تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

گام‌های صندوق بازنشستگی کشوری در جهت توسعه دولت الکترونیک

دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی به تشریح عملکرد این صندوق در زمینه‌های شفافیت و ارتقای دولت الکترونیک پرداخت.

اقتصاد۲۴ - دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در یادداشتی به تشریح عملکرد این صندوق در زمینه‌های شفافیت و ارتقای دولت الکترونیک پرداخت و نوشت:

چند روز پیش، رئیس محترم جمهور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه پیشگام و برتر در توسعه دولت الکترونیک و شفافیت تقدیر کردند.

این موفقیت را به جناب آقای محمد شریعتمداری، وزیر محترم و همه مدیران و کارکنان خدوم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبریک می‌گویم و به سهم خود لازم می‌دانم گزارش کوتاهی را از برنامه‌های مرتبط با دولت الکترونیک در صندوق بازنشستگی کشوری به آگاهی برسانم.

این برنامه‌ها که تحت راهبری کمیته‌ای به نام «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی» اجرا می‌شوند، در سه بخش قابل توضیح هستند:

اول، گسترش ارایه خدمات الکترونیکی به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری که شامل بهره‌برداری از سامانه‌های گوناگون خدمات الکترونیکی از جمله سامانه جامع احکام، سامانه درخواست و صدور گواهی کسر از حقوق، سامانه حواله‌های الکترونیکی و نیز، طراحی بهره‌برداری از درگاه خدمات الکترونیکی صندوق و نرم‌افزار تلفن همراه صبا بوده و موجب شده است که رفت‌وآمد بازنشستگان عزیز به واحد‌های صندوق در مرکز و استان‌ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.

ضمن آن‌که به‌زودی کلیه خدمات صندوق از طریق دفاتر دولت الکترونیک نیز به ذی‌نفعان ارایه خواهد شد.

دوم، گسترش ارایه خدمات الکترونیکی به شاغلان مشترک صندوق و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آنان که تاکنون به طراحی و بهره‌برداری از شش سامانه خدمتی مانند سامانه استعلام سوابق شاغلان، سامانه پرداخت کسور بیمه خویش‌فرمایی و سامانه دریافت اطلاعات شاغلان دستگاه‌های دولتی انجامیده است.

یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های این سامانه‌ها، جلوگیری از مشکلات مشترکان صندوق در بدو بازنشستگی و تقویت ارتباط مستمر آن‌ها با این نهاد است.

سوم، هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات که بستر لازم را برای توسعه خدمات الکترونیکی فراهم آورده است.

در این بخش نیز طی یک سال گذشته اقدام‌های مهمی مانند توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری؛ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان ثبت احوال صورت پذیرفته است.

ارسال نظر