تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مدیرعامل فولاد مبارکه تأکیدکرد :

راهبرد فولاد مبارکه توسعۀ سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف

حمیدرضا عظیمیان گفت: راهبرد فولاد مبارکه توسعۀ سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف و تولیدکنندگان کشور بوده است.به همین منظور، سبد محصولات خود را در طول سال‌های گذشته، ازنظر کمی و کیفی توسعه داده و حتی به دنبال راه‌اندازی خطوط جدید برای تأمین پایدار و کامل ورق‌های فولادی موردنیاز صنایع است.

عظیمیان فولاد اقتصاد۲۴ - جلسۀ هم‌اندیشی مدیران مراکز خدماتی فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، معاونان و مدیران حوزۀ فروش و بازاریابی و جمعی از مدیران این مراکز در محل برگزاری همایش‌های مجموعۀ فرهنگی ورزشی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد. 

عظیمیان  دراین جلسه تأکید کرد: در همین خصوص، مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز باید با استراتژی‌های فولاد مبارکه در جهت حمایت از صنایع خرد همگام باشند و برنامه‌ها و اهداف خود را در همین راستا تدوین و اجرا کنند.

به گفتۀ مدیرعامل فولاد مبارکه، مأموریت اصلی مراکز خدماتی این شرکت تأمین کالای موردنیاز شرکت‌های کوچک کشور و ارائۀ خدمات موردنیاز به مشتریان در اقصی نقاط میهن اسلامی است.

مهندس عظیمیان با اشاره به تحریم خود و شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه جزو معدود شرکت‌هایی است که در ایران تاکنون سه مرتبه از طرف آمریکا مورد تحریم‌های ثانویه قرار گرفته و خوشبختانه علی‌رغم این تحریم‌ها توانسته با تمام توان به تولید و افزایش ظرفیت خود ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به صندوق دولت را یکی دیگر دستاورد‌های فولاد مبارکه در شرایط تحریم دانست و اظهار امیدواری کرد این شرکت در آینده نیز بتواند به‌منظور خدمت به کشور و حمایت از دولت، پرتوان‌تر از همیشه به کار تولید و صادرات همت گمارد.

این گزارش حاکی است در ادامۀ این جلسه، مدیران هلدینگ آتیه و متیل و برخی شرکت‌های مراکز خصوصی به ارائۀ دیدگاه‌های خود و چالش‌های پیش روی بازار به‌ویژه مشکلات موجود برای خرده‌فروشی و تأمین نیاز شرکت‌های کوچک و تولیدکنندگان خرد پرداختند.

بیشتر مشکلات به توزیع نامناسب کالا، محدودیت در بازار و عدم تکمیل ظرفیت تولید سایر شرکت‌های تولیدکننده ورق‌های فولادی مربوط است


بیشتربخوانید:فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان


در ادامه، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا ظرفیت تولید ورق‌های فولادی و میزان تقاضا در کشور ما برابر است و کمبود آن‌چنانی ندارد.

وی بیشتر مشکل موجود را شیوۀ توزیع کالا و محدودیت در بازار و عدم تکمیل ظرفیت تولید سایر شرکت‌های تولیدکنندۀ ورق‌های فولادی در کشور دانست و تصریح کرد: جهت رفع این مشکلات لازم است موانع موجود بر سر راه تولید با حداکثر توان در شرکت‌های تولیدکنندۀ ورق فولادی برطرف شود و امکان عرضۀ مستقیم و حذف موانع موجود فراهم آید.

وی گفت: با پیگیری مکرر و همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، مشکلات و چالش‌های موجود برطرف شده و ان‌شاءالله در آیندۀ نزدیک، سایر مشکلات نیز با همکاری و همدلی برطرف خواهد شد. درعین‌حال نیاز است مراکز خدماتی بیش‌ازپیش جهت شناسایی مصرف‌کنندگان خرد تمامی نقاط کشور و تأمین نیاز این کارگاه‌ها و شرکت‌ها با حداکثر توان اقدام کنند. ضمن اینکه فولاد مبارکه و به‌طور مشخص معاونت فروش و بازاریابی شرکت این آمادگی را دارد که تا حد امکان با توجه به شرایط و دستورالعمل‌های اعلام‌شده، نیاز این شرکت‌ها را تأمین کند.

در بخش پایانی این جلسه و پس از تحلیل وضعیت بازار، با توجه به چالش‌های مطرح‌شده، راهکار‌های بهینه‌سازی شرایط موجود از سوی حاضران مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فولاد مبارکه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار