تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
در گفتگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

چرا سطح امکانات در مناطق آزاد قابل قیاس با مناطق همجوار خود نیست؟

نماینده چابهار در مجلس علت محرومیت برخی مناطق همجوار منطقه آزاد چابهار را عدم اهمیت به تبصره همجواری ذکر شده در این قانون عنوان کرد که باعث اختلاف شدید امکانات میان این منطقه با مناطق همجوار خود شده است.

اقتصاد24- عبدالغفور ایران نژاد در گفتگو با اقتصاد24 در خصوص علت محرومیت مناطق مجاور منطقه آزاد چابهار و عدم رسیدگی به این مناطق گفت: زمانی که ایجاد منطقه آزاد مصوب شد این قانون ایجاب می کرد که مناطق آزاد باعث محرومیت زدایی از سایر مناطق همجوار شود اما طی سال های گذشته تبصره همجواری کنار گذاشته شد و آنطور که باید این مسئله رعایت نشد که نتیجه آن هم اختلاف شدید مناطق آزاد و مناطق همجوار است.

وی ادامه داد: با تلاش دکتر بانک و تلاش برای ایجاد زیرساخت ها، تلاش هایی برای اجرای این تبصره مجددا به کار گرفته شده است، برای مثال در ساخت بیمارستان، تهیه آب شرب و دیگر پروژه های عمرانی اقداماتی انجام شده است.

نماینده چابهار در مجلس اظهار کرد: از آنجایی که امسال 600 میلیارد تومان درآمد اداره زیرساخت های منطقه بوده است از این میزان برای پیشبرد اهداف توسعه ای و کمک به مناطق همجوار استفاده خواهد شد.

ایران نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد 24 که چرا فرودگاه و مسیر ریلی چابهار همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد؟ گفت: خوشبختانه در سفر وزیر راه به چابهار به منظور شرکت در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، تفاهم نامه مشترکی با مشارکت مناطق آزاد و استانداری حول محور فرودگاه منعقد و مقرر شد فرودگاه چابهار در زمین جدید که درست مقابل ورودی منطقه آزاد چابهار است آماده شود. همچنین در بحث راه آهن نیز طی صحبت های اخیر وزیر راه قرار بر این شد که راه آهن چابهار به زاهدان به زودی راه اندازی شود.

نماینده چابهار در مجلس به سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری به چابهار اشاره کرد و گفت: سفر اخیر آقای جهانگیری به این شهر و اختصاص یک میلیارد تومان در سه بخش راه، راه آهن و آب به جنوب استان سیستان و بلوچستان اقدام بسیار مثبتی برای حل مشکلات بود. همچنین آقای نوبخت نیز در آخرین سفر خود به استان 5 هزار و 600 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها اختصاص داد که امید می رود در آینده نزدیک مشکلاتی نظیر خشکسالی، راه آهن، فرودگاه و ... حل شود.
ارسال نظر