تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش در یادداشتی مطرح کرد:

جان بخشیدن به هویت بصری و محتوایی کیش

سید علیرضا علوی رضوی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش طی یادداشتی به اهمیت تکامل برند ملی و سرزمینی کیش پرداخت.  

منطقه آزاد کیش

اقتصاد۲۴ - در یادداشت دیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش می‌خوانیم: 

کیش از شناخته‌ترین نقاط کشور است که نام آن تداعی‌کننده خاطرات شیرین و زیبا برای مردم بوده و هست. این نکته به ما یادآوری می‌کند که این برند ملی و سرزمینی ما، امانتی است در دست فرزندان و خدمتگزاران آن که باید ضمن پاسداشت و تکریم آن، در اعتلایش بکوشند.

در چنین وضعیتی، هماهنگی بین تمام بخش‌های ملی و سیاستگذار از یک سو و یکپارچگی فعالان بخش دولتی و خصوصی از سوی دیگر برای بهبود عملکردها در جهت تکامل پیوسته این جزیره زیبا، لازم و ضروری است.

در اهداف و استراتژی‎های نخستین منطقه آزاد کشور، ضمن اشاره به موقعیت سوق‌الجیشی و توانمندی‌های موجود درزمینه گردشگری، به افزایش قدرت رقابت پذیری، توسعه ظرفیت‎ها، افزایش درآمدهای پایدار و مشروع، تسهیل‌گری درزمینه ورود دانش روز جهان به سرزمین اصلی و ارتقاء رضایت ساکنان، سرمایه‌گذاران، گردشگران و کلیه ذینفعان اشاره شده است. طبعاً بخشی از این هدف با برنامه‎ریزی‎های تخصصی درزمینه فعالیت‎ها و راهبری کلان آن محقق شده و بخشی دیگر با اطلاع‎رسانی و برندسازی شکل می‎گیرد.

شکی نیست که تمام سازمان‌ها، مجموعه‌ها و کسب و کارها بدون ارتباط با فضای پیرامونی و افکارعمومی در تکمیل زنجیره ارزش خود دچار مشکلات و نارسایی می‎شوند. از این‎رو حوزه‎عمومی که پیوست بین سازمان و متن اصلی جامعه را ایجاد می‎کند، اهمیت مضاعفی می‎یابد  اهمیتی که روز به روز بیشتر نمایان شده است. تاجایی‌که که عده‎ای روابط عمومی را هنر هشتم لقب داده‎اند.


بیشتر بخوانید: تقدیر معاون گردشگری منطقه آزاد کیش از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هتل شایگان


در پی تغییرات به‌عمل آمده در مدیریت سازمان در اواخر سال ۱۳۹۷، رویکرد اطلاع‌رسانی و تقویت تصویر این برند ملی اهمیت بیشتری یافت. براساس رویکرد تازه، شفافیت حداکثری و دفاع از منافع سازمان و کلیه ذینفعان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مدیریت روابط عمومی و بین‎الملل سازمان نیز با اهتمام به تقویت مناسبات و ارتباطات، برنامه‎های متنوعی را برای گسترش ضریب نفوذ سازمان و زیرمجموعه‎های فرعی و وابسته مد نظر قرار داده است.

احیای خبر رسانی، تهیه گزارش، مقاله‌نویسی، یادداشت نویسی، عکاسی، تصویرپردازی و حضور پررنگ در تمامی رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات سراسری، وب‌سایت‌های برجسته، شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب و رسانه‌های محلی نسبت به دوره‌های قبل براساس وظیفه ذاتی روابط عمومی و با هدف  تأثیرگذاری بیشتر و تقویت برند کیش صورت گرفته است. این ارتباط گسترده به هویت بصری و ذهنی کیش جان دوباره‌ای بخشیده است.

تعامل با مدیران، توجه به نظرات کارشناسی داخل و خارج سازمان، توجه به تبلیغات محیطی، ارتباط پویا و سیستماتیک با سرمایه‌گذاران، مدیران و مسئولان شهری و کیشوندان و بومیان هم در این دور تازه به‌طور جد تقویت شده است.

یکی از اتفاقات بی‌نظیری که در این دوره کلید خورده است؛ مجموعه برنامه‌های مرتبط با پایان قرن چهاردهم شمسی و آغاز سده جدید شمسی است. این نخستین بار است که ما پایان قرن خورشیدی را در گوشه ای از کشور جشن می‌گیریم.

در واقع با مروری به اتفاقات بزرگ و مهم قرنی که در پایان آن هستیم، به سوی عصر جدیدی در زمینه‌های جمعیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرکت می‌کنیم.

با تأکید مدیرعامل، همه فعالیت‌ها در انطباق و در تقاطع با این برنامه بزرگ بازطراحی شده و کیش با چنین رخدادهای جالب و جذابی، به استقبال قرن تازه می‌رود. این طرح متفاوت که با همکاری یکی از ایده پردازان خوش ذوق کشور به مرحله اجرا رسیده است، اتفاق مبارک و خجسته‌ای را در این منطقه رقم خواهد زد.

بی‎ باور بودن به قدرت روابط عمومی یا حتی کم باور بودن آن موضوعی است که گریبانگیر بسیاری از مدیران روابط عمومی در کشور است. این موضوع موجب افت راندمان و بسنده کردن روابط عمومی‌ها به پلاکاردنویسی و ارسال خبرهای بفرموده به رسانه‎ها میشود. همچنین برخی مدیران که از شفافیت می‎هراسند از داشتن روابط عمومی‎های بله قربان‎گو راضی هستند. وضعیتی که با منافع ملی و جایگاه شغلی روابط عمومی در تضاد بوده و موجب ایجاد رانت و مسائل حادتر می‎شود.

