اقتصاد ۲۴ - غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ بهمن در دیدار با جواد آذرنگار صاحب امتیاز روزنامههای بشارت نو، بشارت یزد و بشارت کیش، ضمن تبریک دومین سالروز فعالیت نشریه بشارت کیش بر نقش موثر رسانهها و نشریههای مکتوب به عنوان نیروی مکمل فکری سیستمهای اجرایی منطقه در جهت پیشرفت و توسعه جزیره کیش تاکید کرد.
مظفری با بیان این که فعالیتهای فکری نشریه بشارت کیش از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است گفت: فعالیت مطبوعاتی کار سنگین، سخت و پر مشغلهای است و ورود به این عرصه نیازمند شهامت و پویایی است.
بیشتر بخوانید: زنگ انقلاب در مدرسه انقلاب اسلامی پایگاه هوایی منطقه آزاد کیش نواخته شد
وی تصریح کرد: نشریه بشارت کیش با شهامت، تدبیر و حوصله به فعالیت روزنامه نگاری حرفهای و با کیفیت در عرصه رسانههای مکتوب ادامه میدهد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه خاطر نشان کرد: بشارت کیش بدون حاشیه و با پرهیز از یک جانبه نگری همیشه بازتاب دهنده فعالیتهایی این منطقه بوده و در سر مقاله این نشریه راهکارهایی کاربردی برای موضوعات مطرح شده ارائه میشود.
غلامحسین مظفری افزود: یکی از ظرفیتهای بارز این نشریه که سبب ایجاد تحول در جزیره کیش میشود پرداختن به مسائل و مشکلات پیش رو در این منطقه است.
مظفری با اشاره به ذهن خلاق، برقراری تعامل و هم فکری میان اعضای این نشریه اظهار داشت: در حال حاضر شرایط در این منطقه بسیار مناسب بوده و خیلی از ایدهها به سرعت قابل اجرا است و نشریه بشارت کیش میتواند با شناسایی مسائل اجتماعی بنیانهای خوبی را به جا بگذارد.
به گفته مظفری فضای فعلی جزیره کیش فضای مناسبی است و تعامل، ارتباط و همکاری خوبی که میان مجموعه رسانهها با سازمان برقرار شده میتواند منجربه تحولاتی خوبی در این منطقه شود.
وی با بیان این که در جزیر کیش علاوه بر ساکنان و فعالان اقتصادی طیف وسیعی از مردم از اقصی نقاط کشور با امید به جزیره کیش سفر میکنند و انتظار دارند از آرامش و لذت تفریحات گردشگری این منطقه بهرهمند شوند گفت: وظایف مسئولان کیش نسبت به سایر مناطق دیگر کشور سنگین تراست به دلیل این که هر یک از ساکنان کیش در سال به طور تقریبی میزبان ۷۰ گردشگر است از این رو برای ارائه خدمات با کیفیت باید برای ارتقای استانداردها تلاش کنیم.
غلامحسین مظفری اظهار داشت: در ایام شیوع بیماری کرونا افراد بسیاری سفر به کیش را به سفرهای خارجی ترجیح دادند و از ارائه خدمات گردشگری این منطقه رضایت کامل داشتند، این مهم نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری کیش و ضرورت معرفی گسترده این امکانات در سطح ملی و بین المللی است.
مظفری اطلاع رسانی مناسب، دقیق و هدفمند به جامعه هدف را لازمه جذب گردشگر به منطقه برشمرد و افزود: فضاهای رسانهای فعال در این منطقه میتواند ابعاد ملی و منطقهای کیش را با کار حرفهای به تمام دنیا معرفی کنند.
سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت نشریه بشارت کیش به عنوان یک رسانه پویا در حوزه تولید محتوا اظهار داشت: دست اندرکاران این نشریه به تازگی با دریافت مجوزهای لازم از وزارت ارشاد هفته نامهای به نام دنیای کیش را منتشر میکنند که به حوزه زنان و موضوعات اجتماعی میپردازد.
علوی رضوی تصریح کرد: خبرنگارانی که در نشریه بشارت کیش فعالیت میکنند گروهی جوان، با انگیزه و پر تلاش هستند و کارهای قابل توجهی انجام دادند که با فعال شدن بخش دیجیتال، رسانههای الکترونیکی این مجموعه در فضاهای مجازی پر رنگتر خواهد شد.
وی گفت: رسانهها میتوانند با ظرفیت سازی و کارهای حرفهای از قبیل نظرسنجیهای هدفمند در جهت تشویق و ترغیب گردشگران برای استفاده از امکانات تفریحی این منطقه نقش موثری ایفا کنند.
جواد آذرنگار صاحب امتیاز نشریه بشارت کیش هم با بیان این که فعالیتهای این نشریه بیشتر بازتاب اقدامات موثر سازمان منطقه آزاد کیش در حوزههای مختلف است اظهار داشت: بشارت کیش به مدت ۱۷ سال فعالیت مستمر در حوزه رسانه دارد که دومین سال فعالیت خود را در جزیره کیش ادامه میدهد.
آذرنگار با اشاره به مدیریت حرفهای سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در ایجاد همبستگی خوب میان رسانهها و مطبوعات این منطقه اظهار داشت: مدیر روابط عمومی سازمان با عملکرد حرفهای خود توانسته است عرصه فعالیتهای رسانهای را ارتقا دهد.
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت و افزایش سرعت اطلاع رسانی، بخش دیجیتالی روزنامه بشارت کیش با دریافت مجوزهای لازم از وزارت ارشد در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.