول الله کارگری شرافت داره
مگه من طلبه کارگری نکردم؟؟
مگه سالن نشستم و طی نزدم؟
مگه توی کرونا بخاطر خرج عیالم نرفتم جلوی رستوران پارک بان نشدم؟؟
همه ی این کارها رو کردم،
اما تمام فکرم این بود که میگفتم خدایا من پول روضه خونی نگرفتم و نخواستم، حتی به مردم میگفتم من درآمد دارم، بسه برام از شما پول نمیخوام.
شرافت ما رو اقای حجت الاسلام قمی
رییس سازمان تبلیغات پایین آورد.
با آبروی ما هم لباس های ما بازی کردند نه مردم عادی....
سعید
22
82
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این روزها که اکثر جامعه فقیر شدند و معیشت مردم سخت شده، شما هم نباید بهتر از ما و در رفاه کامل باشید. اگر میتونید بروید جلوی ناعدالتیها را بگیرید که این کشور خیلی ثروتمند هست.
ناشناس
حضرت خدیجه علیهااسلام اموال خودشون رو وقف ترویج دین کرده نه خانه و مدرسه....بله درکنار ترویج دین پیغمبر هر جور که مصلحت بوده خرج میکرده... باید دید نیت وقف چه بوده
ناشناس
9
103
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حاج آقا مثل اینکه تاریخ را درست نخوانده اید خودتون همیشه
می گفتید علی وار زندگی کنید حضرت علی (ع) همیشه لباس
وصله پینه دار ولی تمیز می پوشید و هیچ موقع دنبال ماِل و
منال نبودند /
کاظم
27
117
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام حاج اقاازمنظردینی صحبت بسیارصحیح ودرستی رابیان میکنندچراکه اگرروحانی فقیرومندرس باشدهیچکس باواعتنای نمیکندبایدپول باشدکه مریدباشدپول وقدرت نباشدمریدهم نیست
غلامرضا
195
19
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
با سلام به همه خوانندگان محترم. بنده تمام صحبتهای این روحانی را قبول دارم البته خودم طلبه نیستم ولی کسی که میخواهد کار انجام دهد درخدمت مردم ودین باشد با دین ستیزان مبارزه کند باید سرمایه در اختیارش باشد در غیر این صورت در مقابل این همه هجمه باید فقط نگاه کند کاری از دستش بر نمی آید
ارجمند
با سلام
تمام کسانی که از تبار روحانیت در میان مردم محبوبیت داشته وماندگار شده اند همه در سطح معیشت هم افق با فقر ونداری مردم زمان خویش بوده آند ،مگر آیت بهجت بواسطه ثروت چنین نفوذ کلام و اثری برقلب ها پیدا کرد ،
چند نفر را حضرت آیت الله بهاالدینی با پول منقلب کرد ؟
الان که همه ابزارهای تبلیغاتی از صدا وسیما تا هزاران سایت وکانال ونشریه وصدهها موسسه علمی -تحقیقاتی در خدمت علماست اگر سخن نو و حرف اثرگذاری دارند بسم الله از همانها استفاده کنند تا در تیراژی بزرگ تکثیر بشود
ناشناس
لباستون دربیارید مثل بقیه کارگری کنید
ناشناس
171
81
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
فقط خدا چاره شمامیکنه
کیایی
خدا ثابت کرد که با غصب فدک هم دین مبین زنده و پاینده موند
مهدی
ایشونم بره مثل انبیا کار کنه کشاورزی و باغ داری و دامداری کنه
رسول
الفقر فخری
ناشناس
آیت الله بهجت هم ثروت داشتند ولی خودشون استفاده نمیکردند...الان حرف اول رو اقتصاد میزنه جامعه روحانیت باید تو این قضیه حرفی برا گفتن داشته باشه نه اینکه منتظر دیگران باشه...متاسفانه طلبه ایی هم که بره کار کنه هم مردم جامعه و خود حوزه تحقیر میکنن
ناشناس
27
117
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سرمایه ایی که ما تو بورس گذاشتیم و نصفش از بین رفت رو به ما پس بدن کار به هیچکس ناریم
امیر
آخه پدر بیامرز بورسی که بارها از گوشه و.کنار دنیا اعلام کردن شرکتهایی داره که فقط رو کاغذ ثبت شده و وجود خارجی ندارن آدم عاقل میره توش سرمایه گذاری میکنه که اینطوری به باد بره ؟
Davood
18
81
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این آقا فقط برای ثروت طلبه شده
یاسر
داداشم بورس تو ایران حکم قمار رو داره اون زمانی که کبکت خروس میخوند باید میرفتی!
ناشناس
17
61
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
واقعا
ناشناس
8
28
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
عجیب چطور یک دفعه ائمه میلیارد شدن
ناشناس
9
97
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این روحانی بزرگوار بیاین تو دل جامعه حاشیه نشین مدتی زندگی کنه وضعیت زندگی مارا از نزدیک ببینه بخدا قسم چند...هست تو خانه گوشت ومیوه ندیدیم کشوری که این همه منابع و معادن و ثروت داره
حسین
برادر عزیز
من خودم طلبه هستم
مردم چرا نمیخوان باور کنن ما هم مثل شماییم
ما هم درامدی انچنانی نداریم
ما هم اجاره خونمون عقب افتاده
زندگی سختی داریم
فقط صورتمون رو با سیلی سرخ نگه میداریم
دنیامون که خراب شد
اخرت ختم ب خیر بشه
تو دنیا که باید فقیر باشیم
و یه چیزی که شما راحتی فحشه
فحش میدی
حقم داری
اما جیب ما خالیه فحش هم میشنویم
خدایی این انصاف نیست
ناشناس
خدااجرت بده
علی
این بنده خدا از اهل سیستان و بلوچستان، از روستاهای دور افتاده زابل هستند.
بله ایشون سختی‌ها رو دیدند که این حرفها رو میزنند.
ناشناس
87
46
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
برو کار کن زحمت بکش پولدار بشو
حسین
من طلبه هستم
کار ازاد هم میکنم اما پولدار نشدم
الان 80 درصد طلبه ها کار میکنن
چون کار نکنن زندگیشون نمیچرخه
ناشناس
مملکت متخصص و نیروی کارآمد و مدیر توانمند درستکار میخواد مثل کشور ژاپن . .........
ناشناس
برو کارکن مرد حسابی ....
تاج
داداش اگه میخوای وضع مالیت بهتر باشه کار کن عزیزم سختی بده ب خودت بدون سختی و مشقت و ی جا نشستن موعضعه کردن تو هیچ کشوری کسی به جایی نمیرسه
ع
سلام عوضش گردنت ن کلفت شده شکمت آمده جلو بخور وبخوابت هم روبراه شده
ناشناس
خب این همه مردم کار میکنند پس چرا پول دار نمیشن. بعدش هم بسیاری از طلبه ها دارن خودشان معیشت خود را تامین میکنند.و اگر نه با شهریه ۶۰۰ هزار واقعا میشه غذای پنج روز را تامین کرد؟ کمی انصاف به خرج دهیم و بدون تحقیق درباره روحانیت قضاوت نکنیم. البته به نظر من بعضی ها مغرضانه تهمت میزنند و بعضیا هم جاهلانه.
ناشناس
آستین بالا بزن، برو مثل تمام تحصیلکردهای وطنی کارکن و عرق بریز و آنوقت از ثمره آن با آمریکا بجنگ.
ناشناس
والا یه آشناست طلبه است ایشون درماه ۱۰روزتوحوزه نیست خودش پارسال گفت که ۸ملیون حقوق میگیره
ناشناس
39
64
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام ارزش ما با کیست
ناشناس
5
31
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام ۴۰ کشور دست شما بوده ..می بینی گرانی را ..
ناشناس
12
62
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
آقای حاج حسن روحانی بهترین وپاک دست ترین افراداین دولتنداگرآقای روحانی نبودایران مثل سوریه آش ولاش شده بوداصلاتمام دولت مردان دراین۴۰سال فقط وفقط برای مردم ورضای مردم خدمت کرده اندواصلاتوقع شخصی ندارندونداشته اند آقای ذولنورهم فردی انقلابی نیست واگرایشان نبودایران مثل افِغانستان میشدالان بابرکت ووجوداین آقایان هرروزروزگارایرانی بهترازدیروزاست اصلاجهان هستی زمام دارانی‌مثل نظام ایران نداردچون همه چیزروبراه است اصلاهمه ایرانیان درفاه مطلق اندوکشورهادیگرباید از رییسان ما الگو بگیرند
حسن روحی
85
28
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
با این طرز تفکرت خودت را با ائمه یکی می کنی؟
ناشناس
4
70
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام ما خود اگاهیم
مهدی
5
24
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
هرکسی نظری داره اگر ایشان میتوانست کاری کنه چیزی دراین رابطه نمی گفت. این بنده خدا مگه چه مسیولیتی داره که در آمد انچنانی داشته باشه
ایرانی
3
29
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خدا اخر وعاقبت همه رو خیر کنه، جای تاسف است که شما خودرا با پیامبر مقایسه میکنی، شما علم ومعرفت ایشان را بدست بیار همه ایران پیشکش.ازطرفی پیامبر وخاندان ایشان نسل اندر نسل وضع مالی خوبی داشتند وبرای ان کار وزحمت کشیدند، نه پر ادعا و طلبکار.
ناشناس
7
86
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
کلیپ سرکاریه
علیه غلامی
کاری کردید که مردم به اونا هم شک کردن
مم
8
18
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام به قول همسایه سوره رعد ایه ۱۱..
من نمیدانم تو چی میگی اقای روحانی ..
ناشناس
3
19
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
آقا من خودم یک طلبه هستم به خدا قسم این حرفها دروغه
هر روز لحظه شماری میکنم زمان یارانه برسد بتوانم خرید کنم شاید بعضی روحانیون وضع مالیشان خوب باشد ولی اکثرا مستضعف هستند
حمید
44
24
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حاجی استغفرالله بگو و به فکر مردم فقیر باش
ناشناس
طلبه عزیز. من یک خانم پنجاه و یک ساله ام . دکترا دارم .چند جا کار میکنم تا بتونم هزینه خانواده تامین کنم . شما هم برید؟ کار کنید
سید قدیر غنی زاده
4
47
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
واقعا در پنج شش سال اول طلبه ها زندگی گداگونه دارند.
و آن روحانی راست می گوید.
ناشناس
طلبه ها کمک هزینه می گیرند ولی دانشجوها شهریه دانشگاه می پردازند
زن طلبه
خانم ۵۱ ساله وبقیه که حرف بیخود میزنید من ۶ساله زن طلبه ام واقعا زندگی فقیرانی ای طلبه ها وآخوندها دارن نگین.حاج آقا ها پولدارند!!!! این درسی که اینا میخونند اینقدر سنگین این شهریه ها کمه شونه.بعدشم تنبل خودتونید همه طلبه ها اهل کارند.راست میگن شهریه شون کمه .مثل ۲۰سال قبل نیست که زمان مفت آباد هرکی راحت استخدام دولت میشد برید به بعضی ازمعلما بگید بیخود حقوق میگیرن درس درست وحسابی هم به بچه ها نمیدن
علیرضا
32
28
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام
عزیزم چرا حدیث امام جعفر صادق علیه اسلام بیان نمی‌کنید که می‌فرمایند:حکومت اسلامی که امام معصوم راس حکومت (حاکم)،نباشد حرام است.
محمد ملائی
8
35
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
مگر امام که مقابل شاه و قدرت ها ایستاد میلیاردر بود؟
ناشناس
پولدار نبود ولی پولدارشد
ناشناس
15
32
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بالاخره یک آخوندعاقل پیداشد که از حق ما طلبه ها دفاع کرد..بخدا بااین شهریه ای که میدن،خرجی دوهفته نمیشه..اگر الگوی مان اهل بیت هستند،تنهاعبادت شان الگوی مان نیست،بلکه ثروت و عزت هم باید شامل حال مان بشه
؟
اولاً هیچ ( بایدی) درکار نیست
دوما امام علی علیه السلام خودش میگه : من که امام شما هستم در دنیا به دو قرص نان و پیراهنی اکتفاء کردم
سوما برای کسب ثروت باید کار کنی نه اینکه یه جا بشینی بیان بهت پول بدن بگن برو دین رو تبلیغ کن
چهارما وقتی اینجوری حرف میزنی و طلب کاری می خوای عزتت هم حفظ بشه
ناشناس
شهریه پولیه که دانشجو باید به دانشگاه بپردازه، مبلغی که به شما نی پردازند، کمک هزینه است که به هیچ دانشجویی پرداخت نمیشه.
پونه
تمام ائمه در کنار هدایت مردم کار می کردند و بیکار نبودند
مسعود
مگه یه طلبه با یه دانشجو چه فرقی داره؟؟منم دانشجو بودم تو دوران تحصیلم محتاج1000تومن بودم اما یه طلبه واسه تحصیلش تازه حقوقم میگیره اگه عدالتی باشه خداوند خودش قضاوت خواهد کرد..مابا بی پولی و نداری درس خوندیم که خدمت کنیم اما شما چی؟؟
X
47
18
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اولا تا حالا میگفتید ائمه خیلی ساده زندگی میکردند و ثروت اندوزی نمیکردند . دوما کشور مگه ارتش و سپاه نداره که جنابعالی به دهن آمریکا برنید
محمد
سلام.منم دانشجوی مهندسی مکانیک یه سوال چرا به من شهریه نمی‌دن.الان نمیتونم کتاب بخرن
یا علی
5
59
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
شما اگر وارث پیامبران هستی باید ساده زیستی رو هم از اونا به ارث ببری
ناشناس
6
51
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سخنان حاج اقادرموردائمه که خیلی پولدارومرفه بودن واقعیت نداره وزندگی حضرت علی وحضرت فاطمه نمونه بارز آن است!
ناشناس
شما اون موقه اونجا تشیف داشتی با چش خودت دیدی؟؟
ناشناس
ساده زیستی با فقر فرق داره اون موقع که داشته باشی و ساده زیست باشی مهمه نه وقتی که نون شب نداری
ناشناس
2
35
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
پیامبر و ائمه خیلی ساده زیست بودند و به کمترین دارای قانع بودند و خود را با کمترین مردمان مقایسه می کردند اما شما دنباله رو آنها نیستی و هیچ قرابتی با آنها نداری
ناشناس
1
41
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خدا به داد همه ما برسه
بیخیال
1
33
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
الان مردم عادی برا معیشت حداقلی موندند
زهرا
1
44
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حاج اقا خیلی تند میری . چرا مردم را نسبت به ائمه بدبین میکنید
ناشناس
7
55
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
أخه تو پیغمبری؟؟
ناشناس
تاریخ بخون بد بین نمیشی
H
4
33
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
از سخنان این اخوند جالبتر دیدن نظرات. اینا کی هستن اونا کی هستن ما کی هستیم داره چ اتفاقی میوفته
ناشناس
1
21
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
هر وقت امام شدی یا نبی اون وقت ملیاردر هم بشو،بعدش اونها ثروتی از خودشون نداشتن خمس و زکات مردم بوده که در راه خودش هم خرج میکردن
پپرهام
4
30
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اقا دولار چند ؟
ناشناس
2
19
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام، خداوند متعال شما را پولدارتر و ما را محتاجتر بفرمایند تشکر
حسن
13
11
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حرفش کاملا منطقیه. مگه میشه بدون ثروت کاری کرد
ناشناس
خیلیها دارن از گرسنگی می میمیرند . برود سر میدان کار کند.
