زمین خواری عجیب در جنگل‌های شکتا

فاصله حدودا ۳ کیلومتری روستای شکتا با ساری، بهانه‌ای برای هجوم دلالان و سود جویان در چندسال اخیر به این روستا شده است.شکتا در مجاورت شهرستان ساری با طبیعتی پوشیده از درختان نادری همچون بلوط، راش، افرا، شمشاد و در بخش مرکزی جنگل‌های هیرکانی که ۲۵ تا ۵۰ میلیون سال قدمت آن می‌باشد، واقع شده است.
کد خبر: ۸۷۲۶۳
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹
چهارم آذرماه سال ۱۳۹۹ پیرو ورود دستگاه قضایی استان مازندران با توجه به گزارشات مردمی واصله دایر بر تغییر کاربری، ساخت و ساز غیر مجاز، تصرف اراضی ملی و اخذ خدمات آب و برق و نیز انسداد راه دسترسی عمومی با ایجاد شهرک اختصاصی در روستای شکتا ساری، دادستان مرکز استان مازندران ضمن بازدید از محل با احضار مدیران مربوطه شامل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب، برق، گاز، بنیاد مسکن، بخشدار منطقه، دهیار روستای شکتا به بررسی موضوع و نحوه ایجاد مستحدثات و ویلا‌ها پرداخته و با توجه به اعلام ادارات مربوطه مبنی بر خارج بافت بودن روستا و نیز اعلام برخی مدیران مبنی بر مستثنی بودن بخشی از اراضی از منابع طبیعی و اراضی ملی، افراد اقدام به ساخت و ساز نموده و با اخذ رای از کمیسیون ماده ۹۹ و پایان کار اقدام به ویلاسازی و اخذ خدمات نموده‌اند.
 

منبع: صداوسیما

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
رضا
0
0
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه آدمهایی که برای سود جویی خودشون طبیعت از ببین میبرن.واقعا مسئول برخورد قاطع کنن با این افراد
ناشناس
0
0
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
اگر دردم یکی بودی چه بودی ...مجازات سبک منحر به این مسایل میشه، اگر کسی که یک درخت را قطع میکنه، اونم از یک جنگل ۲۵میلیون ساله جریمش این باشه که یک هکتار از همون درخت بکاره و تا۲۰سال مجبور به رسیدگی باشه و دیگه از این غلطها نمیکنن.. نمیتونن نقشه ماهواره ای کل جنگلها رو تهیه کنن تا در صورت تخلف مقایسه با قبل کنن و جریمه بکنن؟؟؟ می تونن، چون خودشون دست دارن نمیکنن... طبری ها هنوز در راس کارن. همینو بدن بسیج که ذی نفع نباشه ببین چطور تخلفاتش جمع میشه...
ناشناس
0
0
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
امیدواریم تصاویر کاملی از تخریب ارائه شود و نه صرفا تخریب دیوارهای پیرامونی. آلونک زن سرپرست خانوار خوزستانی خراب اما ویلاهای لاکچری بالاشهری های تهران و اصفهان با رشوه و پول باقی میماند که هیچ امتیازات هم تا دل جنگل برده می‌شود. لعنت خدا بر بی عدالتی و عوامل آن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.