تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

واکنش مجید انصاری به ادعای باز شدن چشم آیت الله مصباح درهنگام غسل دادن

 مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه در یک برنامه زنده تلویزیون کسی ادعا کند فرد مرده چشم هایش را باز کرده و نگاه مهربانانه ای کرده و دوباره چشم هایش را بسته است، هرکس بشنود می خندد.

واکنش مجید انصاری به ادعای  باز شدن چشم آیت الله مصباح درهنگام غسل دادن

اقتصاد۲۴حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، در واکنش به سخنان کاظم صدیقی در خصوص آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: مدت ها است که در فکر بودم راجع به برخی برنامه های دینی و مذهبی که در صدا و سیما پخش می شود با مدیران محترم، خصوصا جناب عسکری رئیس محترم صدا و سیما، صحبتی داشته باشم که متأسفانه به دلیل وضعیت کرونا و عدم امکان صحبت حضوری، میسر نشد. تا اینکه با کمال تأسف و تعجب اظهاراتی را از جناب آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در رابطه با مرحوم آیت الله مصباح یزدی دیدم. البته من این مطلب را در فضای مجازی دیدم اما بازنشر برنامه زنده آقای صدیقی با شبکه قرآن سیما بود که پخش شد، من را واداشت تا از همین طریق خطاب به جناب عسکری و سایر مسئولین برنامه ریز و برنامه ساز صدا و سیما چند جمله ای را مطرح کنم.

صدا و سیما ما انحصاری است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: کسانی که آقای صدیقی را می شناسند، سلیقه منبر و سخنرانی های ایشان را از دیرباز می دانند؛ نوعا تکیه بر مسائلی از همین قبیل است.

یعنی تکیه بر خواب، معجزات و کرامات این و آن و احیانا نقل دیدارها و ملاقات های افراد با امام زمان(عج) و چیزهایی که امکان اثبات وجود ندارد و به قول ما طلبه ها مسائل شاذّی هست که اگر صحت هم داشته باشد، اولا استثناء است و ثانیا سیره و شیوه علمای دین و حتی ائمه اطهار(ع) بر بیان معارف از این طریق نبوده است. ولی اینکه صدا و سیما در برنامه های زنده خودش در موضوعات مهم دینی و بیان مسائل قرآنی که مستقیم با اعتقادات و دینداری مردم و معرفی چهره اسلام از دید جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد باید نهایت احتیاط و دقت را داشته باشد، من را واداشت که به این مسأله بپردازم.

وی یادآور شد: صدا و سیما در حوزه سیاسی و حوزه های دیگر خط قرمزهایی دارد و بر اساس همان خطر قرمزها تقسیم بندی هایی دارد که با چه افرادی می تواند مصاحبه زنده انجام بدهد یا پخش زنده برنامه های آنها را داشته باشد و با چه اشخاصی اصلا مصاحبه نکند و تصویرشان را پخش نکند و اگر مصاحبه هم می کند، مصاحبه جمع شده ای باشد که بتوانند کنترل کنند. این سیاست مدیریتی است که در صدا و سیما اعمال می شود و صدا و سیما ما هم که انحصاری است و مثل کشورهای دیگر شبکه های متعدد آزاد و خصوصی و باز نداریم؛ که بگوییم مسئولیت آن شبکه با کسی نیست و مسئولیت آنچه پخش می شود با صاحب آن رسانه است.

آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات های افراد با امام زمان(عج) را نقل می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متأسفانه بعضا آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات های افراد با امام زمان(عج) را نقل می کنند؛ به گونه ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند. در حالی که مسأله ملاقات حضرت امام عصر(عج) موضوع بسیار مهم و در سطح عظیمی است که اگر انجام هم شود آن کسی که دیدار می کند لب فرو می بندد و ادعایی نمی کند و بر اساس توقیع شریفی هم که مرحوم مجلسی در بحار نقل کرده و فکر می کنم جلد 53 صفحه 151 باشد، خود امام عصر(عج) در توقیع به علی بن محمد تیموری می فرمایند که هرکس از این پس ادعای مشاهده کند، او فرد کذاب و دروغگویی است.

سخن آقای صدیقی اهانت به مرحوم آیت الله مصباح است

وی با اشاره به اینکه آقای صدیقی در این برنامه زنده دو ادعا را مطرح کردند، گفت: یکی اینکه مرحوم آیت الله مصباح از زمان فوت خودشان دقیق مطلع بودند و می گفتند باغی برای من آماده کرده اند و دارم به آنجا می روم. اگر ایشان چنین چیزی هم فرموده باشند، که من نمی دانم به چه صورت بوده، مطلبی بین ایشان و خدا است. نمی دانم از بیان استثنائات برای ایجاد یک قاعده چه استفاده ای می خواهند بکنند. مهمتر اینکه ایشان گفته اند مرحوم آیت الله مصباح که از دنیا رفته اند، غسّال داشته ایشان را غسل می داده و برای اینکه به غسال بگوید من تو را شفاعت می کنم چشم هایش را باز کرده و با نگاه مهربان چشم هایش را بسته است.


توقع داریم با پخش این نوع حرف های بی پایه و اساس جوانان نسبت به دین و روحانیت جذب شوند؟! 
انصاری تأکید کرد: به نظرم این سخن موهن اهانت به مرحوم آیت الله مصباح، فهم شنونده و معارف دین است. مگر شفاعت و قول شفاعت این طوری است؟! به این سادگی است؟! ببینید ائمه اطهار(ع) با مسأله شفاعت چه جوری برخورد کرده اند. امام صادق(ع) می فرماید که به شفاعت ما مغرور نشوید. به هر حال شفاعت یک بحث وسیع و دامنه دار است و من نمی خواهم وارد بحث شفاعت بشوم. اینکه در یک برنامه زنده تلویزیون کسی ادعا کند فرد مرده چشم هایش را باز کرده و نگاه مهربانانه ای کرده و دوباره چشم هایش را بسته است، هرکس بشنود می خندد.