توجه به فن‎آوری و استفاده از ظرفیت‎های آن در روابط عمومی‎ها، مهارت‎های عملی، درک فضای مجازی و مواردی از این دست برای دست اندرکاران بسیار ضروری است. اما بدانیم رویکرد راهبردی در مدیریت روابط عمومی‎ها را پوشش نمی‌‎دهد و ما باید برای این موضوع کاری کنیم. اتفاقی که سرعت شکوفایی و  تأثیرگذاری روابط عمومی‌ها برای خدمت به کشور و مردم را بیش از پیش خواهد کرد.

ارتباط، یکی از شاه‌کلیدهای موفقیت در دنیای امروز است. مدیریت روابط عمومی در دور کنونی برآن است تا با همه دست‎اندرکاران علمی و عملی عرصه بزرگ روابط عمومی دست یاری داده و با خلق تجربه‎ای تازه، طرحی نو برای بازنمایی اتفاقات بزرگ کیش دراندازد.

امید در معنای عام خود بزرگترین سرمایه هر فرد و سازمانی است. به فرموده امام علی (ع) «باید کاری کنیم که هر روزمان از روز پیش بهتر باشد». کیش با شادی و امید قرابت دارد و ما برای تداوم این لبخندها باید به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کنیم. در این راه چشم به راه نظرات و همیاری‎های همه هستیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
برچسب منتخب
# مناطق آزاد
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیش بینی بورس امروز شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

عکس/استوری احساسی نانسی عجرم با پرچم لبنان

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

نظر سید احمد خمینی درباره سید محمد خاتمی

بهترین دلیل برای نوشیدن آب کافی در طول روز

پدر علم اقتصاد ایران کیست؟

این ویتامین سبب کاهش کلسترول می‌شود

۸ عادت میلیاردرهای موفق جهان کدامند؟/ این عادت‌ها می‌تواند به موفقیت‌تان کمک کنند

واکنش دولت به توهین یک فرماندار به خبرنگاران

عکس/ استوری مدافع استقلال برای قلعه نویی

ادعای جدید چهره نزدیک به سعید جلیلی درباره فیلترینگ

پوتین: به آزمایش موشک‌های بالستیک مافوق صوت ادامه خواهیم داد

زاینده‌رود از امشب بازگشایی می شود

روسیه: قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، هدیه بایدن به ترامپ است

انتقام قتل برادر در هلیلان

پرونده بازگشت عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بسته شد

وضعیت آب و هوای تهران طی روز‌های آینده

تخلیه برخی مدارس اصفهان به‌دلیل فرونشست

عکس/اولین واکنش به دیدار پزشکیان با مولوی عبدالحمید

آیت‌الله سید علی سیستانی کیست؟

افزایش تولید هیچ ارتباطی به حوزه وکالت ندارد/ قانون تسهیل باید از مسیر قانونی خود اصلاح شود

قانون تسهیل لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره نهاد وکالت زد/ حرفه وکالت را باید به جایگاه اصلی خود رساند

عکس/آقای ‎عراقچی، قرار نیست مملکت را نجات بدهید؟

پیش بینی قیمت سکه و طلا فردا ۳ آ‌ذر ۱۴۰۳/ دو شوک جدید به بازار طلا

پیش بینی بورس فردا شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

ماسکرانو سرمربی مسی شد

قتل هولناک در پارک قیطریه تهران

کنایه محسن رضایی به اروپایی‌ها بعد از صدور قطعنامه علیه ایران

سید محمود علوی دستیار ویژه رییس‌جمهور کیست؟

ورثه منتظر واریزی سود سهام عدالت باشند

این نقطه آلوده‌ترین جای ایران شد

پیش بینی قیمت دلار فردا ۳ آذر ۱۴۰۳/ سیگنال جدید برای دلار؛ تتر صعودی شد

معنای قطعنامه جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای چیست؟

وزیر خارجه عراق: تهدید‌های آشکاری از سوی رژیم صهیونیستی علیه عراق وجود دارد

اجرای همسان سازیِ ۴۰ درصدی برای همه بازنشستگان از آذرماه

توییت مهم پزشکیان بعد از سفر به سیستان و بلوچستان

پایان زودهنگام رویای بیرانوند و رفقا در تبریز

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه حیفا

ذاکر: افزایش قیمت بنزین سوپر شاید مقدمه‌ای بر بالا رفتن نرخ بنزین باشد

امام جمعه قم: حرمت قم نسبت به شهرهای دیگر چند برابر است

علم الهدی بالاخره پس از ۳ سال دولت رئیسی نگران گرانی ها شد

عکس/ عملکرد پرسپولیس و استقلال در ۱۰ دوره اخیر جام حذفی

مشخصات هواپیمای هشدار زودهنگام A-۵۰

مسعود جمعه مهاجم کنیایی و جدید استقلال کیست؟

لطفعلی خان زند کیست و چگونه به سلطنت رسید؟

کریمخان زند کیست و دوران سلطنتش چگونه گذشت؟

عکس / استوری بازیکنان تیم ملی برای تولد امیر قلعه نویی