ناشناس
18
14
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بهتر نیست شما اصلا تبلیغ نکنی؟
ناشناس
1
34
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بله ثروت خوب است اما مردم عالمی که ساده زیست است رو دوست دارند عالمی که مواظب نباشه و ثروتمندانه زندگی کند از چشم مردم میفتد
محمدرضا
4
26
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
از ساده زیستی امام خمینی و آقای خامنه ای خجلت بکش تو دنیا پرست برا امام زمان عج می خوای سرباز تربیت کنی ؟
تربیت کردن رو از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد بگیر حتی یک بار حق ماموریت نگرفت و کارت حقوق خود را داده به همکارش برای فقرا خرج کنن....

شاعر میگه ما کجایی در بحر تفکر تو کجایی؟
اسماعیل
18
16
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
خدا کمکم کن
ناشناس
3
9
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
درست میگه باید باشه که خیر انجام بده
ناشناس
تو خیلی گمراه ونادانی که میگی اون درست میگه
ع
از کدوم کارهای خیر؟
Kazeem
15
3
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
برو رئیس جمهور شو خودتو اقوامت ثروتمند میشی
سام
3
29
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ای خدا ما نون نداریم بدیم به بچه هامون بخورند بخدا نه گوشت داریم نه مرغ الان چند ماه بچه هام نه رنگ گوشت دیدن نه مرغ شرمنده بچه هام بخدا نمیدونم چی بگم بعد این بابا از میلیاردر بودن حرف میزنه پیامبر اول به مردم می رسید بعد خودش نون خالی با نمک میخورد از پیامبر یاد بگیر استغفراله
ناشناس
گوشی هوشمند که داری بفروش برو گوشت بخر
ناشناس
6
25
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
هه
امید
1
8
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
یا خدااااااا
اینو دیگه کجای دلمون بذاریم
حسن
حاج آقا به خدای ما مردم دیگه از مال دنیا بی نصیب شدیم ............
ناشناس
2
21
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
حضرت علی علیه‌السلام با دست خود درخت خرما می کاشت. با دست مبارکش برای مسلمانان چاه می کند توی تمام جنگهای صدر اسلام شرکت می کرد اما سهم بیشتری از بیت المال برای خودش و نزدیکانشان نمی خواست. و در عین تمکن مالی ساده زیست بود. کفش‌هایش رو پینه میزد که به امثال من و شما بگه که نباید تجمل گرا بود. امام خمینی و رهبری هم بارها این مسائل رو گوشزد کردن
ناشناس
3
24
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اگه منظورت از ثروت پیامبر باغ فدک و بقیه چیزایی بوده که غنیمت بهشون رسیده، سخت برات متاسفم که نمیدونی ،چه بلایی سرشون اوردن بعضیا،فقط فهمیدی پیامبر یه ارثی به جا گذاشتن، نفهمیدی چقد حضرت زهرا را خون به جیگر کردن بخاطر اون فدک،اول برو تاریخ بخون
بنده خدا
8
15
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
ادم منصف حرف منصفانه میزنه . نه این حرف درسته که طلبه ها و روحانیون ائمه و یا پیغمبرا و نه این حرف منصفانست که هرچی دق دلی یه عده اخوند ... رو سر یه عده طلبه که مثل مردم عادی با مشکلات مالی زیاد دست پنجه نرم میکنن پیاده کنیم الحق تعداد زیادی از طلاب از دوستان من به سختی تمام مثل خیلی از اقشار ضعیف جامعه زندگی میکنن و نباید کرامت انسانی هیچ کس بخاطر مادیات لگدمال بشه من جمله طلاب و روحانیون مومن
ناشناس
4
4
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
شما با چه جراتی خودتان را با پیغمبر و ایمه مقایسه میکنی ؟ !! ...............
محمد
1
12
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
مگه چکار میکنی که طلب ثروت میکنی . کرونا چه باشه یا نباشه حقوقشان میگیرن ولی مردم چی . تو این وضع اقتصادی باید تعطیل باشن .
ناشناس
1
11
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
سلام من خودم طلبه هستم هفت ساله درس خوندم کارگری می کنم خرجم ودرمیارم خداشاهده وضع کارگر سرگذر ازمن بهتره چون من فقط یه مدتی از هفته رومی تونم کارکنم پنج روز هفته روبکوب سرکلاس ودرسم دوروزش ومیرم سرکار تا بتونم خرج ومخارجم ودربیارم به خدا وضع ماها اگه ازمردم عادی بدتر نباشه بهترنیست
ناشناس
8
5
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
این حرفا جای تاسف داره ............
ناشناس
1
3
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
ماشاللله ماهرچی دیدیم.........
ایران
0
2
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
کی میگه ائمه پولدارو ثروتمند بودن که این اداره میگه یکی مثل علی(ع) چجوری دل فقر خلیفه شد وان همه دشمن را شکست داد ومردم اورا دوست داشتند یا یکی مثل امام موسی کاظم که بسیار فقیر بودند یا کسی مثل شیهد کربلا حسین که حای قبل عاشورا هم ثروت زیادی نداشت ولی با عاشورا یک جهان را لرزاند که ۱۴۰۰ سال بعد هم درگیر حماسه عاسورا هستند....... تو که از پیغمبر بالا تر نیستی که یاحسین مظلوم(ع) یا علی
ناشناس
1
10
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
استعفا بده بیا بیرون برو کار کن میلیادر شو کسی که بخیل نیست ......
ناشناس
1
11
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
چرا نمی روی سر میدان کار کنی برو صنعت یاد بگیر یا برو کشاورزی کن اگر کشاورزی وصنعت نباشد یک دقیقه کشور سر پا نمی ماند
ناشناس
2
9
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
شما اولا چطور به خودت اجازه میدی امام قم خطاب کنی .چرا فکر مکنید.شما نصبت به مردوم عادی ارجهترید...
مهدی
2
8
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
عزیز گرامی کل منابع ومعادن و موقوفات همشون دست شماست دیگه دنبال چیش میگردی
ناشناس
3
10
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
همش میگه من می‌خواهم امام بشم .
رضا
2
4
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حرف های حاج اقا درست هست ولی باید کار کرد ..نصف روحانیون میشدنند معلم پرورشی مشکل حل میشد هر چند طلبه ها فراری شدند از مدارس ولی خدایی بهتر بودند از نبود معلم پرورشی
ناشناس
3
1
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
۱۴ معسوم کم داشتن یا زیاد داشتن چه ربطی به این آقا داره که کار نکرده .......
رضا عزیزی
0
7
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام من خودم یک طلبه ام. حرفاتونو می فهمم ولی اگر می خواهی امام قوم باشی به اصطلاح خودت ، اول باید درد مردم را داشته باشی با مسئولین ظالم درگیر باشی نه اینکه داد و فریاد کنی که ما باید پول داشته باشیم مشکل باید ریشه ای حل شود. باید روحانیون اول به علم خود عمل کنند اخلاق خود را درست کنند و دغدغه هدایت مردم داشته باشند، تمام پول عالم را هم که به یک روحانی بدهند مادامی که تقوا نداشته باشد کار مثبتی انجام نمی دهد بلکه همه را از دین فراری می کند. این انرژی ای که دارید رو برای فریاد زدن علیه مسئولین بی فکر تخلیه کنید.
حیف است انرژی تان برای مسائل جنجالی که واکنش منفی مردم رو در پی داره هدر برود. اگرچه قصدتان خیر باشد که ان شاء الله خیر است.
حسن
0
7
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
برید کار کنید زحمت بکشید عرق بریزید ترلیاردر شوید..........