بیشتر بخوانید:اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله مصباح یزدی


وی ادامه داد: چه طور توقع داریم با پخش این نوع حرف های بی پایه و اساس جوانان نسبت به دین و روحانیت جذب شوند؟! من می خواهم به جناب آقای صدیقی عرض کنم متأسفانه دینداری جوانان و مردم از ناحیه گفتار و رفتار نسنجیده ما عمامه به سرها به اندازه کافی آسیب دیده و خواهش می کنم با این نوع کشف و کرامات درست کردن ها آسیب بیشتر به دین مردم نزنید و دین و روحانیت را مضحکه خاص و عام نکنید.

چرا جناب آقای صدیقی روی آثار سوء این اظهارات فکر نمی کنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در داخل که کسی نمی تواند اینها را قبول کند. وقتی که از مرزهای ایران فراتر می رود، در بین فِرق اسلامی چه قضاوتی می کنند؟ در بین غیر مسلمانان چه داوری می کنند؟ بدخواهان ما از این مطالب چه برنامه هایی که نمی سازند و چه طنزها و صحنه های تمسخر آمیزی را علیه کل نظام، رهبری و انقلاب اسلامی نمی سازند. چرا جناب آقای صدیقی روی آثار سوء این اظهارات فکر نمی کنند؟ صدا و سیما چه طور اجازه می دهد چنین مسائل بی پایه و سخیفی پخش شود و بعضا نه عذرخواهی و نه تصحیح می کنند و دوباره تریبون آزاد و زنده برای برنامه های دیگر در اختیار همین افراد قرار می گیرد تا مطالبی مشابه بیان کنند؟


وی با اشاره به اینکه مکتب فکری و معرفتی امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری تکیه بر تعقل، استدلال، خرد و دانش است، تأکید کرد: امام که یکی از بزرگترین عرفای تاریخ اسلام و یگانه عارف واصل دوران معاصر ما در حد عالی و اعلی بوده، هیچ گاه تظاهر به بحث های عرفان گویی و کشف و کرامات نداشتند. در حالی که از قدرت روحی و معرفتی بسیار بالایی برخوردار بودند، کسی ندیده که امام در سخنرانی ها یا در درس اخلاق و یا موعظه های عرفانی خودشان اهل تباکی و گریه های ساختگی و تغییر قیافه باشند. امام همان جوری که راجع به سیاست صحبت می کردند راجع به معرفت خدا و لقاء الله هم صحبت می کردند.

منبع: جماران
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد مبین
2
0
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹
به نظرم اگر آقای انصاری این صحبت را بی پایه و اساس می دانند راجع به آن قضاوت نکنند چون رد کردن آن هم بی پایه و اساس است و ایشان آنجا نبوده اند و مدرک و شاهد یا فیلم ضبط شده ای در رد این ادعا ندارند که ارائه کنند و دروغگو خطاب کردن افراد گناه بزرگی است.در اسلام اصل بر برائت است. یک غسال هم مشاهداتش و نظرش به عنوان مسلمان قابل تامل است و نباید اینگونه موضع گرفت و عقاید دیگران را کوچک شمرد.
ناشناس
به نظر میرسد این گروه کرامات اولیا را هم انکار خواهند کرد اینها کاش میدانستند فرد مرده چند ساعت بعد از مرگش صداها را میشنود لطفاً به اطلاعات پزشکی مراجعه کنند اگر متافیزیک را قبول ندارند اینها نظرشان را در مورد اصحاب کهف نیز اعلام کنند اینها نظرشان را در مورد کرامات واضح رضوی هم اعلام کنند دریغ نکنند
ناشناس
در معراج الشهدا چشمانش را باز کرد
حاج کریمی‌با اشاره به لحظه وداعش با پیکر شهید عنوان کرد: دیدار آخر ما در معراج الشهدا بود، آنجا خیلی غافلگیر شدیم و در وداع آخر مادرشان گفت که تو خیلی مهمان نواز بودی و قسمش داد که به حرمت مهمان‌ها یک بار دیگر چشمانت را باز کن که من چشمانت را ببینم و در آنجا در تابوت چشمانش را باز کرد.
مت9
1
0
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹
نقل کرامات بزرگان توهین به آنهاست ؟
بله قبول دارم چیزی که مخاطب آن ممکن است زمینه پذیرش آن را نداشته باشد به صورت عمومی نباید مطرح کرد
البته قطعا نیت آقای صدیقی رفع مظلومیت از آقای مصباح بوده است
اطصلاح طلبان با مغالطه چنان آقای مصباح رو تخریب کردن که مخاطب عام ایشان رو در حد طالبان و داعش می داند
مرز باریکی هست بین جراحی که به قصد نجات چاقو می کشه با یک قاتل آدمکش
اگر با مغالطه نزد عوام این مرزها مخدوش بشه چه بسا جای قاتل و جلاد با شهید کی بشه
و این گناه نابخشودنی است که اونهایی که در میان اصلاح طلبها هستند و به خداو قیامت اعتقاد دارند جواب اینو چی می دن ؟
اگر هم که اعتقاد ندارند و اینها رو قصه می دانند که هیچ؟
فقط آقای هاشمی مظلوم بود و شد؟
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹
همه نظرات انتقادی از یک جناح بلند میشود
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود