تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰

تغییر مسیر اجباری برای دوری از ترافیک کانال سوئز

چندین کشتی باری مسیر خود را به سمت دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی تغییر داده‌اند تا در ترافیک کانال سوئز گرفتار نشوند.

اقتصاد۲۴- به نقل از راشاتودی، چندین نفتکش و کشتی باری مجبور شده‌اند مسیر خود را از کانال سوئز تغییر دهند و بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل به دنبال مسیر‌های جایگزین برای دوری از شاهرگ حیاتی تجارت دنیا هستند.

دو کشتی باری تحت کنترل شرکت باربری فرانسوی سی ام‌ای گروپ تغییر مسیر داده اند و به سمت «دماغه امید نیک» در آفریقای جنوبی می‌روند. در همین حین این شرکت به دنبال یک راه دریایی، راه‌آهن و مسیر هوایی به عنوان جایگزینی برای کانال سوئز جهت ارسال محموله‌های آینده خود است و حداقل ده تا از کشتی‌های این شرکت هنوز هم در کانال سوئز منتظر هستند.

حداقل ده کشتی باری شامل چند نفتکش و چندین کشتی حامل گاز طبیعی مایع هم مسیر خود را تغییر داده اند تا در ترافیک کانال سوئز گرفتار نشوند. جورجیوس هاتزیمانولیس، سخنگوی وبسایت ترافیک دریایی گزارش داد نفتکش‌های چنیل و شل هم به سمت دماغه امید نیک می‌روند.


بیشتر بخوانید: کانال سوئز چطور بسته شد؟


تلاش روسیه برای جایگزینی مسیر دریایی قطب شمال به جای کانال سوئز

وی گفت: «ما شاهد تغییر مسیر کشتی‌ها در اقیانوس هند از آسیا تا اروپا هستیم و اگر این شرایط ادامه داشت باشد، تعداد این کشتی‌ها افزایش می‌یابد».

کانال سوئز که یک مسیر کشتیرانی حیاتی برای تجارت دنیا است و حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل کشتیرانی دنیا را در بر میگیرد، از روز سه‌شنبه هفته گذشته توسط یکی از بزرگترین کشتی‌های باربری دنیا با نام «اور گیون» مسدود شده و زنجیره عرضه دنیا را که قبلا هم با مشکلاتی مواجه بود مختل کرده است. این اتفاق احتمالا هفته‌ای ۱۰ میلیارد دلار برای تجارت جهانی هزینه در بر دارد.

حدود ۳۰۰ کشتی در حال حاضر منتظر بازگشایی این کانال ۱۹۳ کیلومتری هستند، چون انتخاب یک مسیر جایگزین دو هفته به سفر آن‌ها اضافه کرده و هزینه‌های کشتیرانی آن‌ها را بالا می‌برد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر