تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

آغاز محاکمه علنی حسین هدایتی

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی معروف به عابربانک پرسپولیس و 10 متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

اقتصاد24- قاضی اسدالله مسعودی‌ مقام قرار است به اتهامات حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی و هانیه پهلوان رسیدگی کند.

در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه که اول بهمن برگزار شد، مهدی صفری، نماینده دادستان تهران از عدم ثبات مدیریتی و اعمال نفوذ برای پرداخت امتیازات به اشخاص خاص به عنوان یکی از ضعف‌های این بانک یاد کرد و با ارائه دلایلی گفت که متهمان پرونده بانک سرمایه (علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی)در تخلفات خود سوء نیت داشته و با آگاهی مرتکب جرایمی شده اند که یکی از این جرایم پرداخت تسهیلات بانک سرمایه به حسین هدایتی برای شرکت جاوید گشت هیرمند است.

وی اضافه کرد: پرونده های حسین هدایتی، سامان مدلل، محمد امامی و حسین شاملو که با همکاری متهمان این پرونده تسهیلات کلان گرفته اند، در شعبه اول بازپرسی دادسرای 36 تهران بررسی خواهد شد.

مهر سال 96 در برخی سایت ها و رسانه ها مطالبی مبنی بر بازداشت حسین هدایتی منتشر شد که به دنبال آن هدایتی بازداشت شد و پس از چند ماه بازداشت، با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و تودیع وثیقه 200 میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

نیمه‌های خرداد امسال، هدایتی مجدد به دادسرای پولی و بانکی احضار و قرار وثیقه وی مجدد به قرار بازداشت تبدیل و روانه زندان شد. هدایتی به خاطر بدهی‌های کلان بانکی به بانک سرمایه و برخی بانک‌های دیگر متهم است و آخرین بار نیز به همراه علیرضا نکویی مالک روزنامه قانون و یکی از بدهکاران بانک سرمایه، بازداشت شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر