تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

روایت عجیب پدر روح‌ الله زم از آخرین دیدار با فرزندش پیش از اعدام

پدر روح الله زم در واکنش به اعدام فرزندش در صبح امروز، دقایقی پیش در یادداشتی با عنوان «قصۀ روح‌الله» به آن واکنش نشان داد.

روایت پدر روح‌الله زم از آخرین دیدار با فرزندش پیش از اعدام

اقتصاد۲۴ - حجت الاسلام محمدعلی زم در این یادداشت در صفحه شخصی خود به رسم معمول سلسله‌ی یادداشت‌هایش خطاب به «به جای رییس‌جمهور» نوشت:

‎تقدیم سلام ‎به یاران جمهورِ جانی

۱- تخته سفید

– امروز جمعه ۹۹/۹/۲۱ حوالی ظهر، مسئول پرونده روح ‌الله در اطلاعات سپاه اعلام داشت ساعت ۳ می‌توانید همراه خانواده با روح‌الله ملاقات داشته باشید، با حدود دو ساعت معطلی در سرمای سوزان جلوی در زندان (اوین) مقارن وقت مغرب به اتاق ملاقات راه یافتیم. دقایقی بعد از دیدار وقت نماز شد، بچه‌ها و روح‌الله درخواست جماعت کردند، به‌قدری نور وجودش را گرفته بود خجالت کشیدم جلو بایستم. تعارفش کردم حتی خواستم عبا بر دوشش بیاندازم، تواضع کرد و بوسید. همراه او و خانواده بدون شرکت مأموران در جماعت، نماز خواندیم. اما نماز عجیبی از کار درآمد!

– شاید حتی نماز‌های کنار خانه خدا در ٢٠-٣٠ سال پیش هم برایم اینقدر دلچسب نشده بود.

– مسئول پرونده از ابتدای ورود مکرر و بسیار بسیار تأکید کرده بود که مبادا هیچ کدامتان خبر تأیید اعدام را به وی اطلاع دهید. بالاخره به‌خاطر تأثر و گریه بچه‌ها در حین نماز، همان آقا گویا که از شم تیز روح‌الله دریافته بود که ممکن است روح‌الله متوجه شده باشد، اجازه خواست در جمع خانواده صحبت کوتاهی کند گفت روح‌الله نگران نباش، این گریه‌ها اشک شوق دیدار توست. اگر حکم تأیید شده باشد که به این سادگی نیست، اجرای آن فرایندی دارد که ما به تو خواهیم گفت! روح‌الله گفت مگر حکم اول را بهم گفته‌اید؟! من برای اینکه دروغ وی را تصحیح و تلطیف کرده باشم گفتم البته این گریه‌ها نگرانی از اعدام تو هم هست، فرض کن که حُکمت تأیید شده، اما با توجه به مقدمات اغوا کننده و فریب‌گرانه‌ای که ثابت و منجر به صدور حکم اعدامت شده است، هنوز فرصت قانونی درخواست اعاده دادرسی وجود دارد، اما تو فرض را بر این بگذار که اعدامت قطعی است و ما و شما هیچ‌کس را جز خدا در این تنهایی دنیا و غربت اسارت و زندان نداری، تا می‌توانی از درگاهش طلب مغفرت و استغفار داشته باش. گفت من با خدا معامله کرده و با استخاره به این راه آمدم، هیچ نگرانی ندارم فقط این‌ها من رو تا کربلا آوردند، اما نگذاشتند زیارت کنم، گفتم نگران نباش امام حسین در قلب طالبان زیارتش هست، امام پیش توست….


بیشتر بخوانید: روح الله زم اعدام شد/ زم که بود؟


از ما پرسید، آیا این روز‌ها فیلمی علیه من پخش کرده‌اند؟ گفتم آری اتفاقاً شبکه‌های ۲ و ۳ سیمای ملی فیلمی در دو شب گذشته پخش کرده است که در آن تأکید بر اتهامات جاسوسی و لو دادن جایگاه شهید سلیمانی و دریافت دلار از کشور‌های خارجی داشته‌ای و پای «وایت بُرد» داشتی اسامی را می‌نوشتی! گفت عجب!

گفت عجب! این صحنه مربوط به یکماه پیش و بازجویی‌ام توسط حفاظت قوه قضاییه بود، با اینکه پرونده مختومه وحکم هم صادر شده، اما قوه حدود دو ماه مرا از اطلاعات سپاه تحویل گرفت که طی آن بازجویی‌های طولانی توسط حفاظت قوه و سپس وزارت اطلاعات انجام گرفت. این تخته سفید مربوط به بازجویی قوه است، گفتند که آقای رییسی می‌خواهد تو را در «طرح مبادله» قرار دهد! گفتم مبادله یعنی چه؟ گفت مرا بدهند و کسی را از آن طرف آزاد کنند، گفتند تو این‌ها را بنویس و ما این فیلم را فقط برای آقای رییسی تهیه می‌کنیم و هیچ استفادۀ دیگری ندارد! گفتم باز هم تو گول خوردی؟ گفت چه کار دیگری می‌تونستم بکنم؟ با نگاه بی‌زبانی گفت اگر شما بودی چه می‌کردی! گفت عجب! باز هم دروغ!
گفتم قضیه شهید سلیمانی؟ گفت سال ٩٥ یکی از من سؤال کرد، سلیمانی کشته شده گفتم نه، اگر شده بود من می‌فهمیدم، گفتم دلار‌ها چی؟ گفت پرینت حساب ورودی مرا از سال ۹۰ در اختیار دارند و کل ورودی آن را در کیفرخواست گفته‌اند ٩٧/٥٠٠ دلار!

چه جاسوسی؟ چه پولی؟

جایش خالی همگی آمدیم منزل، دور هم شام خوردیم و برای سلامتی و نجاتش دعا کردیم، تصمیم گرفتیم دسته‌جمعی سه‌شنبه با قطار مشرف به زیارت امام هشتم بشویم و آنجا تحت عبا، برای آزادی‌اش، حدیث کساء بخوانیم!

منبع: خبر فوری
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
1
2
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
چقدر مظلوم// چقدر بی گناه// این حرفها مال صاحب کانال آمد نیوزه؟
هرچند این جناب زم علیرغم لباس روحانیت از اول هم ....... داشت.
ناشناس
3
4
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
هر غلطی دوست داشته کرده حالا حاله نور دیده باباش
قوچعلی
4
5
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
آیا زمانی که زم در تلویزیون منافین مشروب میخورد وخودش را آماده براندازی میکرد و می گفت من وزیر فلان سمت میشوم بعد از براندازی پدرش نمیتوانست اورا منع کند.آیا وقتی با فرح تماس داشت پدرش اورا نصیحت نمیکرد.مسئولین ما همچنین تیم حفاظتی ندارند که زم در فرانسه داشت.اگر تیم حفاظتی زم را دانشمندان هسته ای ما بداشتن هیج کدومشون ترور نمیشدن.این زم چه اطلاعاتی به بیگانگان میداد که اینچنین تیم حفاظتی داشت.پدر زم این چند سال نمیتوانست اورا از جاسوسی علیه کشورش منع کند.بله اطلاعات به هرنحوی باید مجرمان را بدام بیندازد و وظیفه اش این است.آقای زم میدانی دست پسرت به چه خونهایی آلوده است.یعنی اگر براستی عاشق مردم ومملکتت باشی باید در رسانه ها اعلام برائت کنی واز رفتار فرزندت نسبت به مردم کشورت عذر خواهی کنی .میدانی چند جوان‌را گمراه کرد و آنها را به کشتن داد آیا میدانی اغتشاشات را هدایت میکرد.جوانها را باوعده های پوچ و واهی گمراه میکرد وآنها را به خیابانها می کشاند واین جوانهای بدبخت الان یا در زندان و یا در اغتشاشات کشته شدن آیا در مقابل خانواده این جوانها احساس مسئولیت وشرم نمیکنید.آیا میدانید چند صد تا جوان بر چسب سیاسی خوردن ودیگر هیچ جایی کار به آنها داده نمیشه.شما که مردم را هدایت میکنید ولی نتوانستید فرزند خود را درست تربیت کنید البته این اتفاق تازه گی نداره.چون بالاخره بعضی فرزندان دچار توهم میشوند وفریب افکار پلید دیگران رامیخورن ولی ما از شما انتظار داریم این عمل فرزندتان را محکوم کنید وبه فکر ملتتان باشید.شما باید خودتان فرزندتان را قصاص میکردید تا همه شما را به عنوان یک‌ وطن پرست ستایش میکردن.سخته ما میدانیم داغ فرزند سخته ولی بالاخره هر کار وعمل ناشایستی تاوانی دارد .به امید روزی که شما در رسانه ملی حضور پیداکنید واز ملت فهیم ایران عذر خواهی کنید
جد
4
11
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
جای بسی تاسف است برای تو اخوند چگونت فرزندت را تربیت کردید که شقی ترین شود ای کاش تو را بجای او اعدام می کردند چون گفتند اورا تشویق کردید که فالورهابت به بیس از چند میلیون رسیده داغ فرزند هرچند برای پدر سخت هست ولی ان کسانی که ایشان تحریک کرد وکشور را به هم ریخت وبا جاسوس ها همکاری داشتید اگر برای نفع بود باید ضررش در نظر بگیرید
ناشناس
2
5
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
چرند نگو آقای زند!! پسرت با خدا جنگ کرد. کدام معامله؟
ملت
3
5
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگر فرزندت را خدا ترس میکردی بهتر بود اما کسانی که خدا را فراموش میکنند سرنوشتی بهتر از این ندارند
ناشناس
2
7
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
عجب پدری!!!به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم،،
این آقا هنوز باور نداره پسرش ناخلف بود
ناشناس
3
6
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
این جماعت عجب پدرسوخته هایی هستند