محمد
2
8
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
منظور بنده خدا مفت خوری نبود منظور این است که طبه ها باید مهارت آموزی داشته باشند ما در میان این قشر زحمت کش تاجر -نانوا -معلم-قاضی وحتی خلبان هم داریم مفت خور کسانی هستند که بر علیه این نظام هستند و از منابع این کشور استفاده می کنند
احمد
3
1
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
والله اینا به ما میگفتند پیامبرفرمده الفقر قخری .یعنی فقیر بودن برای افتخاره حالا ورق برگشته
ناشناس
0
5
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
تو خودتو با پیامبر یکی میکنی برو بابا جمع کن ولی بلاخره خدای هست که
خدا ترس
0
5
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اگر مسلمانی در جامعه ای چشمهاش رابروی بی عدالتی ببندد واگر روحانی مسلمان هم باشد بدین واسلام خیانت کرده
ناشناس
0
3
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اول برادریت ثابت کن بعد ادعای ارث کن
عبد
0
3
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بله برادر شما هم مثل امام علی و امام صادق علیه‌السلام برید تو بیابونا چاه بزنید و نخیلات پرورش بدید و انشاالله ملیاردر شید
ناشناس
1
5
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
والا که ما هرچه شنیدیم ائمه گاهی ازنداری نان نمک میخوردن یا بعد از سه روز چند قرص نان تهیه می‌کنند باز یک نیازمند پیدا می‌شد آن هم به نیازمند می‌دادند یا با چند حبه خرما افطار یا سحری میخوردن تکلیف ملت روشن کنید ثروتمند بودن یا فقیر خیلی کم شنیدیم از منبرها ساده زیستی بیشتر گفتند فقیر بودند بابا رک راست حقیقت بگویید تحریف نشود که گناه کبیره هست آرمان اهل بیت راه اهل‌بیت برما واجب لطفا با مردم روراست باشید اما فقیر نبودند خداوند همه مارا به راه راست هدایت کند اما پول باید دست اقتصاد دان باشد
ناشناس
0
5
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
برو داداش کارکن انشاالله ملیاردر شی
ناشناس
0
5
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خدایا خودت ظهور کن
ناشناس
0
4
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حاج آقا ، چرا شما پولدار بشی و به مردم کمک کنید ! شما اجازه بدهید مردم پول دار بشوند قول میدهیم به شماها کمک کنند و پول بدهیم .
ناشناس
0
6
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
یاالله
ناشناس
0
0
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
زخیره من که تمام شده
فرخ
0
1
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
انشالله خدا همه رو عاقبت بخیر کنه
منم دخترم میخوام عمل تعویض دریچه میترال قلب کنم
بیمارستان تهران
ساکن مشهد تو هزینه ها واقعا کم اوردم تا چند روز دیگه باید عمل بشه
واقعا تو هزینه بلیط مشهد تهران موندم چه برسه به هزینه های
دیگه
خدایی اگه کسی میتونه به من کمک کنه چقدر خوب میشد

مدارک پزشکی وقراره کدوم بیمارستان عملش کنم موجوده
خدا انشالله تمام مشکلات خودش حل کنه
ناشناس
0
2
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بروکارمیکن مگوچیست کار که سرمایه زندگانیست کار....
ناشناس
2
4
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
واقعا بعضی از طلبه ها در تنگنا هستن برای هرکاری پول لازمه این یک واقعیته یک طلبه اگه بخواهد مجتهد بشه کلی باید درس بخونه و‌هزینه های زیادی لازم داره برادر من دکترای روحانیت داره حقوقش ۳تومنه اونم با شهریه حدود ۲۵الی ۲۸سال درس فقه واصول خونده
حسین
2
0
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
واقعا از رهبری عزیز خجالت بکش شما باید الگو باشید
الحمدلله ارتش و سپاه قهرمان هستن تو دهن آمریکا بزنن نه شما. جانم فدای رهبر
ناشناس
3
2
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اولا ائمه میلیاردر نبودن.اگر هم پولی داشتن باعدالت در راه خدا خرج میکردن. هر امامی هم زمان خودش یه نفر بوده آیا شما هم یه نفرید که پولها رو بدهند به شما
ناشناس
1
4
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بدعتهای خطرناک از همینجا شروع میشه ..........
کادیلاک
0
1
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اهل البيت پولدار بودند علاوه براینکه مال شخصی داشتند خمس و زکات و خراج ار آفریقا و کشورهای اسلامی می آمد
در مواقعی هم فقر رو تجربه کردند تاریخ و روایات رو بخونید بارها و بارها به فقیری مال بخشیدند که بی نیاز شده اند
ائمه علیهم السلام پول دار بودند ولی دلبسته به مال دنیا نبودند و این دو تا مسئله هست.
ولی در این کشور سوء مدیریت وجود داره بحث اوقاف واقعا ضایع کردن اموال وقفیه همین حرم ها چقدر بازار و پاساژ و زمین کشاورزی و کارخانه ها وقفند ولی اکثرا ....
ناشناس
1
0
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خدایی الان اینقدر گرونی شده که برای طلبه ها ویه عده که از قبل هم به سختی زندگی میکردند الان دیگه اصلا نمیشه بااین درآمدها زندگی کرد مخصوصا اونهایی که خانواده هاشون هم تمکن مالی ندارندمستاجرن وچندتا بچه دارند من سراغ دارم طلبه ساعات طولانی هم رواسنپ کار میکرد الان همونم نیست خداکمک همه مون کنه
ناشناس
2
0
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
از سال 68 که برنامه اول توسعه رابانام آزادسازی درکشوراجرایی کردند وبرنامه های بعدی راهم همینطور کهخلاصه اش این بود دولت دربرابرملت هیچ مسؤولیتی ندارد هرکس پول دارد زندگی کند وهرکس پول ندارد بمیرد به عبارتی لیبرالیسم را درکشورحاکم کردندهمه رابه خاک سیاه نشاندندوبا اینگونه سیاستها دیگر نباید منتظربود که حوزه ها علامه طباطبایی هاتحویل جامعه دهد. بخشی از سخنان ایشان درموردوقف درست است اگر ازحیف ومیل کردن اموال وقف شده جلوگیری شود ودرست بکارگرفته شود بخش عمدهی مشکلات اقتصادی حل خ اهدشد
ناشناس
0
3
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
البته اگه ومسولین وجدان داشتن اینقدر فقر توای کشور ثروت مند نبود حکمشون با خدا
علی
1
2
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حرف شما صحیح ولی از انبیا مثال نزنید که اگر مثل انبیا باشید من حاظرم شما رو میلیادر کنم .
محمود
0
0
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بنده خدا برو کارکن کارآمد داشته باش
ناشناس
0
0
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
چقدر این جماعت.... لا اله الا الله!!!
علی
0
3
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
شما کی هستین که خودتونو جای امام معصوم گذاشتین ?شما فرقی بین خودتون و امام قایل نمیشین..............
ناشناس
0
1
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
زندگی برای همه سخت شده حاج آقا
شمام حق داری و قطعا از همین مردم هستی

البته ائمه هم تمام پولی که دراوردن از تلاش و کار خودشان بود و باز هم البته میدونم در این شرایط کار برای دکتر مهندسش نیست چه برسه بقیه
خدا لعنت کنه ابلیس و حامیانش رو
سید مهدی
1
2
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حاج آقا بر پدر آدم نامرد لعنت
حامد
1
2
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
من با حرف حاج آقا موافقم ، طلبه باید ثروتمند باشه و ثروتش رو وقف برای اسلام کنه نه اینکه هفتش گرو نهش باشه ،ثروتمند باشه در عین حال مثل ائمه زهد داشته باشه چقدر زیباست ...
در ضمن دنبال درآمد از موقوفات حوزه هم نباشه ، مثل ائمه بره کار کنه ، طلبگی که شغل نیست، برو مثه همه آدم های جامعه کار کن تولید ثروت کن
ناشناس
1
1
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
تو اگه میلیاردر هم بشی، باز عدالت امام علی رو نداری، ثروتت، رو بین فقرا تقسیم نمیکنی
ناشناس
1
3
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
امامان معصوم وانبیا ه خودشان به ساده زیستی شهره عام وخاص بودند ودر جنگها همیشه خود و فرزندانشان خط شکن میادین بودند راستی بچه های شما کجا تشریف دارند
حامد
1
2
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام
مهدی صفرزاده گورایم
0
0
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
تا حدودی موافقم بدون پول نمیشه کاری کرد بالاخره در راه هدف پول باید خرج کرد به شرطیکه آلوده نشوی و پول را واقعا در راه اسلام مانند پیامبر و ائمه اطهار خرج کرد وريالي برای منافع شخصی نباشد به امید اینکه همه واقعا در مسیر اولیاء الهی گام برداریم
ناشناس
1
1
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مگه شما به خاطر پول طلبه شدی حاج آقا این قدر حرص دنیا رو نخور.......
محمد
1
2
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
پیامبر برای مردم نماز میخوندن مردم رو راهنمایی میکردن اما از مرم پول گرفتن نه خیر............
ناشناس
1
1
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
در این مملکت دقیقا چه چیز وقف مردمه؟
محمد مصدق
0
3
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خدا خیر بده به این روحانی جلیل القدر تا حالا ما تصور میکردیم امامان و پیامبر ساده زیست بودند.حالا فهمیدیم که برعکس میلیاردر و زندگی لاکچری داشته اند....
ناشناس
1
6
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حاج آقا برو کار کن
Hossien
0
3
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حاجی شما هیچی از تاریخ نمیدونید
امامان ما اکثرن چیز زیادی نداشتن اگه هم داشتن ک بین فقرا تقسیم میکردن
خدا
1
2
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
پیامبرها اگه میلیارد هم بودن میدادن به مردم .......
ناشناس
1
1
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اقای غلامرضا چی میگی؟من کلیه هام هست میخوای بدم این آقا ؟
نیکی
0
2
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
چقدر اینها منفعت طلب هستن که روایت ها رو به نفع خودشون تغییر میدن.
بهرام
1
1
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بخدا ملت دیگه خسته شدن از این بازیا بابا بسه چقد ملت را هالو حساب میکنین که این فیلمها را پخش کردین اصن هدفتون از این کار چیه بابا به ادم احمقم بگی باور نمکنه میشه یکی از خودتون تو جلسه فیلم بگیره پخش کنه خنده دار بخدا ..................
کریم
0
2
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اگر دین الوده به مادیات بشه هدف گم میشه چون دین برای تزکیه نفس و عدم حب دنیا و زهد و تقوی از طرف خداوند توسط پیامبران فرستاده شده عرفا وعلمای واقعی در عین نداری اصلا فقیر نبودند چون قناعت داشتندوتوکل بلطف و کرم او (چشم تنگ دنیا دار را..یا قناعت پر کند یا خاک گور .
پس بامیلیارد هاپول اگر حریص باشیم باز فقیریم چون قناعت است که رضامندی میاورد. بنظرم شما عزت نفس خود را با این گفتار تنزل دادین
حامد
0
1
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خوب نرو طلبه نشو تبلیغات برای دین اسلام پول نیست اگر دنبال پولی برو کار کن پس چرا رفتی طلبگی
ناشناس
0
3
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اقای رهدار شما در محیطی که کار انجام می دهید بایستی طبق ضوابط آن دستگاه حقوق بگیرید این توقع را نداشته باشید خارج از محاسبات دستگاه‌مربوطه درا امدداشته باشید شما ازگرتدر دستگاههای دولتی کار میکنید یا استخدام کشوری هستید و یا تامین اجتماعی هستید و یا روزمزدهستید بهمان اندازه ادعاداشته باشید اگر اموال وقف می شود می خواهند در راه توسعه اسلام خرج شود نه آنکه افراد ادعا داشته باشند این اموال حساب کتاب دارد
اکبر
0
1
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
در کتابهای درسی کسی تاحالا از ثروت اعمه چیزی ننوشته یا شما دروغ میگید یا یک عمر به مردم دروغ گفتند
لیانا از آلمان
0
1
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
هستن آخوندهایی که عین مردم عادی با بدبختی دارن امرار معاش میکنن ،آزاد هم کار میکنن بازم بدبختی دارن ..د
نوید
0
0
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بریدکارکنیدطلبگی شما هم معلمیدزیرنظراموش وپرورش مگراعمه کشاورزی و دامداری نمیکردن هم بکشید
صابر
0
2
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
همه نظرات را خواندم عده ای مخالف عده ای موافق
ولی خواستم بگم الان همه چیز در اختیار امثال شماست چرا به هم اندکی رحم ندارید خوب مقداری هم به ایشون عنایت کنید پس مساوات کجاست به مردم که ته بار میماند کمی از روی بار هم تقدیم ایشون کنید
زهرا
0
2
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
کاری به لباس و ظاهر نداره. آنچه از بزرگان و انبیا و اولیا می آموزیم اینه که کارو تلاش کنیم. حضرت علی ع خود چاه میکند، باغها آباد میکرد و وقف مینمود. همگی چوپان، کشاورز، نجار و حتی تاجر... تلاش میکردند. حضرت سلیمان هم برای تاج و تخت از آزمونهای سخت الهی موفق بیرون آمد آزمونهایی ک شاید هیچکدوممون ظرفیتش رو نداشته باشیم.
منتها الان یه زمانه ای شده که متاسفانه تئوریهای نادرست اقتصادی باهدف انباشت ثروت دردست اقلیت جامعه، خیلی تلاشها رو بیجواب گذاشته.
برای اون هم باید خودمون کاری بکنیم.
بیایید از امروز 2.5 درصد درآمد ناچیز خودمون رو ب هر فقیری ک میشناسیم اختصاص بدیم تا اینکار به سطوح ثروتمند جامعه هم بره و کم کم راههای توزیع درست رفاه و ثروت در اقتصاد و سیاستمون نهادینه بشه
حمید عسکری
0
1
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
تو دیر اومدی جا موندی
ناشناس
1
2
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
ائمه را با خودتان مقایسه میکنی؟!!!
ناشناس
2
1
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
چرا خودتون رو دارید جای پیامبر و ... جا میزنید .آنها معجزه داشتند ولی تو نداری
Morteza mahmudi
2
0
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام والا دیگه نمیشه حرف زد.تومملکت ماهرکس جای پای خودشومحکم می‌کنه انشالله خدا ماروبه راه راست هدایت کنه.
همیشه‌بدهکار
0
0
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
حاج‌اقا‌۳۰سال‌درگرمای‌بالای۵۰درجه‌ابادان‌درپالایشگاه‌کارکردم‌‌دریافتی‌ماهیانه‌ام‌‌۶۳۰۰۰۰۰هزارتومنه‌ومستاجر‌خداوکیلی‌...............
دانیال
0
0
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
پیشنهاد میکنم مطالعه هاتونو بیشتر کنین.بچه ها
ناشناس
0
1
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اولا که اثبات لیاقت شما برای وراثت از مقام ائمه به سر و صدا راه انداختن نیست. دوما شما شاگرد شاگردان واقعی آن بزرگواران که در کمال سادگی زندگی کردند هم مطمنا نیستید سوما مقام امامت یا نیابت شیعه در نهایت مربوط به یک شخص است که ایشان خود بهتر میداند اموال مسلمین را چگونه مصرف نماید. شما همان طلبه و مبلغ احکام دین باشی برای همه امت کفایت میکند . و مطمنا اجر فراوانی نصیبتان خواهد شد اگر همینگونه که برای اموال اسلام برافروخته میشوی برای نحاتش هم غیرتی شوی. التماس دعا حاج آقا
منصور مختاریان
0
2
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
عزیز دل همه پیامبران الهی اهل کار بودن جدای از تبلیغ و ارشاد خوب شما هم کار کنید میلیاردر بشید ولی صرف یه دو ساعت حرف تکرای میخواید میلیاردر بشی جور درنمیاد ما طلبه داریم دامداری میکنه و گوسفنداش رو بفروشه تا آخر عمر پولش تموم نمیشه زحمت کشیده و اتفاقا اون آدم حرفش طلاست چون کننده کار هست
بنده خدا
1
0
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
این گفت گوبرای جندین سال قبله که البته حدودتعین نکرده منظورش هم تولیدثروت ملیست وهم توضیع عادلانه ثروت بحث هیچ قشر خاصی هم مطرح نشده.............اماچرا نزدیک انتخابات این پروژه هارسانه ای شده خود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل.....
