تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
کمیسیون تلفیق تصویب کرد

حساب‌های بانکی فاقد شماره ملی مسدود می‌شود

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های اربعین در سال آینده خبر داد.

اقتصاد24 - جلال میرزایی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در جلسه صبح امروز چهارشنبه با پیشنهاد جمعی از نمایندگان برای تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیر ساختهای اربعین موافقت کرد.

به گفته‌ وی از این مبلغ ۵۰ درصد به ایلام، ۲۵ درصد به کرمانشاه و ۲۵ درصد به استان خوزستان اختصاص می‌یابد.

حساب‌های بانکی فاقد شماره ملی مسدود می‌شود

علی اصغر یوسف نژاد از مصوبه کمیسیون تلفیق خبر داد که بر اساس آن شوراهای برنامه ریزی استان و شهرستان سراسر کشور مجاز هستند تا ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان را برای احداث، تکمیل، بازسازی و تجهیز رده‌های انتظامی با اولویت پاسگاه ها و کلانتری ها هزینه کنند.

به گفته وی، طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به منظور افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی، مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی بانک مرکزی موظف است ظرف مدت یک ماه حساب‌های بانکی که فاقد شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی است را مسدود کند.

یوسف نژاد ادامه داد: طبق این مصوبه بانک مرکزی موظف است بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی و اعلام شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی مودی مالیات، فهرست حساب های بانکی و اطلاعات مربوط به کلیه تراکنش‌های بانکی به صورت ماهانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد. همچنین بانک مرکزی مجاز است با تصویب شورای پول و اعتبار حد آستانه ای را برای شفافیت تراکنش های بانکی به صورت یکسان متناسب با سطح اشخاص حقیقی تعیین کند و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه را برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش های بانکی و سایر ابزارهای پرداخت مشروطه به درج «بابت» و در صورت نیاز ارائه اسناد مثبته کند.

به گفته وی، طبق این مصوبه اشخاص حقیقی که از حساب بانکی خود استفاده تجاری می‌کنند می‌توانند با دریافت کد اقتصادی اتصال حساب بانکی خود به کد اقتصادی از شمول مفاد این بند مستثنی شوند.
ارسال نظر