پسرش همه جور جرم و خیانتی به کشور کرده اونوقت اوووونچنان روضه سوزناک میخونه مثل اینکه یک قدیس را اعدام کردند

به نظرم این پدر هم باید اعدام بشه مگه میشه از کارهای ... بی اطلاع بوده باشه؟؟
طرز صحبتش به گونه ایی است که از اعمال پسرش حمایت میکنه
ایرانی
4
4
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
عزیز دل برادر یه کمی داستانت با کارهای که جناب آقازاده انجام می نمودند منافات دارد. ان شاء الله که توبه نموده اند وخدا رحیم است ما هم گنه کاریم. ولی دیگر فیلم شراب خواری وخماری و نماز جماعت را چگونه با هم جمع کنیم. وضوهم که همگی ان شاء الله داشتید؟!
ناشناس
3
4
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
عامل و مسئولین دولتی ودلاالان دخیل در گرانی ها را پیدا کنید و محاکمه کنید. اگه تونستید .
شریف
0
0
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹
همه اعدامیا قبل اعدام وجودشون میشه مظلومیت تاقبل ازدستگیری اولدورم دارند ورجزمیخونند این پدر روح الله یکی هست عین پسرش که حاضرنشد اعتراف کنه پسرش خائنه
بازم درود برشرف آیت الله خزعلی آیت الله کیلانی نوربه قبرش که بادست خودش پسراشو اعدام میکنه
به اینامیگن مرد نه زم
م
1
2
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹
پدر زم کدام نور نور قتل مردم یا نور ارتباط با دشمن غدار، نور همراهی با منافقین، نور اغتشاش و تخریب اموال عمومی، نکنه فکر کروی مردم مال عهد عتیقن که نماز همچو شمایی را باور کنند. با روح شیطان نماز خواندی. با همون که دل انقلاب را به درد آورد. شما آمریکا را قدیس کردین ، فرانسه جایگاه منافقین و سلطنت طلبها و مکرون ملعون را از فاسد به صالح تغییر دادی.این نماز خوبت بود، شبیه نماز خوارج وای به حال بقیه نمازات.
انسیه احمدی
2
1
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چهره اش نورانی نبوده
ازترس پریده بود
خواننده
2
2
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹
معتقدم قدر نشناسی جناب پدر باعث بدبختی پسر شد ، ۲۱ سال فقط رئیس حوزه هنری و کشور و بعد هم معاون اجتناعی شهرداری تهران ، جدای از سایر مسئولیت و عنوان های نمایندگی که داشت . . حیف اندر حیف که بعضی ها چقدر در حق این انقلاب ناسپاس هستند . .
ناشناس
1
1
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹
هراتفاقی که افتاده دیگه گذشت،،شماهم ادب داشته باشیدبه یک روحانی اینقدرتوهین نکنیدبالاخره داغ فرزندخوب یابدجگرسوزه این اقاهم جگرش برای بچش سوخته آبرویش رفته ،ازپسرش دفاع نمیکنه ازآبروی ریخته خوددفاع میکنه شماهم یه کم تربیت داشته باشیددری وری حرف نزنیداین خانواده چه گناهی دارن روح اله اگرگناهی کردبالاخره مجازات هم شد،،شمادیگه نمک به زخم نزنیدبرید حواستون به تربیت فرزندای خودتون باشه به گرونیاوروغن نیست نبودباشه،،،حالااگه دوتاچرتی به پدرروح اله زم بگیددیگه مشکلاتتون حل میشه ،،چقدربی فرهنگیدعین خاله زنکا
ناشناس
3
3
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹
به نظر من میتونستید بجای اعدام وی را حبس ابد کنید حبس ابد خیلی بدتر از اعدام است خیال کردید اعدام خیلی خوبه شما دارید درباره جان گرفتن یک بنده خدا حرف میزنید و خیلی راحت هم حرفشو میزنید به شما میشود گفت انسان چرا درباره اعدام افرادی صحبت نمیکنید که اقتصاد مملت را ریخته اند بهم و کارشان را با توجیه "ما تحریم هستیم"پیش میبرن وباعث شده اند خیلی از جوانها بیکار بشن ودست به عملهای ناشایست بزنند وخیلیها با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند وخیلیها با این کارهای شما از دین خارج شدند آیا کار شما درست است؟
ناشناس
2
4
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹
زم نتیجه روزی حرام باباشه که خودش رو اول انقلاب به جای یک آخوند واقعی به این مردم نشون داد و سوارشون شد
مسلم
2
1
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آخی اشکم رو در آورد چه پسر مظلومی داشته
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
آقای زم خوب است بدانید امام حسین ع توسط خواص خائن و دنیا طلبی مثل فرزند شما مظلومانه شهید شد و بدان که صحبت شما درتبرئه پسرت با توسل به حس مردم نسبت به امام حسین ع از کار پسرت هم بدتره ای کاش نظام مصلت اندیشی رو کنار میءذاشت وبا همه خائنین به ایران و تشیع رو به دار مکافات میکشید
اب
1
0
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حالااین روضه ودردناک به کنارگرچه خیلیاگریستن اماجالبتراونه که پدرمحترم ایشان تونظام چه جایگاهی دارنداگه کسی میدونه اطلاع رسانی کنه همون سربازان گمنام که خداخیرشون بده واقعاملت خیلی مدیونشان هستنددرودبرشرف وغیرتشان
علوی
1
0
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
پدرش به مراتب بدتر از خودشه
ناشناس
1
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
به جای اظهار نظر فقط برید و خبرها و صحبتهای این آقا در کانال آمدنیوز رو ببینید، تنها چیزی که تو حرفها و نوشته هاش دیده نمیشه، خدا و پیغمبره، حالا مدعی معامله با خدا شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
البته یه چیزی هم هست، حتی تیمورتاش پس از عمری دین ستیزی تو زندان درخواست قرآن کرد....!
ولی آقای زم لطفا به شعور مردم اهانت نکنید....!
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
فقط یکچی میدونم هیچ کس جز خدا یا رب العالمین از خوب و بد ذات وجودی هیچ کس خبر نداره تاریخ و آینده در مورد زم و انقلاب و ما نسل انقلابی بر اساس شواهد و مدارک و نتایج نظر میدن و بررسی میکنن گرچه اونموقع نه ما ها هستیم نه زم زنده هستش.....
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه مرجانه گلچین کولاک کرد

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/ سفره غذا در یک خوابگاه دانشجویی

خبر مهم درباره زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳

بهشت بهاری ماسال - گیلان

اینفوگرافی/ سقوط سودآوری دلاری پالایشگاه‌ ها در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲

فیلم/۱۵۳ میلیارد تومان میزان فروش سینما‌ها در ماه گذشته

عکس/ بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش

عکس/ کیک تولد لاکچری ستاره پرسپولیس

اجاره پراید، ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!

لقب جالب پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی+ عکس

حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

دیدار علی دایی با رپر معروف زیر زمینی+ عکس

طلای ۱۸ عیار پرچمدار رشد قیمت در فروردین ۱۴۰۳

استوری سرمربی پرسپولیس برای کنعانی‌زادگان+ عکس

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

اظهارات جدید محسنی اژه ای درباره وضعیت حجاب

قیمت جدید مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ؟

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت این خودرو از ۹۰۰ میلیون تومان فراتر رفت

خودرویی که جایش در بازار ایران خالی است + عکس

تذکر دفتر رهبری به برخی مسئولان در حوزه حجاب + عکس

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

افت ۳۳ درصدی معاملات بورس + نمودار

جزئیات جدید از پرداخت یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

یارانه نقدی فروردین واریز شد

آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳

تهران شهر خانه های دو میلیاردی و خانه‌های متری دو میلیاردی!