تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

فیلم/ ماجرای هولناک ناپدید شدن دختر کانادایی در آسانسور هتلی مرموز!

در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۳،‌ الیزا لم دختر کانادایی که ۲۱ سال داشت، از قطار سن دیگو در کالیفرنیا پیاده شد.
ماجرای هولناک ناپدید شدن دختر کانادایی در آسانسور هتلی مرموز!
اقتصاد۲۴ - وسایلش رو جمع کرد و رفت سمت هتل Cecil که شب رو اونجا بمونه. چهار شب بعد الیزا تو هتل غیب شد و فیلمی ازش دراومد که در اینترنت وایرال شد و همه رو وحشت زده کرد. پس از اینکه تماس‌هاش با پدر و مادرش قطع شد، پلیس LAPD رو در جریان گذاشتن. یک هفته پس از غیب شدندش، پلیس کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت غیب شدن این فرد شک‌برانگیزه. هرکسی اطلاعاتی داره در این مورد به ما بگه. پدر و مادرش از کانادا به لس آنجلس اومدن. دو هفته بعد کم کم مردم یادشون رفت و کلا این ماجرا تو کانادا بیشتر پوشش خبری گرفت تا کالیفرنیا. پلیس اما دوباره کنفرانس خبری برگزار کرد و کلیپی رو پخش کرد که به نظر آخرین تصاویر الیز بود.
 
کلیپی عجیب، غیر قابل توضیح و شاید ترسناک که کلا پرونده رو زیر و رو کرد.  این ماجرا از اینجا به بعدش ممکنه برای بعضی‌ها ناراحت کننده یا شاید ترسناک باشه. اگر به فضاهای وهم‌آلود و ترسناک علاقه‌ای ندارید، ادامه رو نخونید. چون ممکنه باعث تصویرسازی ذهنی شما بشه و فکر و خیال باعث بشه شب خوابتون نبره!
طول ویدیو ۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه‌ست. ویدیو از طریق دوربین داخل آسانسور ضبط شده و نشون میده که الیزا وارد آسانسور میشه. هیچکسی اون اطراف نیست و فقط الیزاست. الیزا هودی پوشیده. خم میشه سمت دکمه‌ها و یه دکمه رو فشار میده. برمیگرده عقب آسانسور و منتظر می‌مونه. الیزا که عینکی هست اینجا عینکش رو همراهش نداشته و اینکه چرا خم شده سمت دکمه‌ها رو توجیه می‌کنه. پس از چند ثانیه که میگذره، در بسته نمیشه. در ثانیه‌ی ۱۹ الیزا میاد جلو و به سمت در آسانسور خم میشه. از در آسانسور یه نگاهی به داخل راهروی هتل میندازه.
اول یه نگاه به سمت راست راهرو می‌کنه، بعدش سمت چپ. سپس برمیگرده داخل آسانسور و میاد عقب. چیزی که الیزا تو راهرو مشاهده کرده به نظر باعث شده بترسه و بخاطر همین میاد گوشه‌ی آسانسور و انگار میخواد خودش رو قایم کنه. طوری که انگار اگه کسی بخواد رد بشه از جلوی در نتونه اون رو ببینه.در ثانیه‌ی ۴۰ دوباره میاد جلو در، داخل راهرو سمت راست رو نگاه می‌کنه. ۱۰ ثانیه زل میزنه به اون سمت و اینجاست که رفتارش این بار عجیب و غریب میشه. الیزا چند بار از آسانسور میره بیرون و میاد تو. همین لحظات میره بیرون سمت چپ، از دوربین شونه‌ی سمت راستش پیداست.وقتی خارج از آسانسوره تو کلیپ میشه دید که کتف سمت راستش بالا و پایین حرکت میکنه. تا دقیقه ۱:۳۰ تو اون حالت می‌مونه سپس خودشو میندازه داخل آسانسور و با دست راستش میکوبه رو دکمه‌ها. انگار مهم نیست براش کدوم طبقه فقط میخواد یه دکمه رو بزنه که در آسانسور بسته بشه.
 
تو کلیپ دیده میشه که حتی چند بار میزنه رو دکمه‌ی بستن در که معمولا پایین قرار داره، روی بورد. چند بار میزنه روش ولی در بسته نمیشه. وقتی در بسته نمیشه، الیزا دوباره از آسانسور میپره بیرون و به سمت راست راهرو خیره میشه. درست در دقیقه‌ی ۲ و ترسناکترین لحظه‌ی این وضعیت.الیزا که خیره به سمت راست راهرو هست، و ما هی چیزی نمی‌بینیم که اونجا چه کی هست، دستش رو طوری تکون میده که انگار میخواد دود رو از صورتش دور کنه. انگار داره با کسی حرف میزنه. دستش رو هی بالا پایین میبره. از اونجایی که کلیپ صدا نداره، قضیه رو بیشتر رازآلود میکنه.

اما باز هم ما هیچ کسی رو به غیر از الیزا در دوربین نمی‌بینیم. در دقیقه‌ی ۲:۲۸ می‌بینیم که از آسانسور میره بیرون و با قدم‌های کوچیک میره تو دل راهرو. بعد از اینکه از تصویر خارج میشه، در آسانسور بسته میشه و یک دقیقه و نیم باقیمونده از کلیپ فضای آسانسور بدون الیزا رو نشون میده.ویدیوی عجیبی هست. از اونجا که رفتار الیزا بسیار عجیبه . پلیس لس آنجلس وقتی این رو منتشر کرد هیچ توضیحی براش نداد. اگر اتفاقی برای اولین بار این کلیپ رو یه جایی مشاهده کنید قطعا خشکتون میزنه. این ویدیو پس از انتشار در ده روز اول حدود ۳ میلیون بیننده داشت در آمریکا و چین.ویدیو در اینترنت مثل بمب ترکید. صدها هزار کامنت و تئوری مختلف نوشتن براش.
 
مثلا نظرها اینطوری بود: میگفتن یا داشته با کسی حرف میزده که ما نمی‌بینیمش، که البته چرا اون رفتار رو داشت. یا اینکه مواد مخدر خطرناکی رو مصرف کرده که روانش رو بهم ریخته و باعث این رفتار غریب شده.
یک تئوری دیگه میگه روانگردان خیلی سنگینی رو مصرف کرده. چون مشاهده کرده برای هفته‌ی آینده بلیت داشت برای سانتا کروز، جایی که میشه آدمای این شکلی رو زیاد پیدا کرد که مواد سنگین میزنن. یا نوشتن کسی با اسلحه تهدیدش کرده. یه سری دیگه نوشتن روح دیده.

این شکلی میلیون‌ها کامنت تو اینترنت پست شد. یا یه سری با بررسی دقیق‌تر کلیپ میگن در دقیقه‌ی ۲:۲۷ یک پای دیگه مشخصه و شاید همون کسی باشه که الیزا رو تهدید کرده. بعضیا میگن سایه‌ی خود پای الیزا هست و آدم دیگه‌ای مطلقا در تصویر نیست.پنج روز پس از انتشار ویدیو، مسافرای هتل زنگ میزدن به رسپشن که این آب شیر چرا چکه چکه میاد. یا میگفتن آب شیر چرا طعم دار شده و بو میده. یکی میگفت وقتی دوش رو باز میکنه آب انگار گل آلوده. هتل Cecil یک هتل قدیمی و بسیار بلنده که ۷۰۰ اتاق داره.
برای تامین آب معمولا روی پشت بوم تانکرهای ریز و درشت زیادی رو قرار میدن. وقتی اعتراضای مسافرا زیاد شد، مدیریت هتل یکی رو میفرسته بالا ببینه وضعیت چیه. در یکی از مخزن‌های بزرگ اب رو که باز می‌کنن می‌بینن جنازه یک زن تو مخزن افتاده.
 