ناشناس
0
1
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اقای محترم حضرت علی کارمیکردوزحمت میکشید بهفقرارسیدگی میکردشماچقدربدادمردم میرسی رهبرانقلاب هم باهمه عظمتش ساده زندگی میکنه شماازایشان بالاترنیستی مردم راببین ازحرفات خجالت بکش
بنده خدا
0
1
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مشکل اینه که شما بدون زحمت میخوای میلیارد بشی. ما خودمون حساب آمریکا واسرائیل رو می‌رسیم. شما فعلا به تنفس بیماران کرونایی در پشت فرمون ادامه بده.
ناشناس
0
1
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
اینهمه از ائمه برای هوای نفسانی خودتان خرج نکنید، آنچنان صحبت می‌کند انگار ارث و میراثی از جامعه طلبکار است. آنقدر از مردم دور افتاده ای که واقعیات زندگی و جامعه خود را نمیبینی و تازه داعیه ارشاد و امامت قوم را داری. وای برما و وای برتو
ناشناس
0
1
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
بلاخره فهمیدیم که ثروت هزار هزاربرابر بهتر از علم است.
وطنخواه
0
0
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
یه صد هزار تومن ته حسابم دارم می خواستم یه مرغ بخرم اینم بیاید بگیرید بدید به این ول کنه یه موقع سکته نکنه ... می گن جون مومن را نجات بدید کار خیر خیلی بزرگیه
ناشناس
0
3
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
هر وقت مثل ائمه رفتار کردی و مثل اونا هم از دنیا رفتی میتونی راجع به ثروتشونم حرف بزنی
ناشناس
0
2
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام به نظرم این حاج آقا سواد دینیش پایینه چون تمام انبیا وایمه اطهار همه چوپان و زحمت کش بودند مگه امام علی نبود کشاورزی کار میکرد مگه پیامبر چوپان نبودند همه اینها از زحمت و دسترنج خودشون استفاده میکردند خدایش این طلبه باید عزلش کنن چون این اگه کاریه بشه رحم به ضغیر وکبیر نمیکنه
ناشناس
0
2
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مومنین بالاترین ثروت جهان را دارند وبا همان ثروت مردم را به راه راستین خدا پرستی بدون شرک دعوت میکردند ودر ایمان آوردنشان اصرار نمیکردند و فقط بارسلتشان حجت را تمام میکردند و آن ثروت جز ۷ آیه با ثنا و قرآن نمیباشد که مایه هدایت مومنان است که از تمام ثروتهای دنیا برتر است
..‌‌‌‌‌....واما روحای عزیز چه چیز در خود دیدهای که خود را مانند ائمه ویا پیامبران دیده ای آیا تا بحال کسی را به پیروی از قران و آشنا با وحی خدا رهنمود کرده ای !!!؟ ودر راه گرفتن جق و اموال مظلومان از ظالم سعی کرده ای (فقر ایرانیان در براثر سوء استفاده از بیت الملشان و سوء مدیریت دیده ای) که اینگونه سینه سپر کرده ای و طلب ثروت میلیاردی دم از جمع آوری یاران جنگی میزنی !!!؟ وجداناً روحانیون چه سودی برای دنیا و آخرت ما داشته اید !!!؟ لطفاً بگویید همه بدانند
اصغر
1
1
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
دارم نظرات رو میبینم خندم گرفته
این بنده خدا داره درمورد عممل نکردن به قرارداد وقف حرف میزنه که چرا عمل نمیکنن یه عده گیر دادن به این که چرا شما دنبال پول هستین برادر من نقد میخوای بکنی درست نقد کن بگو آقا تو کشور موقوفه های دیگه ای هم هستن اونا هم احتمالا خوب اداره نمیشن اونم پیگیری کن و شاید این فیلم جرقه ای باشه تو کشور که موقوفه ها زیر ذره بین برن که اگه تو این حیطه شفافیت باشه خیلی از مشکلات حل میشه
علی
0
0
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
مورد مصرف هر وقف با وقف دیگه تفاوت داره و باید به نیت واقف عمل بشه. یعنی زمانی میشه به طلبه کمک کرد که در وقف نامه اون ملک مورد مصرفش کمک به طلاب باشه.
قیصر
0
1
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
شماها که یه عمری تو گوش مردم خوندید دل به این دنیا و مال دنیا نبندید وفقط به فکر توشه آخرت باشید!!!! حاج آقا کدومش رو جمع کنیم مال دنیا یا توشه آخرت؟
محمد
1
0
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام ما روحانیون باید پول داشته باشیم تا بتونیم همه رو هدایت کنیم
بهروزقدیری
2
0
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
به دوستانی که فکر میکنند حاج آقا برای مال دنیا و ثروت داره تلاش میکنه باید بگم که اصلا شما حرف حاج آقا را نفهمیدید دوباره فیلم را ببینید و اینبار با نگاهی مثبت
طلاب امروز به شهریه ای زیر یک میلیون زندگی میکنند و هیچ کدوم هم ذره ای چشم داشتی به مال دنیا و ثروت ندارند وعده ای هم جدای از درس کار هم میکنند
اما موضوع بحث تصرف اموال موقوفی توسط عده ای سودجوست که حاج آقا میگه ما برای مبارزه با اقیانوس شبهات و جنگ فرهنگی و اعتقادی در برابر دشمن سرمایه ای نداریم حتی موقوفاتی هم که باید دست روحانیت باشد تا در این مسیر خرج کند توسط عده ای تصرف شده
دوستان یکم واقع بین باشید و نگاه مثبت به موضع داشته باشید
رضا
0
0
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام من روحانی وطلبه نیستم اما خداییش بی انصافیه که نسبت به طلبه ها این فکرا رو. میکنین چون انها هم متضررن هم جیب شان خالی است هم فحش میخورن من به جرات قسم میخورم همین هایی که بدوبیراه میگن از همه وضعشان بهتره هیچ وقت سختی نکشیدن و فحش دادنشون از روی بغضه که قطعا جواب خدا خواهد داد برای خدا کاری نداره یک بیماری ساده از پا میاندازتون این قدر رذل نباشین
اصغر
1
0
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
گفته دل نبند نه اینکه استفاده نکن
الان چقد طلبه داریم تو کشور که به نون شبشون محتاجن اینکه از این موقوفات بردارن بدن به اونا که البته طبق وقف حقشونه این میشه دلبستن به دنیا؟
کتاب دنیاگرایی و دنیاگریزی رو بخونی حله دیگه
منصور
0
0
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام خوبین دوستان
ایشون نمیگه که اخوندا باید بریز بپاش داشته باشن
منظورش این هست که اخوند اگر میخواد کار فرهنگی بکنه مثلا به فقرا کمک کنه باید پول داشته نه اینکه خودش بخوره
بعد منظورش این هست که موقوفات که مخصوص حوزه وقف شده رو راه بندازین
نه اینکه موقوفات که برای جاهای دیگه وقف شده رو بیاریم برا حوزه
حسین
1
1
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام به همه
بنده خودم روحانی هستم، و با ایشون مخالفم، من در گیلان مشغول تبلیغ هستم، و زندگی معمولی مثل غالب مردم دارم. امر تبلیغ بیش از پول به اخلاق و عمل وابسته است، در صدر اسلام هیچ کسی جذب ثروت امیرالمومنین ع یا دیگر ائمه نشد، امیدوارم چنین روحانیونی اسلام را بهتر مطالعه کنند. یاعلی.
