تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

واردات واکسن کرونا آزاد شد

از ابتدای سال کاری جدید، با مصوبه ستاد ملی کرونا، هر بخش خصوصی می‌تواند با ارز نیمایی واکس کرونا وارد ایران کند.

اقتصاد ۲۴- حسن روحانی در جلسه هیات دولت اعلام کرد: هر بخش خصوصی با ارز نیمایی می‌تواند واکسن کرونا را وارد کرده و در بیمارستان‌های خصوصی و یا هرجای دیگری که وزارت بهداشت اعلام کند، می‌تواند تزریق آن انجام بگیرد.  این واکسن‌ها می‌بایست در چارچوب واکسن‌های مشخص شده توسط وزارت بهداشت باشد.

رییس جمهور تلویحا از بخش خصوصی دعوت کرد در این واکسیناسیون همراهی کند و گفت: حتی اگر یک کارخانه بزرگ، یک تولید کننده بزرگ بخواهد برای کارگران و کارمندان خودش واکسن وارد کند، می‌تواند با هماهنگی آن را وارد کرده و استفاده کند.

وی با برداشتن انحصار واکسیناسیون از عهده دولت، گفت: واکسنی که دولت وارد می‌کند و مجانی است، برنامه دیگری دارد و ما طبق برنامه عمل می‌کنیم و اولویت با کادر درمان و افراد مسن و بیماران زمینه‌ای است و ممکن است به افراد عادی دیرتر برسد. ولی اگر کسی خواست به طریق دیگر با ارز نیمایی واکسن وارد کند، مشکلی برای تزریق آن وجود ندارد.

رییس جمهور با اشاره به مدت زمان انتظار برای واکسن کرونا برای افراد عادی جامعه گفت: چرا یک ایرانی برای تزریق واکسن به کشور‌های دیگر برود و با هزینه بسیار برای بلیط هواپیما و هتل، مدت زمان زیادی منتظر بماند؟

خب ما واکسن را وارد می‌کنیم و این مصوب شده و ابلاغ شده و وزارت بهداشت آن را دنبال می‌کند که هر دستگاهی خواست واکسن را وارد کند ما مشکلی در این زمینه نداریم.

ارسال نظر