دو روز پس از این پلیس هویت جنازه رو تایید کرد که متعلق به الیزا هست. برهنه بود و لباس هاش کنار مخزن افتاده بود. از اونجایی که دریچه‌ی مخزن کوچیک بود، کسی نمیتونست وارد بشه و مجبور شدن مخزن رو ببرن تا جنازه رو بیرون بکشن.پیدا شدن جنازه لم در مخزن آب باعث شد این ماجرا پس از سه هفته بالاخره جمع و جور بشه اما خب کلی سوال باقی موند. در راهروی هتل در طبقه ۱۴ دوربین وجود نداشت. در پشت بوم دوربینی نبود. اینکه چطور رفته پشت بوم یا آیا کسی بردتش مشخص نشد.

نویسنده این گزارش مفصل ۱۰ هزار کلمه‌ای خودش کلی پرس و جو کرده درباره این ماجرا. از رفتن نزد روان شناسان تا پیش پلیس و آدمهای دیگه. حتی چند شب رفت اون هتل و به قول خودش، با ترس و لرز موند تا هتل رو بفهمه.میگه هتل خیلی قدیمیه. ۷۰۰ تا اتاق داره. خیلی اتاقاش مالک دائم دارن. میگه با وجود اینکه ۷۰۰ اتاق داره ولی وقتی میری توش انگار برهوته و سکوت شدیدی حکمفرماست. بعضی وقتا صدای یه رادیویی از ته راهرو میاد که یه کشیش داره موعظه میکنه.

تو این هتل در گذشته انواع و اقسام قتل‌ها، خودکشی‌ها و جنایت‌ها اتفاق افتاده که تو صفحه‌ی ویکی پدیاش هم لیستش رو آورده. ولی خب هیچکدوم از کیس‌ها مثل این دختر اینطوری عجیب نبود که اونم بیشتر بخاطر تصاویر اون دوربین و حرکات عجیب دختره اینطوری شده.میگه با چند تا روانپزشک حرف زدم: سابقه الیزا رو دراورده چه تو نت چه از اطرافیان. آدم افسرده‌ای بوده، ظاهرا اختلال دوقطبی داشته ولی شدید نبوده. یکی از روانپزشک ها میگه قضیه‌ی الیزا یک تراژدیه نه یک موضوع ماورایی. ظاهرا مواد سنگینی مصرف کرده که دچار توهم شده.

یکسال بعد چند تا جوون چینی میان هتل و فیلم میگیرن راجع به این کیس. می‌بینن کنار در پشت بوم از طریق خروج اضطراری آتش نشانی راه هست به مخزن‌ها. که این بازم توجیه میکنه که با وجود قفل بودن در، تونسته از اونجا بره رو پشت بوم. اما یک نفر میتونه بره ولی دو نفر نه. پس خودش رفته؟پلیس بلاخره کیس رو مختومه میکنه با این نتیجه که مرگ الیزا یک اتفاق بوده و کسی در این مرگ دخالت نداشته. پلیس میگه این دختر اختلال دو قطبی داشته و به ظاهر مواد هم مصرف کرده اون روز. یکی از روانشاسنا هم میگه کل حرکات دست و بدنش در ویدیو از نشانه‌های متداول پارانویاست.

دکتر میگه ما با یک بیمار روانی طرفیم. کسی که دچار افسردگی حاد و تغییر مود شدید هست و در سنی هم بوده که اختلال دو قطبی و شیزوفرنی میتونه به اوجش میرسه. در کل از نظر روانشناسا این حرکاتش تو دوربین قابل توضیحه ولی خب چطور رفت پشت بوم وقتی در قفل بوده؟حالا برفرض که از دریچه ی اضطراری رفته باشه رو پشت بوم، چطور از مخزنی که بیشتر از دو متر طولشه رفته بالا و دریچه رو باز کرده؟ کلی از این سوالا باقی مونده و نه پلیس جوابی براش داشت نه کسی فهمید. این ویدیو تو یوتیوب هزاران بار آپلود شده و هر کانالی یه چیزی ازش نوشته.اینا رو که خوندین شاید به یاد فیلم Dark Water بیافتین که تم مشابهی داره و البته اون فیلم برای سال ۲۰۰۵ بود. از ماجرای الیزا کلی سریال و مستند هم تولید شده که هرکدوم از یه جنبه به قضیه نگاه کردن...
 
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
2
0
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خیلی طبیعی بود رفتارش. چیز عجیب قریبی من ندیدم. احتمالا دکمه های آسانسور رو اشتباه میزده و دکمه ای رو زده که در آسانسور رو چند دقیقه نگه میداشته. بعد اومده بیرون تا از کسی کمک بخواد. بعد هم بیخیال شده رفته. و چند دقیقه بعد، در آسانسور بسته شده و از حالت hold خارج شده.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

استایل مجلسی هلیا امامی بازیگر شب‌های مافیا + عکس

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

تکرار سناریوی سرکوب ارز در سال ۱۴۰۳/ دلار ۸۰ هزار تومانی با فرود قوی سیاه در بازار ارز؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت جدید مرغ امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

اعلام قیمت کتاب درسی دانش آموزان+ جدول

هشدار جدی عربستان به زائران حج تمتع

پیکاپ برقی جک T ۹ با شارژ ۵۰۰ کیلومتری به ایران می آید + عکس

رضا درویش: پرسپولیس خانه اول علی دایی است

لوازم خانگی گران می‌شود؟

اینفوگرافی/ مسیر‌هایی که ایران را دور می‌زنند

عکس/ ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی امروز، چند دلار است؟

دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان را چه کسی کشت؟

فیلم/ ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

تایید تذکر رهبری درباره مساله گشت ارشاد و حجاب

عقب نشینی طلای ۱۸ عیار تا این قیمت

ناراحتی حسن یزدانی از حذف تیلور

چگونه از کرمانشاه تا مشهد برویم؛ زمینی یا هوایی؟

دست بالای تعطیلی شنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس

فیلم/عشق امیرعلی نبویان برای بهار اشکش را درآورد

وکیل توماج صالحی از حکم موکلش خبر ندارد

پشت پرده یک پتروشیمی تعطیل؛ مراتع میانکاله همچنان در وضعیت بلاتکلیف

کاهش قیمت خودرو در بازار شتاب گرفت

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ جنوب تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می شود؟

بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

رشداقتصادی روسیه رقم خورد

فیلم / رشد جریان آکادمی، خطرناک‌تر از پایداری‌ها در کشور

ریزش هزار تومانی دلار در بازار آزاد

کارگران در ایران قدرت چانه‌زنی ندارند!

فیلم/ پسران خاوری در تورنتو کانادا با پول مردم ایران چه می‌کنند؟

فیلم/ اعتراف عجیب ذوالنوری: نفهمیدیم درباره موضوع بازنشستگی به چه رأی می‌دهیم!

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

وام کارتخوان بانک ملی

تصویب طرح قانون مهسا در سنای آمریکا

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصن دانشجویان در آمریکا برای توقف جنگ علیه غزه+ عکس

کارنامه زندگی حسین فاطمی وزیر خارجه دولت مصدق

فیلم/افشاگری مهناز افشار از روابط قبل از ازدواجش!

تحریم و تورم، عوامل دوگانه افزایش قیمت دلار

اکران خصوصی فیلم سینمایی مست عشق

فیلم/ رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی تحریم نمی شود

فیلم/ جاری شدن سیل در شهر زرند کرمان

سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد+ عکس

فیلم/رهبر انقلاب: با جهش تولید جیب و دست کارگر پر می‌شود

عکس/ بازی روناک یونسی با سگش در کانادا

عکس/ تبریک متفاوت امیر جعفری برای برادرزاده‌اش

بهنوش بختیاری حرف‌های شانه‌ساز را به خودش گرفت

فیلم/ وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو موافقت کرد

فیلم/ واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور وزیر ورزش و وزیر اقتصاد

ریشه مشکل ناترازی بنزین کجاست؟

کدام استان بیشترین و کمترین نرخ تورم را تجربه کردند؟

فیلم/پیگیری وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر گوگل پلی