ناشناس
0
0
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
آقا منم میخوام بزنم دهن آمریکا نمیگم میلیاردی پول بدین به من با پونصد میلیون هم راضیم
***
1
0
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
هیچ کجا نیومده و هیچکس نگفته حضرات معصومین علیهم السلام فقیر بودند. نخیر فقیر نبودند اما ساده زیست بودند زندگی ساده ای داشتند در سطح مردم عادی جامعه زندگی میکردن چون امام جامعه بودن. امام حسین(ع) فداشون بشم زمین کربلا رو خریدن امام علی(ع) چقدر به فقرا کمک میکردند و... پس فقیر نبودند. این طلبه عزیز نمیگن پول زور و مفت بدید که میگن برای تبلیغ دین برای انجام کار فرهنگی دینی اجتماعی و... به بودجه نیازه و این درسته. خانم حضرت خدیجه الغرّاء(س) ثروتمندترین بانوی مکه تمام ثروتش را در راه خدا و اسلام و پیامبر(ص) خرج کردند؛ پس نمیتونیم بگیم به بودجه نیازی نیست اتفاقا هست.‌ چطور توقع میشه داشت کلی کار انجام بشه بدون پول آخه باعقل جور درمیاد؟؟!!! بعدشم شمایی که به طلبه ها فحش میدی اصلا زندگی اونهارو دیدی تو خونشون بودی ما تو فامیلمون طلبه داریم به جان خودم قسم که وضع مالی خوبی ندارن یجور تو مخ مردم کردن که فکر میکنن اینها هرچی پوله خوردن نه والا اشتباه میکنید. مگر اینکه طلبه ای باشه که کلا ارثی بهش رسیده باشه شغل دومی داشته باشه وضع خوبی داشته باشه وگرنه یک طلبه عادی و ساده که وضع مالی آنچنانی نداره در حد پایینترین سطح زندگی ها هستند. بعدشم این چه طرز فکریه؛ مگه وضع مالی خوب داشتن و پول حلال و وسیع داشتن رزق و برکت داشتن مگه بده؟! نه بد نیست. بد اینکه اشرافی و شاهانه زندگی کنی بکنی توچشم مردم سیرم نشی این بده. وگرنه اگر یک انسانِ خوب وضعِ خوب داشته باشه ساده زندگی کنه دست چهار نفر که وضع مالی خوبی ندارن رو بگیره این بده؟؟!! نه والا خیلیم خوبه.کاش خدا به اینجور بندگان خوبش وضع مالی خوبم بده که دست چهار نفرم بگیرن. انقدر طلبه ها رو در سطح پایین مالی نگهداشتن این خیلی بده چون یه طلبه که کارش تبلیغ دینه با فقر خوب چه کار کنه باید یه پشتوانه مالی باشه؟؟! وقتی یه کسی وضع مالی پایین داشته باشه پولی هم نیست که چهار نفرو جمع کنه دور خودش کاری رو راه بندازه خب کی بحرفش گوش میده اصلا؟؟!!! یکم فکر کنیم. حالا نمیگیم بودجه خیلییییی زیاد ولی درحدی که بشه باهاش کار فرهنگی تبلیغی اجتماعی و... انجام داد. والا ما که یکی از دعاهامون اینکه خدا بهمه ما رزق و روزی وسیع و حلال و برکت بده البته که این رو در راه خدا برای رضای خدا خرج کنیم نه در راه بد و گناه و راه هیچ و پوچ.
حسن
0
1
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
باسمه تعالی
مظلومترین وپاکترین قشر جامعه وزحمتکش ترین افراد طلاب هستند،من طلبه نیستم، اما ازنزدیک بااین افراد مراوده دارم، این حرفها اصلا شایسته مقام شامخ این افراد نیست، خواهشا انصاف داشته ودرست قضاوت کنید، البته درهر قشری ازجامعه هم خوب هست وهم بد، اما بدانید همین روزی وسلامت و..... که در زندگی داریم ازدعاومنش وپاکی وراستی همین طلاب وعلماست، خدااز قبل این افراد به مههم رحم میکند،
علی حسن زاده
0
0
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
مجلس ایران باید قانونی را تصویب کنه و محکم پاش بایسته مبنی بر اینکه کلیه طلبه های حوضه های علمیه همانند دانشجویان دانشگاه ها پس از گذرندان دروس حوضوی خودشون باید تاکید میکنم باید همانند تمام فارق التحصیلان در مشاقل مختلف اعمم از فنی .کشاورزی . اداری ‌.فرهنگی و تمام مشاغل مشغول بکار بشوند هم وجه روحانیتشون بالا میره و دیگه کسی بهشون مفت خور نمیگن هم درد جوانان تحصیل کرده را درک میکنند و للاقل دینی که به گردنشون هست و از پول مردم درس خوادن و مسکن و غذا و لباس و پول توجیبی دریافت کردند را با کار کردن در تمام امور تلافی کنند . اگه راست میگن اینکار را انجام بدند ببینید کارخانه ها و تولیدیها چطور دوباره شکوفا میشه
مهین
0
0
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
حداقل این یک قسمت از حرفاش دروغ محضه که میگه یک سوم اصفهان وقف سادات طلبه است
اولا یک سوم نیست یک سری موقوفات گسترده در اصفهان هست که وقف است
ثانیا وقف سادات طلبه نیست وقف خاندان طباطبایی است واقف زمان قاجار برای فرار از مالیات املاک و دارایی های خودش را وقف خاندان خودش میکنه چون از موقوفات مالیات نمیگرفتن
بقیه حرفاش هم به همین اندازه دروغ است
کدام مورخ نوشته که ائمه میلیاردر بودن؟
بر فرض که میلیادر بودن تمام چارهزار شاگرد امام صادق همه شون میلیادر بودن؟
زن طلبه
0
0
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
اقای آخوند اگر مخالف افزایش شهریه هستی ووضعت خوبه شهریه تو بده بمن من زن طلبه ام چند ساله با فقیری زندگی میکنم پدرشوهرمم فقیر بدادم برسه نمیخوای شهریه تو انصراف بده بده به بقیه خیر پیش
مصطفی
0
0
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
تو را چه برسه به امام قم باشی
دبیر ادبیات
0
0
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
آیا یخچالهای شما هم مثل بسیاری از یخچالهای مردم، خالی است؟!
آیا فرزند دانش آموز شما هم، مثل بسیاری از دانش آموزان عزیز این مرز و بوم، به خاطر نداشتن گوشی خود را حلق آویز می‌کنند؟!
ناشناس
1
0
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
دوستان توجه داشته باشید ایشون که این حرفارو زدن منظورشون درامد خیلی بیشتر چیزیه که توی ذهن شماس....
نامید
0
0
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
کاری نکنید و حرفی نزنید که به هر آنچه تا باحال در مغزمان فرو کرده اید شک کنیم. شما نبودید که می‌گفتید حضرت علی دو نوع غذا نمیخورد، نان جو و لباس فلان و ... استفاده میکرد؟
حالا یکدفعه میلیارد شد ؟ ایشان بیت المال را در دست داشت و ذره ای برای خودش و اقوامش حق و ما حق نمی کرد حالا جنابعالی.............
علیرضا
0
0
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
سلام اقا ی عزیز نطق کنندده بله علما اعمه سروت دستشان بود تا خرج دین وپیشرفت علم وکیان ممالک اسلامی کنن نه به اقازادهاشون بدن پوز دن به مردم فقیر
علی
0
0
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
سلام
حرف حق تلخه
بله این حرف ها به کام مهندس‌ها، دکترها، ثروتمند ها، کارمندها، وزیر و وزرها واقعا تلخه چرا که این ها پواسون جفت و جوره زحمت کشیدند و به پول رسیدند.
