تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
گزارش اقتصاد ۲۴ از وضعیت امروز بازار سرمایه؛

بورس از کمبود تقاضای قوی، رنج می‌برد

در بورس امروز، نماد‌های کچاد، شستا، تاپیکو، شتران، فولاد، وغدیر و فایرا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند. بیشترین حجم معاملات نیز به خساپا، خودرو، وتجارت، خگستر و وبملت مربوط بود.

اقتصاد۲۴ - یوسف اصلانی: امروز شاخص کل بورس با یک هزار و ۹۳۴ واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. ارزش بازار ۵۰.۳۷۷.۰۲۸ میلیارد ریال بود. ارزش معاملات به ۵۵.۸۱۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۳.۵۳۱ میلیارد سهم بود.

نماد‌های کچاد، شستا، تاپیکو، شتران، فولاد، وغدیر و فایرا بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند. بیشترین حجم معاملات نیز به خساپا، خودرو، وتجارت، خگستر و وبملت مربوط بود.

در تحلیل رویداد‌های امروز بازار توجه به موارد زیر شایان توجه است:

۱. امروز نیز در بازار سرمایه شاهد رونق اندک در معاملات بودیم. علی‌رغم صحبت‌ها مبنی بر این که شاید از اوایل یا اواسط اردیبشهت تا نزدیک انتخابات بازار روز‌های بهتری داشته باشد، اما هنوز بازار از کمبود خریدار قوی رنج می‌برد.

۲. علی رغم این که شاهد تلاش‌هایی از اوایل ساعات بازار امروز برای جمع کردن صف‌های فروش و حتی مثبت شدن نماد‌های مهم بازار بودیم، اما در نهایت باز هم شاهد تشکیل صف‌های فروش در بازار بودیم.

۳. آقای سلاورزی عضو شورای عالی بورس اعلام کردند که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری دامنه نوسان متقارن با یک روند تدریجی باز می‌شود.

۴. گمان می‌رود که وضعیت کم رونقی و بی رونقی بازار سرمایه به دلیل احتمال تعطیلی تهران به دلیل وضعیت کرونا باشد.

۵. در خبر‌ها بود که آقای شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرایان صنعت سیمان اعلام کرد که افزایش نرخ سیمان خاکستری بیش از ۳۵ درصد خواهد بود و قیمت سیمان سفید هم به صورت آزاد تعیین خواهد شد. مصرف سیمان سفید یک الی دو درصیمان خاکستری است.

۶. رییس کل سازمان امور مالیاتی گفتند که سیاست اخذ مالیات بر تراکنش‌های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

۷. بانک آمریکایی گلدمن ساکس همچنان تقاضای قوی را برای نفت پیش بینی می‌کند.

ارسال نظر