اما من یک درد دل دارم منی که می خواستم برم دانشگاه در رشته ای که علاقه داشتم ۴سال یا بیشتر بخونم دکتر یا مهندس بشم مثل بقیه پول داشته باشم و به فکر بقیه هم نباشم بعدشم غر بزنم می تونستم اما وقتی که وارد حوزه شدم به من درس همدلی و مهربانی و هدایت مردم رو یاد دادند و تا حالا که ۱۳سال میگذره با کلی درس خوندن و بایک شهریه یک تومنی و با دو تا بچه، هنوز باید بریم کنار دست پرستارها وایستیم به کروناییها برسیم به عنوان جهاد و کار تربیتی کنیم کنار دست معلمها به عنوان جهادی بریم کنار مهندس‌ها وایستیم مدرسه، خونه، مسجد بسازیم به عنوان جهادی...همه چیز جهادی بعد مستند می‌کند طلبه، روحانیت، بدند، اگر یکی دوتا بدند همه رو نباید پای بقیه نوشت.
اگر جهادی کار میکنیم انصافا با این همه تحصیلات، موقوفات و وجوهات رو بدید به روحانیون.
Ali ghasemi
0
0
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
شما اول بگو از اهل بیت غیر از ثروت چیزای دیگه نمیشه یاد گرفت ؟ اهل بیت هزاران کار برای تبلیغ دین اسلام میکردن یک گوشه ای از اونا ثروت بوده
بعدش اونا ثروتاشونو از بیت المال میاوردن؟ تمام انبیاء و اولیاء از زحمت کشی بسیار زیاد از جمله چوپانی به ثروت رسیدند اگه به شما بگن چوپانی کن چه حالی میشی؟
ابوذر
0
0
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
حاج آقا باید آخوندها هم شغل سازمانی داشته باشند ونان خور دولت وملت نباشند
ناشناس
0
0
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
سلام درست نیست
علی
0
0
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
ائمه مثل شما نبودن زحمت میکشیدن حضرت علی باغبان بوده
علی
0
0
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
شهریه توسط مراجع تقلید پرداخت می شه اونم وجوهات شرعی مردم متمول هست که درزمان غیبت امام عصربرای تبلیغ دین ومبلغین دین وامور شرعی مثل ساخت حوزه ها مساجد وغیره هزینه می شود این دستور خداست که برای تبلیغ دین دراموال مسلمانها مبلغی قرار داده تا امور دین تعطیل نشه اکثر عزیزان به دنبال جواب منطقی نیستندنمی دانم چرا مگر همه مردم عالم کارگری می کنند ویا کار کردن فقط بیل زدن ویا کاربنای ایست انواع اقسام کار وجود دارد یک نوع کار هم معلمی ایست عالم معلم مردم ووظیفه ان رسیدگی به امور شرعی از ازدواج وبرگزاری مراسمات مردم گرفته تا جواب گوی به سئوالات جامعه مگر یک روانشناس ویا مشاور ویا معلم وکارگری می کندعالم معلم ومشاور وروانشناس ومرجع حل مشکلات مردم هست ایا برای این کارها نیاز به پرداخت هزینه نیست یک عالم سه وعده درمسجد نماز می خواند برای خیلی کار اسانی ایست بسیار خوب نماز صبح جای خویش ظهر ومغرب یک ماه خویش را مقید بدانید سروقت درمسجد حاظر باشید همین مورد چقدر وقت یک عالم را می گیرد اگر منزل نزدیک باشد حداقل نیم ساعت قبل ونیم ساعت بعد ونیم ساعتم نماز همین سه نماز ،4ساعت وقت یک عالم را می گیرد که پولی هم از کسی نمی گیرد اگر خود نماز گزاران ماهیانه چیزی دادند می دهند پس اون اقا ویا اون خانم که فرمودند کار کنند مگر اینها کار نیست چیست چرا به یک مشاور نمی گید برو کار کن چرا به یک معلم چنین حرفی نمی زنید به این علت که کار فرهنگی را کارنمی دانید کاررا فقط دررفت روب وکارگری می دانید نویسندگی تحقیق وتبلیغ واموزش وتعلیم وتربیت را کار نمی دانید این شهریه تا زمانی که افراد به این امور مشغول هستند پرداخت می شود همین که ازاین امور دست کشیدند شهریه هم شرعا حرام وقطع می شود
ناشناس
0
0
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
من این آقا رو نمیشناسم ولی بنظر میاد حرس دنیا میخوره نه دین.
علی
0
0
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
انچه تاریخ میگویید حقیقت. 1.پیامبر ثروت همسر خود را نیز درراه اسلام خرج کرد ودست کارگر پینه بسته رابوسید. 2.امام اول درزمان خلافت خود بادست خود چاه کارگری میکند و... درزمان ترک دنیا مقدار ارث و میراثش مشخص بود. امامان دیگر نیز روزه می گرفتند ان غذای خود ناچیز خودرا به فقرا میدادند. ولی درزمان خلافت ها. مریدان خلفا به ثروت دست یافتند.
زینت داستانی
0
0
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
سلام باعرص خسته نباشید اول میخواستم به این آقای محترم بگم چرا جیب خودتا به پیغمبر و ائمه و امامان نصبت میدی مرد مومن بیشتر ائمه یا چوپان بودند یا کشاورز یا مثل حضرت علی به جز کشاورزی چاه میکندند تو چاه کردی مزد میخوای یا خودتا وقف دین و اسلام کردی و خدمت به خدا و مزدشا تو اون دنیا میگیری یا نه بعدم مرد یا روحانی محترم طلبه و روحانی بودن هیچ جای دنیا وتاریخ اسلام و هیچ جای کتب اسلامی شغل یک نفر نبوده شغل افراد از علم اسلامی جداست مگر به موارد خاص مثل روانشناسان اسلامی که شغلشون مشاوره اسلامی ......
رویا شکیبایی
0
0
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
با همین طرز فکر تیشه به ریشه ایمان مردم زدید.
ناشناس
0
0
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
بس تمام حم وغم شما ثزوت بود نه ملت
علی
0
0
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
اون آقایی که فرموده: حکومتی که در راس آن امام معصوم نباشه حرام است. این رو هم اضافه کنید که حکومت اسلامی یا در دست معصوم است و یا در دست نائب معصوم. و هم اکنون هم نظام مقدس جمهوری اسلامی رو مقام معظم رهبری که نایب عام امام زمان هست اداره می کنن.
مهدی
0
0
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
این آقا که از اجاره موقوفات حرف میزنه. همون مغازه ای که مد نظرتون هست بفرمایید برید امتیازش رو به قیمت روز بخرید بعد به هر قیمت که خواستید اجاره بدید. شما یکبار امتیاز اون ملک رو فروختین بعد میخواین مطابق با ملک شخصی اجاره بگیرید؟
ناشناس
0
0
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
قضاوت همتون دشمنی با اسلام و روحانیت است
طاهری اندانی
0
0
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
این نظر شخصی بنده است کاری هم به هیچ کس ندارم امروزه قبل از اینکه بخوام دوربین طرف کسی یا کسانی بگیرم دوربین رو طرف خودم می‌گیرم ببینم خودم چه شخصیتی هستم بررسی و تحلیل میکنم اگه چیزی اضافه اومد که غیر ممکن است،،، بعد برای مردم میگم
علی
0
0
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اهل بیت(ع) از دست رنج خودشان وقف میکردند نه از پول بیت المال.میخواهید پول مردم فقیر را بگیرید که توی دهن آمریکا بزنید؟فکر نمیکنید پیش از آن خدا به شما تو دهنی میزند؟
رضا
0
0
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
خجالت بکش مرد.... مگه این آب و خاک ارث پدرتونه ....؟ من نمیدونم توی اون حوزه علمیه چه خبره ....
ارسال نظر
captcha
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار